ypodomes.com,17/03/2016
Τα τελευταία "μαστορέματα" δέχονται οι 2 μετροπόντικες του Μετρό Θεσσαλονίκης και δεν έχουμε απρόοπτα της τελευταίας στιγμής τότε σύμφωνα με πηγές από την Αττικό Μετρό στο ypodomes.com στο τέλος Μαρτίου (προσωρινά έχει στοχευθεί η 28η Μαρτίου) θα γίνει η πανηγυρική επανεκκίνηση τους ύστερα από 5 και πλέον χρόνια.
Στο εργοτάξιο της Νέας Ελβετίας όπου βρίσκονται τα δύο μηχανήματα οι εργασίες για να ολοκληρωθεί η συναρμολόγηση τους προχωρά και τώρα το μεγάλο στοίχημα είναι πόσος χρόνος θα χρειαστεί για να διανυθούν τα τελευταία 1.890 μέτρα μέχρι τα μηχανήματα να φτάσουν στο σταθμό ΑΝΑΛΗΨΗ και να βγούν.
Οι υπολογισμοί είναι καθημερινοί και η εκτίμηση είναι πως θα χρειαστούν περίπου 8 μήνες (με μία μέση ημερήσια διάνοιξη των 10 μέτρων) δηλαδή μέχρι τα τέλη του έτους. Σε αυτό το διάστημα θα περάσουν από τους σταθμούς ΒΟΥΛΓΑΡΗ και ΠΑΤΡΙΚΙΟ χωρίς να έχει ολοκληρωθεί η εκσκαφή των σταθμών, έργο που όπως και σε άλλους σταθμούς θα γίνει ετεροχρονισμένα με τοπική καθαίρεση της σήραγγας.
Η χρονική πίεση είναι μεγάλη δεδομένου ότι τα μηχανήματα θα πρέπει να μεταφερθούν τάχιστα για να ξεκινήσουν την διάνοιξη της επίσης διπλής σήραγγας των 4,8χλμ της επέκτασης προς Καλαμαριά. Στην καλύτερη των περιπτώσεων τα 2 μηχανήματα σε 1 χρόνο από τώρα θα ξεκινούν από το ειδικο σημείο εισόδου τους στον τερματικό σταθμό ΜΙΚΡΑ και θα σκάψουν προς δυσμάς μέχρι να συναντήσουν την σήραγγα διασταύρωσης με τη βασική γραμμή στο σταθμο ΠΑΤΡΙΚΙΟ.
Αναφορικά με τα έργα στη βασική γραμμή αυτές τις μέρες άνοιξαν 4 ακόμα εργοτάξια σεΣΙΝΤΡΙΒΑΝΙ, ΠΑΠΑΦΗ, bκαι διασταύρωση ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ (για τη μελλοντική επέκταση προς Ευκαρπία), ενώ ήδη έχουν ανοίξει τα εργοτάξια στο αμαξοστάσιο, στον ΠΑΤΡΙΚΙΟ όπου εργάζονται 3 διαφορετικά συνεργεία και στο σταθμό ΒΟΥΛΓΑΡΗ που γίνονται οι παρακάμψεις των ΟΚΩ.
Ταυτόχρονα γίνονται διεργασίες για την τελική απόφαση του Υπουργείου για την αντικατάσταση της ΑΕΓΕΚ από τον ΑΚΤΩΡ ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι παρέμεινε ο επικεφαλής των κατασκευαστών κος Σίμας.
ΟΙ ΣΥΡΜΟΙ MADE IN ITALY
Αυτή την εποχή όπως μαθαίνει το ypodomes.com είναι σε εξέλιξη οι μελέτες για τους συρμούς της βασικής γραμμής. Συνολικά 18 συρμοί θα κατασκευαστούν στην Ιταλία για τις ανάγκες της βασικής γραμμής από την εταιρεία AnsaldoBreda που όμως έχει εξαγοραστεί εδώ και 2 χρόνια από την Ιαπωνική Hitachi.
Οι συρμοί θα αρχίσουν να καταφθάνουν το 2019 και θα αφού περάσουν τον απαραίτητο τεχνικό έλεγχο που θα εξασφαλίσει την εύρυθμη λειτουργία τους και την ασφάλεια των επιβατών θα ξεκινήσουν τα δοκιμαστικά δρομολόγια για να "τεστάρουν" τις γραμμές, τα συστήματα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης μέχρι να ξεκινήσουν τα πρώτα δρομολόγια με επιβάτες στον χρονικό ορίζοντα του πρώτου εξαμήνου του 2020, σύμφωνα με το νέο χρονοδιάγραμμα του Υπουργείου Υποδομών και της Αττικό Μετρό.
Για την επέκταση της Καλαμαριάς θα χρειαστούν επιπρόσθετα τρένα, κίνηση η οποία πρέπει επίσης να ξεκινήσει δεδομένης της λειτουργίας της γραμμής επίσης το 2020. Να σημειώσουμε πως η συγκεκριμένη εργολαβία δεν περιλαμβάνει τα Η/Μ και την προμήθεια των συρμών και θα πρέπει να γίνει ξεχωριστή δημοπράτηση για αυτά το συντομότερο δυνατόν για να μην υπάρξει "νεκρό διάστημα" όπως αυτό που υπήρξε στην Αθήνα όπου 7 σταθμοί ήταν έτοιμοι από το 2010 αλλά λόγω καθυστέρησης της σηματοδότησης παραδόθηκαν σταδιακά με καθυστέρηση που έφτασε μέχρι και τα 3,5 χρόνια.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
Στο εργοτάξιο της Νέας Ελβετίας όπου βρίσκονται τα δύο μηχανήματα οι εργασίες για να ολοκληρωθεί η συναρμολόγηση τους προχωρά και τώρα το μεγάλο στοίχημα είναι πόσος χρόνος θα χρειαστεί για να διανυθούν τα τελευταία 1.890 μέτρα μέχρι τα μηχανήματα να φτάσουν στο σταθμό ΑΝΑΛΗΨΗ και να βγούν.
Οι υπολογισμοί είναι καθημερινοί και η εκτίμηση είναι πως θα χρειαστούν περίπου 8 μήνες (με μία μέση ημερήσια διάνοιξη των 10 μέτρων) δηλαδή μέχρι τα τέλη του έτους. Σε αυτό το διάστημα θα περάσουν από τους σταθμούς ΒΟΥΛΓΑΡΗ και ΠΑΤΡΙΚΙΟ χωρίς να έχει ολοκληρωθεί η εκσκαφή των σταθμών, έργο που όπως και σε άλλους σταθμούς θα γίνει ετεροχρονισμένα με τοπική καθαίρεση της σήραγγας.
Η χρονική πίεση είναι μεγάλη δεδομένου ότι τα μηχανήματα θα πρέπει να μεταφερθούν τάχιστα για να ξεκινήσουν την διάνοιξη της επίσης διπλής σήραγγας των 4,8χλμ της επέκτασης προς Καλαμαριά. Στην καλύτερη των περιπτώσεων τα 2 μηχανήματα σε 1 χρόνο από τώρα θα ξεκινούν από το ειδικο σημείο εισόδου τους στον τερματικό σταθμό ΜΙΚΡΑ και θα σκάψουν προς δυσμάς μέχρι να συναντήσουν την σήραγγα διασταύρωσης με τη βασική γραμμή στο σταθμο ΠΑΤΡΙΚΙΟ.
Αναφορικά με τα έργα στη βασική γραμμή αυτές τις μέρες άνοιξαν 4 ακόμα εργοτάξια σεΣΙΝΤΡΙΒΑΝΙ, ΠΑΠΑΦΗ, bκαι διασταύρωση ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ (για τη μελλοντική επέκταση προς Ευκαρπία), ενώ ήδη έχουν ανοίξει τα εργοτάξια στο αμαξοστάσιο, στον ΠΑΤΡΙΚΙΟ όπου εργάζονται 3 διαφορετικά συνεργεία και στο σταθμό ΒΟΥΛΓΑΡΗ που γίνονται οι παρακάμψεις των ΟΚΩ.
Ταυτόχρονα γίνονται διεργασίες για την τελική απόφαση του Υπουργείου για την αντικατάσταση της ΑΕΓΕΚ από τον ΑΚΤΩΡ ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι παρέμεινε ο επικεφαλής των κατασκευαστών κος Σίμας.
ΟΙ ΣΥΡΜΟΙ MADE IN ITALY
Αυτή την εποχή όπως μαθαίνει το ypodomes.com είναι σε εξέλιξη οι μελέτες για τους συρμούς της βασικής γραμμής. Συνολικά 18 συρμοί θα κατασκευαστούν στην Ιταλία για τις ανάγκες της βασικής γραμμής από την εταιρεία AnsaldoBreda που όμως έχει εξαγοραστεί εδώ και 2 χρόνια από την Ιαπωνική Hitachi.
Οι συρμοί θα αρχίσουν να καταφθάνουν το 2019 και θα αφού περάσουν τον απαραίτητο τεχνικό έλεγχο που θα εξασφαλίσει την εύρυθμη λειτουργία τους και την ασφάλεια των επιβατών θα ξεκινήσουν τα δοκιμαστικά δρομολόγια για να "τεστάρουν" τις γραμμές, τα συστήματα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης μέχρι να ξεκινήσουν τα πρώτα δρομολόγια με επιβάτες στον χρονικό ορίζοντα του πρώτου εξαμήνου του 2020, σύμφωνα με το νέο χρονοδιάγραμμα του Υπουργείου Υποδομών και της Αττικό Μετρό.
Για την επέκταση της Καλαμαριάς θα χρειαστούν επιπρόσθετα τρένα, κίνηση η οποία πρέπει επίσης να ξεκινήσει δεδομένης της λειτουργίας της γραμμής επίσης το 2020. Να σημειώσουμε πως η συγκεκριμένη εργολαβία δεν περιλαμβάνει τα Η/Μ και την προμήθεια των συρμών και θα πρέπει να γίνει ξεχωριστή δημοπράτηση για αυτά το συντομότερο δυνατόν για να μην υπάρξει "νεκρό διάστημα" όπως αυτό που υπήρξε στην Αθήνα όπου 7 σταθμοί ήταν έτοιμοι από το 2010 αλλά λόγω καθυστέρησης της σηματοδότησης παραδόθηκαν σταδιακά με καθυστέρηση που έφτασε μέχρι και τα 3,5 χρόνια.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.