rizospastis.gr,23/12/2014
Συνάντηση με εκπροσώπους του Σωματείου Εργαζομένων στον κατασκευαστικό τομέα του μετρό Θεσσαλονίκης πραγματοποίησε χτες αντιπροσωπεία της ΚΟ Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ, αποτελούμενη από τους Σωτήρη Ζαριανόπουλο, ευρωβουλευτή, Γιώργο Χαβατζά, μέλος του Γραφείου Περιοχής της ΚΟ Κεντρικής Μακεδονίας και Γιάννη Ζιώγα, περιφερειακό σύμβουλο.
Στη συνάντηση, οι εκπρόσωποι των εργαζομένων μετέφεραν την έκδηλη ανησυχία τους για τις επικείμενες απολύσεις και τη θέση τους για την απρόσκοπτη συνέχιση των εργασιών κατασκευής του μετρό, που θα διασφαλίσει και τις θέσεις εργασίας του προσωπικού.
Θυμίζουμε ότι οι εργασίες κατασκευής του μετρό Θεσσαλονίκης, για ακόμα μια φορά, βρίσκονται ουσιαστικά στον «αέρα»! Η πρόσφατη απόφαση του Διαιτητικού Δικαστηρίου, που δικαιώνει την ανάδοχο κοινοπραξία κατασκευής του, κρίνοντας ότι έχει το δικαίωμα να εγκαταλείψει αμέσως το έργο χωρίς να εκπέσουν οι εγγυητικές της, άνοιξε τον «ασκό του Αιόλου». Η κοινοπραξία ήδη κατέθεσε αίτηση διάλυσης της σύμβασης, η ΑΕΓΕΚ αποχώρησε από το κατασκευαστικό κομμάτι του μετρό και ζητά διαβούλευση για μαζικές απολύσεις, καθώς αυτή είχε προσλάβει τους εργαζόμενους για λογαριασμό της κοινοπραξίας.
Ο Σωτήρης Ζαριανόπουλος τόνισε την αλληλεγγύη και την πολύμορφη στήριξη του ΚΚΕ στα δίκαια αιτήματα των εργαζομένων και τους ενημέρωσε για την Ερώτηση που κατέθεσαν οι βουλευτές του ΚΚΕ Θεοδόσης Κωνσταντινίδης και Ελένη Γερασιμίδου, για την απρόσκοπτη συνέχιση των εργασιών στο μετρό.
Ακόμα δήλωσε ότι: «Η αρνητική αυτή εξέλιξη για το ίδιο το έργο του μετρό, που καρκινοβατεί εδώ και οκτώ χρόνια, φέρνει με τραγικό τρόπο στην επιφάνεια το γεγονός ότι η πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων, μέσα στην οποία εντάσσεται και η ανάθεση των δημόσιων έργων σε ιδιώτες εργολάβους, αλλά και συνολικότερα η οργάνωση της οικονομίας με σκοπό το καπιταλιστικό κέρδος δεν θέλει και δεν μπορεί να εξασφαλίσει την κατασκευή τους χωρίς το κόστος τους να εκτιναχθεί στα ύψη, χωρίς να υπάρχουν τεράστιες καθυστερήσεις, χωρίς να βάζουν σε κίνδυνο την εργασία και τα δικαιώματα των εργαζομένων σ' αυτά.
Επιβεβαιώνεται η αναγκαιότητα και ρεαλιστικότητα της πρότασης του ΚΚΕ για ενιαίο κρατικό φορέα κατασκευών που θα κατασκευάζει και θα υλοποιεί τα έργα υποδομής προς όφελος των εργαζομένων και της ικανοποίησης των λαϊκών αναγκών».
Επίσης, σημείωσε ότι η κυβέρνηση πρέπει να αναλάβει την πολιτική ευθύνη, για: Να υπάρξει η άμεση επανεκκίνηση και η απρόσκοπτη πλέον συνέχιση των εργασιών στο μετρό Θεσσαλονίκης, σε κάθε τμήμα του έργου (ΤΒΜ, αρχαιολογικές ανασκαφές, τεχνικές εργασίες). Να μη γίνει καμιά απόλυση εργαζομένων.
Συνάντηση με εκπροσώπους του Σωματείου Εργαζομένων στον κατασκευαστικό τομέα του μετρό Θεσσαλονίκης πραγματοποίησε χτες αντιπροσωπεία της ΚΟ Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ, αποτελούμενη από τους Σωτήρη Ζαριανόπουλο, ευρωβουλευτή, Γιώργο Χαβατζά, μέλος του Γραφείου Περιοχής της ΚΟ Κεντρικής Μακεδονίας και Γιάννη Ζιώγα, περιφερειακό σύμβουλο.
Στη συνάντηση, οι εκπρόσωποι των εργαζομένων μετέφεραν την έκδηλη ανησυχία τους για τις επικείμενες απολύσεις και τη θέση τους για την απρόσκοπτη συνέχιση των εργασιών κατασκευής του μετρό, που θα διασφαλίσει και τις θέσεις εργασίας του προσωπικού.
Θυμίζουμε ότι οι εργασίες κατασκευής του μετρό Θεσσαλονίκης, για ακόμα μια φορά, βρίσκονται ουσιαστικά στον «αέρα»! Η πρόσφατη απόφαση του Διαιτητικού Δικαστηρίου, που δικαιώνει την ανάδοχο κοινοπραξία κατασκευής του, κρίνοντας ότι έχει το δικαίωμα να εγκαταλείψει αμέσως το έργο χωρίς να εκπέσουν οι εγγυητικές της, άνοιξε τον «ασκό του Αιόλου». Η κοινοπραξία ήδη κατέθεσε αίτηση διάλυσης της σύμβασης, η ΑΕΓΕΚ αποχώρησε από το κατασκευαστικό κομμάτι του μετρό και ζητά διαβούλευση για μαζικές απολύσεις, καθώς αυτή είχε προσλάβει τους εργαζόμενους για λογαριασμό της κοινοπραξίας.
Ο Σωτήρης Ζαριανόπουλος τόνισε την αλληλεγγύη και την πολύμορφη στήριξη του ΚΚΕ στα δίκαια αιτήματα των εργαζομένων και τους ενημέρωσε για την Ερώτηση που κατέθεσαν οι βουλευτές του ΚΚΕ Θεοδόσης Κωνσταντινίδης και Ελένη Γερασιμίδου, για την απρόσκοπτη συνέχιση των εργασιών στο μετρό.
Ακόμα δήλωσε ότι: «Η αρνητική αυτή εξέλιξη για το ίδιο το έργο του μετρό, που καρκινοβατεί εδώ και οκτώ χρόνια, φέρνει με τραγικό τρόπο στην επιφάνεια το γεγονός ότι η πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων, μέσα στην οποία εντάσσεται και η ανάθεση των δημόσιων έργων σε ιδιώτες εργολάβους, αλλά και συνολικότερα η οργάνωση της οικονομίας με σκοπό το καπιταλιστικό κέρδος δεν θέλει και δεν μπορεί να εξασφαλίσει την κατασκευή τους χωρίς το κόστος τους να εκτιναχθεί στα ύψη, χωρίς να υπάρχουν τεράστιες καθυστερήσεις, χωρίς να βάζουν σε κίνδυνο την εργασία και τα δικαιώματα των εργαζομένων σ' αυτά.
Επιβεβαιώνεται η αναγκαιότητα και ρεαλιστικότητα της πρότασης του ΚΚΕ για ενιαίο κρατικό φορέα κατασκευών που θα κατασκευάζει και θα υλοποιεί τα έργα υποδομής προς όφελος των εργαζομένων και της ικανοποίησης των λαϊκών αναγκών».
Επίσης, σημείωσε ότι η κυβέρνηση πρέπει να αναλάβει την πολιτική ευθύνη, για: Να υπάρξει η άμεση επανεκκίνηση και η απρόσκοπτη πλέον συνέχιση των εργασιών στο μετρό Θεσσαλονίκης, σε κάθε τμήμα του έργου (ΤΒΜ, αρχαιολογικές ανασκαφές, τεχνικές εργασίες). Να μη γίνει καμιά απόλυση εργαζομένων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.