Πέμπτη 14 Μαρτίου 2013

Μετρό Θεσ/νίκης: Αρχαίο δίλημμα για τη σύγχρονη Ελλάδα, γράφει το BBC

skai.gr,14/03/2013

Στην «πικρή διαμάχη» που έχει προκαλέσει η εύρεση αρχαιοτήτων κατά τις εργασίες κατασκευής του μετρό Θεσσαλονίκης αναφέρεται ρεπορτάζ της ιστοσελίδας του BBC. Εξηγείται ότι έχουν υπάρξει αντιδράσεις από αρχαιολόγους και δημοτικές αρχές κατά της απόφασης της Αττικό Μετρό με τη στήριξη του ΚΑΣ να μεταφερθούν τα ευρήματα του σταθμού της Βενιζέλου σε άλλο σημείο...
Στην «πικρή διαμάχη» που έχει προκαλέσει η εύρεση αρχαιοτήτων κατά τις εργασίες κατασκευής του μετρό Θεσσαλονίκης αναφέρεται ρεπορτάζ της ιστοσελίδας του BBC. Εξηγείται ότι έχουν υπάρξει αντιδράσεις από αρχαιολόγους και δημοτικές αρχές κατά της απόφασης της Αττικό Μετρό με τη στήριξη του ΚΑΣ να μεταφερθούν τα ευρήματα του σταθμού της Βενιζέλου σε άλλο σημείο.

Οι αρχαιολόγοι προειδοποιούν ότι η απόπειρα μετακίνησης του πλακόστρωτου δρόμου που έχει βρεθεί μαζί με απομεινάρια κτιρίων θα σημάνει την καταστροφή του. Η πλευρά αυτή θέλει τη συνύπαρξη του μετρό με ένα «υπόγειο» μουσείο που θα διηγείται τη θαμμένη ιστορία της πόλης. Η διευθύντρια του Αρχαιολογικού Μουσείου της πόλης δηλώνει στο BBC ότι «ένας δρόμος δεν είναι φορητό μνημείο» και ότι η αλλαγή τοποθεσίας τους θα στερούσε κάθε νόημα ύπαρξής του.

Ωστόσο, η κατασκευάστρια εταιρεία και ο γ.γ. Δημοσίων Έργων Στράτος Σιμόπουλος λένε ότι η μη απομάκρυνση των αρχαιοτήτων σημαίνει εγκατάλειψη κατασκευής του συγκεκριμένου σταθμού και απειλή εκτροχιασμού του ήδη αργοπορημένου έργου. «Συνειδητοποιούμε πόσο σημαντικό εύρημα είναι, αλλά είναι αδύνατο να μείνει εκεί. Όλα τα άλλα είναι λόγια του αέρα. Σέβομαι τους αρχαιολόγους, αλλά τους ζητώ να σεβαστούν και εκείνοι τις γνώσεις μας», δηλώνει στο βρετανικό δίκτυο ο κ. Σιμόπουλος, προσθέτοντας ότι η συζήτηση δεν μπορεί να συνεχιστεί επί εβδομάδες και ότι εφόσον δε βρεθεί πρακτική εναλλακτική λύση οι αρχές δεν είναι διατεθειμένες να περιμένουν εσαεί. «Η πολιτική δεν είναι μόνο συναίνεση, είναι και σύγκρουση», σχολιάζει χαρακτηριστικά.

Ο συντάκτης μιλά με καταστηματάρχη της Βενιζέλου που λέει ότι το έργο πρέπει να ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατό για να συμβάλλει στην έξοδο από την κρίση. Ωστόσο, η επικεφαλής των ανασκαφών και της Ενάτης Εφορίας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων Δέσποινα Μακροπούλου επιμένει ότι θα ήταν εγκληματική η απομάκρυνση των ευρημάτων. Σημειώνει μάλιστα ότι έχει και οικονομική λογική η άποψη αυτή: «Στην Ελλάδα δεν κατασκευάζουμε αυτοκίνητα. Η βαριά βιομηχανία μας είναι ο πολιτισμός, η κληρονομιά των προγόνων μας. Πρέπει να είμαστε περήφανοι, αλλά και άξιοι της κληρονομιάς αυτής».

Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης σχολιάζει ότι στην εποχή μας τίποτα δεν είναι τεχνικά αδύνατο και ότι δεν μπορούν όλα να μετρώνται με χρήμα ή χρόνο. «Η πόλη χρειάζεται τον υπόγειο, αλλά χρειάζεται επίσης την κληρονομιά της», δηλώνει κ. Μπουτάρης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.