ΣΤΑΥΡΟΣ
ΚΑΛΑΦΑΤΗΣ
Βουλευτής
Α' Περιφέρειας Θεσσαλονίκης - ΝΕΑ
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
_____________________
ΠΡΟΣ
ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΑΡ.ΠΡΩΤ.:
1605/1.12.2015
ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ
ΤΟΝ
ΥΠΟΥΡΓΟ
ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ
Το
μετρό Θεσσαλονίκης αποτελεί σήμερα, το
μεγαλύτερο δημόσιο έργο της χώρας, με
προϋπολογισμό πάνω από ένα δισ. Ευρώ,
στα χαρακτηριστικά του οποίου
συμπεριλαμβάνονται 9,6 χιλιόμετρα
γραμμής, με δυο ανεξάρτητες σήραγγες
μονής τροχιάς και 13 σύγχρονοι σταθμοί,
18 υπεραυτόματοι συρμοί και αμαξοστάσιο
έκτασης 50.000 τ.μ.
Αποτελεί
έργο πνοής και αναγκαία προϋπόθεση για
την εξασφάλιση της βιωσιμότητας της
Θεσσαλονίκης και της ανάδειξής της σε
σύγχρονη μεγαλούπολη, καθώς με τη
λειτουργία του μετρό εκτιμάται ότι θα
εξυπηρετούνται καθημερινά, 250.000 επιβάτες
και θα μειωθούν κατά 200.000 οι μετακινήσεις
με Ι.Χ. στην πόλη.
Δυστυχώς,
αυτό το έργο πνοής έχει φθάσει σήμερα,
να θυμίζει «Γεφύρι της Άρτας», καθώς,
οκτώ χρόνια περίπου μετά την έναρξη
λειτουργίας των πρώτων εργοταξίων στην
οδό Εγνατία, το έργο έχει προχωρήσει
ελάχιστα, με πραγματικά μεγάλους χαμένους
τους πολίτες της Θεσσαλονίκης, τους
εργαζόμενους στο μετρό και τους
καταστηματάρχες στον άξονα κατασκευής.
Πρόσφατα
– πριν λίγες ημέρες, ύστερα από ένα
χρόνο από την παύση των κατασκευαστικών
εργασιών και τη σχετική απόφαση της
διαιτησίας για την παρέλευση της οριακής
προθεσμίας του έργου, αλλά και τις
αλλεπάλληλες διαπραγματεύσεις μεταξύ
αναδόχου ( Κ/Ξ AIASA),
κυρίου του έργου ( Αττικό Μετρό Α. Ε.) και
Υπουργείου ΥΠΟ.ΜΕ.ΔΙ., είχαμε σχετικές
δηλώσεις τόσο του Υπουργού κου. Σπίρτζη
όσο και του Υφυπουργού κου Σγουρίδη
αναφορικά με το αίσιο τέλος των συζητήσεων.
Πιο
συγκεκριμένα, ρητά δεσμεύθηκε η ηγεσία
του Υπουργείου για ανακοίνωση εξεύρεσης
λύσης μέχρι το τέλος Νοεμβρίου, η οποία
θα συμπεριελάμβανε οριστικό χρονοδιάγραμμα,
ακριβές ποσό συμβιβασμού με τον ανάδοχο
και πλήρη σεβασμό στα εργασιακά δικαιώματα
των εργαζομένων.
Δυστυχώς,
η πραγματικότητα, για άλλη μια φορά
διαψεύδει τις υποσχέσεις αλλά και τις
προθέσεις της Κυβέρνησης. Αντί για
ανακοίνωση λύσης έχουμε απολύσεις
εργαζομένων και αντί για οριστικό
χρονοδιάγραμμα εκτέλεσης του έργου,
έχουμε το κλείσιμο του πιο ουσιαστικού
τμήματος του έργου, του αρχαιολογικού,
χωρίς την ύπαρξη του οποίου, καθίσταται
εκ του νόμου αδύνατη η εκτέλεση της
οιασδήποτε εργασίας στο Μετρό Θεσσαλονίκης.
Κατόπιν
των ανωτέρω,
Ερωτάτε
ο αρμόδιος Υπουργός:
- Σε ποιο βαθμό έχουν φτάσει τελικά οι συζητήσεις μεταξύ αναδόχου και κυρίου του έργου, ο οποίος είναι εποπτευόμενος φορέας του Υπουργείου Υποδομών;
- Είναι σε θέση να ανακοινώσει λύση στο ζήτημα του έργου, εντός της χρονικής ρητής δέσμευσης ( τέλος Νοεμβρίου), την οποία είχε αναλάβει ενώπιον των κατοίκων της Θεσσαλονίκης;
- Ποιο είναι το ποσό του συμβιβασμού με τον ανάδοχο και ποια θα είναι η πηγή των χρημάτων από την οποία θα καλυφθεί το συγκεκριμένο ποσό;
- Η λύση – αν υπάρχει – συμπεριλαμβάνει το Σταθμό Βενιζέλου; Σε ποια μορφή και ποια είναι η λύση που προκρίνεται αναφορικά με τις αρχαιότητες και τη σχετική απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, την οποία μάλιστα είχε χαιρετήσει και υιοθετήσει ο κος. Σπίρτζης;
- Τι μέτρα έλαβε η κυβέρνηση για τη διασφάλιση των δικαιωμάτων των εργαζομένων, οι οποίοι απομακρύνονται και μάλιστα, χωρίς αποζημίωση.
- Είναι σε θέση τελικά ο Υπουργός να δώσει απάντηση στο θεμελιώδες ερώτημα αναφορικά με την ημερομηνία παράδοσης του έργου ή ακόμη δεν υπάρχει οριστικό χρονοδιάγραμμα;
Αθήνα
1 Δεκεμβρίου 2015
Ο ερωτών
βουλευτής
Σταύρος
Καλαφάτης
Κατούνη
4, 546 25 Θεσσαλονίκη, Τηλ.: 2310 240712, Φαξ: 2310
240914
Βουλής
4, 105 62 Αθήνα, Τηλ.: 210 3706337, Φαξ: 210 3706537
info@stavroskalafatis.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.