kathimerini.gr,29/08/2103
«Φως» έπειτα από πολύμηνη ταλαιπωρία και τεράστια - κατά τους ίδιους - οικονομική ζημία, ενδέχεται να δουν σύντομα οι έμποροι και επαγγελματίες της Θεσσαλονίκης, οι επιχειρήσεις των οποίων εδρεύουν σε ζώνες που επηρεάζονται αρνητικά από τα έργα του μετρό (σ.σ. όπως για παράδειγμα η Δελφών και η Εγνατία), καθώς ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης ανακοίνωσε σήμερα μέτρα στήριξής τους - για πρώτη φορά επισήμως.
Προς το παρόν, ωστόσο, η όλη πρωτοβουλία βρίσκεται σε πολύ αρχικό στάδιο και εκκρεμεί η διευκρίνιση πολλών λεπτομερειών για την υλοποίησή της στην πράξη.
Αναλυτικότερα, μετά τη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ», στη Θεσσαλονίκη, στη διάρκεια της οποίας συμφωνήθηκε χρονοδιάγραμμα έξι μηνών για την ολοκλήρωση έργων και δράσεων, ο κ. Χρυσοχοΐδης γνωστοποίησε ότι θα ληφθεί μέριμνα για την κάλυψη των εξόδων μετεγκατάστασης αυτών των επιχειρήσεων, χωρίς ωστόσο να διευκρινίσει αν θα υπάρξει κάποιο «πλαφόν» στο ύψος των δαπανών που θα εγκρίνονται.
"Οι έμποροι και επαγγελματίες, που θέλουν να μετεγκατασταθούν και αποδεδειγμένα πλήττονται από την πολυετή παραμονή των εργοταξίων, δικαιούνται να υποβάλλουν αίτηση και να καταθέσουν προϋπολογισμό για να καλυφθούν τα έξοδα μετεγκατάστασής τους» είπε ο υπουργός. Την όλη διαδικασία θα διεκπεραιώνει πιθανότατα η «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ», αν και αυτό δεν διευκρινίστηκε.
Σε δηλώσεις του μετά τη σύσκεψη, ο κ. Χρυσοχοΐδης γνωστοποίησε ακόμη ότι είναι αποφασισμένος να «ξεμπλοκάρει» το έργο του μετρό Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους, ώστε αυτό να παραδοθεί χωρίς μεγάλες αποκλίσεις από το επικαιροποιημένο χρονοδιάγραμμα (τέλος του 2016 ή αρχές 2017).
Εντολή για διενέργεια διαχειριστικού ελέγχου
Γνωστοποίησε ακόμη ότι έδωσε εντολή για τη διενέργεια διαχειριστικού ελέγχου στη σύμβαση του έργου και ότι «σε περίπτωση που υπάρξουν άλλες αποκλίσεις ή αδικαιολόγητες καθυστερήσεις, θα ληφθούν οριστικές αποφάσεις με τρόπο θεσμικό και απόλυτα σύμφωνο με τη νομοθεσία».
Πρόσθεσε ότι έχει παραδοθεί το 47% των έργων πολιτικού μηχανικού και το 77% των σηράγγων, ενώ έχει απορροφηθεί το 33% του προϋπολογισμού. Κατά τον ίδιο, μέχρι τέλους του 2013 θα απασχολούνται στα εργοτάξια του μετρό 900 άτομα (710 σήμερα και περίπου 500 προ διμήνου). Επίσης, με την υπογραφή της σύμβασης για την επέκταση προς Καλαμαριά, θα απασχοληθούν εκεί επιπλέον 800 άτομα.
"Με κοινή προσπάθεια έχουν ξεπεραστεί πολλά τεχνικά εμπόδια και βρίσκεται σε πολύ καλό δρόμο η οικονομική ανασυγκρότηση της κοινοπραξίας του έργου (σ.σ. με την εμπλοκή, πλέον, της ΑΚΤΩΡ). Συνεπώς, το έργο μπορεί να προχωρήσει ανεμπόδιστα» είπε.
Το 2014 η σύνδεση της 6ης προβλήτας του ΟΛΘ με την ΠΑΘΕ
Ο ίδιος σημείωσε ότι το υπουργείο είναι αποφασισμένο να ξεμπλοκάρει ακόμη δύο σημαντικά έργα για τη Βόρεια Ελλάδα και συγκεκριμένα τη σύνδεση τής έκτης προβλήτας του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τον άξονα ΠΑΘΕ και εκείνα στο αεροδρόμιο «Μακεδονία».
Σχετικά με τη σύνδεση της έκτης προβλήτας, ο κ. Χρυσοχοΐδης επεσήμανε ότι το έργο θα ολοκληρωθεί εντός του πρώτου εξαμήνου του 2014, αφού «η εργολαβία ξεκαθάρισε με την αντικατάσταση του αρχικού αναδόχου». Επιτάχυνση έργων και στο αεροδρόμιο
Αναφορικά με το έργο στο αεροδρόμιο, υπενθύμισε ότι αυτό περιλαμβάνει δύο διαφορετικές εργολαβίες: η πρώτη αφορά την επέκταση του διαδρόμου προσαπογειώσεων κατά 900 μέτρα μέσα στη θάλασσα - «έχει ολοκληρωθεί το 70% του έργου, το οποίο όμως εξελίσσεται αργά. Αυτό θα αλλάξει» είπε - και η δεύτερη την ανακατασκευή του υπάρχοντος διαδρόμου.
Για τη δεύτερη εργολαβία, σημείωσε ότι χθες υπεγράφη σύμβαση με τις Ένοπλες Δυνάμεις, ώστε να μεταφερθεί η απαιτούμενη πίστωση, που θα επιτρέπει «στο αρμόδιο ειδικό τμήμα, που έχει έχει σχέση με την εξεύρεση βομβών, να προηγείται στις εργασίες και να ακολουθεί ο εργολάβος», με στόχο να επιταχυνθούν τα έργα.
Στη σύσκεψη μετείχαν - μεταξύ άλλων - ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Έργων Στράτος Σιμόπουλος, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης, οι αντιδήμαρχοι Θεσσαλονίκης Ανδρέας Κουράκης και Κωνσταντίνος Ζέρβας κι ο αντιδήμαρχος Καλαμαριάς Παναγιώτης Θεοδοσιάδης.
Έτοιμος να αποσύρει την προσφυγή που είχε καταθέσει στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ), ζητώντας να ακυρωθεί η μεταφορά -"στο πρώην στρατόπεδο Παύλου Μελά ή αλλού"- των αρχαιοτήτων του σταθμού Βενιζέλου του μετρό Θεσσαλονίκης, είναι ο Δήμος, αν και, προς τούτο, πρέπει να προηγηθούν τρεις εξελίξεις.
Αυτό γνωστοποίησε, σήμερα, ο δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης, σε δηλώσεις του μετά την ολοκλήρωση της σύσκεψης για το μετρό, παρουσία του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλη Χρυσοχοΐδη.
Όπως διευκρίνισε, για να αποσύρει ο Δήμος την προσφυγή, θα πρέπει α)να ολοκληρωθεί η μελέτη, που εκπονεί η Αττικό Μετρό Α.Ε. για την επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων στο σταθμό, β)να ληφθεί σχετική απόφαση στο δημοτικό συμβούλιο Θεσσαλονίκης (ενδεχομένως εντός του επόμενου δεκαπενθημέρου) και γ) να ακολουθήσει η οριστική απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ) για το θέμα των αρχαιοτήτων με βάση τα νέα δεδομένα (σ.σ. η επόμενη συνεδρίαση του ΚΑΣ θα γίνει μετά τα μέσα Σεπτεμβρίου).
Η χθεσινή σύσκεψη
Οι θετικές εξελίξεις στο θέμα ανέκυψαν ύστερα από χθεσινή σύσκεψη, υπό τον υπουργό Πολιτισμού Πάνο Παναγιωτόπουλο, στη διάρκεια της οποίας βρέθηκε λύση για τη συνύπαρξη του σταθμού Βενιζέλου με τις αρχαιότητες, μέσω της προσωρινής απόσπασης και επανατοποθέτησης ποσοστού άνω του 80% των ευρημάτων, ώστε ο χώρος να λειτουργεί ως ανοιχτό μουσείο (η λύση αυτή στηρίζεται στη βάση προτάσεων του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος/Τμήματος Κ.Μακεδονίας).
"Το θέμα θα ξεμπλοκάρει. Δεν θα είναι ο Δήμος Θεσσαλονίκης που θα το μπλοκάρει» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μπουτάρης. Υποστήριξε ότι, αν τον Μάρτιο είχε εισακουσθεί από το υπουργείο Πολιτισμού η αίτηση θεραπείας, την οποία είχε καταθέσει για το θέμα ο Δήμος, δεν θα είχε προχωρήσει η προσφυγή στο ΣτΕ και δεν θα υπήρχε ούτε η μικρή καθυστέρηση που τελικά σημειώθηκε.
Ο κ. Μπουτάρης κατέληξε λέγοντας ότι η διαδικασία απόσυρσης της προσφυγής συμφωνήθηκε στη σημερινή σύσκεψη, ενώ παράλληλα εξέφρασε την ικανοποίησή του για το γεγονός ότι στο επόμενο διάστημα θα ξεκινήσουν και οι ανασκαφές στην Αγίας Σοφίας, που «πέραν της ιστορικής τους σημασίας θα προσφέρουν απασχόληση σε πολύ κόσμο».
Ο μοναδικός σταθμός μετρό παγκοσμίως με πραγματικό μουσείο θα βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη
Αναφερόμενος στο θέμα της συνύπαρξης αρχαιοτήτων και σταθμού μετρό, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της «Αττικό Μετρό» Χρήστος Τσίτουρας επεσήμανε ότι το κόστος των παρεμβάσεων που θα πρέπει να γίνουν δεν είναι απαγορευτικό για το έργο, ενώ πρόσθεσε ότι οι παρεμβάσεις εντάσσονται στη σφαίρα του εφικτού και όχι απλά του επιθυμητού.
"Μπορεί να συνυπάρξει το μετρό με τα αρχαία και να δημιουργηθεί ο μοναδικός σταθμός μετρό στον κόσμο με πραγματικό μουσείο μέσα» κατέληξε.
Χρηματοδότηση για τη μελέτη του τραμ ζήτησε ο δήμος
Στο μεταξύ, να δοθεί «δυνατότητα χρηματοδότησης της επικαιροποίησης τής μελέτης για το τραμ Θεσσαλονίκης» ως συμπληρωματικό - κι όχι ανταγωνιστικό - μέσο του μετρό, ζήτησε από τον υπουργό ο κ. Μπουτάρης.
«Η 'Αττικό Μετρό' έχει αναλάβει την ιστορία της επέκτασης του τραμ στην Αθήνα. Ζητήσαμε λοιπόν από τον υπουργό να δοθεί κάποια δυνατότητα χρηματοδότησης τής μελέτης επικαιροποίησης της υπάρχουσας μελέτης για το τραμ Θεσσαλονίκης. Το τραμ, το μετρό, τα λεωφορεία τα τρόλεϊ, η θαλάσσια συγκοινωνία, όπου υπάρχουν, αλληλοσυμπληρώνονται. Δεν υπάρχει μία και μοναδική λύση, ειδικά για τη Θεσσαλονίκη, όπου υπάρχει τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα, σε αυτή τη φάση άλυτο. Εάν ήδη δεν προβλέψουμε τι θα πρέπει να γίνει στα επόμενα 4-5 χρόνια, η Θεσσαλονίκη θα πεθάνει από ασφυξία. Ο υπουργός συμφώνησε να γίνει μια συνάντηση όπου θα αποφασίσουμε τα επόμενα βήματα που πρέπει να γίνουν, προκειμένου η μελέτη να επικαιροποιηθεί και να μπει στο επόμενο ΕΣΠΑ, το 2014. Αυτό τουλάχιστον θα είναι η διεκδίκησή μας» κατέληξε ο κ. Μπουτάρης.
Παραδοτέο στο τέλος του 2016 ή τις αρχές του 2017,σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών.
«Φως» έπειτα από πολύμηνη ταλαιπωρία και τεράστια - κατά τους ίδιους - οικονομική ζημία, ενδέχεται να δουν σύντομα οι έμποροι και επαγγελματίες της Θεσσαλονίκης, οι επιχειρήσεις των οποίων εδρεύουν σε ζώνες που επηρεάζονται αρνητικά από τα έργα του μετρό (σ.σ. όπως για παράδειγμα η Δελφών και η Εγνατία), καθώς ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης ανακοίνωσε σήμερα μέτρα στήριξής τους - για πρώτη φορά επισήμως.
Προς το παρόν, ωστόσο, η όλη πρωτοβουλία βρίσκεται σε πολύ αρχικό στάδιο και εκκρεμεί η διευκρίνιση πολλών λεπτομερειών για την υλοποίησή της στην πράξη.
Αναλυτικότερα, μετά τη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ», στη Θεσσαλονίκη, στη διάρκεια της οποίας συμφωνήθηκε χρονοδιάγραμμα έξι μηνών για την ολοκλήρωση έργων και δράσεων, ο κ. Χρυσοχοΐδης γνωστοποίησε ότι θα ληφθεί μέριμνα για την κάλυψη των εξόδων μετεγκατάστασης αυτών των επιχειρήσεων, χωρίς ωστόσο να διευκρινίσει αν θα υπάρξει κάποιο «πλαφόν» στο ύψος των δαπανών που θα εγκρίνονται.
"Οι έμποροι και επαγγελματίες, που θέλουν να μετεγκατασταθούν και αποδεδειγμένα πλήττονται από την πολυετή παραμονή των εργοταξίων, δικαιούνται να υποβάλλουν αίτηση και να καταθέσουν προϋπολογισμό για να καλυφθούν τα έξοδα μετεγκατάστασής τους» είπε ο υπουργός. Την όλη διαδικασία θα διεκπεραιώνει πιθανότατα η «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ», αν και αυτό δεν διευκρινίστηκε.
Σε δηλώσεις του μετά τη σύσκεψη, ο κ. Χρυσοχοΐδης γνωστοποίησε ακόμη ότι είναι αποφασισμένος να «ξεμπλοκάρει» το έργο του μετρό Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους, ώστε αυτό να παραδοθεί χωρίς μεγάλες αποκλίσεις από το επικαιροποιημένο χρονοδιάγραμμα (τέλος του 2016 ή αρχές 2017).
Εντολή για διενέργεια διαχειριστικού ελέγχου
Γνωστοποίησε ακόμη ότι έδωσε εντολή για τη διενέργεια διαχειριστικού ελέγχου στη σύμβαση του έργου και ότι «σε περίπτωση που υπάρξουν άλλες αποκλίσεις ή αδικαιολόγητες καθυστερήσεις, θα ληφθούν οριστικές αποφάσεις με τρόπο θεσμικό και απόλυτα σύμφωνο με τη νομοθεσία».
Πρόσθεσε ότι έχει παραδοθεί το 47% των έργων πολιτικού μηχανικού και το 77% των σηράγγων, ενώ έχει απορροφηθεί το 33% του προϋπολογισμού. Κατά τον ίδιο, μέχρι τέλους του 2013 θα απασχολούνται στα εργοτάξια του μετρό 900 άτομα (710 σήμερα και περίπου 500 προ διμήνου). Επίσης, με την υπογραφή της σύμβασης για την επέκταση προς Καλαμαριά, θα απασχοληθούν εκεί επιπλέον 800 άτομα.
"Με κοινή προσπάθεια έχουν ξεπεραστεί πολλά τεχνικά εμπόδια και βρίσκεται σε πολύ καλό δρόμο η οικονομική ανασυγκρότηση της κοινοπραξίας του έργου (σ.σ. με την εμπλοκή, πλέον, της ΑΚΤΩΡ). Συνεπώς, το έργο μπορεί να προχωρήσει ανεμπόδιστα» είπε.
Το 2014 η σύνδεση της 6ης προβλήτας του ΟΛΘ με την ΠΑΘΕ
Ο ίδιος σημείωσε ότι το υπουργείο είναι αποφασισμένο να ξεμπλοκάρει ακόμη δύο σημαντικά έργα για τη Βόρεια Ελλάδα και συγκεκριμένα τη σύνδεση τής έκτης προβλήτας του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τον άξονα ΠΑΘΕ και εκείνα στο αεροδρόμιο «Μακεδονία».
Σχετικά με τη σύνδεση της έκτης προβλήτας, ο κ. Χρυσοχοΐδης επεσήμανε ότι το έργο θα ολοκληρωθεί εντός του πρώτου εξαμήνου του 2014, αφού «η εργολαβία ξεκαθάρισε με την αντικατάσταση του αρχικού αναδόχου». Επιτάχυνση έργων και στο αεροδρόμιο
Αναφορικά με το έργο στο αεροδρόμιο, υπενθύμισε ότι αυτό περιλαμβάνει δύο διαφορετικές εργολαβίες: η πρώτη αφορά την επέκταση του διαδρόμου προσαπογειώσεων κατά 900 μέτρα μέσα στη θάλασσα - «έχει ολοκληρωθεί το 70% του έργου, το οποίο όμως εξελίσσεται αργά. Αυτό θα αλλάξει» είπε - και η δεύτερη την ανακατασκευή του υπάρχοντος διαδρόμου.
Για τη δεύτερη εργολαβία, σημείωσε ότι χθες υπεγράφη σύμβαση με τις Ένοπλες Δυνάμεις, ώστε να μεταφερθεί η απαιτούμενη πίστωση, που θα επιτρέπει «στο αρμόδιο ειδικό τμήμα, που έχει έχει σχέση με την εξεύρεση βομβών, να προηγείται στις εργασίες και να ακολουθεί ο εργολάβος», με στόχο να επιταχυνθούν τα έργα.
Στη σύσκεψη μετείχαν - μεταξύ άλλων - ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Έργων Στράτος Σιμόπουλος, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης, οι αντιδήμαρχοι Θεσσαλονίκης Ανδρέας Κουράκης και Κωνσταντίνος Ζέρβας κι ο αντιδήμαρχος Καλαμαριάς Παναγιώτης Θεοδοσιάδης.
Έτοιμος να αποσύρει την προσφυγή που είχε καταθέσει στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ), ζητώντας να ακυρωθεί η μεταφορά -"στο πρώην στρατόπεδο Παύλου Μελά ή αλλού"- των αρχαιοτήτων του σταθμού Βενιζέλου του μετρό Θεσσαλονίκης, είναι ο Δήμος, αν και, προς τούτο, πρέπει να προηγηθούν τρεις εξελίξεις.
Αυτό γνωστοποίησε, σήμερα, ο δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης, σε δηλώσεις του μετά την ολοκλήρωση της σύσκεψης για το μετρό, παρουσία του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλη Χρυσοχοΐδη.
Όπως διευκρίνισε, για να αποσύρει ο Δήμος την προσφυγή, θα πρέπει α)να ολοκληρωθεί η μελέτη, που εκπονεί η Αττικό Μετρό Α.Ε. για την επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων στο σταθμό, β)να ληφθεί σχετική απόφαση στο δημοτικό συμβούλιο Θεσσαλονίκης (ενδεχομένως εντός του επόμενου δεκαπενθημέρου) και γ) να ακολουθήσει η οριστική απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ) για το θέμα των αρχαιοτήτων με βάση τα νέα δεδομένα (σ.σ. η επόμενη συνεδρίαση του ΚΑΣ θα γίνει μετά τα μέσα Σεπτεμβρίου).
Η χθεσινή σύσκεψη
Οι θετικές εξελίξεις στο θέμα ανέκυψαν ύστερα από χθεσινή σύσκεψη, υπό τον υπουργό Πολιτισμού Πάνο Παναγιωτόπουλο, στη διάρκεια της οποίας βρέθηκε λύση για τη συνύπαρξη του σταθμού Βενιζέλου με τις αρχαιότητες, μέσω της προσωρινής απόσπασης και επανατοποθέτησης ποσοστού άνω του 80% των ευρημάτων, ώστε ο χώρος να λειτουργεί ως ανοιχτό μουσείο (η λύση αυτή στηρίζεται στη βάση προτάσεων του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος/Τμήματος Κ.Μακεδονίας).
"Το θέμα θα ξεμπλοκάρει. Δεν θα είναι ο Δήμος Θεσσαλονίκης που θα το μπλοκάρει» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μπουτάρης. Υποστήριξε ότι, αν τον Μάρτιο είχε εισακουσθεί από το υπουργείο Πολιτισμού η αίτηση θεραπείας, την οποία είχε καταθέσει για το θέμα ο Δήμος, δεν θα είχε προχωρήσει η προσφυγή στο ΣτΕ και δεν θα υπήρχε ούτε η μικρή καθυστέρηση που τελικά σημειώθηκε.
Ο κ. Μπουτάρης κατέληξε λέγοντας ότι η διαδικασία απόσυρσης της προσφυγής συμφωνήθηκε στη σημερινή σύσκεψη, ενώ παράλληλα εξέφρασε την ικανοποίησή του για το γεγονός ότι στο επόμενο διάστημα θα ξεκινήσουν και οι ανασκαφές στην Αγίας Σοφίας, που «πέραν της ιστορικής τους σημασίας θα προσφέρουν απασχόληση σε πολύ κόσμο».
Ο μοναδικός σταθμός μετρό παγκοσμίως με πραγματικό μουσείο θα βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη
Αναφερόμενος στο θέμα της συνύπαρξης αρχαιοτήτων και σταθμού μετρό, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της «Αττικό Μετρό» Χρήστος Τσίτουρας επεσήμανε ότι το κόστος των παρεμβάσεων που θα πρέπει να γίνουν δεν είναι απαγορευτικό για το έργο, ενώ πρόσθεσε ότι οι παρεμβάσεις εντάσσονται στη σφαίρα του εφικτού και όχι απλά του επιθυμητού.
"Μπορεί να συνυπάρξει το μετρό με τα αρχαία και να δημιουργηθεί ο μοναδικός σταθμός μετρό στον κόσμο με πραγματικό μουσείο μέσα» κατέληξε.
Χρηματοδότηση για τη μελέτη του τραμ ζήτησε ο δήμος
Στο μεταξύ, να δοθεί «δυνατότητα χρηματοδότησης της επικαιροποίησης τής μελέτης για το τραμ Θεσσαλονίκης» ως συμπληρωματικό - κι όχι ανταγωνιστικό - μέσο του μετρό, ζήτησε από τον υπουργό ο κ. Μπουτάρης.
«Η 'Αττικό Μετρό' έχει αναλάβει την ιστορία της επέκτασης του τραμ στην Αθήνα. Ζητήσαμε λοιπόν από τον υπουργό να δοθεί κάποια δυνατότητα χρηματοδότησης τής μελέτης επικαιροποίησης της υπάρχουσας μελέτης για το τραμ Θεσσαλονίκης. Το τραμ, το μετρό, τα λεωφορεία τα τρόλεϊ, η θαλάσσια συγκοινωνία, όπου υπάρχουν, αλληλοσυμπληρώνονται. Δεν υπάρχει μία και μοναδική λύση, ειδικά για τη Θεσσαλονίκη, όπου υπάρχει τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα, σε αυτή τη φάση άλυτο. Εάν ήδη δεν προβλέψουμε τι θα πρέπει να γίνει στα επόμενα 4-5 χρόνια, η Θεσσαλονίκη θα πεθάνει από ασφυξία. Ο υπουργός συμφώνησε να γίνει μια συνάντηση όπου θα αποφασίσουμε τα επόμενα βήματα που πρέπει να γίνουν, προκειμένου η μελέτη να επικαιροποιηθεί και να μπει στο επόμενο ΕΣΠΑ, το 2014. Αυτό τουλάχιστον θα είναι η διεκδίκησή μας» κατέληξε ο κ. Μπουτάρης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.