typosthes, 13/03/2012
Πραγματοποιούν υπερβαρική επέμβαση στα μαχαίρια του μετροπόντικα
Έξι καλά εκπαιδευμένοι δύτες εργάζονται στο μετρό της Θεσσαλονίκης και πραγματοποιούν εργασίες ανάμεσα στο έδαφος και στο τμήμα του μετροπόντικα που εφάπτεται με το χώμα...
Στον ειδικό θάλαμο εκσκαφής εξισορροπούνται οι εσωτερικές πιέσεις του εδάφους ώστε με τη διαδικασία αυτή να ελαχιστοποιούνται οι τυχόν καθιζήσεις στην επιφάνεια. Όταν απαιτείται να εκτελεστούν εργασίες ελέγχου και συντήρησης της κοπτικής κεφαλής, τότε, αφού αντικατασταθεί το υλικό εκσκαφής με αέρα υπό πίεση, εισέρχονται μέσα στο θάλαμο οι δύτες, αφού πρώτα έχουν υποστεί «συμπίεση» μέσα σε ειδικό υπερβαρικό θάλαμο. Εκεί επισκευάζουν τις τυχόν βλάβες και όταν ολοκληρώσουν τις εργασίες τους «αποσυμπιέζονται» στα επίπεδα της ατμοσφαιρικής πίεσης.
Η όλη διαδικασία ονομάζεται υπερβαρική επέμβαση και οι συγκεκριμένοι εργαζόμενοι έχουν υποστεί τη σκληρή εκπαίδευση ενός δύτη. Οι εργασίες στους θαλάμους εκσκαφής του μετροπόντικα γίνονται περίπου μια φορά κάθε μήνα, ενώ στη διαδικασία αυτή συμμετέχουν έξι περίπου άτομα μεταξύ των οποίων και ένας γιατρός.
Κάθε φορά που γίνεται αυτή η διαδικασία απαγορεύονται οι επισκέψεις στους χώρους του μετροπόντικα καθώς οι ώρες αυτές θεωρούνται υψίστης ασφαλείας.
Ο Μπάμπης Λαμπριανίδης είναι ο κυβερνήτης του TBM-EΡΒ και ταυτόχρονα είναι και ένας από τους δύτες του μετροπόντικα. Τον συναντήσαμε στον πιλοτήριο του μετροπόντικα, 28 μέτρα κάτω από το έδαφος της περιοχής Ευκλείδη. Εκεί κάτω, το θερμόμετρο έδειχνε 27.5 βαθμούς Κελσίου και η ζέστη ήταν ανυπόφορη για τα δεδομένα του χειμώνα. «Η υπερβαρική επέμβαση είναι μια διαδικασία την οποία τη γνωρίζουν πολύ καλά όλοι οι δύτες. Δεν είναι κάτι δύσκολο. Μπορεί να είναι σπάνιο αυτό που συμβαίνει μέσα στη γη αντί στη θάλασσα, αλλά αυτή είναι η δουλειά μας» υπογραμμίζει ο κύριος Λαμπριανίδης.
Καθημερινά ο μετροπόντικας διανύει απόσταση περίπου 15 μέτρων. Οι εργαζόμενοι μας αποκάλυψαν πως το να σκάβεις τούνελ στα τυφλά και μάλιστα στα έγκατα της γης, είναι μεν μια εξαιρετικά ριψοκίνδυνη εργασία, αλλά ταυτόχρονα πολύ μαγευτική. Σύμφωνα με τον κυβερνήτη του TBM-EΡΒ, ο μετροπόντικας κινείται ανάλογα με την ποιότητα του εδάφους, δουλεύει με το χιλιοστό ανά λεπτό και η δυναμική που ασκείται από το μηχάνημα κυμαίνεται από το 60% μέχρι και το 80% της συνολικής που διαθέτει. Ο μεγαλύτερος κίνδυνος είναι η κατάπτωση εδάφους, γι αυτό και απαιτείται λεπτός χειρισμός του μηχανήματος και επανασχεδιασμός της διαδικασίας που ακολουθείται σε διαρκή βάση.
Μπήκαν οι πρώτες σκάλες στο σταθμό Ευκλείδη
Και ενώ τις ημέρες αυτές ο μετροπόντικας ταξιδεύει προς την επόμενη στάση προς τα ανατολικά της πόλης, στο σταθμό του Ευκλείδη τοποθετήθηκαν ήδη οι πρώτες κυλιόμενες σκάλες επιβατών. Η εικόνα αυτή δημιούργησε θετική αίσθηση στους κατοίκους των γειτονικών πολυκατοικιών, που συνειδητοποίησαν ότι το έργο εξελίσσεται προχωρά.
Εν τω μεταξύ, σύμφωνα με επίσημες ανακοινώσεις, το φθινόπωρο του 2012, αναμένεται να αρχίσουν οι εργασίες κατασκευής της επέκτασης προς Καλαμαριά. Παράλληλα, η Αττικό Μετρό προετοιμάζει μελετητικά τις επεκτάσεις προς δυτική Θεσσαλονίκη, προκειμένου να αξιοποιήσει το επόμενο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης που θα χρηματοδοτεί έργα πράσινης ανάπτυξης και καινοτόμα. Σύμφωνα με τον Πρόεδρο και Διευθύνων Σύμβουλο της Αττικό Μετρό, Χρήστο Τσίτουρα, η επέκταση Καλαμαριάς, έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και θα εξυπηρετεί μία πολυάνθρωπη περιοχή του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης. Το έργο, τόνισε, αναμένεται να εκτελεστεί στους προβλεπόμενους χρόνους καθώς δεν προβλέπονται καθυστερήσεις από την ανασκαφική έρευνα.
Η επέκταση προς Καλαμαριά, προϋπολογισμού 518 εκατ. ευρώ, είναι έργο που θα υλοποιηθεί με τη μέθοδο της μελέτης- κατασκευής, όπως και η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης. Στο ανωτέρω ποσό περιλαμβάνεται το κόστος κατασκευής, το οποίο ανέρχεται σε 425 εκ. ευρώ περίπου, το κόστος των απαλλοτριώσεων, των Η/Μ συστημάτων, των μελετών και της διαχείρισης. Το έργο έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ και συγχρηματοδοτείται με το ποσό των 400 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Συνοχής. Η συγκεκριμένη επέκταση ξεκινάει από το σταθμό «Πατρίκιος» της βασικής γραμμής και ακολουθεί τις οδούς Σόλωνος, Κρήτης, Μοσχονησίων, Μητροπολίτη Κυδωνιών και Πόντου, καταλήγοντας στη συμβολή των οδών Πόντου και Ικάρων, λίγο πριν την Περιμετρική τάφρο. Οι πέντε σταθμοί της Επέκτασης θα είναι, οι: «Νομαρχία», «Καλαμαριά», «Αρετσού», «Νέα Κρήνη» και «Μίκρα». Το έργο περιλαμβάνει δύο σήραγγες μονής τροχιάς, τρεις σιδηροδρομικές διασταυρώσεις, εκ των οποίων οι δύο είναι ενσωματωμένες στον σταθμό «Μίκρα», καθώς και έναν επίσταθμο. Στο αντικείμενο του έργου προβλέπονται οι σχετικές υποδομές για μελλοντική επέκταση της γραμμής προς Αεροδρόμιο και σύνδεση με σταθμό μετεπιβίβασης στον σταθμό «Μίκρα», ενώ κατά την περίοδο κατασκευής του θα δημιουργηθούν 1.600 νέες θέσεις εργασίας. Σε ό,τι αφορά τα οφέλη από τη λειτουργία της επέκτασης Καλαμαριάς, ο κ. Τσίτουρας τόνισε ότι η ημερήσια επιβατική κίνηση υπολογίζεται σε 76.000 επιβάτες, που θα αντιστοιχούν στο 25% της συνολικής επιβατικής κίνησης. Το Μετρό, έργο φιλικό προς το περιβάλλον, θα συμβάλλει στη μείωση του αριθμού των μετακινούμενων οχημάτων, κατά περίπου 20.000, συμβάλλοντας στη σημαντική μείωση του εκλυόμενου διοξειδίου του άνθρακα.
Ρεπορτάζ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΡΟΔΑΚΟΓΛΟΥ
Φωτογραφίες: ΘΑΝΟΣ ΘΩΜΟΓΛΟΥ
Πραγματοποιούν υπερβαρική επέμβαση στα μαχαίρια του μετροπόντικα
Έξι καλά εκπαιδευμένοι δύτες εργάζονται στο μετρό της Θεσσαλονίκης και πραγματοποιούν εργασίες ανάμεσα στο έδαφος και στο τμήμα του μετροπόντικα που εφάπτεται με το χώμα...
Στον ειδικό θάλαμο εκσκαφής εξισορροπούνται οι εσωτερικές πιέσεις του εδάφους ώστε με τη διαδικασία αυτή να ελαχιστοποιούνται οι τυχόν καθιζήσεις στην επιφάνεια. Όταν απαιτείται να εκτελεστούν εργασίες ελέγχου και συντήρησης της κοπτικής κεφαλής, τότε, αφού αντικατασταθεί το υλικό εκσκαφής με αέρα υπό πίεση, εισέρχονται μέσα στο θάλαμο οι δύτες, αφού πρώτα έχουν υποστεί «συμπίεση» μέσα σε ειδικό υπερβαρικό θάλαμο. Εκεί επισκευάζουν τις τυχόν βλάβες και όταν ολοκληρώσουν τις εργασίες τους «αποσυμπιέζονται» στα επίπεδα της ατμοσφαιρικής πίεσης.
Η όλη διαδικασία ονομάζεται υπερβαρική επέμβαση και οι συγκεκριμένοι εργαζόμενοι έχουν υποστεί τη σκληρή εκπαίδευση ενός δύτη. Οι εργασίες στους θαλάμους εκσκαφής του μετροπόντικα γίνονται περίπου μια φορά κάθε μήνα, ενώ στη διαδικασία αυτή συμμετέχουν έξι περίπου άτομα μεταξύ των οποίων και ένας γιατρός.
Κάθε φορά που γίνεται αυτή η διαδικασία απαγορεύονται οι επισκέψεις στους χώρους του μετροπόντικα καθώς οι ώρες αυτές θεωρούνται υψίστης ασφαλείας.
Ο Μπάμπης Λαμπριανίδης είναι ο κυβερνήτης του TBM-EΡΒ και ταυτόχρονα είναι και ένας από τους δύτες του μετροπόντικα. Τον συναντήσαμε στον πιλοτήριο του μετροπόντικα, 28 μέτρα κάτω από το έδαφος της περιοχής Ευκλείδη. Εκεί κάτω, το θερμόμετρο έδειχνε 27.5 βαθμούς Κελσίου και η ζέστη ήταν ανυπόφορη για τα δεδομένα του χειμώνα. «Η υπερβαρική επέμβαση είναι μια διαδικασία την οποία τη γνωρίζουν πολύ καλά όλοι οι δύτες. Δεν είναι κάτι δύσκολο. Μπορεί να είναι σπάνιο αυτό που συμβαίνει μέσα στη γη αντί στη θάλασσα, αλλά αυτή είναι η δουλειά μας» υπογραμμίζει ο κύριος Λαμπριανίδης.
Καθημερινά ο μετροπόντικας διανύει απόσταση περίπου 15 μέτρων. Οι εργαζόμενοι μας αποκάλυψαν πως το να σκάβεις τούνελ στα τυφλά και μάλιστα στα έγκατα της γης, είναι μεν μια εξαιρετικά ριψοκίνδυνη εργασία, αλλά ταυτόχρονα πολύ μαγευτική. Σύμφωνα με τον κυβερνήτη του TBM-EΡΒ, ο μετροπόντικας κινείται ανάλογα με την ποιότητα του εδάφους, δουλεύει με το χιλιοστό ανά λεπτό και η δυναμική που ασκείται από το μηχάνημα κυμαίνεται από το 60% μέχρι και το 80% της συνολικής που διαθέτει. Ο μεγαλύτερος κίνδυνος είναι η κατάπτωση εδάφους, γι αυτό και απαιτείται λεπτός χειρισμός του μηχανήματος και επανασχεδιασμός της διαδικασίας που ακολουθείται σε διαρκή βάση.
Μπήκαν οι πρώτες σκάλες στο σταθμό Ευκλείδη
Και ενώ τις ημέρες αυτές ο μετροπόντικας ταξιδεύει προς την επόμενη στάση προς τα ανατολικά της πόλης, στο σταθμό του Ευκλείδη τοποθετήθηκαν ήδη οι πρώτες κυλιόμενες σκάλες επιβατών. Η εικόνα αυτή δημιούργησε θετική αίσθηση στους κατοίκους των γειτονικών πολυκατοικιών, που συνειδητοποίησαν ότι το έργο εξελίσσεται προχωρά.
Εν τω μεταξύ, σύμφωνα με επίσημες ανακοινώσεις, το φθινόπωρο του 2012, αναμένεται να αρχίσουν οι εργασίες κατασκευής της επέκτασης προς Καλαμαριά. Παράλληλα, η Αττικό Μετρό προετοιμάζει μελετητικά τις επεκτάσεις προς δυτική Θεσσαλονίκη, προκειμένου να αξιοποιήσει το επόμενο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης που θα χρηματοδοτεί έργα πράσινης ανάπτυξης και καινοτόμα. Σύμφωνα με τον Πρόεδρο και Διευθύνων Σύμβουλο της Αττικό Μετρό, Χρήστο Τσίτουρα, η επέκταση Καλαμαριάς, έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και θα εξυπηρετεί μία πολυάνθρωπη περιοχή του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης. Το έργο, τόνισε, αναμένεται να εκτελεστεί στους προβλεπόμενους χρόνους καθώς δεν προβλέπονται καθυστερήσεις από την ανασκαφική έρευνα.
Η επέκταση προς Καλαμαριά, προϋπολογισμού 518 εκατ. ευρώ, είναι έργο που θα υλοποιηθεί με τη μέθοδο της μελέτης- κατασκευής, όπως και η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης. Στο ανωτέρω ποσό περιλαμβάνεται το κόστος κατασκευής, το οποίο ανέρχεται σε 425 εκ. ευρώ περίπου, το κόστος των απαλλοτριώσεων, των Η/Μ συστημάτων, των μελετών και της διαχείρισης. Το έργο έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ και συγχρηματοδοτείται με το ποσό των 400 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Συνοχής. Η συγκεκριμένη επέκταση ξεκινάει από το σταθμό «Πατρίκιος» της βασικής γραμμής και ακολουθεί τις οδούς Σόλωνος, Κρήτης, Μοσχονησίων, Μητροπολίτη Κυδωνιών και Πόντου, καταλήγοντας στη συμβολή των οδών Πόντου και Ικάρων, λίγο πριν την Περιμετρική τάφρο. Οι πέντε σταθμοί της Επέκτασης θα είναι, οι: «Νομαρχία», «Καλαμαριά», «Αρετσού», «Νέα Κρήνη» και «Μίκρα». Το έργο περιλαμβάνει δύο σήραγγες μονής τροχιάς, τρεις σιδηροδρομικές διασταυρώσεις, εκ των οποίων οι δύο είναι ενσωματωμένες στον σταθμό «Μίκρα», καθώς και έναν επίσταθμο. Στο αντικείμενο του έργου προβλέπονται οι σχετικές υποδομές για μελλοντική επέκταση της γραμμής προς Αεροδρόμιο και σύνδεση με σταθμό μετεπιβίβασης στον σταθμό «Μίκρα», ενώ κατά την περίοδο κατασκευής του θα δημιουργηθούν 1.600 νέες θέσεις εργασίας. Σε ό,τι αφορά τα οφέλη από τη λειτουργία της επέκτασης Καλαμαριάς, ο κ. Τσίτουρας τόνισε ότι η ημερήσια επιβατική κίνηση υπολογίζεται σε 76.000 επιβάτες, που θα αντιστοιχούν στο 25% της συνολικής επιβατικής κίνησης. Το Μετρό, έργο φιλικό προς το περιβάλλον, θα συμβάλλει στη μείωση του αριθμού των μετακινούμενων οχημάτων, κατά περίπου 20.000, συμβάλλοντας στη σημαντική μείωση του εκλυόμενου διοξειδίου του άνθρακα.
Ρεπορτάζ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΡΟΔΑΚΟΓΛΟΥ
Φωτογραφίες: ΘΑΝΟΣ ΘΩΜΟΓΛΟΥ
ouu ti xara!valane skales!nai nai proxwrane!ti na sou pw eleos..ta maura tou ta xalia exei to metro!to 2080 isos na exeis oloklhrwthei kai to 90 mazi me tis epektaseis
ΑπάντησηΔιαγραφή