zougla.gr,18/12/2014
Η κοινοπραξία ΑΕΓΕΚ-Impregilo-Ansaldo-Seli-Ansaldobreda κατέθεσε την Τετάρτη αίτημα διάλυσης της σύμβασης, προϋπολογισμού 800 εκατ. ευρώ
Στη μακέτα μένει το Μετρό Θεσσαλονίκης, το μεγαλεπήβολο και πολυδιαφημιζόμενο έργο που θα άλλαζε τον συγκοινωνιακό και εμπορικό χάρτη της συμπρωτεύουσας, καθώς η κοινοπραξία ΑΕΓΕΚ-Impregilo-Ansaldo-Seli-Ansaldobreda κατέθεσε την Τετάρτη αίτημα διάλυσης της σύμβασης, προϋπολογισμού 800 εκατ. ευρώ.
Τον Σεπτέμβριο του 2003 αποφασίστηκε να κατασκευαστεί το μετρό ως δημόσιο έργο, με χρηματοδότηση του ελληνικού Δημοσίου και της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι πρώτες εργασίες για τη δημιουργία του υπόγειου σιδηροδρόμου ξεκίνησαν το 2006 και μέχρι σήμερα έχει υλοποιηθεί μόλις το 40% του έργου. Αισιόδοξες προβλέψεις έκαναν λόγο πως το 2012 το μετρό θα ήταν έτοιμο προς χρήση.
Η «Αττικό Μετρό» ως ανάδοχος του έργου θα πρέπει να απαντήσει στην αίτηση μέσα σε 15 ημέρες. Οι δύο εναλλακτικές που διαθέτει η επιχείρηση είναι είτε να αρνηθεί την αίτηση διάλυσης και το ζήτημα να οδηγηθεί στο διαιτητικό δικαστήριο είτε να την κάνει δεκτή και να ακολουθήσει η επαναδημοπράτηση του υπόλοιπου έργου -περίπου 60%- με την καταβολή μεγάλων αποζημιώσεων. Σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά, οι αποζημιώσεις που διεκδικούν οι εργολάβοι φθάνουν τα 500 εκατ. ευρώ.
«Η ανάδοχος κοινοπραξία του έργου Μελέτη, Κατασκευή και Θέση σε Λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης επέλεξε σήμερα (χθες), μετά την έκδοση σχετικής Απόφασης του αρμοδίου Διαιτητικού Δικαστηρίου για το θέμα της οριακής προθεσμίας του Έργου, να υποβάλει Αίτηση Διάλυσης της Σύμβασης. Η Αττικό Μετρό μετά από έλεγχο της αίτησης θα προβεί, εντός του προβλεπομένου από τη νομοθεσία 15νθημέρου, στις νόμιμες ενέργειες με γνώμονα, όπως πάντα, τη διασφάλιση του Δημοσίου συμφέροντος» επισημαίνεται στην ανακοίνωση της Αττικό Μετρό.
Χαρακτηριστικά του βασικού δικτύου μετρό στη Θεσσαλονίκη:
13 σύγχρονοι σταθμοί με κεντρική αποβάθρα
9,6 χλμ. γραμμής με δύο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς
18 υπέρ-αυτόματοι συρμοί τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενοι, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό αλλά με συνοδό
συστήματα αυτόματων θυρών επί των των αποβάθρων κάθε σταθμού για καλύτερη εξυπηρέτηση και μέγιστη ασφάλεια του επιβατικού κοινού
δημιουργία αμαξοστάσιου έκτασης 50.000 τ.μ. στην περιοχή της Πυλαίας.
Η εξέλιξη αυτή έρχεται μετά την ομόφωνη έγκριση την Τρίτη από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο της μελέτης για την «Ανάδειξη των αρχαιοτήτων στον σταθμό "Βενιζέλου" στο Μετρό Θεσσαλονίκης - Aπόσπαση και επανατοποθέτηση των βυζαντινών ευρημάτων στο 85% του συνόλου τους».
Η κοινοπραξία ΑΕΓΕΚ-Impregilo-Ansaldo-Seli-Ansaldobreda κατέθεσε την Τετάρτη αίτημα διάλυσης της σύμβασης, προϋπολογισμού 800 εκατ. ευρώ
Στη μακέτα μένει το Μετρό Θεσσαλονίκης, το μεγαλεπήβολο και πολυδιαφημιζόμενο έργο που θα άλλαζε τον συγκοινωνιακό και εμπορικό χάρτη της συμπρωτεύουσας, καθώς η κοινοπραξία ΑΕΓΕΚ-Impregilo-Ansaldo-Seli-Ansaldobreda κατέθεσε την Τετάρτη αίτημα διάλυσης της σύμβασης, προϋπολογισμού 800 εκατ. ευρώ.
Τον Σεπτέμβριο του 2003 αποφασίστηκε να κατασκευαστεί το μετρό ως δημόσιο έργο, με χρηματοδότηση του ελληνικού Δημοσίου και της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι πρώτες εργασίες για τη δημιουργία του υπόγειου σιδηροδρόμου ξεκίνησαν το 2006 και μέχρι σήμερα έχει υλοποιηθεί μόλις το 40% του έργου. Αισιόδοξες προβλέψεις έκαναν λόγο πως το 2012 το μετρό θα ήταν έτοιμο προς χρήση.
Η «Αττικό Μετρό» ως ανάδοχος του έργου θα πρέπει να απαντήσει στην αίτηση μέσα σε 15 ημέρες. Οι δύο εναλλακτικές που διαθέτει η επιχείρηση είναι είτε να αρνηθεί την αίτηση διάλυσης και το ζήτημα να οδηγηθεί στο διαιτητικό δικαστήριο είτε να την κάνει δεκτή και να ακολουθήσει η επαναδημοπράτηση του υπόλοιπου έργου -περίπου 60%- με την καταβολή μεγάλων αποζημιώσεων. Σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά, οι αποζημιώσεις που διεκδικούν οι εργολάβοι φθάνουν τα 500 εκατ. ευρώ.
Χαρακτηριστικά του βασικού δικτύου μετρό στη Θεσσαλονίκη:
13 σύγχρονοι σταθμοί με κεντρική αποβάθρα
9,6 χλμ. γραμμής με δύο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς
18 υπέρ-αυτόματοι συρμοί τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενοι, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό αλλά με συνοδό
συστήματα αυτόματων θυρών επί των των αποβάθρων κάθε σταθμού για καλύτερη εξυπηρέτηση και μέγιστη ασφάλεια του επιβατικού κοινού
δημιουργία αμαξοστάσιου έκτασης 50.000 τ.μ. στην περιοχή της Πυλαίας.
Η εξέλιξη αυτή έρχεται μετά την ομόφωνη έγκριση την Τρίτη από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο της μελέτης για την «Ανάδειξη των αρχαιοτήτων στον σταθμό "Βενιζέλου" στο Μετρό Θεσσαλονίκης - Aπόσπαση και επανατοποθέτηση των βυζαντινών ευρημάτων στο 85% του συνόλου τους».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.