gmoulkas.wordpress.com,29/08/2013
ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΜΟΥΛΚΑ
Το έργο του μετρό της Θεσσαλονίκης μπορεί να προχωρήσει ανεμπόδιστα και η απόφασή μας είναι να εκτελεστεί το ταχύτερο δυνατόν με την απόλυτη προστασία του δημοσίου συμφέροντος, υποστήριξε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.
Σε δηλώσεις του προς τα ΜΜΕ, αμέσως μετά το πέρας ευρείας σύσκεψης στα γραφεία της Αττικό Μετρό ΑΕ στη Θεσσαλονίκη, ο κ. Χρυσοχοΐδης υποστήριξε ότι πολλά από τα τεχνικά εμπόδια του έργου έχουν ξεπεραστεί, ενώ βρίσκεται, όπως είπε, σε καλό δρόμο η οικονομική ανασυγκρότηση της αναδόχου κοινοπραξίας, μετά την απόκτηση του μετοχικού ελέγχου από την Άκτωρ ΑΤΕ, μέλος του ομίλου Μπόμπολα.
«Καθαρή θέση»
Σχεδόν 10 ημέρες πριν από τα επίσημα εγκαίνια της 78ης ΔΕΘ, ο κ. Χρυσοχοΐδης δήλωσε στις τηλεοπτικές κάμερες, που τον ανέμεναν σχεδόν επί μία ώρα, ότι «το χρονοδιάγραμμα του έργου είναι σαφές» και συμπλήρωσε: «Αποφασίσαμε να έχουμε μία πολύ καθαρή θέση». Ανακοίνωσε δε ότι καταρτίστηκε και συμφωνήθηκε πρόγραμμα εργασιών για το προσεχές εξάμηνο, με στόχο αφενός μεν να επιταχυνθούν οι εργασίες και να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας, αφετέρου δε να ανακουφιστεί κατά το δυνατόν η πόλη από τη λειτουργία των εργοταξίων.
Το χρονοδιάγραμμα
Ωστόσο, ο κ. Χρυσοχοΐδης προτίμησε να μην απαντήσει με σαφήνεια στο ερώτημα εάν δεσμεύεται ή όχι για την παράδοση της βασικής γραμμής του μετρό έως το τέλος του 2016 ή το αργότερο στις αρχές του 2017, όπως προβλέπει το νέο, αναθεωρημένο χρονοδιάγραμμα του έργου. Ως γνωστόν, η σύμβαση κατασκευής του υπογράφηκε τον Απρίλιο του 2006 και είχε αρχική ημερομηνία περαίωσης τον Οκτώβριο του 2012. Σήμερα, σχεδόν ένα χρόνο μετά την αρχική ημερομηνία αποπεράτωσης, έχει κατασκευαστεί το 47% των έργων πολιτικού μηχανικού και το 73% των σηράγγων και έχει απορροφηθεί το 33% του προϋπολογισμού, όπως είπε ο κ. Χρυσοχοΐδης.
Οι οικονομικές διεκδικήσεις
Ο υπουργός Υποδομών εξέφρασε την ικανοποίησή του για την επίτευξη συμβιβαστικής λύσης, όσον αφορά στη διαχείριση των αρχαιοτήτων στον υπό κατασκευή σταθμό της Βενιζέλου. Παράλληλα, έκανε γνωστό ότι η Αττικό Μετρό ΑΕ, ως επιβλέπουσα υπηρεσία, έχει απορρίψει τις περισσότερες από τις οικονομικές απαιτήσεις της κατασκευάστριας κοινοπραξίας, συνολικού εκτιμώμενου ύψους 500 εκατ. ευρώ, και δήλωσε πως έχει δώσει εντολή για τη διενέργεια διαχειριστικού ελέγχου της σύμβασης. «Το μετρό έχει καθυστερήσει επί επτά χρόνια και σ΄ αυτό το διάστημα υπάρχουν ζημίες», είπε και πρόσθεσε: «Για το λόγο αυτό πρέπει να διερευνηθούν πλήρως όλες οικονομικές πτυχές αυτού του ζητήματος. Όταν θα έχω στα χέρια μου το πόρισμα του ελέγχου, θα είμαι σε θέση να σας πω τι συμβαίνει».
«Κατόπιν αυτών», πρόσθεσε ο κ. Χρυσοχοΐδης, «το έργο μπαίνει μπροστά και έως το τέλος του 2013 ο αριθμός των απασχολουμένων θα ανέρχεται σε 900 άτομα. Αν υπάρχουν αποκλίσεις από το χρονοδιάγραμμα του επόμενου εξάμηνου ή περαιτέρω αδικαιολόγητες καθυστερήσεις, θα επιβληθούν οι δέουσες κυρώσεις».
Μετεγκατάσταση επαγγελματιών
Ο υπουργός Υποδομών εξήγγειλε επίσης ότι όσοι επαγγελματίες, έμποροι και καταστηματάρχες έχουν πληγεί από την πολυετή παραμονή των εργοταξίων σε διάφορα σημεία της Θεσσαλονίκης και θέλουν να εγκατασταθούν σε άλλες περιοχές, μπορούν να ζητήσουν να καλυφθούν τα έξοδα μετεγκατάστασής τους. Οι σχετικές αιτήσεις, συνοδευόμενες από προϋπολογισμό δαπανών, θα πρέπει να υποβληθούν στην Αττικό Μετρό ΑΕ.
Ο Γ. Μπουτάρης
Στη σύσκεψη συμμετείχε, εκτός των άλλων, και ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, ο οποίος σε δηλώσεις του εξέφρασε την ικανοποίηση του για την εξεύρεση κοινά αποδεκτής λύσης, όσον αφορά στις αρχαιότητες της Βενιζέλου.
«Ηρθε η ώρα να πούμε πως “τέλος καλό, όλα καλά”, σημείωσε ο κ. Μπουτάρης και πρόσθεσε πως ο δήμος Θεσσαλονίκης θα αποσύρει την αίτηση ακύρωσης που έχει καταθέσει στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά της γνωστής απόφασης του τέως αναπληρωτή υπουργού Πολιτισμού, Κώστα Τζαβάρα. «Αυτό όμως θα γίνει με διασφαλίσεις, με εγγυήσεις. Αν αποσύρω την προσφυγή και με κοροϊδεύσει το ΚΑΣ; Δε γίνεται αλλιώς!», είπε.
Το τραμ
Ο κ. Μπουτάρης ανέφερε επίσης ότι έθεσε στον κ. Χρυσοχοΐδη το θέμα της επικαιροποίησης της υφιστάμενης μελέτης για την ανάπτυξη του τραμ στη Θεσσαλονίκη και ζήτησε να δοθεί η δυνατότητα χρηματοδότησης για το έργο αυτό. «Τα τραμ», είπε, «δεν είναι ανταγωνιστικό προς το μετρό, αλλά συμπληρωματικό μέσο μεταφοράς».
Στη σύσκεψη συμμετείχαν επίσης εκ μέρους της Αττικό Μετρό ΑΕ οι Χ. Τσίτουρας και Γ. Κωνσταντινίδης, ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Εργων, Σ. Σιμόπουλος, εκπρόσωποι της αναδόχου κοινοπραξίας και του δήμου Καλαμαριάς και υπηρεσιακοί παράγοντες.
ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΜΟΥΛΚΑ
Το έργο του μετρό της Θεσσαλονίκης μπορεί να προχωρήσει ανεμπόδιστα και η απόφασή μας είναι να εκτελεστεί το ταχύτερο δυνατόν με την απόλυτη προστασία του δημοσίου συμφέροντος, υποστήριξε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.
Σε δηλώσεις του προς τα ΜΜΕ, αμέσως μετά το πέρας ευρείας σύσκεψης στα γραφεία της Αττικό Μετρό ΑΕ στη Θεσσαλονίκη, ο κ. Χρυσοχοΐδης υποστήριξε ότι πολλά από τα τεχνικά εμπόδια του έργου έχουν ξεπεραστεί, ενώ βρίσκεται, όπως είπε, σε καλό δρόμο η οικονομική ανασυγκρότηση της αναδόχου κοινοπραξίας, μετά την απόκτηση του μετοχικού ελέγχου από την Άκτωρ ΑΤΕ, μέλος του ομίλου Μπόμπολα.
«Καθαρή θέση»
Σχεδόν 10 ημέρες πριν από τα επίσημα εγκαίνια της 78ης ΔΕΘ, ο κ. Χρυσοχοΐδης δήλωσε στις τηλεοπτικές κάμερες, που τον ανέμεναν σχεδόν επί μία ώρα, ότι «το χρονοδιάγραμμα του έργου είναι σαφές» και συμπλήρωσε: «Αποφασίσαμε να έχουμε μία πολύ καθαρή θέση». Ανακοίνωσε δε ότι καταρτίστηκε και συμφωνήθηκε πρόγραμμα εργασιών για το προσεχές εξάμηνο, με στόχο αφενός μεν να επιταχυνθούν οι εργασίες και να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας, αφετέρου δε να ανακουφιστεί κατά το δυνατόν η πόλη από τη λειτουργία των εργοταξίων.
Το χρονοδιάγραμμα
Ωστόσο, ο κ. Χρυσοχοΐδης προτίμησε να μην απαντήσει με σαφήνεια στο ερώτημα εάν δεσμεύεται ή όχι για την παράδοση της βασικής γραμμής του μετρό έως το τέλος του 2016 ή το αργότερο στις αρχές του 2017, όπως προβλέπει το νέο, αναθεωρημένο χρονοδιάγραμμα του έργου. Ως γνωστόν, η σύμβαση κατασκευής του υπογράφηκε τον Απρίλιο του 2006 και είχε αρχική ημερομηνία περαίωσης τον Οκτώβριο του 2012. Σήμερα, σχεδόν ένα χρόνο μετά την αρχική ημερομηνία αποπεράτωσης, έχει κατασκευαστεί το 47% των έργων πολιτικού μηχανικού και το 73% των σηράγγων και έχει απορροφηθεί το 33% του προϋπολογισμού, όπως είπε ο κ. Χρυσοχοΐδης.
Οι οικονομικές διεκδικήσεις
Ο υπουργός Υποδομών εξέφρασε την ικανοποίησή του για την επίτευξη συμβιβαστικής λύσης, όσον αφορά στη διαχείριση των αρχαιοτήτων στον υπό κατασκευή σταθμό της Βενιζέλου. Παράλληλα, έκανε γνωστό ότι η Αττικό Μετρό ΑΕ, ως επιβλέπουσα υπηρεσία, έχει απορρίψει τις περισσότερες από τις οικονομικές απαιτήσεις της κατασκευάστριας κοινοπραξίας, συνολικού εκτιμώμενου ύψους 500 εκατ. ευρώ, και δήλωσε πως έχει δώσει εντολή για τη διενέργεια διαχειριστικού ελέγχου της σύμβασης. «Το μετρό έχει καθυστερήσει επί επτά χρόνια και σ΄ αυτό το διάστημα υπάρχουν ζημίες», είπε και πρόσθεσε: «Για το λόγο αυτό πρέπει να διερευνηθούν πλήρως όλες οικονομικές πτυχές αυτού του ζητήματος. Όταν θα έχω στα χέρια μου το πόρισμα του ελέγχου, θα είμαι σε θέση να σας πω τι συμβαίνει».
«Κατόπιν αυτών», πρόσθεσε ο κ. Χρυσοχοΐδης, «το έργο μπαίνει μπροστά και έως το τέλος του 2013 ο αριθμός των απασχολουμένων θα ανέρχεται σε 900 άτομα. Αν υπάρχουν αποκλίσεις από το χρονοδιάγραμμα του επόμενου εξάμηνου ή περαιτέρω αδικαιολόγητες καθυστερήσεις, θα επιβληθούν οι δέουσες κυρώσεις».
Μετεγκατάσταση επαγγελματιών
Ο υπουργός Υποδομών εξήγγειλε επίσης ότι όσοι επαγγελματίες, έμποροι και καταστηματάρχες έχουν πληγεί από την πολυετή παραμονή των εργοταξίων σε διάφορα σημεία της Θεσσαλονίκης και θέλουν να εγκατασταθούν σε άλλες περιοχές, μπορούν να ζητήσουν να καλυφθούν τα έξοδα μετεγκατάστασής τους. Οι σχετικές αιτήσεις, συνοδευόμενες από προϋπολογισμό δαπανών, θα πρέπει να υποβληθούν στην Αττικό Μετρό ΑΕ.
Ο Γ. Μπουτάρης
Στη σύσκεψη συμμετείχε, εκτός των άλλων, και ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, ο οποίος σε δηλώσεις του εξέφρασε την ικανοποίηση του για την εξεύρεση κοινά αποδεκτής λύσης, όσον αφορά στις αρχαιότητες της Βενιζέλου.
«Ηρθε η ώρα να πούμε πως “τέλος καλό, όλα καλά”, σημείωσε ο κ. Μπουτάρης και πρόσθεσε πως ο δήμος Θεσσαλονίκης θα αποσύρει την αίτηση ακύρωσης που έχει καταθέσει στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά της γνωστής απόφασης του τέως αναπληρωτή υπουργού Πολιτισμού, Κώστα Τζαβάρα. «Αυτό όμως θα γίνει με διασφαλίσεις, με εγγυήσεις. Αν αποσύρω την προσφυγή και με κοροϊδεύσει το ΚΑΣ; Δε γίνεται αλλιώς!», είπε.
Το τραμ
Ο κ. Μπουτάρης ανέφερε επίσης ότι έθεσε στον κ. Χρυσοχοΐδη το θέμα της επικαιροποίησης της υφιστάμενης μελέτης για την ανάπτυξη του τραμ στη Θεσσαλονίκη και ζήτησε να δοθεί η δυνατότητα χρηματοδότησης για το έργο αυτό. «Τα τραμ», είπε, «δεν είναι ανταγωνιστικό προς το μετρό, αλλά συμπληρωματικό μέσο μεταφοράς».
Στη σύσκεψη συμμετείχαν επίσης εκ μέρους της Αττικό Μετρό ΑΕ οι Χ. Τσίτουρας και Γ. Κωνσταντινίδης, ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Εργων, Σ. Σιμόπουλος, εκπρόσωποι της αναδόχου κοινοπραξίας και του δήμου Καλαμαριάς και υπηρεσιακοί παράγοντες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.