Αγγελιοφόρος, 13.03.2007
Την κατασκευή των στάσεων του μετρό στη Θεσσαλονίκη χρησιμοποιούν ως «κράχτη» το τελευταίο διάστημα μεσιτικά γραφεία, αλλά και ιδιοκτήτες ακινήτων, προκειμένου να προσελκύσουν αγοραστές για διαμερίσματα στα εν λόγω σημεία. Στις σελίδες των εφημερίδων, αλλά και στο διαδίκτυο συναντά κανείς πλέον ολοένα και περισσότερες μικρές αγγελίες στις οποίες, μαζί με τα χαρακτηριστικά του κάθε ακινήτου, αναφέρεται και το γεγονός ότι η κατοικία βρίσκεται δίπλα στη στάση του υπόγειου σιδηρόδρομου.
Αναμφισβήτητα, πρόκειται για ένα σημαντικό δέλεαρ, το οποίο χρησιμοποιούν εντέχνως οι μεσίτες, ώστε να διαφημίσουν καλύτερα το προϊόν τους και να γίνει η δική τους αγγελία πιο ελκυστική. Μάλιστα, ο πρόεδρος του Συλλόγου Μεσιτών Αστικών Συμβάσεων Θεσσαλονίκης, Νίκος Μανομενίδης, ανέφερε στον «Α» ότι, όσο περνάει ο καιρός και προχωρούν τα έργα του μετρό, οι εν λόγω αναφορές θα γίνονται περισσότερες. Ωστόσο, ο κ. Μανομενίδης τόνισε ότι ακόμη είναι πολύ πρώιμο να γίνεται χρήση του συγκεκριμένου πλεονεκτήματος, αφού το έργο χρειάζεται αρκετά χρόνια μέχρι να ολοκληρωθεί και υπάρχει ενδεχόμενο να παρουσιαστούν σημαντικά προβλήματα έως τότε.
«Είναι πεσμένη η ζήτηση των ακινήτων και κάποιοι χρησιμοποιούν το συγκεκριμένο δέλεαρ, ώστε να τραβήξουν την προσοχή σε σχέση με άλλες αγγελίες. Oυσιαστικά, πουλάνε την προσδοκία ότι στα εν λόγω σημεία θα έχουμε άνοδο της αξίας των ακινήτων. Αλλωστε, πολλές φορές είναι πιο ακριβή η πώληση της προοπτικής από την πώληση της πραγματικότητας. ?στόσο, είναι πολύ πρώιμο να χρησιμοποιείται αυτό το επιχείρημα, διότι μόλις άρχισαν οι ανασκαφές. Τα έργα θα κρατήσουν αρκετά χρόνια και μπορεί να παρουσιαστούν διάφορα προβλήματα, όπως η εύρεση αρχαίων», είπε ο πρόεδρος των μεσιτών Θεσσαλονίκης.
Σταθερές οι τιμές
Oπως υποστηρίζουν μεσίτες, προς το παρόν οι τιμές πώλησης των κατοικιών στα σημεία όπου κατασκευάζονται οι στάσεις του υπόγειου σιδηρόδρομου μένουν σε σταθερά επίπεδα. Μάλιστα, δεν αναμένεται να ακολουθήσουν αυξητικές τάσεις νωρίτερα από τον τελευταίο χρόνο των εργασιών, όταν θα έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή των στάσεων, θα έχουν φύγει τα κιγκλιδώματα και θα είναι ορατή η έναρξη λειτουργίας του υπόγειου σιδηρόδρομου. Για τότε οι πιο αισιόδοξοι εκφράζουν την εκτίμηση ότι οι τιμές των διαμερισμάτων, ακόμη και σε πολυκατοικίες 40 ή 50 ετών, μπορεί να ανέβουν ακόμη και κατά 20%.
Ωστόσο, μέχρι να ολοκληρωθεί το έργο, ο κ. Μανομενίδης υποστηρίζει ότι θα αντιμετωπίζει κρίση η ζήτηση ενοικίασης των κατοικιών στα εν λόγω σημεία. Μπορεί να μη σημειωθεί αισθητή πτώση στις μισθωτικές αξίες, όμως θα μειωθεί σημαντικά το ενδιαφέρον για μίσθωση των συγκεκριμένων διαμερισμάτων. Αυτό είναι λογικό, αφού η πλειοψηφία των ενδιαφερόμενων ενοικιαστών θα προτιμήσει να αποφύγει τα συγκεκριμένα σπίτια, λόγω της όχλησης από τον έντονο θόρυβο και τη σκόνη. Η τάση ενοικίασής τους θα αυξηθεί και πάλι, όταν θα ολοκληρώνονται τα έργα.
Ακόμη μεγαλύτερη θα είναι η κρίση που θα αντιμετωπίσουν τα καταστήματα στα σημεία κατασκευής των στάσεων του μετρό καθ' όλη τη διάρκεια των εργασιών. «Για αρκετά χρόνια πολλά καταστήματα θα μείνουν στα αζήτητα και οι μισθωτικές τους αξίες αναμένεται να πέσουν κατακόρυφα. Ποιος θα νοικιάσει μαγαζί στα συγκεκριμένα σημεία, όταν θα ξέρει ότι για χρόνια θα είναι πεσμένη η κίνηση; Κάτι ανάλογο έγινε και στην Αθήνα, κυρίως στην πλατεία Συντάγματος», είπε ο κ. Μανομενίδης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.