capital.gr,16/04/2013
Του Δημήτρη Δελεβέγκου
Νομοθετική λύση σχεδιάζει το υπουργείο Ανάπτυξης προκειμένου να ξεκινήσουν εκ νέου οι κατασκευαστικές εργασίες στο Μετρό Θεσσαλονίκης. Όπως αναφέρει στο Capital.gr ο γενικός γραμματέας Δημόσιων Έργων, Στράτος Σιμόπουλος, η σύμβαση του Μετρό Θεσσαλονίκης δεν προβλέπει την προσφυγή στη διαιτησία με στόχο την εξέταση των απαιτήσεων που εγείρει η κοινοπραξία του έργου(ΑΕΓΕΚ-Impregilo-AnsaldoTsf-Seli-Ansaldobreda)...
“Η σύμβαση δεν μας επιτρέπει να παραπέμψουμε στη διαιτησία την διεκδίκηση αποζημιώσεων παρελθόντων ετών. Στο πλαίσιο αυτό δημιουργούμε νομοθετική ρύθμιση που θα μας επιτρέψει την συγκεκριμένη διαδικασία» σημειώνει ο κ. Σιμόπουλος.
Ο ανάδοχος του έργου φέρεται να διεκδικεί περισσότερα από 300 εκατ. ευρώ, κόστος που οφείλεται στον επανασχεδιασμό του έργου και στην υλοποίηση εργασιών που δεν προβλέπονται από τη σύμβαση.
Ακόμη ένα «αγκάθι» είναι τα προβλήματα ρευστότητας της ΑΕΓΕΚ, της οποίας οι μετοχές πέρασαν το περασμένο φθινόπωρο, δίκην ενεχύρου, στις τράπεζες.
Πάντως, σύμφωνα με τον κ. Σιμόπουλο, τα προβλήματα ρευστότητας του τεχνικού ομίλου φαίνονται να έχουν αμβλυνθεί.
«Τα προβλήματα ρευστότητας της κοινοπραξίας λύνονται. Πιστεύω ότι μετά το Πάσχα θα επιταχύνονται οι ρυθμοί κατασκευής» διευκρινίζει.
Όσον αφορά τα αρχαιολογικά ευρήματα στο Μετρό Θεσσαλονίκης, όπως αναφέρει ο κ. Σιμόπουλος θα πρέπει να υιοθετηθεί η απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου που προβλέπει την μεταφορά των αρχαιοτήτων σε χώρο εκτός του υπό κατασκευή σταθμού Βενιζέλου.
Στο μικροσκόπιο η εξαγορά
Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr, η ΑΕΓΕΚ κατασκευαστική βρίσκεται στο μικροσκόπιο του ομίλου Ελλάκτωρ που εξετάζει «από όλες τις πλευρές» το ενδεχόμενο εξαγοράς της.
Η Alpha Bank, που είναι η επικεφαλής των πιστωτριών τραπεζών της ΑΕΓΕΚ κατασκευαστική, αναζητά αγοραστές για την εταιρεία, με τον μεγαλύτερο κατασκευαστικό όμιλο της χώρας να επιδεικνύει ενδιαφέρον,όπως έχει αποκαλύψει το Capital.gr.
Εάν το επιχειρούμενο deal στεφθεί με επιτυχία, η Άκτωρ θα προσθέσει στο ανεκτέλεστο υπόλοιπο σημαντικά έργα.
Πρόκειται για το Μετρό Θεσσαλονίκης, με την Άκτωρ να έχει ανακηρυχθεί προσωρινός ανάδοχος για την επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά, που αποτελεί επένδυση ύψους 518 εκατ. ευρώ.
Παράλληλα, μέσω της απόκτησης του ελέγχου της ΑΕΓΕΚ κατασκευαστική, η Άκτωρ θα αναλάβει την αποπεράτωση του οδικού άξονα Άκτιο-Αμβρακία, όπου οι εργασίες βρίσκονται σε αναστολή.
Σε επιχειρηματικό επίπεδο, η απόκτηση της ΑΕΓΕΚ κατασκευαστική θα «γιγάντωνε»τον όμιλο Ελλάκτωρ, οι επικεφαλής του οποίου έχουν εκφράσει-σε πρόσφατη τηλεδιάσκεψη-την αισιοδοξία τους για τη φετινή χρονιά.
Η επανεκκίνηση των εργασιών στους αυτοκινητοδρόμους αναμένεται να θέσει σε τροχιά ανάκαμψης την εισηγμένη, όπως και τις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και J&P Άβαξ που έχουν μεγάλη συμμετοχή στα τέσσερα οδικά έργα παραχώρησης.
Σημειώνεται ότι για τον Ελλάκτωρα το ανεκτέλεστο στον αυτοκινητόδρομο Αιγαίου (τμήμα ΠΑΘΕ Μαλιακός-Κλειδί) και τον άξονα Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα υπολογίζεται στα 510 εκατ. ευρώ.
Του Δημήτρη Δελεβέγκου
Νομοθετική λύση σχεδιάζει το υπουργείο Ανάπτυξης προκειμένου να ξεκινήσουν εκ νέου οι κατασκευαστικές εργασίες στο Μετρό Θεσσαλονίκης. Όπως αναφέρει στο Capital.gr ο γενικός γραμματέας Δημόσιων Έργων, Στράτος Σιμόπουλος, η σύμβαση του Μετρό Θεσσαλονίκης δεν προβλέπει την προσφυγή στη διαιτησία με στόχο την εξέταση των απαιτήσεων που εγείρει η κοινοπραξία του έργου(ΑΕΓΕΚ-Impregilo-AnsaldoTsf-Seli-Ansaldobreda)...
“Η σύμβαση δεν μας επιτρέπει να παραπέμψουμε στη διαιτησία την διεκδίκηση αποζημιώσεων παρελθόντων ετών. Στο πλαίσιο αυτό δημιουργούμε νομοθετική ρύθμιση που θα μας επιτρέψει την συγκεκριμένη διαδικασία» σημειώνει ο κ. Σιμόπουλος.
Ο ανάδοχος του έργου φέρεται να διεκδικεί περισσότερα από 300 εκατ. ευρώ, κόστος που οφείλεται στον επανασχεδιασμό του έργου και στην υλοποίηση εργασιών που δεν προβλέπονται από τη σύμβαση.
Ακόμη ένα «αγκάθι» είναι τα προβλήματα ρευστότητας της ΑΕΓΕΚ, της οποίας οι μετοχές πέρασαν το περασμένο φθινόπωρο, δίκην ενεχύρου, στις τράπεζες.
Πάντως, σύμφωνα με τον κ. Σιμόπουλο, τα προβλήματα ρευστότητας του τεχνικού ομίλου φαίνονται να έχουν αμβλυνθεί.
«Τα προβλήματα ρευστότητας της κοινοπραξίας λύνονται. Πιστεύω ότι μετά το Πάσχα θα επιταχύνονται οι ρυθμοί κατασκευής» διευκρινίζει.
Όσον αφορά τα αρχαιολογικά ευρήματα στο Μετρό Θεσσαλονίκης, όπως αναφέρει ο κ. Σιμόπουλος θα πρέπει να υιοθετηθεί η απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου που προβλέπει την μεταφορά των αρχαιοτήτων σε χώρο εκτός του υπό κατασκευή σταθμού Βενιζέλου.
Στο μικροσκόπιο η εξαγορά
Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr, η ΑΕΓΕΚ κατασκευαστική βρίσκεται στο μικροσκόπιο του ομίλου Ελλάκτωρ που εξετάζει «από όλες τις πλευρές» το ενδεχόμενο εξαγοράς της.
Η Alpha Bank, που είναι η επικεφαλής των πιστωτριών τραπεζών της ΑΕΓΕΚ κατασκευαστική, αναζητά αγοραστές για την εταιρεία, με τον μεγαλύτερο κατασκευαστικό όμιλο της χώρας να επιδεικνύει ενδιαφέρον,όπως έχει αποκαλύψει το Capital.gr.
Εάν το επιχειρούμενο deal στεφθεί με επιτυχία, η Άκτωρ θα προσθέσει στο ανεκτέλεστο υπόλοιπο σημαντικά έργα.
Πρόκειται για το Μετρό Θεσσαλονίκης, με την Άκτωρ να έχει ανακηρυχθεί προσωρινός ανάδοχος για την επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά, που αποτελεί επένδυση ύψους 518 εκατ. ευρώ.
Παράλληλα, μέσω της απόκτησης του ελέγχου της ΑΕΓΕΚ κατασκευαστική, η Άκτωρ θα αναλάβει την αποπεράτωση του οδικού άξονα Άκτιο-Αμβρακία, όπου οι εργασίες βρίσκονται σε αναστολή.
Σε επιχειρηματικό επίπεδο, η απόκτηση της ΑΕΓΕΚ κατασκευαστική θα «γιγάντωνε»τον όμιλο Ελλάκτωρ, οι επικεφαλής του οποίου έχουν εκφράσει-σε πρόσφατη τηλεδιάσκεψη-την αισιοδοξία τους για τη φετινή χρονιά.
Η επανεκκίνηση των εργασιών στους αυτοκινητοδρόμους αναμένεται να θέσει σε τροχιά ανάκαμψης την εισηγμένη, όπως και τις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και J&P Άβαξ που έχουν μεγάλη συμμετοχή στα τέσσερα οδικά έργα παραχώρησης.
Σημειώνεται ότι για τον Ελλάκτωρα το ανεκτέλεστο στον αυτοκινητόδρομο Αιγαίου (τμήμα ΠΑΘΕ Μαλιακός-Κλειδί) και τον άξονα Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα υπολογίζεται στα 510 εκατ. ευρώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.