karfitsa.gr,02/12/2014
Της Έλενας Καραβασίλη- Φωτορεπορτάζ: Σοφία Δρακοπούλου
Νέες καθυστερήσεις έρχονται για το μετρό Θεσσαλονίκης, μετά τη χθεσινή απόφαση του διαιτητικού δικαστηρίου, που ήταν υπέρ της κοινοπραξίας που κατασκευάζει το έργο. Η ανάδοχος κοινοπραξία (AIASA: ΑΕΓΕΚ- Impregilo – Ansaldo – Seli – Ansaldobreda) αρνείται να αναγνωρίσει την παράταση εργασιών που έδωσε μονομερώς η Αττικό μετρό μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου του 2016, καθώς δεν υφίσταται χρονοδιάγραμμα και έτσι η ανάδοχος κοινοπραξία μπορεί να ακυρώσει τη σύμβαση ή να διαπραγματευτεί με νέους όρους.
Σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα του έργου, η κύρια γραμμή του μετρό έπρεπε να ολοκληρωθεί έως τις 2 Οκτωβρίου 2012 ή μέχρι εχθές 1.12.2014 που ήταν και η οριακή προθεσμία έργου. Αυτή τη στιγμή έχει ολοκληρωθεί περίπου το 38% του συνολικού έργου και η κοινοπραξία έχει εισπράξει 385 εκατ. ευρώ από τα 969 εκατ. ευρώ του συνολικού προϋπολογισμού. Εάν ο εργολάβος δεν έρθει σε μία συμβιβαστική λύση με το ελληνικό δημόσιο, τότε το κομμάτι του έργου που υπολείπεται θα δημοπρατηθεί εκ νέου παρατείνοντας κι άλλο το χρόνο που θα χρειαστεί για να αποκτήσει η πόλη το πολυπόθητο και… πολύπαθο μετρό.
Όπως αναφέρει στο karfitsa.gr ο αντιπρόεδρος των εργαζομένων μετρό Θεσσαλονίκης και αρχαιολόγος Δημήτρης Παππάς, «όποια εργασία έχει μπει σε χρονικό πλαίσιο συνεχίζει να εκτελείται, ενώ εμείς είμαστε ακόμα σε αναμονή των τελικών αποφάσεων, χωρίς να έχει γίνει ανακοπή της διαδικασίας των απολύσεων».
Μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται να συνεδριάσουν τα μέλη της κοινοπραξία για να πάρουν μία οριστική απόφαση, παρότι εκτιμάται πως πρόθεση του εργολάβου είναι να κερδίσει όσο το δυνατόν περισσότερα μπορεί από τη διαιτησία και να συνεχίσει την κατασκευή του έργου.
Της Έλενας Καραβασίλη- Φωτορεπορτάζ: Σοφία Δρακοπούλου
Νέες καθυστερήσεις έρχονται για το μετρό Θεσσαλονίκης, μετά τη χθεσινή απόφαση του διαιτητικού δικαστηρίου, που ήταν υπέρ της κοινοπραξίας που κατασκευάζει το έργο. Η ανάδοχος κοινοπραξία (AIASA: ΑΕΓΕΚ- Impregilo – Ansaldo – Seli – Ansaldobreda) αρνείται να αναγνωρίσει την παράταση εργασιών που έδωσε μονομερώς η Αττικό μετρό μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου του 2016, καθώς δεν υφίσταται χρονοδιάγραμμα και έτσι η ανάδοχος κοινοπραξία μπορεί να ακυρώσει τη σύμβαση ή να διαπραγματευτεί με νέους όρους.
Σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα του έργου, η κύρια γραμμή του μετρό έπρεπε να ολοκληρωθεί έως τις 2 Οκτωβρίου 2012 ή μέχρι εχθές 1.12.2014 που ήταν και η οριακή προθεσμία έργου. Αυτή τη στιγμή έχει ολοκληρωθεί περίπου το 38% του συνολικού έργου και η κοινοπραξία έχει εισπράξει 385 εκατ. ευρώ από τα 969 εκατ. ευρώ του συνολικού προϋπολογισμού. Εάν ο εργολάβος δεν έρθει σε μία συμβιβαστική λύση με το ελληνικό δημόσιο, τότε το κομμάτι του έργου που υπολείπεται θα δημοπρατηθεί εκ νέου παρατείνοντας κι άλλο το χρόνο που θα χρειαστεί για να αποκτήσει η πόλη το πολυπόθητο και… πολύπαθο μετρό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.