parallaximag.gr, 04/04/2017
Στην εκπομπή Δημότης Οnline, του Παναγιώτη Κρινή, στη Δημοτική Τηλεόραση μίλησε χθες ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Γιάννης Μυλόπουλος, σχετικά με την πορεία των εργασιών στο Μετρό και τις επόμενες φάσεις του έργου, μέχρι το 2020, χρονιά ορόσημο παράδοσης της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης …ή έστω τμήματος αυτής, τελικά. Εν συντομία συγκεντρώσαμε τα νέα δεδομένα, παρακάτω:...
1. Καταρχήν αύριο, Τετάρτη 5 Απριλίου, η Αττικό Μετρό Α.Ε. θα υποδεχτεί τον δεύτερο ΤΒΜ, τον “Άκτωρα”, στο εργοτάξιο του Μετρό Θεσσαλονίκης στο σταθμό “Ανάληψη”, που θα τρυπήσει τα τελευταία μέτρα της δεύτερης σήραγγας της βασικής γραμμής σε όλο το μήκος της, από το σταθμό “Νέα Ελβετία” μέχρι τον Ν.Σ.Σταθμό. Κι αυτό δύο μήνες μετά την υποδοχή του “Ηρακλή”, του άλλου μετροπόντικα, που είχε φτάσει στις 2 Φεβρουαρίου ολοκληρώνοντας τη διαδρομή των 9,6 χλμ. ανοίγοντας τη μία από τις δίδυμες σήραγγες, με καθυστέρηση σχεδόν 7 χρόνων (και δεν έφταιγε ο Σταθμός Βενιζέλου γι΄αυτό αλλά κακοί υπολογισμοί στη Μελέτη της διάνοιξης, καθυστέρηση απαλλοτριώσεων κτλ).
2. Οι εργασίες του Μετρό στον Σταθμό Αγία Σοφία που έχουν σταματήσει από τις 24 Μαρτίου, θα επανακινηθούν μετά τη Μ. Τρίτη, οπότε και αναμένεται η απόφαση του ΚΑΣ για την διαχείριση των αχαιολογικών ευρημάτων που απασχόλησαν τελευταία τους αρχαιολόγους. Υπουργείο Πολιτισμού, Αττικό Μετρό Α.Ε. και Δήμος Θεσσαλονίκης συμφωνούν μέχρις στιγμής στο πώς θα αξιοποιηθούν τα νέα ευρήματα, που αποκαλύφθηκαν και στον συγκεκριμένο σταθμό θα έχουμε “και μετρό και αρχαιότητες, χωρίς καθυστερήσεις”. Εκεί που αρχικά είχε χωροθετηθεί η βόρεια είσοδος, δηλαδή προς την πλευρά της οδού Πλάτωνος, τα ευρήματα θα εκτεθούν κατά χώραν (in situ) και η βόρεια είσοδος θα μετακινηθεί. Το κιβώτιο του σταθμού δεν πρόκειται να αλλάξει, επειδή οι αρχαιότητες βρέθηκαν εκτός κιβωτίου. Στην περιοχή της νότιας εισόδου θα αποσπασθούν για να κατασκευασθεί η νότια είσοδος και θα επανατοποθετηθούν. Αυτή τη στιγμή η Αττικό Μετρό έχει υποβάλλει την τελική μελέτη προς τους αρχαιολόγους και αναμένει και την απόφαση του ΚΑΣ, μάλλον ως την Μ. Τρίτη.
3. Στο Σταθμό Βενιζέλου οι εργασίες δεν έχουν ξεκινήσει ακόμη και αναμένεται η έγκριση της μελέτης που έχει κατατεθεί στην Εφορία Αρχαιοτήτων στο πλαίσιο της τελικής λύσης για n situ ανάδειξή τους. Αλλάζουν όμως μάλλον τα δεδομένα που είχαμε για λειτουργία της γραμμής χωρίς τον Σταθμό Βενιζέλου τον πρώτο χρόνο μετά την παράδοση του Έργου που ορίζεται το 2020. Φαίνεται πως οι μελέτες δείχνουν ότι το έργο θα κινδυνέυσει από τους τριγμούς των διερχόμενων συρμών και έτσι για λόγους ασφαλείας αποφασίζεται το Μετρό να λειτουργεί μέχρι τον Σταθμό Συντριβάνι, μέχρι να ολοκληρωθούν οι εργασίες στον Σταθμό Βενιζέλου. Δηλαδή ουσιαστικά θα παραδοθούν 9 από τους συνολικά 13 σταθμούς της βασικής γραμμής (Νέα Ελβετία – Σταθμός). Οι Σταθμοί: Βενιζέλου, Αγίας Σοφίας, Πλ. Δημοκρατίας και ΝΣ Σταθμός θα λειτουργήσουν το 2021.
4. Λίγο αργότερα, δηλαδή στα τέλη του 2020, αρχές 2021, θα παραδοθεί και η γραμμή Καλαμαριάς (Νομαρχία – Μίκρα) που δεν παρουσιάζει καμιά καθυστέρηση και θα ολοκληρωθεί με μικρή χρονική διαφορά σε σχέση με την πολύπαθη βασική γραμμή με τις τεράστιες καθυστερήσεις. Η διάνοιξη των σηράγγων (μήκους 4,8 χλμ, από τον τερματικό της Μίκρας μέχρι τη διασταύρωση Πατρικίου) στην Καλαμαριά θα αρχίσει τον Μάιο, μόλις μεταφερθούν οι μετροπόντικες Άκτωρ και Ηρακλής, που ολοκλήρωσαν την αποστολή τους στη βασική γραμμή) και θα ολοκληρωθεί μέσα σε 1,5 χρόνο. Υπολογίζεται ότι για την μεταφορά των ΤΒΜ θα χρειαστούν δύο μήνες, ξεκινώντας από μεθαύριο.
5. Αλλαγή στα σχέδια του έργου υπάρχει όσον αφορά στην επέκταση προς το Αεροδρόμιο. Αποφασίστηκε να γίνει υπέργεια όλη η διαδρομή από την Μίκρα μέχρι το Αεροδρόμιο ενώ ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε και υπόγειο Μετρό. Κι αυτό για να ελαχιστοποιηθεί ο χρόνος παράδοσης αλλά και το κόστος που θα είναι σαφώς μικρότερο. Σ΄αυτή τη λύση βέβαια χρειάζεται η συνεργασία των εμπλεκόμενων δήμων, με συναίνεση και διασφάλιση των απαλλοτριώσεων που θα χρειαστεί να γίνουν.
6. Μέσα στο 2019 θα ξεκινήσουν τα δοκιμαστικά δρομολόγια του μετρό, που θα διαρκέσουν περίπου εννέα μήνες. Ο μεγάλος χρόνος οφείλεται και στη νέα τεχνολογία που εισάγεται με κίνηση των συρμών χωρίς οδηγό.
7. Αμέσως μετά την παράδοση της βασικής γραμμής, θα ξεκινήσουν οι επεκτάσεις προς τα Δυτικά, με πρώτη τη γραμμή Λαγκαδά, βορειοδυτικά προς Σταυρούπολη σε μήκος 5 χλμ με 5 νέους σταθμούς. Έχουν ολοκληρωθεί οι προκαταρκτικές μελέτες για την επέκταση προς Σταυρούπολη και Ευκαρπία (τοπογραφικές και γεωτεχνικές έρευνες, χάραξη του έργου, κλπ.) και θα προχωρήσουν στη συνέχεια οι μελέτες ωρίμανσης του έργου, για το οποίο εξετάζεται και η περαιτέρω επέκταση προς το Νοσοκομείο Παπαγεωργίου. Η δεύτερη γραμμή στα δυτικά, από Ν. Σιδηροδρομικό Σταθμό προς Εύοσμο και Κορδελιό, με 4 σταθμούς θα καθυστερήσει ακόμη μια που δεν έχουν δρομολογηθεί ακόμη ούτε οι προκαταρκτικές μελέτες.
Από Κύα Τζήμου
Στην εκπομπή Δημότης Οnline, του Παναγιώτη Κρινή, στη Δημοτική Τηλεόραση μίλησε χθες ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Γιάννης Μυλόπουλος, σχετικά με την πορεία των εργασιών στο Μετρό και τις επόμενες φάσεις του έργου, μέχρι το 2020, χρονιά ορόσημο παράδοσης της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης …ή έστω τμήματος αυτής, τελικά. Εν συντομία συγκεντρώσαμε τα νέα δεδομένα, παρακάτω:...
1. Καταρχήν αύριο, Τετάρτη 5 Απριλίου, η Αττικό Μετρό Α.Ε. θα υποδεχτεί τον δεύτερο ΤΒΜ, τον “Άκτωρα”, στο εργοτάξιο του Μετρό Θεσσαλονίκης στο σταθμό “Ανάληψη”, που θα τρυπήσει τα τελευταία μέτρα της δεύτερης σήραγγας της βασικής γραμμής σε όλο το μήκος της, από το σταθμό “Νέα Ελβετία” μέχρι τον Ν.Σ.Σταθμό. Κι αυτό δύο μήνες μετά την υποδοχή του “Ηρακλή”, του άλλου μετροπόντικα, που είχε φτάσει στις 2 Φεβρουαρίου ολοκληρώνοντας τη διαδρομή των 9,6 χλμ. ανοίγοντας τη μία από τις δίδυμες σήραγγες, με καθυστέρηση σχεδόν 7 χρόνων (και δεν έφταιγε ο Σταθμός Βενιζέλου γι΄αυτό αλλά κακοί υπολογισμοί στη Μελέτη της διάνοιξης, καθυστέρηση απαλλοτριώσεων κτλ).
2. Οι εργασίες του Μετρό στον Σταθμό Αγία Σοφία που έχουν σταματήσει από τις 24 Μαρτίου, θα επανακινηθούν μετά τη Μ. Τρίτη, οπότε και αναμένεται η απόφαση του ΚΑΣ για την διαχείριση των αχαιολογικών ευρημάτων που απασχόλησαν τελευταία τους αρχαιολόγους. Υπουργείο Πολιτισμού, Αττικό Μετρό Α.Ε. και Δήμος Θεσσαλονίκης συμφωνούν μέχρις στιγμής στο πώς θα αξιοποιηθούν τα νέα ευρήματα, που αποκαλύφθηκαν και στον συγκεκριμένο σταθμό θα έχουμε “και μετρό και αρχαιότητες, χωρίς καθυστερήσεις”. Εκεί που αρχικά είχε χωροθετηθεί η βόρεια είσοδος, δηλαδή προς την πλευρά της οδού Πλάτωνος, τα ευρήματα θα εκτεθούν κατά χώραν (in situ) και η βόρεια είσοδος θα μετακινηθεί. Το κιβώτιο του σταθμού δεν πρόκειται να αλλάξει, επειδή οι αρχαιότητες βρέθηκαν εκτός κιβωτίου. Στην περιοχή της νότιας εισόδου θα αποσπασθούν για να κατασκευασθεί η νότια είσοδος και θα επανατοποθετηθούν. Αυτή τη στιγμή η Αττικό Μετρό έχει υποβάλλει την τελική μελέτη προς τους αρχαιολόγους και αναμένει και την απόφαση του ΚΑΣ, μάλλον ως την Μ. Τρίτη.
3. Στο Σταθμό Βενιζέλου οι εργασίες δεν έχουν ξεκινήσει ακόμη και αναμένεται η έγκριση της μελέτης που έχει κατατεθεί στην Εφορία Αρχαιοτήτων στο πλαίσιο της τελικής λύσης για n situ ανάδειξή τους. Αλλάζουν όμως μάλλον τα δεδομένα που είχαμε για λειτουργία της γραμμής χωρίς τον Σταθμό Βενιζέλου τον πρώτο χρόνο μετά την παράδοση του Έργου που ορίζεται το 2020. Φαίνεται πως οι μελέτες δείχνουν ότι το έργο θα κινδυνέυσει από τους τριγμούς των διερχόμενων συρμών και έτσι για λόγους ασφαλείας αποφασίζεται το Μετρό να λειτουργεί μέχρι τον Σταθμό Συντριβάνι, μέχρι να ολοκληρωθούν οι εργασίες στον Σταθμό Βενιζέλου. Δηλαδή ουσιαστικά θα παραδοθούν 9 από τους συνολικά 13 σταθμούς της βασικής γραμμής (Νέα Ελβετία – Σταθμός). Οι Σταθμοί: Βενιζέλου, Αγίας Σοφίας, Πλ. Δημοκρατίας και ΝΣ Σταθμός θα λειτουργήσουν το 2021.
4. Λίγο αργότερα, δηλαδή στα τέλη του 2020, αρχές 2021, θα παραδοθεί και η γραμμή Καλαμαριάς (Νομαρχία – Μίκρα) που δεν παρουσιάζει καμιά καθυστέρηση και θα ολοκληρωθεί με μικρή χρονική διαφορά σε σχέση με την πολύπαθη βασική γραμμή με τις τεράστιες καθυστερήσεις. Η διάνοιξη των σηράγγων (μήκους 4,8 χλμ, από τον τερματικό της Μίκρας μέχρι τη διασταύρωση Πατρικίου) στην Καλαμαριά θα αρχίσει τον Μάιο, μόλις μεταφερθούν οι μετροπόντικες Άκτωρ και Ηρακλής, που ολοκλήρωσαν την αποστολή τους στη βασική γραμμή) και θα ολοκληρωθεί μέσα σε 1,5 χρόνο. Υπολογίζεται ότι για την μεταφορά των ΤΒΜ θα χρειαστούν δύο μήνες, ξεκινώντας από μεθαύριο.
5. Αλλαγή στα σχέδια του έργου υπάρχει όσον αφορά στην επέκταση προς το Αεροδρόμιο. Αποφασίστηκε να γίνει υπέργεια όλη η διαδρομή από την Μίκρα μέχρι το Αεροδρόμιο ενώ ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε και υπόγειο Μετρό. Κι αυτό για να ελαχιστοποιηθεί ο χρόνος παράδοσης αλλά και το κόστος που θα είναι σαφώς μικρότερο. Σ΄αυτή τη λύση βέβαια χρειάζεται η συνεργασία των εμπλεκόμενων δήμων, με συναίνεση και διασφάλιση των απαλλοτριώσεων που θα χρειαστεί να γίνουν.
6. Μέσα στο 2019 θα ξεκινήσουν τα δοκιμαστικά δρομολόγια του μετρό, που θα διαρκέσουν περίπου εννέα μήνες. Ο μεγάλος χρόνος οφείλεται και στη νέα τεχνολογία που εισάγεται με κίνηση των συρμών χωρίς οδηγό.
7. Αμέσως μετά την παράδοση της βασικής γραμμής, θα ξεκινήσουν οι επεκτάσεις προς τα Δυτικά, με πρώτη τη γραμμή Λαγκαδά, βορειοδυτικά προς Σταυρούπολη σε μήκος 5 χλμ με 5 νέους σταθμούς. Έχουν ολοκληρωθεί οι προκαταρκτικές μελέτες για την επέκταση προς Σταυρούπολη και Ευκαρπία (τοπογραφικές και γεωτεχνικές έρευνες, χάραξη του έργου, κλπ.) και θα προχωρήσουν στη συνέχεια οι μελέτες ωρίμανσης του έργου, για το οποίο εξετάζεται και η περαιτέρω επέκταση προς το Νοσοκομείο Παπαγεωργίου. Η δεύτερη γραμμή στα δυτικά, από Ν. Σιδηροδρομικό Σταθμό προς Εύοσμο και Κορδελιό, με 4 σταθμούς θα καθυστερήσει ακόμη μια που δεν έχουν δρομολογηθεί ακόμη ούτε οι προκαταρκτικές μελέτες.
Από Κύα Τζήμου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.