Πέμπτη 29 Αυγούστου 2013

Μετρό Θεσσαλονίκης: Ανοίγει η οδός Δελφών στο τέλος του 2013

voria.gr,29/08/2103

Πώς διαμορφώνεται το πλάνο ανάπτυξης του έργου. Ποιοι δρόμοι θα κλείσουν

της Άννης Καρολίδου

Το χρονοδιάγραμμα για το Μετρό Θεσσαλονίκης θα τηρηθεί. Η βασική γραμμή θα δοθεί σε λειτουργία τέλος του 2016 με αρχές του 2017. Η επέκταση προς Καλαμαριά θα παραδοθεί στα τέλη του 2018, ενώ η Αττικό Μετρό Α.Ε. έχει ρίξει μεγάλο βάρος για την ολοκλήρωση και ωρίμανση των μελετών για την πρώτη επέκταση προς Δυτικά και Σταυρούπολη, τόνισε από τη Θεσσαλονίκη ο πρόεδρος της εταιρείας Χρήστος Τσίτουρας.

Η καθυστέρηση των εργασιών στο σταθμό «Βενιζέλου» δεν θα ρίξει έξω το αναθεωρημένο χρονοδιάγραμμα, τώρα μάλιστα που έχει βρεθεί λύση στα χρηματοδοτικά ζητήματα της Κοινοπραξίας αλλά και στα περισσότερα τεχνικά προβλήματα του έργου.

«Οι καθυστερήσεις στο έργο οφείλονται στο ότι ξεκίνησε δίχως να είναι ώριμο μελετητικά. Τώρα πλέον περνάμε στην κατασκευή», είπε ο κ. Τσίτουρας ο οποίος είπε ότι στο επόμενο εξάμηνο και μέχρι το Μάρτιο του 2014 θα έχουν:

-Κατασκευαστεί 4 σταθμοί ως προς τα έργα πολιτικού μηχανικού, δηλαδή «Ν.Σ.Σ.», «Πανεπιστήμιο», «Ευκλείδης» και «Φλέμινγκ», ο επίσταθμος στο ΝΣΣ, η διακλάδωση Δημοκρατίας και δύο διασταυρώσεις.

-Όλα τα κατασκευαστικά μέτωπα θα βρίσκονται σε εξέλιξη με εξαίρεση τους σταθμούς «Βενιζέλου» και «Αγ. Σοφίας» που θα συνεχίζεται η αρχαιολογική έρευνα.
Θα έχουν κλείσει όλα τα μελετητικά θέματα που αφορούν την κατασκευή.

Ο κ. Τσίτουρας είπε ότι όλοι οι χώροι έχουν αποδοθεί στον εργολάβο, με μόνη εξαίρεση το σταθμό «Βούλγαρη», όπου ακόμη αναμένεται η έκδοση προσωρινής τιμής μονάδας από το δικαστήριο για να προχωρήσουν οι απαλλοτριώσεις και, τη «Βενιζέλου» που σκόνταψε στη γνωστή υπόθεση των αρχαιολογικών ευρημάτων, υπόθεση στην οποία όμως έχει εξευρεθεί λύση.

Aνοίγει η οδός Δελφών

Στα καλά νέα που ανακοίνωσε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό ήταν και το άνοιγμα, στο τέλος του 2013, του ενός ρεύματος κυκλοφορίας της οδού Δελφών. Υπενθυμίζεται ότι το τμήμα της οδού μεταξύ Μπότσαρη και Πέτρου Συνδίκα είναι κλειστό και στα δύο ρεύματα, απο το Σεπτέμβριο του 2011. Μετά το άνοιγμα του ενός ρεύματος, θα είναι κλειστό το ανατολικό τμήμα της Δελφών, από Μπότσαρη μέχρι Ψυχάρη.

Όσο όμως προχωρούν οι εργασίες, κάποιες περιοχές απαλλάσσονται από τις εργοταξιακές καταλήψεις και κάποιες άλλες δεσμεύονται. Έτσι, για την κατασκευή του σταθμού «Πατρίκιος» και τη διακλάδωση, από το νέο έτος θα αποκλειστεί η Μαρτίου (από οδ. Σόλωνος προς Δελφών), η κυκλοφορία θα εκτραπεί από
την Μαρτίου στην οδό Σνωκ ενώ η Σόλωνος θα αποκλειστεί από τη Χαλκιδικής μέχρι την πλατεία Πατρικίου.

Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων σχετικά με τις οικονομικές διεκδικήσεις του αναδόχου ο κ. Τσίτουρας είπε πως για την Αττικό Μετρό, «οι διεκδικήσεις, συμβατικά, είναι μηδενικές». Αναγνώρισε πως η κατασκευή του έργου έχει απαιτήσει μεγαλύτερα κονδύλια από αυτά που είχε προϋπολογίσει ο ανάδοχος και πως πράγματι η σύμβαση είναι λεόντιος, υπέρ του δημοσίου, ο οποίος, με τη Διαιτησία μπορεί πλέον να ελπίζει σε μια πολύ πιο σύντομη δικαστική επίλυση των διαφορών του.

Σε ό,τι δε αφορά την μεταφορά των ΤΒΜ στη Νέα Ελβετία, από το σταθμό «Ανάληψη», για την διάνοιξη των σηράγγων από ανατολικά προς δυτικά, πρόσθεσε ότι στις επόμενες ημέρες θα ληφθεί σχετική απόφαση καθώς η Αττικό Μετρό Α.Ε. θεωρεί πολύ υψηλή την οικονομική απαίτηση των 16 εκατ. ευρώ και, αποκλειστικά για τη μεταφορά, εκτιμά ότι το κόστος είναι περίπου στο 1/7 αυτού του ποσού, κοντά στα 2 εκατ. ευρώ.

Σημειώνεται πως για την διάνοιξη των σηράγγων σε όλο το μήκος της βασικής γραμμής υπολείπονται 1.900 μέτρα και, σε χρόνο, ένα έτος, έργο σε μη κρίσιμο κομμάτι του όλου project.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.