newsbomb.gr, 26/06/2014
Αλλάζει ο
χάρτης των αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη, καθώς μετρό, δυτικός
προαστιακός σιδηρόδρομος, τραμ, λεωφορεία και καραβάκια αναμένεται να
δημιουργήσουν ένα "σύστημα" μεταφοράς των πολιτών και επισκεπτών της
πόλης..
"Διαμορφώνουμε
ένα δίκτυο αστικών και προαστιακών συγκοινωνιών και μεταφορών στη Θεσσαλονίκη
ώστε να εξασφαλίσουμε στους εργαζόμενους ομαλή πρόσβαση στις εργασίες τους και
σε όλους τους πολίτες εύκολη μετακίνηση", δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών και
Δικτύων, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, κατά την παρουσία του σήμερα στην πόλη για την
υπογραφή του συμφώνου συνεργασίας για την ένταξη του δυτικού προαστιακού
σιδηρόδρομου στο ΕΣΠΑ 2014 - 2020.
"Η
υπογραφή για τη δημιουργία προαστιακού σιδηροδρόμου από τη Σίνδο μέχρι το
λιμάνι που εξυπηρετεί τις δυτικές συνοικίες ανοίγει νέα σελίδα στις αστικές
μεταφορές. Πιστεύω ότι είναι η αρχή μιας νέας εποχής για τις αστικές μεταφορές
στην πόλη", πρόσθεσε
από την πλευρά του ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης.
Το κόστος
υπολογίζεται στα 10 εκατομμύρια ευρώ και οι δυτικές περιοχές θα αποκτήσουν
προαστιακή σύνδεση χάρη στη χρήση του δικτύου του ΟΣΕ που σήμερα δεν
χρησιμοποιείται. Το έργο θα συνδέει Σίνδο, Κορδελιό, Εύοσμο, Σταυρούπολη,
Αμπελόκηπους, Μενεμένη με το λιμάνι, ενώ θα κατασκευαστούν 11 ενδιάμεσες
στάσεις.
Οι
ενδεικτικές θέσεις των σταθμών είναι: Χρυσοστόμου Σμύρνης και Αισχύλου
(Διαβατά), Νέα Μοναστηρίου και Αθανασίου Διάκου (Ελευθέριο - Κορδελιό), Νέα
Μοναστηρίου και Επτανήσου (Εύοσμος), σταθμός ΚΤΕΛ "Μακεδονία",
εμπορικό κέντρο "City Gate", Επτανήσου και Καραολή & Δημητρίου
(Εύοσμος), Ελ. Βενιζέλου και Σοφοκλέους (Αμπελόκηποι), Παπαφλέσσα και Αγίας
Κυριακής (Εύοσμος - Άνω Ηλιούπολη), Μικράς Ασίας και Καραολή & Δημητρίου
(Σταυρούπολη) και στη Σίνδο και το Λιμάνι Θεσσαλονίκης (τερματικοί σταθμοί).
Το σύμφωνο
υπέγραψαν οι δήμαρχοι Θεσσαλονίκης, Δέλτα, Παύλου Μελά, Ευόσμου και Αμπελοκήπων
- Μενεμένης, οι εταιρείες ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ και ΕΡΓΑ ΟΣΕ ΑΕ, η Μητροπολιτική
Αναπτυξιακή Θεσσαλονίκης ΑΕ, ο Οργανισμός Λιμένος και το Ινστιτούτο Βιώσιμης
Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών/ Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής
Ανάπτυξης.
Στην ώρα του
το μετρό
Ο υπουργός
αναφέρθηκε επίσης στις εργασίες εκτέλεσης του μετρό υποστηρίζοντας πως τίποτα
δεν θα μπει, από δω και στο εξής, εμπόδιο και πως το έργο θα ολοκληρωθεί στα
τέλη του 2017.
"Το
μετρό εκτελείται με ένα ρυθμό καλό, που ελπίζω πως το επόμενο διάστημα θα
αυξηθεί και το έργο θα ολοκληρωθεί μέσα στα προβλεπόμενα χρονικά όρια. Το ίδιο
συμβαίνει με την επέκταση της Καλαμαριάς, ενώ υπάρχει ικανοποιητικός ρυθμός
σύνταξης των μελετών για την επέκτασή του στη Σταυρούπολη", ανέφερε ο
υπουργός.
Σύμφωνα με
τον κ. Χρυσοχοΐδη το μέτωπο της σήραγγας είναι πεντακάθαρο και από τη Νέα
Ελβετία μέχρι το Σιδηροδρομικό Σταθμό οι εργασίες θα διεξάγονται κανονικά. Στα
σημεία που υπάρχει "κόλλημα", είτε με τα αρχαία της Βενιζέλου, είτε
με τις απαλλοτριώσεις στη Βούλγαρη, το έργο θα συνεχίζεται υπογείως και όταν
βρεθεί λύση θα γίνουν οι υπόλοιπες εργασίες.
Ωστόσο, ο
Δήμος Θεσσαλονίκης κατέθεσε δεύτερη προσφυγή καθώς όπως υποστήριξε ο δήμαρχος,
Γιάννης Μπουτάρης, δεν τον ικανοποιεί ο τρόπος μεταφοράς και επανατοποθέτησης
των αρχαίων στο σταθμό της Βενιζέλου διότι δεν εξασφαλίζεται η ακεραιότητά
τους.
"Δεχόμαστε
γράμματα από όλο τον κόσμο και την UNESCO διότι το εύρημα αυτό της Βενιζέλου,
πέρα από τη σπουδαιότητά του, θα είναι ο πυρήνας για την αστική ανάπλαση μιας
μεγάλης περιοχής στην πόλη", είπε ο κ.Μπουτάρης.
Μελέτη για
τραμ
Με την
ευκαιρία της παρουσίας του κ. Χρυσοχοΐδη ο δήμαρχος του παρέδωσε προκαταρκτική
μελέτη για τη δημιουργία τραμ.
"Εξετάζουμε
ένα ελαφρύ τραμ στη Θεσσαλονίκη που θα συμπληρώνει άλλες δομές. Μεγάλο αγαθό η
δυνατότητα των ανθρώπων να κινούνται εύκολα και γρήγορα σε μια πόλη", είπε
ο υπουργός.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.