news.makedonias.gr,21/12/2014
Η Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Δέσποινα Χαραλαμπίδου στη συνέντευξή που παραχώρησε στο https://news.makedonias.gr αναφέρθηκε σε πολλά από τα προβλήματα που αναζητούν λύση.
- Μια τελευταία ερώτηση που αφορά όσους κατοικούμε στη Θεσσαλονίκη,. Τι γίνεται με το Μετρό;
“Το Μετρό της Θεσσαλονίκης πρέπει να ολοκληρωθεί, είναι ένα έργο πνοής για την πόλη, θα βοηθήσει και την μετακίνηση και των κατοίκων, αλλά και των ατόμων που υποδεχόμαστε στην πόλη. Σήμερα που μιλάμε έχουμε ένα ΜΜΜ που είναι ο ΟΑΣΘ και είναι και ιδιωτικό μονοπώλιο με ότι σημαίνει αυτό.
Αυτή είναι η θέση του ΣΥΡΙΖΑ, από εκεί και μετά είναι γνωστά τα προβλήματα που έχουν προκύψει σε σχέση με τις ιλιγγιώδεις απαιτήσεις της Κοινοπραξίας, αλλά και τις ευθύνες που έχει η Κυβέρνηση, όπως αυτές υλοποιήθηκαν μέσω της εταιρίας η οποία λειτουργούσε υπό την εποπτεία του πρώην ΥΠΕΚΑ, της Αττικό Μετρό.
Υπάρχουν ευθύνες από τη μεριά της Κυβέρνησης τεράστιες. Οι ευθύνες έχουν σχέση με τη μη πρόβλεψη των προβλημάτων που θα ανέκυπταν από τις αρχαιολογικές ανασκαφές, με τη μη ένταξη των απαλλοτριώσεων στα λεγόμενα έργα της ΔΕΗ. Με το γεγονός ότι το ίδιο το έργο έγινε με μια διαδικασία η οποία από μόνη της είναι προβληματική. Εγινε με τη μέθοδο της μελετοκατασκευής. Δηλαδή αυτός που κάνει τη μελέτη για το έργο, το κατασκευάζει κιόλας. Τη μελέτη την έκανε η Κοινοπραξία και η ίδια κατασκευάζει και το έργο. Αυτό είναι απαράδεκτο. Γιατί, κατά τη γνώμη μας, αυτός που έκανε τη μελέτη δεν μπορεί να κάνει και στην κατασκευή. Βέβαια σύμφωνα με τη νομοθεσία υπάρχει αυτό. Εμείς τοποθετηθήκαμε με έναν πολύ καθαρό τρόπο και στην Μητροπολιτική Ενότητα Θεσσαλονίκης, σε ότι αφορά τις ιλιγγιώδεις απαιτήσεις της Κοινοπραξίας.
Η Κοινοπραξία πήρε περίπου μισό δισεκατομμύριο ευρώ, έχει να λάβει άλλα τόσα, και ζητάει κι άλλα. Αυτά είναι χρήματα του ελληνικού λαού, είναι χρήματα των φορολογουμένων. Εμείς πιστεύουμε ότι το έργο πρέπει να γίνει, αλλά, δεν πρέπει να γίνει σε βάρος του ελληνικού δημοσίου”.
- Το έργο είναι αυτή τη στιγμή στον “αέρα”… Θα δούμε τελικά μετρό όσο ζούμε;
“Με Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ θα δείτε, με άλλες Κυβερνήσεις δεν ξέρω… Υπάρχει μια συγκεκριμένη σύμβαση, η οποία έχει ρήτρες, τις οποίες πρέπει να τις πληρώσουμε εμείς όλοι. Δηλαδή δεν πρέπει να βλέπουμε ξεκομμένα το πρόβλημα, από την πραγματικότητα. Σύμφωνα λοιπόν, με τη νομοθεσία, μπορεί να γίνει επαναδημοπράτηση του έργου. Μέσα σε 15 μέρες πρέπει να καταλήξει η Αττικό Μετρό, τι θα απαντήσει στο αίτημα περί διάλυσης από τη μεριά της Κοινοπραξίας, και να επαναδημοπρατήσει το έργο. Αυτή η διαδικασία είναι χρονοβόρα, εμείς κάναμε συνάντηση για το θέμα αυτό, την προηγούμενη Τρίτη με τον κ. Χρυσοχοϊδη, και με την Αττικό Μετρό την προηγούμενη εβδομάδα. Οι διαβεβαιώσεις, που πήραμε, είναι ότι, η Αττικό Μετρό είναι έτοιμη περίπου 90%, των όσων χρειάζονται για να επαναδημοπρατήσει το έργο, αν δεχτώ ότι είναι έτσι, πάλι θα υπάρχει ένα διάστημα των 6 μηνών που ορίζει ο νόμος, για να ολοκληρωθεί η διαδικασία. Υπάρχει όμως, ένα πρόβλημα που έχει σχέση με τους εργαζόμενους. Τι θα κάνουν αυτό το εξάμηνο που θα πρέπει να περιμένουν. Εμείς λέμε κι άλλη επιχείρηση να έρθει οι εργαζόμενοι που δουλεύουν τώρα, να χρησιμοποιήσει τους συγκεκριμένους. Το κενό διάστημα οι εργαζόμενοι πρέπει να επιβιώσουν, να βρεθούν τρόποι να συμβεί αυτό. Μπορεί να υπάρχει η λύση της διαθεσιμότητας, προβλέπεται από τη νομοθεσία. Δεν έχουμε καταλήξει ακόμα. Πρέπει να υπάρξει επίσπευση των κονδυλίων, για την αποζημίωση των καταστημάτων, των επιχειρήσεων που έχουν “καταδικαστεί’ από τις λαμαρίνες”.
Η Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Δέσποινα Χαραλαμπίδου στη συνέντευξή που παραχώρησε στο https://news.makedonias.gr αναφέρθηκε σε πολλά από τα προβλήματα που αναζητούν λύση.
- Μια τελευταία ερώτηση που αφορά όσους κατοικούμε στη Θεσσαλονίκη,. Τι γίνεται με το Μετρό;
“Το Μετρό της Θεσσαλονίκης πρέπει να ολοκληρωθεί, είναι ένα έργο πνοής για την πόλη, θα βοηθήσει και την μετακίνηση και των κατοίκων, αλλά και των ατόμων που υποδεχόμαστε στην πόλη. Σήμερα που μιλάμε έχουμε ένα ΜΜΜ που είναι ο ΟΑΣΘ και είναι και ιδιωτικό μονοπώλιο με ότι σημαίνει αυτό.
Αυτή είναι η θέση του ΣΥΡΙΖΑ, από εκεί και μετά είναι γνωστά τα προβλήματα που έχουν προκύψει σε σχέση με τις ιλιγγιώδεις απαιτήσεις της Κοινοπραξίας, αλλά και τις ευθύνες που έχει η Κυβέρνηση, όπως αυτές υλοποιήθηκαν μέσω της εταιρίας η οποία λειτουργούσε υπό την εποπτεία του πρώην ΥΠΕΚΑ, της Αττικό Μετρό.
Υπάρχουν ευθύνες από τη μεριά της Κυβέρνησης τεράστιες. Οι ευθύνες έχουν σχέση με τη μη πρόβλεψη των προβλημάτων που θα ανέκυπταν από τις αρχαιολογικές ανασκαφές, με τη μη ένταξη των απαλλοτριώσεων στα λεγόμενα έργα της ΔΕΗ. Με το γεγονός ότι το ίδιο το έργο έγινε με μια διαδικασία η οποία από μόνη της είναι προβληματική. Εγινε με τη μέθοδο της μελετοκατασκευής. Δηλαδή αυτός που κάνει τη μελέτη για το έργο, το κατασκευάζει κιόλας. Τη μελέτη την έκανε η Κοινοπραξία και η ίδια κατασκευάζει και το έργο. Αυτό είναι απαράδεκτο. Γιατί, κατά τη γνώμη μας, αυτός που έκανε τη μελέτη δεν μπορεί να κάνει και στην κατασκευή. Βέβαια σύμφωνα με τη νομοθεσία υπάρχει αυτό. Εμείς τοποθετηθήκαμε με έναν πολύ καθαρό τρόπο και στην Μητροπολιτική Ενότητα Θεσσαλονίκης, σε ότι αφορά τις ιλιγγιώδεις απαιτήσεις της Κοινοπραξίας.
Η Κοινοπραξία πήρε περίπου μισό δισεκατομμύριο ευρώ, έχει να λάβει άλλα τόσα, και ζητάει κι άλλα. Αυτά είναι χρήματα του ελληνικού λαού, είναι χρήματα των φορολογουμένων. Εμείς πιστεύουμε ότι το έργο πρέπει να γίνει, αλλά, δεν πρέπει να γίνει σε βάρος του ελληνικού δημοσίου”.
- Το έργο είναι αυτή τη στιγμή στον “αέρα”… Θα δούμε τελικά μετρό όσο ζούμε;
“Με Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ θα δείτε, με άλλες Κυβερνήσεις δεν ξέρω… Υπάρχει μια συγκεκριμένη σύμβαση, η οποία έχει ρήτρες, τις οποίες πρέπει να τις πληρώσουμε εμείς όλοι. Δηλαδή δεν πρέπει να βλέπουμε ξεκομμένα το πρόβλημα, από την πραγματικότητα. Σύμφωνα λοιπόν, με τη νομοθεσία, μπορεί να γίνει επαναδημοπράτηση του έργου. Μέσα σε 15 μέρες πρέπει να καταλήξει η Αττικό Μετρό, τι θα απαντήσει στο αίτημα περί διάλυσης από τη μεριά της Κοινοπραξίας, και να επαναδημοπρατήσει το έργο. Αυτή η διαδικασία είναι χρονοβόρα, εμείς κάναμε συνάντηση για το θέμα αυτό, την προηγούμενη Τρίτη με τον κ. Χρυσοχοϊδη, και με την Αττικό Μετρό την προηγούμενη εβδομάδα. Οι διαβεβαιώσεις, που πήραμε, είναι ότι, η Αττικό Μετρό είναι έτοιμη περίπου 90%, των όσων χρειάζονται για να επαναδημοπρατήσει το έργο, αν δεχτώ ότι είναι έτσι, πάλι θα υπάρχει ένα διάστημα των 6 μηνών που ορίζει ο νόμος, για να ολοκληρωθεί η διαδικασία. Υπάρχει όμως, ένα πρόβλημα που έχει σχέση με τους εργαζόμενους. Τι θα κάνουν αυτό το εξάμηνο που θα πρέπει να περιμένουν. Εμείς λέμε κι άλλη επιχείρηση να έρθει οι εργαζόμενοι που δουλεύουν τώρα, να χρησιμοποιήσει τους συγκεκριμένους. Το κενό διάστημα οι εργαζόμενοι πρέπει να επιβιώσουν, να βρεθούν τρόποι να συμβεί αυτό. Μπορεί να υπάρχει η λύση της διαθεσιμότητας, προβλέπεται από τη νομοθεσία. Δεν έχουμε καταλήξει ακόμα. Πρέπει να υπάρξει επίσπευση των κονδυλίων, για την αποζημίωση των καταστημάτων, των επιχειρήσεων που έχουν “καταδικαστεί’ από τις λαμαρίνες”.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.