dim-ar.gr,17/12/2014
ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
Θέμα: Νέα εμπλοκή στην υλοποίηση των έργων του Μετρό Θεσσαλονίκης
Με συνεχείς ερωτήσεις μου, και τελευταία πολύ περισσότερες, έχω θέσει το θέμα της επίλυσης των προβλημάτων του μεγαλύτερου έργου της Θεσσαλονίκης και ενός από τα πιο μεγάλα της χώρας, την κατασκευή του Μετρό, το οποίο μετά από πολλά χρόνια παλινδρομήσεων επαναδημοπρατήθηκε το 2003 με αρχικό ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2012. Σημαντικά και χρονίζοντα προβλήματα, όπως οι αρχαιολογικές ανασκαφές, οι απαλλοτριώσεις, και κυρίως η χρηματοοικονομική αδυναμία του αναδόχου καθυστέρησαν σημαντικά το έργο το οποίο είχε ουσιαστικά σταματήσει για μεγάλο διάστημα και ήδη ο νέος ορίζοντας ολοκλήρωσης έχει ξεπεράσει το 2017.
Από τον Σεπτέμβριο του 2013 έγιναν κάποια σημαντικά βήματα για την επανεκκίνηση του έργου και με δεδομένη την εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, παρουσιάστηκε σχετική πρόοδος στην υλοποίηση του. Όμως το τελευταίο διάστημα προέκυψε νέα εμπλοκή, αφού ο εργολάβος κέρδισε την πρώτη υπόθεση που είχε παραπεμφθεί σε διαιτησία και τώρα δικαιούται χωρίς συνέπειες, να εγκαταλείψει το έργο.
Σύμφωνα με τον Πρόεδρο της Αττικό Μετρό «οι επιλογές που έχει ο ανάδοχος τώρα είναι δύο: ή να καταθέσει η κοινοπραξία αίτημα διάλυσης της σύμβασης ή να συνεχίσει», επισημαίνοντας ότι κατά την άποψή του «ο εργολάβος πρέπει να συνεχίσει να εργάζεται, ειδικά στα θέματα κατασκευής της σήραγγας και των αρχαιολογικών ανασκαφών και να αναμείνει τις αποφάσεις των διαιτητών επί των οικονομικών του αιτημάτων, ώστε να μη χαθεί χρόνος». Όμως η άποψη αυτή αποτελεί ευχολόγιο και αφού δεν αποτελεί συμβατική υποχρέωση, το έργο για ακόμη μία φορά βρίσκεται μετέωρο.
Παράλληλα, δεν έχει λυθεί ακόμη το θέμα των αρχαιοτήτων στον σταθμό «Βενιζέλου», με αποτέλεσμα οι εκεί εργασίες να έχουν καθυστερήσει ήδη για 35 μήνες. Ουσιαστικά ο σταθμός είναι εκτός έργου και αυτό κινδυνεύει να γίνει οριστικό. Σύμφωνα με πληροφορίες από την Αττικό Μετρό το θέμα αναμένεται να λυθεί στις 16/12/2014 όταν και θα συνεδριάσει το ΚΑΣ για το θέμα.
Με δεδομένο ότι:
Το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης έχει ήδη καθυστερήσει υπερβολικά και κινδυνεύει να χαρακτηρισθεί ως ένα σύγχρονο Γεφύρι της Άρτας.
Οι όποιες αποφάσεις θα πρέπει να παρθούν άμεσα έτσι ώστε να μην χαθεί και πάλι πολύτιμος χρόνος.
Η Θεσσαλονίκη είναι ίσως η μοναδική Ευρωπαϊκή πόλη τέτοιου μεγέθους που εξυπηρετείται αποκλειστικά με ένα Μέσο Μαζικής Μεταφοράς, τα λεωφορεία.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
Ποιες πρωτοβουλίες θα πάρει το Υπουργείο για την άμεση λύση του προβλήματος που προέκυψε μετά το αποτέλεσμα της διαιτησίας που δικαίωσε τον ανάδοχο;
Η λύση που θα συζητηθεί στο ΚΑΣ αποτελεί προϊόν συναίνεσης μεταξύ της Αττικό Μετρό και του Δήμου Θεσσαλονίκης, ώστε το θέμα να λυθεί και να επανεκκινήσουν οι εργασίες στον σταθμό «Βενιζέλου»;
Η Βουλευτής που ερωτά
ΑΣΗΜΙΝΑ ΞΗΡΟΤΥΡΗ – ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΑΡΗ
ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
Θέμα: Νέα εμπλοκή στην υλοποίηση των έργων του Μετρό Θεσσαλονίκης
Με συνεχείς ερωτήσεις μου, και τελευταία πολύ περισσότερες, έχω θέσει το θέμα της επίλυσης των προβλημάτων του μεγαλύτερου έργου της Θεσσαλονίκης και ενός από τα πιο μεγάλα της χώρας, την κατασκευή του Μετρό, το οποίο μετά από πολλά χρόνια παλινδρομήσεων επαναδημοπρατήθηκε το 2003 με αρχικό ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2012. Σημαντικά και χρονίζοντα προβλήματα, όπως οι αρχαιολογικές ανασκαφές, οι απαλλοτριώσεις, και κυρίως η χρηματοοικονομική αδυναμία του αναδόχου καθυστέρησαν σημαντικά το έργο το οποίο είχε ουσιαστικά σταματήσει για μεγάλο διάστημα και ήδη ο νέος ορίζοντας ολοκλήρωσης έχει ξεπεράσει το 2017.
Από τον Σεπτέμβριο του 2013 έγιναν κάποια σημαντικά βήματα για την επανεκκίνηση του έργου και με δεδομένη την εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, παρουσιάστηκε σχετική πρόοδος στην υλοποίηση του. Όμως το τελευταίο διάστημα προέκυψε νέα εμπλοκή, αφού ο εργολάβος κέρδισε την πρώτη υπόθεση που είχε παραπεμφθεί σε διαιτησία και τώρα δικαιούται χωρίς συνέπειες, να εγκαταλείψει το έργο.
Σύμφωνα με τον Πρόεδρο της Αττικό Μετρό «οι επιλογές που έχει ο ανάδοχος τώρα είναι δύο: ή να καταθέσει η κοινοπραξία αίτημα διάλυσης της σύμβασης ή να συνεχίσει», επισημαίνοντας ότι κατά την άποψή του «ο εργολάβος πρέπει να συνεχίσει να εργάζεται, ειδικά στα θέματα κατασκευής της σήραγγας και των αρχαιολογικών ανασκαφών και να αναμείνει τις αποφάσεις των διαιτητών επί των οικονομικών του αιτημάτων, ώστε να μη χαθεί χρόνος». Όμως η άποψη αυτή αποτελεί ευχολόγιο και αφού δεν αποτελεί συμβατική υποχρέωση, το έργο για ακόμη μία φορά βρίσκεται μετέωρο.
Παράλληλα, δεν έχει λυθεί ακόμη το θέμα των αρχαιοτήτων στον σταθμό «Βενιζέλου», με αποτέλεσμα οι εκεί εργασίες να έχουν καθυστερήσει ήδη για 35 μήνες. Ουσιαστικά ο σταθμός είναι εκτός έργου και αυτό κινδυνεύει να γίνει οριστικό. Σύμφωνα με πληροφορίες από την Αττικό Μετρό το θέμα αναμένεται να λυθεί στις 16/12/2014 όταν και θα συνεδριάσει το ΚΑΣ για το θέμα.
Με δεδομένο ότι:
Το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης έχει ήδη καθυστερήσει υπερβολικά και κινδυνεύει να χαρακτηρισθεί ως ένα σύγχρονο Γεφύρι της Άρτας.
Οι όποιες αποφάσεις θα πρέπει να παρθούν άμεσα έτσι ώστε να μην χαθεί και πάλι πολύτιμος χρόνος.
Η Θεσσαλονίκη είναι ίσως η μοναδική Ευρωπαϊκή πόλη τέτοιου μεγέθους που εξυπηρετείται αποκλειστικά με ένα Μέσο Μαζικής Μεταφοράς, τα λεωφορεία.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
Ποιες πρωτοβουλίες θα πάρει το Υπουργείο για την άμεση λύση του προβλήματος που προέκυψε μετά το αποτέλεσμα της διαιτησίας που δικαίωσε τον ανάδοχο;
Η λύση που θα συζητηθεί στο ΚΑΣ αποτελεί προϊόν συναίνεσης μεταξύ της Αττικό Μετρό και του Δήμου Θεσσαλονίκης, ώστε το θέμα να λυθεί και να επανεκκινήσουν οι εργασίες στον σταθμό «Βενιζέλου»;
Η Βουλευτής που ερωτά
ΑΣΗΜΙΝΑ ΞΗΡΟΤΥΡΗ – ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΑΡΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.