Κυριακή 4 Οκτωβρίου 1998

Σύγκρουση στο μετρό

ΤΟ ΒΗΜΑ, 04/10/1998

ΣΕ ΝΕΕΣ περιπέτειες το μετρό Θεσσαλονίκης; «Οχι» διαβεβαιώνει το ΥΠΕΧΩΔΕ και υπόσχεται ότι εντός των ημερών αναμένεται η γνωμοδότηση της Επιτροπής Εισήγησης για την ανάθεση του έργου, ώστε να υπογραφεί η σύμβαση με την κοινοπραξία «Θεσσαλονίκη Μετρό» και να κατατεθεί στη Βουλή προς κύρωση. «Θα το διεκδικήσω ως το τέλος» απαντά ο εκπρόσωπος της απορριφθείσης κοινοπραξίας «Μακεδονικό Μετρό» και πρόεδρος του ομίλου «Μηχανική» κ. Π. Εμφιετζόγλου. Προχθές μάλιστα κατέθεσε μήνυση στην Εισαγγελία Πλημμελειοδικών Θεσσαλονίκης για συκοφαντική δυσφήμηση της εταιρείας του και του ιδίου του, κατά οποιουδήποτε προσώπου συνέταξε και κοινοποίησε το δελτίο Τύπου του ΥΠΕΧΩΔΕ την περασμένη εβδομάδα (24.9.98).

Τι ήταν αυτό το περίφημο Δελτίο Τύπου που δημοσιοποίησε μια σύγκρουση μεταξύ του υπουργείου και του εργολάβου που έχασε τη δουλειά; Ουσιαστικώς απαντούσε σε μια τηλεοπτική συνέντευξη του κ. Εμφιετζόγλου, της προηγουμένης ημέρας, που τη φιλοξένησε σταθμός της Θεσσαλονίκης, στη διάρκεια της οποίας ισχυρίστηκε ­ μεταξύ άλλων ­ ότι στη σύμβαση που πρόκειται να υπογραφεί για το μετρό υπάρχουν σημαντικές αποκλίσεις από τα τεύχη δημοπράτησης και προκαλείται ζημία στο ελληνικό δημόσιο ύψους 150 δισ. δρχ. μόνο από την επιδότηση του εισιτηρίου για τα πρώτα 20 χρόνια λειτουργίας του μετρό. Και πρότεινε να κηρυχθεί άγονος ο διαγωνισμός και να υποβληθούν νέες οικονομικές προσφορές από τις δύο κοινοπραξίες.

* Η απάντηση του υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ

Σε αυτή την τηλεοπτική συνέντευξη η απάντηση του ΥΠΕΧΩΔΕ ήταν εκρηκτική: «Είναι γνωστό», ανεφέρετο, «ότι ο κ. Εμφιετζόγλου έχει χάσει οριστικά και αμετάκλητα, με απόφαση του ελληνικού Δημοσίου, με απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας και με την απόφαση της Ευρωπαϊκής Ενωσης, τη μάχη για την προώθηση των εμφανών και ιδιοτελών συμφερόντων της εταιρείας του στο έργο του μετρό της Θεσσαλονίκης».

«Μέσα στον πανικό και στην απελπισία του», συνέχιζε η απάντηση του ΥΠΕΧΩΔΕ, «με κινδυνολογίες, με παραπληροφόρηση, με αλχημείες και με ψέματα προσπαθεί για μια ακόμη φορά να υπονομεύσει τη θετική εξέλιξη του έργου και την επικείμενη υπογραφή της Σύμβασης Παραχώρησης, που αποτελεί και την εγγύηση για την κατασκευή και τη λειτουργία ενός σύγχρονου, άρτιου και ασφαλούς μετρό. Είναι όμως και ανέντιμο και παράλογο και σκανδαλώδες ο κ. Εμφιετζόγλου να αρνείται την αλήθεια και την πραγματικότητα, να αποκρύπτει και να περιφρονεί τη διαφάνεια και τη νομιμότητα, όπως αυτές έχουν εκφραστεί μέσα από τρεις διαδοχικές αποφάσεις του ελληνικού Δημοσίου, του ΣτΕ και της Ευρωπαϊκής Ενωσης».

«Για τούτο τόσο η πολιτεία όσο και οι φορείς της πόλης», τονιζόταν, «μαζί με τους πολίτες έχουν την υποχρέωση να μην επιτρέψουν στον κ. Εμφιετζόγλου και στα φερέφωνά του να ναρκοθετήσει το έργο για να εξυπηρετηθούν αποκλειστικά και μόνο τα προσωπικά συμφέροντά του».

Ποια είναι αυτά κατά το ΥΠΕΧΩΔΕ; «Ο κ. Εμφιετζόγλου συνειδητά αποκρύπτει ότι η κοινοπραξία στην οποία ηγείτο η εταιρεία του, η Μηχανική, μετά από 4 συνεχείς οβιδιακές μεταμορφώσεις της, ήταν μία αφερέγγυα κοινοπραξία που δεν μπορούσε να καλύψει τους εξής τρεις σαφέστατους και βασικούς όρους του διαγωνισμού: α. Την ανάληψη του κόστους των προβλεπομένων παραλλήλων έργων ύψους 10 δισ. δρχ. β. Την ενσωμάτωση του ΦΠΑ στην τιμή του εισιτηρίου, δηλαδή την επιβάρυνση της κοινοπραξίας του με το 8% επί της τιμής του κάθε εισιτηρίου. γ. Την απόλυτη και ρητή δέσμευση για την από κοινού και εις ολόκληρον ευθύνη και από την κοινοπραξία και από κάθε μέλος της ξεχωριστά όχι μόνο για την κατασκευή, αλλά και για τη διαχείριση της σύμβασης παραχώρησης καθ' όλη την περίοδο της λειτουργίας του έργου μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής του».

Η απάντηση ­ εξίσου οξεία ­ ήλθε από τη «Μηχανική ΑΕ», την κοινοπραξία «Μακεδονικό Μετρό» και τον κ. Εμφιετζόγλου με πληρωμένη καταχώρηση στις εφημερίδες της περασμένης Κυριακής (27.9.98) στην οποία αναφερόταν μεταξύ άλλων ότι: «Περιήλθε εις γνώση μας το από 24.9.98 δελτίο Τύπου του ΥΠΕΧΩΔΕ, με το οποίο ο θρασύδειλος ανώνυμος συντάκτης του επιχείρησε με εμπάθεια να αντιμετωπίσει τη βαθιά εντύπωση που προκάλεσαν στην κοινή γνώμη τα συγκεκριμένα στοιχεία που ο πρόεδρος του ομίλου της «Μηχανικής» παρέθεσε στην πρόσφατη συνέντευξη στον τηλεοπτικό σταθμό». Λίγες ημέρες αργότερα υπεβλήθη και η μήνυση.

* Το έργο και η ιστορία του

Το έργο για τη μελέτη, κατασκευή, αυτοχρηματοδότηση και εκμετάλλευση - λειτουργία του μετρό της Θεσσαλονίκης δημοπρατήθηκε από το ΥΠΕΧΩΔΕ το 1992. Η επιλογή των δύο προσωρινών αναδόχων έγινε το 1994. Οι συνομιλίες άρχισαν με τον πρώτο προσωρινό ανάδοχο, την κοινοπραξία «Μακεδονικό Μετρό», της οποίας ηγείτο η τεχνική εταιρεία «Μηχανική».

Το 1996 οι συνομιλίες διεκόπησαν επειδή οι αρμόδιες επιτροπές του ΥΠΕΧΩΔΕ έκριναν ότι η κοινοπραξία δεν πληρούσε βασικούς όρους των τευχών δημοπράτησης. Αμέσως μετά άρχισαν οι συνομιλίες με τον δεύτερο προσωρινό ανάδοχο, την κοινοπραξία «Θεσσαλονίκη Μετρό», της οποίας ηγούνται η γαλλική «Μπουίγκ» και η καναδική «Μπομπαρντιέ».

Κατόπιν τούτου η «Μακεδονικό Μετρό» διαμαρτυρόμενη προσέφυγε στο Συμβούλιο της Επικρατείας και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία με επιστολή της προς το ΥΠΕΧΩΔΕ της 31.7.97 ζήτησε την αναστολή των διαπραγματεύσεων με την κοινοπραξία «Θεσσαλονίκη Μετρό», οι οποίες και σταμάτησαν επί 11 μήνες.

Το Νοέμβριο του 1997 το ΣτΕ απέρριψε την προσφυγή της κοινοπραξίας. Εν συνεχεία το Συμβούλιο Επιτρόπων της Κοινότητας έθεσε το θέμα στο αρχείο. Ωστόσο ο Επίτροπος κ. Μογκ, τον Ιούλιο του 1998 με επιστολή του προς την κοινοπραξία, αφού γνωστοποιεί την απόφαση του Συμβουλίου των Επιτρόπων, αναφέρει ότι ο φάκελος κλείνει, εκτός και αν υπάρξουν νεότερα στοιχεία.

Η κοινοπραξία θεώρησε ότι η φράση αυτή του κ. Μογκ περικλείει δυνατότητες επανόδου της στη διεκδίκηση του έργου. Εστειλε λοιπόν τον Σεπτέμβριο του 1998 νέα επιστολή προς τους επιτρόπους, με την οποία υποστηρίζει ότι υπάρχουν νέα στοιχεία από τα οποία προκύπτει παραβίαση των όρων των τευχών δημοπράτησης.

Ολα δείχνουν ότι πρόθεση της θιγόμενης κοινοπραξίας είναι να αρχίσει πάλι ένας κύκλος διαβουλεύσεων με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

«Ως τώρα ξόδεψα περί τα 2 δισ. δρχ. και 5 χρόνια ζωής. Εξακολουθώ να διεκδικώ το έργο. Είναι θέμα προσωπικής μου τιμής» είπε ο κ. Εμφιετζόγλου. Και πρόσθεσε ότι η προσφορά του ήταν φθηνότερη και σύμφωνη με τους όρους των τευχών δημοπράτησης του διαγωνισμού.

«Η προσφορά της κοινοπραξίας «Μακεδονικό Μετρό» ήταν ακριβότερη» τονίζουν κύκλοι του ΥΠΕΧΩΔΕ. Και προσθέτουν ότι οι ισχυρισμοί που προαναφέρθηκαν δεν έχουν καμιά υπόσταση.

ΒΑΣΩ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΟΥ

1 σχόλιο:

  1. Ανώνυμος21/3/09, 6:30 μ.μ.

    Sex video porno, γυμνές ελληνίδες

    Αυτά αναζητούν οι Έλληνες και το εύκολο χρήμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.