alpha965.gr,29/12/2015
Συνάντηση με τη διοίκηση, τους εργαζόμενους και τον ανάδοχο του έργου επέκτασης του αεροδρομίου Μακεδονία είχε ο υπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης με την άφιξή του στη Θεσσαλονίκη, συνοδεία του διευθυντή των Τεχνικών Υπηρεσιών του υπουργείου, κ. Πολάκι.
Βασικό θέμα συζήτησης ήταν τα εν εξελίξει έργα στο αεροδρόμιο, τα οποία επανεκκίνησαν το Νοέμβριο μετά το πάγωμά τους το Μάιο, και αφορούν την κατασκευή του διαδρόμου προσαπογειώσεων 1028, ο οποίος θα φέρει υπερατλαντικές πτήσεις, ο εκσυγχρονισμός της φωτοσήμανσης, και η εγκατάσταση του συστήματος LES (σ.σ. αυτόματη προσγείωση σε συνθήκες ομίχλης).
Το πλέγμα των έργων το οποίο είναι ενταγμένο στο ΕΣΠΑ 2007-2013 οφείλει να έχει περατωθεί μέχρι τις 31 Μαρτίου του 2017, προκειμένου να μην απενταχθεί και κληθεί η Ελλάδα να επιστρέψει τα εκατοντάδες εκατομμύρια κοινοτικών κονδυλίων.
Ο υπουργός ζήτησε να μάθει τι ποσοστό του συνολικού έργου θα υπολείπεται το Μάρτιο του 2017, με τους αρμόδιους των τεχνικών υπηρεσιών να απαντούν πως υπολογίζουν σε ένα 5 %. Ο κ. Σπίρτζης ζήτησε επιτακτικά την περάτωση των έργων σε τέτοιο βαθμό ούτως ώστε την άνοιξη του ’17 όλες οι δομές να είναι λειτουργικές. Σε κάθε περίπτωση, τόσο ο διεθυντής των τεχνικών υπηρεσιών του υπουργείου, όσο και η προϊσταμένη κατασκευή και συντήρησης συγκοινωνιακών υποδομών, Ιωάννα Ευσταθοπούλου, επέμειναν πως η αποπεράτωση του 100% μέχρι τότε είναι αδύνατη, ωστόσο έλαβαν διορία μέχρι τις 10 Ιανουαρίου από τον υπουργό, προκειμένου να παρουσιάσουν νέο χρονοδιάγραμμα, συμπτύσσοντας και επιταχύνοντας τις εργασίες.
Από την πλευρά του ο γ.γ. του υπουργείου, Γιώργος Δέδες, τόνισε πως “πρέπει να φαίνεται ολοκληρωμένο το έργο και να είναι λειτουργικό”, προκειμένου να περάσει τον έλεγχο της Κομισιόν
Εκπρόσωποι του εργολάβου ξεκαθάρισαν σε άλλο σημείο της συνάντησης στον υπουργό πως θα γίνουν έργα προστασίας των ακτών στο πλαίσιο της εργολαβίας διαβεβαιώνοντας παράλληλα για την αποφυγή διάβρωσης των ακτών, έναν φόβο τον οποίο έχουν εκφράσει οι δήμαρχοι των γύρω περιοχών.
Εξάλλου, να σημειωθεί πως ο κ. Σπίρτζης άφησε σαφή υπονοούμενα για την ταχύτητα εκτέλεση του πλέγματος των έργων τόσο σε βάρος του εργολάβου, όσο και των διοικητικών υπηρεσιών του αεροδρομίου.
Σύμφωνα με τους αρμόδιους του υπουργείου, από το Νοέμβριο η αναβάθμιση του διαδρόμου 1028 κυλάει ομαλά, ενώ υπενθύμισαν πως ο εκσυγχρονισμός της φωτοσήμανσης κωλυσιεργεί εδώ και οκτώ χρόνια.
Στη διάρκεια της συνάντησης και αφού ο υπουργός χαρακτήρισε τον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ Στέλιο Πιτσιόρλα ‘”δύναμη ανάπτυξης” διότι πιέζει για την ολοκλήρωση των έργων σε Θεσσαλονίκη ,Σκιάθο και Χανιά καθότι κι ο ίδιος πιέζεται από τους γερμανούς ιδιοκτήτες των αεροδρομίων ξεκίνησε η επιθεώρηση των εργασιών
Μάλιστα ο κ. Σπίρτζης τοποθετήθηκε και για το μέλλον της Εγνατίας οδού, και ειδικότερα αν επίκειται ιδιωτικοποίηση του έργου λέγοντας χαρακτηριστικά “μόνο πάνω απ το πτώμα μου”, ενώ πρόσθεσε πως πρόκειται να αλλάξει άρδην ο τρόπος λειτουργίας της, με την τοποθέτηση νέας διοίκησης στις αρχές του Γενάρη, αφήνοντας σαφείς αιχμές για τον τρόπο δράσης της υφιστάμενης.
Να σημειωθεί πως ο υπουργός ερωτώμενος για την επανέναρξη των εργασιών του Μετρό Θεσσαλονίκης δήλωσε πως :”προβλέπουμε την άμεση έναρξη των εργασιών στο βασικό έργο, στην κύρια γραμμή μέσα στο πρώτο δεκαήμερο του Ιανουαρίου του 2016 και μέχρι την 1η Φεβρουαρίου την πλήρη επανεκκίνηση του έργου” ενώ ανακοίνωσε, επίσης, ότι η πρώτη φάση του έργου θα ολοκληρωθεί το Μάρτιο του 2017, ενώ το έργο θα παραδοθεί στους κατοίκους της Θεσσαλονίκης μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2020.
Ρεπορτάζ: Δημήτρης Λαζόπουλος
Συνάντηση με τη διοίκηση, τους εργαζόμενους και τον ανάδοχο του έργου επέκτασης του αεροδρομίου Μακεδονία είχε ο υπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης με την άφιξή του στη Θεσσαλονίκη, συνοδεία του διευθυντή των Τεχνικών Υπηρεσιών του υπουργείου, κ. Πολάκι.
Βασικό θέμα συζήτησης ήταν τα εν εξελίξει έργα στο αεροδρόμιο, τα οποία επανεκκίνησαν το Νοέμβριο μετά το πάγωμά τους το Μάιο, και αφορούν την κατασκευή του διαδρόμου προσαπογειώσεων 1028, ο οποίος θα φέρει υπερατλαντικές πτήσεις, ο εκσυγχρονισμός της φωτοσήμανσης, και η εγκατάσταση του συστήματος LES (σ.σ. αυτόματη προσγείωση σε συνθήκες ομίχλης).
Το πλέγμα των έργων το οποίο είναι ενταγμένο στο ΕΣΠΑ 2007-2013 οφείλει να έχει περατωθεί μέχρι τις 31 Μαρτίου του 2017, προκειμένου να μην απενταχθεί και κληθεί η Ελλάδα να επιστρέψει τα εκατοντάδες εκατομμύρια κοινοτικών κονδυλίων.
Ο υπουργός ζήτησε να μάθει τι ποσοστό του συνολικού έργου θα υπολείπεται το Μάρτιο του 2017, με τους αρμόδιους των τεχνικών υπηρεσιών να απαντούν πως υπολογίζουν σε ένα 5 %. Ο κ. Σπίρτζης ζήτησε επιτακτικά την περάτωση των έργων σε τέτοιο βαθμό ούτως ώστε την άνοιξη του ’17 όλες οι δομές να είναι λειτουργικές. Σε κάθε περίπτωση, τόσο ο διεθυντής των τεχνικών υπηρεσιών του υπουργείου, όσο και η προϊσταμένη κατασκευή και συντήρησης συγκοινωνιακών υποδομών, Ιωάννα Ευσταθοπούλου, επέμειναν πως η αποπεράτωση του 100% μέχρι τότε είναι αδύνατη, ωστόσο έλαβαν διορία μέχρι τις 10 Ιανουαρίου από τον υπουργό, προκειμένου να παρουσιάσουν νέο χρονοδιάγραμμα, συμπτύσσοντας και επιταχύνοντας τις εργασίες.
Από την πλευρά του ο γ.γ. του υπουργείου, Γιώργος Δέδες, τόνισε πως “πρέπει να φαίνεται ολοκληρωμένο το έργο και να είναι λειτουργικό”, προκειμένου να περάσει τον έλεγχο της Κομισιόν
Εκπρόσωποι του εργολάβου ξεκαθάρισαν σε άλλο σημείο της συνάντησης στον υπουργό πως θα γίνουν έργα προστασίας των ακτών στο πλαίσιο της εργολαβίας διαβεβαιώνοντας παράλληλα για την αποφυγή διάβρωσης των ακτών, έναν φόβο τον οποίο έχουν εκφράσει οι δήμαρχοι των γύρω περιοχών.
Εξάλλου, να σημειωθεί πως ο κ. Σπίρτζης άφησε σαφή υπονοούμενα για την ταχύτητα εκτέλεση του πλέγματος των έργων τόσο σε βάρος του εργολάβου, όσο και των διοικητικών υπηρεσιών του αεροδρομίου.
Σύμφωνα με τους αρμόδιους του υπουργείου, από το Νοέμβριο η αναβάθμιση του διαδρόμου 1028 κυλάει ομαλά, ενώ υπενθύμισαν πως ο εκσυγχρονισμός της φωτοσήμανσης κωλυσιεργεί εδώ και οκτώ χρόνια.
Στη διάρκεια της συνάντησης και αφού ο υπουργός χαρακτήρισε τον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ Στέλιο Πιτσιόρλα ‘”δύναμη ανάπτυξης” διότι πιέζει για την ολοκλήρωση των έργων σε Θεσσαλονίκη ,Σκιάθο και Χανιά καθότι κι ο ίδιος πιέζεται από τους γερμανούς ιδιοκτήτες των αεροδρομίων ξεκίνησε η επιθεώρηση των εργασιών
Μάλιστα ο κ. Σπίρτζης τοποθετήθηκε και για το μέλλον της Εγνατίας οδού, και ειδικότερα αν επίκειται ιδιωτικοποίηση του έργου λέγοντας χαρακτηριστικά “μόνο πάνω απ το πτώμα μου”, ενώ πρόσθεσε πως πρόκειται να αλλάξει άρδην ο τρόπος λειτουργίας της, με την τοποθέτηση νέας διοίκησης στις αρχές του Γενάρη, αφήνοντας σαφείς αιχμές για τον τρόπο δράσης της υφιστάμενης.
Να σημειωθεί πως ο υπουργός ερωτώμενος για την επανέναρξη των εργασιών του Μετρό Θεσσαλονίκης δήλωσε πως :”προβλέπουμε την άμεση έναρξη των εργασιών στο βασικό έργο, στην κύρια γραμμή μέσα στο πρώτο δεκαήμερο του Ιανουαρίου του 2016 και μέχρι την 1η Φεβρουαρίου την πλήρη επανεκκίνηση του έργου” ενώ ανακοίνωσε, επίσης, ότι η πρώτη φάση του έργου θα ολοκληρωθεί το Μάρτιο του 2017, ενώ το έργο θα παραδοθεί στους κατοίκους της Θεσσαλονίκης μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2020.
Ρεπορτάζ: Δημήτρης Λαζόπουλος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.