Τρίτη 22 Φεβρουαρίου 2005

2005

25/10 Εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) η χορήγηση ποσού 200 εκατ. ευρώ προς την Αττικό Μετρό Α.Ε. για τη χρηματοδότηση του Μετρό της Θεσσαλονίκης. Το ποσό αυτό αποτελεί την πρώτη δόση από το συνολικό δάνειο ύψους 550 εκατ. ευρώ το οποίο θα λάβει η Αττικό Μετρό από την τράπεζα. Σχετικό link
24/10 Στο περιοδικό Τεχνογράφημα που εκδίδει το τμήμα κεντρικής Μακεδονίας του ΤΕΕ δημοσιεύτηκε άρθρο του διευθυντή επιφανειών της αττικό μετρό κ. Γιώργου Λεουτσάκου. Στο άρθρο αυτό παρουσιάζεται για πρώτη φορά το Μετρό της Θεσσαλονίκης μέσα από μια πληθώρα τεχνολογικών λεπτομερειών. κλίκ 1, κλίκ 2, κλίκ 3
17/9 Η προσφοράς της κοινοπραξίας της ΑΕΓΕΚ ήταν κατά 72 εκατομμύρια Ευρώ χαμηλότερη από αυτή του Άκτωρα ο οποίος ήταν δεύτερος στη βαθμολογία. Αυτό συνέβη διότι οι ιταλικές εταιρείες που θα αναλάβουν την κατασκευή των ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων και των συρμών έκαναν φθηνότερη προσφορά από την αντίστοιχη της Siemens που συμμετείχε στην κοινοπραξία του Άκτωρα. Ασφαλώς το ερώτημα που γεννιέται είναι εάν και εφόσον οι ιταλικές εταιρείες μπορούν να εγγυηθούν την παράδοση ενός ασφαλούς, ποιοτικού και αξιόπιστου έργου. Το μόνο βέβαιο είναι ότι δεν κατέχουν την εμπειρία και την τεχνογνωσία της Siemens. Καλό θα ήταν να εξεταστεί ενδελεχώς η απόδοση των συρμών και γενικότερα του συστήματος του Μετρό της Κοπενχάγης το οποίο κατασκευάστηκε από την ίδια ομάδα ιταλικών εταιρειών.
3/9 Ξεκίνησε ο χορός των ενστάσεων. Την αρχή είχε κάνει πριν ένα περίπου χρόνο η Μηχανική. Μετά την ανάδειξη του προσωρινού ανάδοχου οι εταιρείες έχοντας μελετήσει τις τεχνικές προτάσεις των αντιπάλων τους, εντόπισαν τα λάθη ή τις αποκλίσεις από την οριστική προμελέτη και τους όρους των τευχών δημοπράτησης και προσφεύγουν στα δικαστήρια. Έτσι από τις πρώτες αποκλίσεις της τεχνικής μελέτης της ΑΕΓΕΚ που εντοπίστηκαν ήταν η ύπαρξη ενός φρέαρ εξαερισμού αντί για 2 που προτείνει ο διαγωνισμός. Οι υπόλοιποι διαγωνιζόμενοι έχουν ξεκινήσει είδη τις προσφυγές. Σύμφωνα όμως με πληροφορίες μετά την οριστικοποίηση του αναδόχου θα κληθούν να μετέχουν στην κατασκευή όλες οι ελληνικές εταιρείες που πήραν μέρος στο διαγωνισμό. Κάτι ανάλογο είχε γίνει και στην Αττική Οδό. Τέλος τεχνικοί κύκλοι λένε ότι υπήρξε παρατυπία σε σχέση με την κατάθεση πτυχίου, η οποία έγινε μετά την ανάδειξη του προσωρινού αναδόχου.
3/9 Η κοινοπραξία των: ΑΕΓΕΚ, IMPREGILO, ANSALDO T.S.F., SELI, ANSALDOBREDA αναδείχτηκε προσωρινός ανάδοχος του έργου.
3/9 Εξασφαλίστηκε η χρηματοδότηση του Μετρό της Θεσσαλονίκης. 550.000.000 ευρώ ευρώ ως εγκεκριμένο δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων κλίκ εδώ και 250.000.000 από το Γ κοινοτικό πλαίσιο στήριξης.
14/5 Οι αρχαιότητες που θα συναντήσει στην πορεία του ο μετροπόντικας και οι απαραίτητες αλλαγές που έγιναν στον σχεδιασμό του έργου. Καταπληκτικό άρθρο από "το βήμα". -κλίκ εδώ-
14/5 Κατατέθηκαν οι τεχνικές και οικονομικές προσφορές από τις 4 κοινοπραξίες που συμμετέχουν στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού. Συγκεκριμένα κατέθεσαν προσφορά :
Ø Η κοινοπραξία «THESSMETRO», αποτελούμενη από τις εταιρείες J & P – ΑΒΑΞ, F.C.C. CONSTRUCCION, CONSTRUCCIONES Y AUXILIAR DE FERROCARRILES, DIMETRONIC, ELECNOR, INSTALACIONES INABENSA.
Ø Η κοινοπραξία «ΑΕΓΕΚ – IMPREGILO – ANSALDO T.S.F. – SELI – ANSALDOBREDA».
Ø Η κοινοπραξία «ΑΚΤΩΡ – SIEMENS – VINCI – ΘΕΜΕΛΙΟΔΟΜΗ».
Ø Η κοινοπραξία «BILFINGER BERGER – ΑΘΗΝΑ – ΑΤΤΙ-ΚΑΤ – ROTEM COMPANY – ALCATEL CANADA – TPF CHAPEAUX INTERNATIONAL».
Όλες οι λεπτομέρειες και οι τελευταίες πληροφορίες στην ανακοίνωση της αττικό μετρό. -κλίκ εδώ-

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.