Πέμπτη 19 Φεβρουαρίου 2004

Περίεργο λάθος στην προκήρυξη του πολύπαθου Μετρό Θεσσαλονίκης:

Ευρωπαϊκή Επιτροπή, 19/02/2004

Ερώτημα Τρακατέλλη στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή με αιχμές για υποκρυπτόμενες προθέσεις. Antonios TRAKATELLIS, MEP Περίεργα λάθη στη διαδικασία κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης αποκαλύπτει σημείωση της Επίσημης Εφημερίδας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στην οποία χαρακτηρίζεται "εκ παραδρομής λάθος" ο αρχικός προσδιορισμός ως ανοικτής, αντί κλειστής της εν λόγω διαδικασίας, κατά τη δημοσίευσή της. Το γεγονός γεννά εύλογα ερωτηματικά για τις υποκρυπτόμενες προθέσεις, κυρίως λόγω του πολύπαθου έργου, η αρχική σύμβαση του οποίου ακυρώθηκε και μάλιστα χωρίς αιτιολόγηση, μετά τον δωδεκαετή εμπαιγμό των Θεσσαλονικέων. Επιπλέον, το λάθος χρεώνεται μεν στην εγκυρότατη υπηρεσία της Επίσημης Εφημερίδας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά δεν εξηγείται γιατί χρειάστηκε διάστημα ενός και πλέον μήνα για να γίνει η "διόρθωση", όταν μάλιστα αυτή αφορά εξαιρετικά ουσιώδες στοιχείο της προκήρυξης. Τα ερωτήματα αυτά έθεσε υπόψη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ο επικεφαλής των ευρωβουλευτών της Νέας Δημοκρατίας κ. Α. Τρακατέλλης, ζητώντας να πληροφορηθεί:1. Με ποιο δικαιολογητικό αλλάζει η διαδικασία από ανοικτή σε κλειστή, ποιος έκανε το λάθος και που οφείλεται αυτό;2. Πώς επιτρέπεται μετά τη διαδικασία προκήρυξης του έργου να αλλάζουν οι όροι προκήρυξης; 3. Είναι δυνατόν να γίνεται η εκχώρηση του έργου σε φορέα ή εταιρεία (ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ) χωρίς διαγωνισμό και άρα να αποκλείονται εργολήπτες, αφού βάσει της κλειστής διαδικασίας μόνο οι εργολήπτες που έχουν προσκληθεί από την αναθέτουσα αρχή μπορούν να υποβάλουν προσφορά;4. Είναι σύννομη η ελληνική νομοθεσία περί δημοσίων συμβάσεων με το κοινοτικό δίκαιο (οδηγία 93/37/ΕΟΚ) και ποια μέτρα θα λάβει επί τέλους η Επιτροπή, ως θεματοφύλακας του Κοινοτικού δικαίου για την εφαρμογή αυτού;Το κείμενο έτσι όπως δημοσιεύτηκε στην Επίσημη Εφημερίδα των ΕΚ έχει ως εξής :Επίσημη Εφημερίδα των ΕΚ (TED σειρά S 29 της 11/02/04)GR-Αθήνα: Αστικός σιδηρόδρομος 2004/ S 29-025159Θέμα: CPV: 45234111, 74230000, 35220000.Μελέτη, κατασκευή και θέση σε λειτουργία του μετρό Θεσσαλονίκης.Αντί: II.1.1) Είδος σύμβασης έργου:IV.1) Είδος διαδικασίας: Ανοικτή.IV.3.2) Τρόπος απόκτησης συμβατικών τευχών και συμπληρωματικών εγγράφων: Κόστος: 1 000 USD.IV.3.3) Προθεσμία για την παραλαβή των προσφορών ή των αιτήσεων συμμετοχής: 19.3.2004. Ώρα: 15:00.διάβαζε:II.1.1) Είδος σύμβασης έργου: Μελέτη και κατασκευή.IV.1) Είδος διαδικασίας: Κλειστή.IV.3.2) Τρόπος απόκτησης συμβατικών τευχών και συμπληρωματικών εγγράφων: Κόστος:1 000 ευρώ.IV.3.3) Προθεσμία για την παραλαβή των προσφορών ή των αιτήσεων συμμετοχής: 19.3.2004 (15.00) τοπική ώρα.Σημείωση: Σημειώνεται ότι εκ παραδρομής της Υπηρεσίας μας, η διαδικασία χαρακτηρίστηκε "Ανοικτή" και ως τέτοια δημοσιεύτηκε στην ΕΕ S 3 της 6.1.2004, αντί του ορθού "Κλειστή", όπως προκύπτει από το 29.12.2003 αρχικό έγγραφο της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ.Θα πρέπει να σημειωθεί ότι όπως αναφέρεται στην Οδηγία πλαίσιο 93/37/ΕΟΚ περί συντονισμού των διαδικασιών για τη σύναψη συμβάσεως δημοσίων έργων, στο άρθρο 1 αναφέρεται ότι: α) ανοιχτές διαδικασίες είναι οι εθνικές διαδικασίες στα πλαίσια των οποίων όλοι οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλλουν προσφορά β) κλειστές διαδικασίες είναι οι διαδικασίες στα πλαίσια των οποίων μόνο οι εργολήπτες που έχουν προσκληθεί από την αναθέτουσα αρχή μπορούν να υποβάλλουν προσφορά.Δήλωση Τρακατέλλη: Η απερχόμενη κυβέρνηση επιβαρημένη ήδη με το ναυάγιο του έργου επιχειρεί να βάλει ανεξίτηλη τη σφραγίδα της αποτυχίας της, εμπλέκοντας μάλιστα και τις κοινοτικές υπηρεσίες. Γιατί είναι εκτός λογικής ένα λάθος, όταν αυτό αφορά ένα από τα βασικότερα στοιχεία της προκήρυξης και επιχειρείται μεν να διορθωθεί, αλλά με αναιτιολόγητη καθυστέρηση. Προφανώς, όπως έκανε με τις τροπολογίες που προσπαθούσε να περάσει λάθρα το τελευταίο διάστημα, η κυβέρνηση προσέβλεπε στο ότι δεν θα γίνει αντιληπτή. Ξεχνώντας ότι…… έχουν γνώσιν οι φύλακες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.