thinkfree.gr,12/03/2013
Ο Σύλλογος Εκτάκτων Αρχαιολόγων καταγγέλλει τις μαζικές απολύσεις εργαζομένων στις αρχαιολογικές ανασκαφές του Μετρό Θεσσαλονίκης. Διαβάστε την ανακοίνωση:Η Αττικό Μετρό μετά από μεθοδεύσεις μηνών που συνάντησαν την μαζική αντίσταση των εργαζομένων και ως απώτερο στόχο είχαν την αλλαγή των συμβάσεων και την μείωση των μισθών βρήκε τη λύση διαμορφώνοντας έλλειψη αντικειμένου στα σκάμματα και παγώνοντας το έργο.
Στην πραγματικότητα το έργο βρίσκεται στη μέση με αρκετά ανασκαφικά μέτωπα προς αρχαιολογική διερεύνηση όπως το Νότιο Τμήμα και οι είσοδοι του Σταθμού «Αγία Σοφία», το Αμαξοστάσιο της Πυλαίας, οι είσοδοι του Σταθμού «Συντριβάνι», ενδεχομένως και άλλοι Σταθμοί («Παπάφη», «Νέα Ελβετία» κλπ.). Η ανασκαφή του Σταθμού «Δημοκρατίας» ολοκληρώθηκε αλλά εκκρεμεί η ανασκαφική έρευνα στις δύο εισόδους του ενώ η ανασκαφή του Σταθμού «Βενιζέλου» και φυσικά των εισόδων του δεν έχει ολοκληρωθεί.
Όσον αφορά το επιστημονικό προσωπικό οι μαζικές απολύσεις αντιτίθενται τόσο στην εργατική νομοθεσία, όσο και στις διατάξεις του αρχαιολογικού νόμου, όπου στην παρ. 1 του άρθρου 37 του Ν. 3028/2002 (ΦΕΚ 153 Α΄) προβλέπεται στις υποχρεώσεις του κυρίου του έργου η συντήρηση, μελέτη και δημοσίευση των ευρημάτων. Κάτι αντίστοιχο προβλέπεται από το μνημόνιο συναντίληψης και συνεργασίας που έχει υπογραφεί ανάμεσα στο Υπουργείο Πολιτισμού και το Υπουργείο Υποδομών.
Άραγε η μείωση του μισθολογικού κόστους θα φέρει ισορροπία στην οικονομική διαχείριση του έργου, όταν κάθε μέρα οι καθυστερήσεις στην κατασκευή (και εξακριβωμένα όχι από τις αρχαιολογικές εργασίες) ζημιώνουν εκατομμύρια το ελληνικό δημόσιο σε ένα έργο μάλιστα που έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση; Οι μισθοί των εργαζομένων φταίνε για το γενικότερο βάλτωμα του έργου;
Όταν πάλι σε μικρό χρονικό διάστημα με την ολοκλήρωση των μπλοκαρισμένων τώρα τεχνικών έργων επαναπροκύψουν, ως δια μαγείας, νέα μέτωπα αρχαιολογικών ανασκαφών, πάλι οι αρχαιολογικές εργασίες και οι αρχαιολόγοι θα ευθύνονται για τις όποιες καθυστερήσεις, όπως έχουν κατηγορηθεί επανειλημμένα στο παρελθόν;
Η παύση στο τμήμα των ανασκαφών δε θα πάει πίσω συνολικά την κατασκευή του έργου;
Οι εργαζόμενοι φταίνε για την μη έγκαιρη παράδοση των σταθμών;
Οι εργαζόμενοι φταίνε για τα λάθη στις μελέτες κατασκευής που έχουν καθυστερήσει τα έργα επιπλέον 6 χρόνια;
Σε ένα έργο που θα έπρεπε να απασχολούνται 3000 εργαζόμενοι, τι νόημα έχουν οι απολύσεις του προσωπικού χωρίς να έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες;
Ζητάμε να ανακληθούν οι μαζικές απολύσεις των εργαζομένων στο Μετρό. Να μην προστεθούν 400 οικογένειες στη μακρά λίστα των ανέργων της πόλης.
Να παραδοθούν άμεσα τα μέτωπα εργασίας προς αρχαιολογική διερεύνηση για να μην καθυστερήσει επιπλέον τo έργο.
Να αξιοποιηθεί το εξειδικευμένο εργατοτεχνικό προσωπικό στις εργασίες του τεχνικού τμήματος, μέχρι να ανοίξουν τα ανασκαφικά μέτωπα.
Να τηρηθεί ο Αρχαιολογικός Νόμος και το Μνημόνιο Συνεργασίας του Υπουργείου Πολιτισμού και του Υπουργείου Υποδομών και να πραγματοποιηθεί καταγραφή και τεκμηρίωση των αρχαιολογικών ευρημάτων, όπως προβλέπεται από το επιστημονικό προσωπικό.
Καμία μείωση στους μισθούς. Καμιά αλλαγή στις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας. Είναι δικαίωμα μας να ζούμε αξιοπρεπώς.
Να σταματήσει η τρομοκράτηση των εργαζομένων. Να αποδοθούν ευθύνες στους πραγματικούς υπαίτιους της καθυστέρησης του έργου, των κατασκευαστικών λαθών και της υπερκοστολόγησης του έργου.
Ο Σύλλογος Εκτάκτων Αρχαιολόγων καταγγέλλει τις μαζικές απολύσεις εργαζομένων στις αρχαιολογικές ανασκαφές του Μετρό Θεσσαλονίκης. Διαβάστε την ανακοίνωση:Η Αττικό Μετρό μετά από μεθοδεύσεις μηνών που συνάντησαν την μαζική αντίσταση των εργαζομένων και ως απώτερο στόχο είχαν την αλλαγή των συμβάσεων και την μείωση των μισθών βρήκε τη λύση διαμορφώνοντας έλλειψη αντικειμένου στα σκάμματα και παγώνοντας το έργο.
Στην πραγματικότητα το έργο βρίσκεται στη μέση με αρκετά ανασκαφικά μέτωπα προς αρχαιολογική διερεύνηση όπως το Νότιο Τμήμα και οι είσοδοι του Σταθμού «Αγία Σοφία», το Αμαξοστάσιο της Πυλαίας, οι είσοδοι του Σταθμού «Συντριβάνι», ενδεχομένως και άλλοι Σταθμοί («Παπάφη», «Νέα Ελβετία» κλπ.). Η ανασκαφή του Σταθμού «Δημοκρατίας» ολοκληρώθηκε αλλά εκκρεμεί η ανασκαφική έρευνα στις δύο εισόδους του ενώ η ανασκαφή του Σταθμού «Βενιζέλου» και φυσικά των εισόδων του δεν έχει ολοκληρωθεί.
Όσον αφορά το επιστημονικό προσωπικό οι μαζικές απολύσεις αντιτίθενται τόσο στην εργατική νομοθεσία, όσο και στις διατάξεις του αρχαιολογικού νόμου, όπου στην παρ. 1 του άρθρου 37 του Ν. 3028/2002 (ΦΕΚ 153 Α΄) προβλέπεται στις υποχρεώσεις του κυρίου του έργου η συντήρηση, μελέτη και δημοσίευση των ευρημάτων. Κάτι αντίστοιχο προβλέπεται από το μνημόνιο συναντίληψης και συνεργασίας που έχει υπογραφεί ανάμεσα στο Υπουργείο Πολιτισμού και το Υπουργείο Υποδομών.
Άραγε η μείωση του μισθολογικού κόστους θα φέρει ισορροπία στην οικονομική διαχείριση του έργου, όταν κάθε μέρα οι καθυστερήσεις στην κατασκευή (και εξακριβωμένα όχι από τις αρχαιολογικές εργασίες) ζημιώνουν εκατομμύρια το ελληνικό δημόσιο σε ένα έργο μάλιστα που έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση; Οι μισθοί των εργαζομένων φταίνε για το γενικότερο βάλτωμα του έργου;
Όταν πάλι σε μικρό χρονικό διάστημα με την ολοκλήρωση των μπλοκαρισμένων τώρα τεχνικών έργων επαναπροκύψουν, ως δια μαγείας, νέα μέτωπα αρχαιολογικών ανασκαφών, πάλι οι αρχαιολογικές εργασίες και οι αρχαιολόγοι θα ευθύνονται για τις όποιες καθυστερήσεις, όπως έχουν κατηγορηθεί επανειλημμένα στο παρελθόν;
Η παύση στο τμήμα των ανασκαφών δε θα πάει πίσω συνολικά την κατασκευή του έργου;
Οι εργαζόμενοι φταίνε για την μη έγκαιρη παράδοση των σταθμών;
Οι εργαζόμενοι φταίνε για τα λάθη στις μελέτες κατασκευής που έχουν καθυστερήσει τα έργα επιπλέον 6 χρόνια;
Σε ένα έργο που θα έπρεπε να απασχολούνται 3000 εργαζόμενοι, τι νόημα έχουν οι απολύσεις του προσωπικού χωρίς να έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες;
Ζητάμε να ανακληθούν οι μαζικές απολύσεις των εργαζομένων στο Μετρό. Να μην προστεθούν 400 οικογένειες στη μακρά λίστα των ανέργων της πόλης.
Να παραδοθούν άμεσα τα μέτωπα εργασίας προς αρχαιολογική διερεύνηση για να μην καθυστερήσει επιπλέον τo έργο.
Να αξιοποιηθεί το εξειδικευμένο εργατοτεχνικό προσωπικό στις εργασίες του τεχνικού τμήματος, μέχρι να ανοίξουν τα ανασκαφικά μέτωπα.
Να τηρηθεί ο Αρχαιολογικός Νόμος και το Μνημόνιο Συνεργασίας του Υπουργείου Πολιτισμού και του Υπουργείου Υποδομών και να πραγματοποιηθεί καταγραφή και τεκμηρίωση των αρχαιολογικών ευρημάτων, όπως προβλέπεται από το επιστημονικό προσωπικό.
Καμία μείωση στους μισθούς. Καμιά αλλαγή στις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας. Είναι δικαίωμα μας να ζούμε αξιοπρεπώς.
Να σταματήσει η τρομοκράτηση των εργαζομένων. Να αποδοθούν ευθύνες στους πραγματικούς υπαίτιους της καθυστέρησης του έργου, των κατασκευαστικών λαθών και της υπερκοστολόγησης του έργου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.