Σάββατο 11 Ιουλίου 2009

Επιτάχυνση κατασκευής του Μετρό ζητεί το ΕΕΘ

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ, 11/07/2009

Πιο γρήγορους ρυθμούς στην κατασκευή του Μετρό Θεσσαλονίκης, ιδιαίτερα στις περιοχές του κέντρου όπου επηρεάζεται άμεσα η λειτουργία της αγοράς και η επιβίωση των καταστημάτων, ζητεί το Επαγγελματικό Επιμελητήριο της πόλης (ΕΕΘ) από την εποπτεύουσα εταιρεία Αττικό Μετρό Α.Ε.

«Εχετε την υποχρέωση να επιταχύνετε τις εργασίες κατασκευής του έργου στρέφοντας τις δυνάμεις σας σε περιοχές κρίσιμες για τη λειτουργία της πόλης. Διαθέστε περισσότερα συνεργεία για την ολοκλήρωση των έργων σε Πλατεία Δημοκρατίας, Βενιζέλου και Αγίας Σοφίας, και στη συνέχεια δώστε βάρος στους υπόλοιπους σταθμούς. Τα εργοτάξια στο πανεπιστήμιο και το Σιντριβάνι δεν επηρεάζουν άμεσα τη λειτουργία των επιχειρήσεων και των επαγγελματιών», τονίζει μεταξύ των άλλων ο κ. Ζορπίδης.

Υπενθυμίζει και παράλληλα σχολιάζει πως «υπό κανονικές συνθήκες αυτή την περίοδο θα έπρεπε τα εργοτάξια στην οδό Εγνατία να ξηλώνονται και οι υπέργειες εργασίες να οδεύουν προς ολοκλήρωση».

Και της Σιδηροδρομικής Εγνατίας το ΤΕΕ

*«Η Σιδηροδρομική Εγνατία είναι επιτακτική ανάγκη να βγει επιτέλους από τα συρτάρια των "αρμοδίων" και να μπει στις... ράγες υλοποίησής της», επισημαίνει το Τμήμα Μακεδονίας του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΤΕΕ/ΤΚΜ).

Η διοίκηση του φορέα χαρακτηρίζει το έργο «μείζονος αναπτυξιακής σημασίας» για την περιοχή και εξηγεί πως «ο όρος "Σιδηροδρομική Εγνατία" αναφέρεται σε ένα δίκτυο που εκτείνεται από την Ηπειρο ώς τη Θράκη και διέρχεται από τα Δυτική, Κεντρική και Ανατολική Μακεδονία». Το ΤΕΕ/ΤΚΜ μεταξύ άλλων σχολιάζει πως «πέρασαν πολλά χρόνια συζήτησης γύρω από το σημαντικό αυτό έργο, χωρίς στην ουσία να έχει υλοποιηθεί το παραμικρό», ενώ διευκρινίζει πως «η Σιδηροδρομική Εγνατία δεν προτείνεται ως ανταγωνιστικό μέσο της αντίστοιχης οδικής, αλλά σαν ένα νέο σημαντικό εργαλείο που θα συνδέσει περιοχές μη εξυπηρετούμενες, με χαμηλό οικονομικό, ενεργειακό και περιβαλλοντικό κόστος και υψηλότατο αναπτυξιακό όφελος».

Το ΤΕΕ/ΤΚΜ εκτιμά ότι το έργο πρέπει να χρηματοδοτηθεί άμεσα από το ΕΣΠΑ, ενώ υπενθυμίζει πως το 2004 σε συνεργασία με τα αντίστοιχα τμήματα ΤΕΕ, σε Ανατολική Μακεδονία-Θράκη, Δυτική Μακεδονία, Ηπειρο και Θεσσαλία, προχώρησαν στη σύσταση Ομάδας Εργασίας, τα μέλη της οποίας εξέτασαν διεξοδικά όλες τις παραμέτρους και την απαραίτητη υποδομή του δικτύου (πλάτος γραμμής, τηλεματική κ.ά.).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.