Σάββατο 17 Μαρτίου 2007

Το μετρό Θεσσαλονίκης αρχίζει να κινείται, υποστηρίζει η ανάδοχος εταιρεία ΑΕΓΕΚ

ΤΟ ΒΗΜΑ, 17/03/2007

«Τ ο έργο του μετρό της Θεσσαλονίκης θα γίνει από την ανάδοχο κοινοπραξία. Οποιαδήποτε ζητήματα αντιμετωπίζει η ΑΕΓΕΚ δεν επηρεάζουν το έργο» τόνισε προς «Το Βήμα» ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΕΓΕΚ κ. Ι. Τριανταφύλλου σε απάντηση δημοσιεύματος της εφημερίδας της προηγούμενης Κυριακής, σύμφωνα με το οποίο το έργο δεν άρχισε να κατασκευάζεται, αν και πέρασε ένας χρόνος από την υπογραφή της σύμβασης. Αντίστοιχη ανακοίνωση έκανε η εταιρεία και στο Χρηματιστήριο Αθηνών, την περασμένη Τρίτη 13 Μαρτίου.

Ωστόσο ο κ. Τριανταφύλλου παραδέχεται ότι το μετρό Θεσσαλονίκης δεν άρχισε να κατασκευάζεται. Αρχισαν όμως οι πρόδρομες εργασίες και η σύμβαση εκτελείται. Εξάλλου, αναφέρει, το έργο ανετέθη ως μελέτη-κατασκευή, κάτι που σημαίνει ότι πρέπει να γίνουν μελέτες. Η σύμβαση για την κατασκευή του μετρό Θεσσαλονίκης ως δημοσίου έργου υπεγράφη πέρυσι, στις 7 Απριλίου 2006, μεταξύ του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ κ. Γ.Σουφλιά και της αναδόχου κοινοπραξίας που αποτελούν οι εταιρείες ΑΕΓΕΚ - Ιmpregilo- Αnsaldo ΤSF- Seli- Αnsaldobreda. Η σύμβαση αφορά τη μελέτη, την κατασκευή και τη θέση σε λειτουργία του μετρό Θεσσαλονίκης και εκτιμήθηκε ότι οι εργασίες, εκτός απροόπτων, θα διαρκέσουν 6,5 χρόνια, διάστημα που μετρά από την υπογραφή της σύμβασης.

Κατά τους υπευθύνους της ΑΕΓΕΚ, οι εργασίες αναστέλλονται από την αρχαιολογική έρευνα. Χαρακτηριστικά ανέφεραν ότι βρίσκουν αρχαία στους 30- 40 πόντους από την επιφάνεια του εδάφους. Επιπλέον, δεν έχουν παραδοθεί οι προβλεπόμενοι εργοταξιακοί χώροι, όπως στον Σιδηροδρομικό Σταθμό όπου το πάρκινγκ του ΟΣΕ που είναι νοικιασμένο ως το τέλος Μαρτίου. Στην ίδια περιοχή δύο επιχειρήσεις εμπορίας αυτοκινήτων δεν απομακρύνονταν, ως πριν από έναν μήνα. Στον σταθμό Δημοκρατίας, αν και απαλλοτριώθηκε ο χώρος επί της 26ης Οκτωβρίου και Εγνατίας, οι εγκατεστημένοι εκεί μικροπωλητές δεν τον παραδίδουν. Στον σταθμό Σιντριβάνι επίσης δεν παραδίδεται ο χώρος. Στον σταθμό Παπάφη, το Παπάφειο δεν παραδίδει τον χώρο. Στον σταθμό Ευκλείδη ξεκίνησαν οι απαλλοτριώσεις, αλλά χρειάζονται 18 μήνες για την παράδοση του χώρου. Επίσης υπάρχουν σειρά θεμάτων που πρέπει να λυθούν, τα οποία παρουσιάζονται σε ανάλογα έργα. Στο μετρό της Αθήνας, αναφέρουν, χρειάστηκαν 17 μήνες για να ξεκινήσει το έργο, γιατί έπρεπε να λυθούν αντίστοιχα προβλήματα. Στη Θεσσαλονίκη η καθυστέρηση είναι 7 μήνες, σύμφωνα με τους υπευθύνους της ΑΕΓΕΚ.

«Υπάρχουν αντικειμενικές δυσκολίες,για τις οποίες δεν ευθύνεται η κοινοπραξία,ούτε η ΑΕΓΕΚ» αναφέρει ο κ. Τριανταφύλλου, ο οποίος υποστηρίζει ότι η σύμβαση βρίσκεται μέσα στο χρονοδιάγραμμά της. Ολοκληρώθηκαν οι εργοταξιακές εγκαταστάσεις σε τέσσερις σταθμούς που παραχωρήθηκαν από την Αττικό Μετρό. Ολοκληρώθηκαν οι γεωλογικές έρευνες στο σύνολο του έργου και έγιναν 300 δοκιμαστικές τομές για τον εντοπισμό διέλευσης δικτύων κοινής ωφελείας και αρχαιολογικών ευρημάτων. Αρχισαν οι μετατοπίσεις των δικτύων κοινής ωφελείας. Ολοκληρώνονται οι αναγκαίες μελέτες. Το μόνιμο απασχολούμενο προσωπικό στα εργοτάξια είναι 120 άτομα.

Ακόμη, η γενική συνέλευση των μετόχων στις 12.2.2007 ενέκρινε την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας, από την οποία αναμένεται να αντληθούν κεφάλαια ύψους 64,8 εκατ. ευρώ. «Η ΑΕΓΕΚ μειώνει τον δανεισμό της με την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου, έχοντας την πλήρη στήριξη των τραπεζών» αναφέρει ο κ. Τριανταφύλλου. Και προσθέτει: « Δεν λέω ότι λύθηκαν τα προβλήματα.Πουλάμε ακίνητα,μειώνουμε το προσωπικό,μειώνουμε τον δανεισμό μας και τα εργοτάξια δουλεύουν».

ΒΑΣΩ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.