27/11 Τέσσερις από τους πέντε ομίλους που είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον προεπιλέχθηκαν για να δώσουν τις οριστικές προσφορές για την κατασκευή του Μετρό της Θεσσαλονίκης ώς τον Ιούλιο του 2005. Σύμφωνα με πληροφορίες, η σχετική ανακοίνωση αναμένεται να γίνει τις επόμενες ημέρες. Εκτός από τη συνέχεια του διαγωνισμού ετέθη μόνον η προσφορά του ομίλου στον οποίο ηγείται η «Μπούιγκ». Η προσφυγή που έχει υποβάλει στις αρμόδιες υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Ενωσης ο όμιλος της «Μηχανικής», παρ' όλο που δεν μετέχει στο διαγωνισμό, θεωρείται ότι δεν προκαλεί προβλήματα. Η σχετική απόφαση πάντως αναμένεται να εκδοθεί το καλοκαίρι του 2005. Αν επαληθευθούν οι προγραμματισμοί της «Αττικό Μετρό», το έργο θα ξεκινήσει στις αρχές του 2006 με προοπτική να ολοκληρωθεί σε έξι χρόνια. Ο προϋπολογισμός της αρχικής γραμμής των 9,2 χλμ. ανέρχεται στα 950 εκ. ευρώ, μετά την απόφαση να αυξηθεί το βάθος των σηράγγων και να φθάσει στα 20 μέτρα για να μην υπάρξουν προβλήματα με τις αρχαιότητες. Στην πρώτη φάση του διαγωνισμού μετείχαν οι εξής όμιλοι: 1. J & Ρ - ΑΒΑΞ, F.C.C. CONSTRUCCION, CONSTRUCCIONES Υ AUXILIAR DE FERROCARRILES, DIMETRONIC, ELECNOR, INSTALACIONES INABENSA. 2. ΑΕΓΕΚ - IMPREGILO - ANSALDO T.S.F. - SELI - ANSALDOBREDA. 3. ΑΚΤΩΡ - SIEMENS - VINCI - ΘΕΜΕΛΙΟΔΟΜΗ. 4. BOUYGUES - ΑΛΤΕ - ALSTOM. 5. BILFINGER BERGER - ΑΘΗΝΑ - ΑΤΤΙ-ΚΑΤ - ROTEM COMPANY - ALCATEL CANADA - TPF CHAPEAUX INTERNATIONAL. |
24/11 «Πράσινο φως» στην κατασκευή του Μετρό Θεσσαλονίκης, έδωσε το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο στην τελευταία συνεδρίαση του. Σύμφωνα με την ομόφωνη γνωμοδότηση του Συμβουλίου το Μετρό της Θεσσαλονίκης θα ξεκινά από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, δυτικά της παλαιάς πόλεως, και θα τερματίζει στο Αμαξοστάσιο της Πυλαίας, ανατολικά. Η χάραξή του ακολουθεί τις οδούς Μοναστηρίου, Εγνατία, Κ. Καραμανλή (Ν. Εγνατίας), Δελφών, Ψελλού και Αλλατίνη. Θα έχει συνολικό μήκος 9,3 χλμ. Θα κατασκευασθούν δύο δίδυμες σήραγγες μονής τροχιάς, 13 σταθμοί, τέσσερις θέσεις αλλαγής τροχιών και φρέατα εξαερισμού, ενταγμένα στους σταθμούς. Το βάθος των σηράγγων και των σταθμών καθορίζεται στα 15-27,5μ., έτσι ώστε να αποφευχθούν καταστροφές αρχαίων. Οι ανασκαφές που απαιτούνται για την κατασκευή του Μετρό, και ειδικά των σταθμών, υπολογίζεται ότι θα καλύψουν έκταση συνολικά 19.197 τμ. Πρόκειται για ένα τεράστιο αρχαιολογικό έργο, το μεγαλύτερο της Θεσσαλονίκης και ένα από τα σημαντικότερα πανελληνίως. Οι αρχαιολογικές έρευνες πρόκειται να γίνουν χειρωνακτικά και με όλους τους κανόνες της σύγχρονης αρχαιολογικής επιστήμης. Οι αρχαιότητες που θα αποκαλυφθούν θα τύχουν όλων των απαραίτητων μέτρων προστασίας, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 3028/2002. Η διάνοιξη των σηράγγων θα γίνει με μηχανικά μέσα, "Μετροπόντικες", οι οποίοι κατόπιν πρότασης του Γενικού Γραμματέως του υπουργείου Πολιτισμού και Πρόεδρου του Συμβουλίου, Χρήστου Ζαχόπουλου, θα μπορούσαν να ονομασθούν συμβολικά "Κάσσανδρος" και "Θεσσαλονίκη". Τρία τμήματα της γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης απαιτούν στενή αρχαιολογική προσέγγιση: Στο πρώτο εντός της παλαιάς πόλεως και συγκεκριμένα στους δύο σταθμούς Βενιζέλου και Αγ. Σοφίας αναμένεται να βρεθούν αρχαιότητες σε μεγάλη πυκνότητα. Το τμήμα της γραμμής είναι κατά μήκος της Εγνατίας Οδού, από τη Χρυσή Πύλη (δυτικά) έως την Κασσανδρεωτική πύλη (ανατολικά), δηλαδή το κεντρικότερο τμήμα του ιστορικού κέντρου. Στο δεύτερο τμήμα εκτός της παλαιάς πόλεως θα ανοιχθούν τέσσερα ανασκαφικά μέτωπα εκτάσεως 4020τμ (Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός), 2720 τμ (Πλατεία Δημοκρατίας), 2312τμ (Συντριβάνι), 4550 τμ (Πανεπιστήμιο). Οι σήραγγες διέρχονται από το δυτικό και ανατολικό υστερορρωμαϊκό νεκροταφείο και παλαιοχριστιανικό νεκροταφείο της πόλεως. Στο τρίτο τμήμα πέραν του ανατολικού νεκροταφείου της πόλεως απαιτείται αρχαιολογικός έλεγχος κατά τη διάρκεια εκσκαφής των σταθμών. Διέρχεται από διάφορα σημεία της πεδινής εκτάσεως ανατολικά της Θεσσαλονίκης και περιλαμβάνει επτά σταθμούς, από τον σταθμό Πανεπιστημίου έως τον τερματικό σταθμό Νέας Ελβετίας. Πριν από την έναρξη των εργασιών θα υπογραφεί μεταξύ του υπουργείου Πολιτισμού και της εργοληπτικής εταιρείας μνημόνιο για τον τρόπο ανασκαφής, επεξεργασίας των ευρημάτων, αποθήκευσης, έκθεσης, τεκμηρίωσης και δημοσίευσης των αποτελεσμάτων. Το όλο εγχείρημα θα φέρει στο φως κεντρικά τμήματα της αρχαίας Θεσσαλονίκης από τα ελληνιστικά χρόνια έως και σήμερα. Θα εκπαιδευθούν πολλά άτομα σε πολλά και διάφορα επίπεδα σε εξαιρετικά δύσκολα τεχνικά έργα. Θα γίνει πρωτοποριακή αντιμετώπιση αρχαιοτήτων πανευρωπαϊκού και παγκόσμιου βεληνεκούς. Θα αποτελέσει έργο μακράς πνοής για την πόλη της Θεσσαλονίκης. |
15/10 Στις 15 Οκτωβρίου ο Υπουργός ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ. επισκέφτηκε τα γραφεία της αττικό μετρό και για το Μετρό Θεσσαλονίκης έκανε τις παρακάτων δηλώσεις: Για το ΥΠΕΧΩΔΕ και για την Αττικό Μετρό ΑΕ, τίθεται σε απόλυτη προτεραιότητα το Μετρό Θεσσαλονίκης Θέλω όμως ιδιαίτερα να σταθώ στο Μετρό Θεσσαλονίκης. Μετά την αποτυχημένη απόπειρα κατασκευής του Μετρό της Θεσσαλονίκης με τη μέθοδο της παραχώρησης (1998 - 2003), αποφασίστηκε το Μετρό Θεσσαλονίκης να κατασκευαστεί με χρηματοδότηση του Ελληνικού Δημοσίου και της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το έργο αυτό αποτελεί μία από τις βασικότερες προτεραιότητες της Κυβέρνησης.Με βάση τη διακήρυξη του Διαγωνισμού, τον Ιούνιο του 2004 υπέβαλαν εκδήλωση ενδιαφέροντος πέντε κοινοπραξίες με σημαντικές ελληνικές και ξένες εταιρείες του κλάδου. Αυτή η πρώτη φάση της προεπιλογής αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το τέλος Οκτωβρίου 2004 και στη συνέχεια θα δοθούν στις προεπιλεγείσες κοινοπραξίες τα τεύχη δημοπράτησης και η προμελέτη του έργου. Στην προμελέτη αυτή πραγματοποιήθηκαν βελτιώσεις ώστε να αντιμετωπιστούν εγκαίρως τεχνικά ζητήματα του έργου (αρχαιολογία, υπέδαφος) που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε καθυστέρηση κατά τη φάση της κατασκευής αλλά και να έχει προβλεφθεί η δυνατότητα μελλοντικής επέκτασης του βασικού έργου του μετρό. Σύμφωνα με την προμελέτη το βασικό έργο του μετρό της Θεσσαλονίκης αποτελείται από Γραμμή μήκους 9,5 χιλιομέτρων και 13 σταθμούς ενώνοντας την Δυτική πλευρά της πόλης (Σιδηροδρομικός Σταθμός) με την Ανατολική (Νέα Ελβετία). Στη συνέχεια, οι προεπιλεγείσες κοινοπραξίες θα ετοιμάσουν και θα υποβάλλουν τις τεχνικές και οικονομικές προσφορές τους κατά τους πρώτους μήνες του 2005 και θα ακολουθήσει η αξιολόγηση των τεχνικών και οικονομικών προσφορών, η οποία υπολογίζεται ότι θα οδηγήσει στην επιλογή αναδόχου το Μάιο του 2005, υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα υπάρξουν εμπλοκές λόγω ενστάσεων. Αμέσως μετά θα ακολουθήσει η έναρξη των εργασιών, οι οποίες εκτιμάται ότι θα διαρκέσουν έως 6 χρόνια.Ταυτόχρονα, ξεκινά και η μελέτη των επεκτάσεων του μετρό της Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά και Σταυρούπολη, ώστε σταδιακά να δημιουργηθεί ένα πλήρες δίκτυο μετρό στη Θεσσαλονίκη που θα εξυπηρετεί τις περισσότερες περιοχές της πόλης. |
14/10 «Μπρος-πίσω» ταξιδεύουν στον χάρτη οι μελλοντικοί σταθμοί του Μετρό της Θεσσαλονίκης! Όπως εξηγούν από τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΕΧΩΔΕ, τουλάχιστον οι μισοί απο τους σταθμούς του Μετρό ενδέχεται να μετακινηθούν 50 - 100 μέτρα, αφού στο υπέδαφος της πόλης υπάρχουν παντού αρχαία. H συζήτηση για το πού ακριβώς θα κατασκευαστούν οι σταθμοί βρίσκεται σε εξέλιξη, αν και προς προς το παρόν δεν υπάρχει καν ανάδοχος του έργου. «Δεν υπάρχει περίπτωση να μη γίνει το Μετρό» είναι η στερεότυπη απάντηση του ΥΠΕΧΩΔΕ, σχετικά με το Μετρό της Θεσσαλονίκης. Το ΥΠΕΧΩΔΕ θεωρεί ότι η ένσταση η οποία υπεβλήθη τον περασμένο Ιούλιο κατά των όρων του διαγωνισμού για την επιλογή των τεχνικών εταιρειών που επελέγησαν στην πρώτη φάση, από τρίτη εταιρεία, «δεν πρόκειται να σταματήσει την πορεία τού έργου». Οι πληροφορίες του ΥΠΕΧΩΔΕ από τις Βρυξέλλες «επιμένουν» ότι η υπόθεση μάλλον «πάει για το αρχείο» και αισιοδοξούν για τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων που έδωσε ο Γιώργος Σουφλιάς. Σύμφωνα με αυτά, τον Νοέμβριο - αρχές του έτους θα δοθούν τα τεύχη δημοπράτησης στις πέντε κοινοπραξίες, οι οποίες θα καταθέσουν έως τον Μάρτιο τις οικονομικοτεχνικές προσφορές τους. Ανάδοχος, Ιούνιο - Ιούλιο του 2005. H χάραξη Σύμφωνα με την υφιστάμενη χάραξη του Μετρό, η γραμμή ξεκινάει από τη δυτική πλευρά της πόλης και ακολουθεί κυρίως τις οδούς Μοναστηρίου, Εγνατίας, N. Εγνατίας, Δελφών, Σόλωνος και Παπαδάκη, προτού φθάσει τον τερματικό σταθμό «Παπαναστασίου». H γραμμή του Μετρό θα εξυπηρετεί 18.000 επιβάτες ανά ώρα και ανά κατεύθυνση, οι συρμοί θα κυκλοφορούν από τις 05.30 έως και τα μεσάνυχτα, ενώ το μήκος κάθε συρμού θα είναι 58 μέτρα και η μέγιστη ταχύτητα80 χιλ. /ώρα. Το Μετρό θα αναπτυχθεί σε δύο σήραγγες, μία ανά κάθε κατεύθυνση (όπως είναι το Μετρό του Λονδίνου). Για την εκσκαφή τους θα χρησιμοποιηθούν δύο Μετροπόντικες (ΤΒΜ). (Πηγή Τα Νέα) |
10/9 Δεκατρείς παρεμβάσεις για την ανάπτυξη του βορειοελλαδικού χώρου και συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα για το μετρό της Θεσσαλονίκης, την υποθαλάσσια αρτηρία, το αεροδρόμιο ''Μακεδονία'' και τα άλλα έργα που σχεδιάζονται στη Βόρεια Ελλάδα εξήγγειλε ο πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στα εγκαίνια της 69ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης. Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι «τώρα είναι η ώρα της περιφέρειας» ενώ στο επίκεντρο των προσπαθειών για την ανάπτυξη της Βόρειας Ελλάδας έθεσε την διεκδίκηση της Διεθνούς Έκθεσης ΕΧΡΟ 2008, προσδιορίζοντας παράλληλα και το χρονικό ορίζοντα υλοποίησης των έργων που σχετίζονται με την έκθεση. Για το ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης ανέφερε: «Η πρώτη φάση της προεπιλογής ολοκληρώνεται ως το τέλος Οκτωβρίου, ενώ η επιλογή αναδόχου και η έναρξη των εργασιών τοποθετούνται στο Καλοκαίρι του 2005. Ταυτόχρονα, άρχισε μελέτη για πρόσθετες επεκτάσεις του ΜΕΤΡΟ, προκειμένου να εξυπηρετηθούν περισσότερες περιοχές.» |
6/9 ΠΡΟΣΦΥΓΗ ΣΤΗΝ Ε.Ε. ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Στις αρμόδιες υπηρεσίες της Ε.Ε. προσέφυγε ο επιχειρηματίας Πρόδρομος Εμφιετζόγλου, διαμαρτυρόμενος για παραβίαση των αρχών του υγιούς ανταγωνισμού, στον διαγωνισμό για το μετρό της Θεσσαλονίκης. Ο επιχειρηματίας κατά την προηγούμενη δημοπράτηση του μεγαλύτερου έργου στη Θεσσαλονίκη, είχε καταθέσει σειρά προσφυγών, ενώ η εταιρία του δεν εκδήλωσε ενδιαφέρον στον τελευταίο διαγωνισμό. |
12/6Έτοιμο μέχρι το 2011 Έως το φθινόπωρο του 2005 ο ανάδοχος για το Μετρό Θεσσαλονίκης Το αργότερο το φθινόπωρο του 2005 θα προκύψει ανάδοχος για το Μετρό της Θεσσαλονίκης, υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα υπάρξουν χρονοβόρες νομικές επιπλοκές (προσφυγές στο ΣτΕ, κ.λπ.), ενώ η ολοκλήρωση της κατασκευής του θα χρειαστεί άλλα έξι χρόνια. Τα παραπάνω διευκρίνισε κατά τη συνεδρίαση της Επιτροπής ΔΕΚΟ της Βουλής ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γιώργος Σουφλιάς, απαντώντας σε σχετική ερώτηση της βουλευτού του ΣΥΝ, Ασημίνας Ξυροτήρη-Αικατερινάρη. Σύμφωνα με τον υπουργό, η προθεσμία υποβολής των σχετικών αιτήσεων για την ανάληψη του έργου έληξε με την εκδήλωση ενδιαφέροντος από πέντε ξένες εταιρείες σε κοινοπραξία με ελληνικές «και είναι πολύ ενθαρρυντικό, γιατί είναι από τις σημαντικότερες στην Ευρώπη». Ο κ. Σουφλιάς παρατήρησε ότι το Μετρό θα διατρέχει τη Θεσσαλονίκη από τη μία άκρη στην άλλη, «και φυσικά θα γίνουν και άλλες επεκτάσεις (Καλαμαριά, δυτικό μέρος Θεσσαλονίκης) που θα ενταχθούν στο Δ' ΚΠΣ και νομίζω ότι αν όλα πάνε καλά θα είμαστε στους χρόνους που σας είπα». «Πρόκειται για πολύ καλή μελέτη» παρατήρησε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ. Η Επιτροπή ΔΕΚΟ της Βουλής συνεδρίασε με αντικείμενο την έγκριση του διορισμού του συγκοινωνιολόγου Γιώργου Γιαννή επικεφαλής της «Αττικό Μετρό», επιλογή που έγινε δεκτή με τις θετικές ψήφους της συμπολίτευσης και τις λευκές της αντιπολίτευσης. Ο κ. Γιαννής υπολόγισε ότι το 2007 το Μετρό της Αθήνας θα έχει επεκταθεί έως το Αιγάλεω και το 2008 ενδεχομένως μέχρι το Χαϊδάρι, ενώ αναφορικά με το Μετρό της Θεσσαλονίκης δήλωσε ότι «θα καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια προκειμένου να ολοκληρωθεί σύντομα μέσα στα υφιστάμενα χρονοδιαγράμματα». |
12/6 Ανακοινώσεις Τύπου MΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 01/06/04 ΥΠΟΒΟΛΗ ΦΑΚΕΛΩΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Σήμερα, Τρίτη 1η Ιουνίου 2004, υπεβλήθησαν στην ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ οι φάκελοι εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το Α? Στάδιο (Προεπιλογή) του Διαγωνισμού του Έργου «Μελέτη, Κατασκευή & Θέση σε Λειτουργία του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης». Εκδήλωσαν ενδιαφέρον οι εξής 5 Κοινοπραξίες ελληνικών και αλλοδαπών εταιρειών: 1. Κοινοπραξία «THESSMETRO», αποτελούμενος από τις εταιρείες J & P ? ΑΒΑΞ, F.C.C. CONSTRUCCION, CONSTRUCCIONES Y AUXILIAR DE FERROCARRILES, DIMETRONIC, ELECNOR, INSTALACIONES INABENSA. 2. Κοινοπραξία «ΑΕΓΕΚ ? IMPREGILO ? ANSALDO T.S.F. ? SELI ? ANSALDOBREDA». 3. Κοινοπραξία «ΑΚΤΩΡ ? SIEMENS ? VINCI ? ΘΕΜΕΛΙΟΔΟΜΗ». 4. Κοινοπραξία «BOUYGUES - ΑΛΤΕ ? ALSTOM». 5. Κοινοπραξία «BILFINGER BERGER ? ΑΘΗΝΑ ? ΑΤΤΙ-ΚΑΤ ? ROTEM COMPANY ? ALCATEL CANADA ? TPF CHAPEAUX INTERNATIONAL». Οι παραπάνω κοινοπραξίες θα αξιολογηθούν από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, σύμφωνα με τα κριτήρια που τέθηκαν στα Τεύχη του Διαγωνισμού και όσοι προεπιλεγούν θα κληθούν στο Β? Στάδιο να υποβάλουν Τεχνική και Οικονομική Προσφορά για το Έργο. |
25/5 Επισπεύδει ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γιώργος Σουφλιάς, τις διαδικασίες διαγωνισμού για το μετρό της Θεσσαλονίκης, προκειμένου να μην υπάρξουν καθυστερήσεις στην κατασκευή του, ώστε μέχρι τον Αύγουστο του 2005 να έχει κατακυρωθεί το έργο στον ανάδοχο και να έχει υπογραφεί η σχετική σύμβαση. Ο κ. Σουφλιάς θα επισκεφθεί τη Θεσσαλονίκη και θα συζητήσει το θέμα με τοπικούς παράγοντες της πόλης, ώστε να έχει την άποψή τους για τη σκοπιμότητα των επιμέρους σταθμών, τη δυνατότητα επέκτασής του προς νοτιοανατολικά και δυτικά, όπως και τη θέση του αμαξοστασίου. Πηγή Εφημ. Αγγελιοφόρος |
25/5 Σε σύσκεψη για τις υποδομές της Θεσσαλονίκης, που θα γίνει σήμερα στις 12.30μμ στο υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης, θα προεδρεύσει ο πρωθυπουργός, Κώστας Καραμανλής. Στη σύσκεψη θα συμμετάσχουν ο υπουργός Μακεδονίας-Θράκης, Νίκος Τσιαρτσιώνης, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γιώργος Σουφλιάς, ο νομάρχης Θεσσαλονίκης, Παναγιώτης Ψωμιάδης, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Βασίλης Παπαγεωργόπουλος, ο γενικός γραμματέας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Γιώργος Τσιότρας και ο γενικός γραμματέας του ΥΜΑ-Θ, Λουκάς Ανανίκας. Πηγή Μ.Π.Ε. |
17/5 Στις 1/6 εκπνέει η προθεσμία για την εκδήλωση ενδιαφέροντος για το έργο του Μετρό της Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, οι όμιλοι, που θα ενδιαφερθούν για το έργο, δεν πρόκειται να είναι πάνω από 5 έως 6, λόγω του μεγάλου μεγέθους και των τεχνικών δυσκολιών του. Η αξιολόγηση των υποψηφίων, στην πρώτη φάση, αναμένεται να διαρκέσει περίπου 3 μήνες, ενώ σε όσους προεπιλεγούν θα δοθεί διάστημα 4 μηνών, προκειμένου να υποβάλουν τεχνικές και οικονομικές προσφορές. Άξιο λόγου είναι το γεγονός ότι η αττικό μετρό δεν έχει ετοιμάσει ακόμα τα τεύχη της β' φάσης του διαγωνισμού πράγμα που προβληματίζει έντονα το Υ.ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ. Σύνολο καθηστέρησης: 3 μήνες. |
16/4 Σε συνάντηση που είχαν σήμερα ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης και ο υπουργός ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ. γνωστοποιήθηκε ότι η έναρξη κατασκευής του Μετρό τοποθετείται ( αισιόδοξα όπως πάντα ) στις αρχές του 2005. Όπως είναι φυσικό το Μετρό Θεσσαλονίκης δεν θα συμπεριληφθεί στο φάκελο για την EXPO 2008. Η νέα ηγεσία του υπουργείου αποφάσισε τη χρονική μετατόπιση του διαγωνισμού κατά ένα μήνα. Η προθεσμία εκδήλωσης ενδιαφέροντος, που έληγε σήμερα, μετατίθεται για τις 17 Μαΐου. Η διαδικασία του διαγωνισμού προβλέπει ότι θα προεπιλεγούν πέντε όμιλοι, οι οποίοι στις 26 Ιουλίου θα υποβάλουν τις τελικές προσφορές τους. Η νέα μελέτη προβλέπει την ανάπτυξη ενός συστήματος που θα αποτελείται από την κεντρική γραμμή μετρό και τις επιφανειακές επεκτάσεις με τραμ, συνολικού μήκους 47,9 χλμ. Το μήκος του τραμ θα είναι 29,9 χλμ. ενώ ο χρονικός ορίζοντας υλοποίησης του όλου σχεδίου είναι το 2020. Προς το παρόν οι ειδικοί προσπαθούν να αντιμετωπίσουν προβλήματα όπως: η αδυναμία επέκτασης του μετρό προς τα δυτικά διότι είναι επικίνδυνη η διάνοιξη σήραγγας κάτω από κατοικίες, οπότε αναγκαστικά θα υπάρξει επίγεια διαδρομή και η τοποθεσία του αμαξοστάσιου ( Στον σταθμό του ΟΣΕ ή στην περιοχή Αλλατίνη ). Προσεχώς ( σε 1 μήνα περίπου ) αναμένεται ο κ.Σουφλιάς στη πόλη μας. Ανακοίνωσε ότι θα προβεί σε ανάλυση του τελικού σχεδίου και σε ανακοίνωση χρονοδιαγραμμάτων. Οι δηλώσεις των κ.κ.Παπαγεωργόπουλου και Σουφλιά για το Μετρό και την Υποθαλάσσια αρτηρία. Κλικ ( Self Extract ( SFX) Συμπιεσμένα αρχεία του Word ) |
16/4 Τον προηγούμενο μήνα παρουσιάστηκε στο Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης η επικαιροποιημένη γενική οριστική μελέτη. Στο πλαίσιο της μελέτης, εξετάστηκαν δύο σενάρια, το ένα βασισμένο στο τραμ και το δεύτερο στο μετρό: Το πρώτο σενάριο προβλέπει υπόγεια γραμμή τραμ στο κέντρο της πόλης και υπέργεια τμήματα περιφερειακά, που θα καλύπτουν τους βασικούς άξονες του πολεοδομικού συγκροτήματος. Το εκτιμώμενο κόστος του είναι 1,19 δισ. € (44 εκατ. € ανά χιλιόμετρο). Το δεύτερο σενάριο, που είναι και το προτιμητέο είναι αυτό του υπόγειου μετρό, με συμπληρωματικά υπέργεια τμήματα τραμ. Το κόστος εκτιμάται στα 1,53 δισ. € (50 εκατ. € ανά χιλιόμετρο). Οι λόγοι για τους οποίους προτιμήθηκε από τους μελετητές το δεύτερο σενάριο είναι: α) η μεγαλύτερη ταχύτητα (30 χλμ./ώρα το μετρό, έναντι 20 χλμ./ώρα το τραμ), β) η μεγαλύτερη συχνότητα δρομολογίων (80-120 δευτερόλεπτα το μετρό, έναντι 2,5 - 3 λεπτά με το τραμ), γ) τουλάχιστον ποσοστό 30% πρόσθετης επιβατικής κίνησης, δ) το μετρό θεωρείται καλύτερη πρόταση για την κάλυψη πυκνοκατοικημένων περιοχών με μεγάλο πληθυσμό, ε) οι συνδέσεις του υπόγειου συστήματος τραμ με τους επιφανειακούς κλάδους θα επιφέρουν σοβαρά προβλήματα στην κυκλοφοριακή χωρητικότητα των οδών. |
2/3 Την προσωπική του σχέση με τη Μακεδονία και τη βόρειο Ελλάδα τόνισε στην ομιλία του ο πρόεδρος της ΝΔ. Πιο συγκεκριμένα δεσμεύτηκε προσωπικά ότι όλα τα έργα που αφορούν τη Μακεδονία και τη Θράκη θα υλοποιηθούν με γοργούς ρυθμούς όπως και εκείνα της Θεσσαλονίκης. Η αναφορά στα έργα της Θεσσαλονίκης: "Μεγάλα έργα στη Θεσσαλονίκη δεν γίνονται. - Οι υποσχέσεις στον τομέα των μεταφορών και των συγκοινωνιών, έγιναν πικρό ανέκδοτο. Η ασυνέπεια έγινε διόγκωση του κυκλοφοριακού προβλήματος. - Μιλούσαν από τις εκλογές του 2000 για εγκατεστημένο εργολάβο στο Μετρό Θεσσαλονίκης. Σήμερα, τέσσερα χρόνια μετά, το έργο είναι πιο πίσω. Βρίσκεται στο στάδιο των μελετών. Ένα έργο που έπρεπε να είχε ήδη ολοκληρωθεί δεν έχει ξεκινήσει ακόμα! Αυτή είναι η συνέπειά τους. Και οι λόγοι δεν κρύβονται πια. Τι σημαίνει η δημοπράτηση της υποθαλάσσιας αρτηρίας, δώδεκα χρόνια μετά την έναρξη των μελετών; Που είναι οι ανισόπεδοι κόμβοι της Περιφερειακής; Που είναι η θαλάσσια συγκοινωνία που θα ένωνε τα ανατολικά παράλια με το κέντρο και το Λιμάνι; Πού είναι τα 33 υπόγεια πάρκιγκ που υπόσχονταν να είναι έτοιμα μέχρι το 2004; Που είναι οι 20.000 θέσεις στάθμευσης; Να μιλήσουμε για την Εγνατία, που είχε ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2000 ή μήπως για τους εννέα καθέτους άξονες, από τους οποίους προχωρά μόνο ο ένας." Το μόνο που μας απομένει είναι να δούμε αν οι υποσχέσεις των δύο ισχυρών αντρών γίνουν και έργα. Δυστυχώς οι υποσχέσεις των κυρίων Λαλιώτη και Σημίτη απέβησαν...... |
2/3 Σε μεγάλη γκάφα υπέπεσε ο νέος πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ ο οποίος στην ομιλία που έκανε στις 25/2 στην πλατεία Αριστοτέλους υποσχέθηκε πως τα έργα της Θεσσαλονίκης θα αντλήσουν κεφάλαια από το Δ ΚΠΣ. Όπως είναι γνωστό, το Δ ΚΠΣ ξεκινά μάλλον το 2007 ενώ οι πόροι που θα εξασφαλίσει από αυτό η Ελλάς ακόμα δεν έχουν οριστικοποιηθεί. Πιο συγκεκριμένα για τα έργα της Θεσσαλονίκης δήλωσε: "Γι αυτό και επέλεξα να είμαι εδώ υποψήφιος μαζί με όλα τα άξια στελέχη της περιοχής και της Βόρειας Ελλάδας, για να υποδηλώσω ότι αυτό είναι το όραμά μου και θα παλέψω γι αυτό το όραμα για την περιοχή, για τη Θεσσαλονίκη. Υπογράφω σήμερα συμβόλαιο μαζί σας: θα δουλέψω με σύστημα, με επιμονή από τις 8 του Μάρτη για το όραμα, το ζωντανό όραμα να γίνει πραγματικότητα για τη Θεσσαλονίκη. Και εδώ θα ολοκληρώσουμε τα μεγάλα έργα διαθέτοντας πόρους όχι μόνο από το Γ' ΚΠΣ, αλλά και από το Δ' ΚΠΣ. Θα βάλουμε πόρους εκεί που πρέπει να επιταχυνθούν τα μεγάλα έργα και οι υποδομές. Εγνατία, κάθετοι οδικοί άξονες, ΠΑΘΕ, αεροδρόμιο, λιμάνι, σιδηρόδρομος, αλλά και το ΜΕΤΡΟ και η υποθαλάσσια συγκοινωνία θα γίνουν και αυτά, θα γίνουν με τα νέα κονδύλια που εμείς θα διασφαλίσουμε με την διαπραγμάτευσή μας στο Δ' ΚΠΣ. - Στο νέο αναπτυξιακό σχέδιο της πόλης θα συμπεριληφθούν: κατασκευή ανισόπεδων κόμβων για το κυκλοφοριακό, λειτουργία ικανοποιητικών δικτύων που θα μετατρέπουν την περιοχή σε ενεργειακό και τηλεπικοινωνιακό κόμβο. Επέκταση του προαστιακού σιδηροδρομικού δικτύου στην περιφέρεια της πόλης. Αξιοποίηση των χώρων των στρατοπέδων. Τραμ για περιοχές που δεν καλύπτει το ΜΕΤΡΟ. Σύγχρονα πάρκινγκ, επέκταση της θαλάσσιας συγκοινωνίας για να επανασυνδέσουμε την πόλη με τη θάλασσα και την αξιοποίηση του Θερμαϊκού. Ναι, υπάρχουν δυσκολίες. Ναι, έχουν υπάρξει και καθυστερήσεις. Αλλά θέλω να σας πω, ότι θα δώσω όλες μου τις δυνάμεις για να προχωρήσουμε με νέους και ταχύτερους ρυθμούς συνεργαζόμενος με τα άξια στελέχη της Θεσσαλονίκης, τους άξιους εκπροσώπους σας. " Εδώ είναι απαραίτητο να αναφέρουμε ότι ο κ.Παπανδρέου δεν φταίει για τις δηλώσεις του αυτές αλλά αυτοί που του γράψανε το λόγο. Όπως είναι γνωστό ο κ.Παπανδρέου κατάγεται από την πελοπόννησο ζει χρόνια στην αθήνα και είναι αδύνατο να γνωρίζει τα προβλήματα της κάθε περιοχής. |
2/3 Έως τις 5/2 36 ενδιαφερόμενοι είχαν παραλάβει τα τεύχη του διαγωνισμού. Έως τις 8/3 ( μια μέρα μετά τις εκλογές ) που λήγει η προθεσμία υποβολής ενδιαφέροντος, ο αριθμός αυτός αναμένεται να αυξηθεί. Μεταξύ των εταιρειών που ενδιαφέρθηκαν είναι οι: ΑΕΓΕΚ, J&Ρ ΑΒΑΞ, ΑΚΤΩΡ, ΑΤΤΙ-ΚΑΤ, ΤΕΡΝΑ, ΑΛΤΕ, ΒΙΟΤΕΡ, Θεμελιοδομή, Αθηνά, Παντεχνική, Μηχανική, Μοχλός, ΕΜΠΕΔΟΣ, Προοδευτική, Ιmpregilo, Αlstom, Βombardier, Vinci, FCC Construction, Siemens, Ηochtief, Αlcatel κ.ά. Ασφαλώς και ανάμεσα στις εταιρείες θα δημιουργηθούν κοινοπραξίες οι οποίες θα διεκδικήσουν το έργο. |
23/1 Να αναζητήσει και να παράσχει όλες τις διαθέσιμες πληροφορίες, σχετικά με τους λόγους που οδήγησαν σε "ναυάγιο" τη σύμβαση παραχώρησης του μετρό Θεσσαλονίκης, ζήτησε από την Κομισιόν η Επιτροπή Αναφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, διεκδικώντας παράλληλα την πρόσβαση στον φάκελο του έργου. Περισσότερα. Πηγή: MPA |
23/1 Δημοσιεύθηκε στις 6/1 στην Εφημερίδα των Ευρωπαϊκών κοινοτήτων η προκήρυξη υποβολής ενδιαφέροντος για την κατασκευή του Μετρό Θεσσαλονίκης. Η προθεσμία παραλαβή των προσφορών ή των αιτήσεων συμμετοχής από το υπουργείο λήγει στις 19.3.2004 ενώ Αποστολή της πρόσκλησης υποβολής προσφοράς σε επιλεγμένους υποψηφίους αναμένεται να γίνει στις 31.5.2004. Οι δύο σελίδες της προκήρυξης: σελίδα 1, σελίδα 2. |
Κυριακή 22 Φεβρουαρίου 2004
2004
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.