Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου 2006

2006

19/9 Τον Οκτώβριο του 2007 αναμένεται να έρθουν και να "πιάσουν δουλειά" ο Κάσσανδρος και η Θεσσαλονίκη. Πρώτα πρέπει να ολοκληρωθούν οι μετακινήσεις των δικτύων κοινής ωφελείας στα εργοτάξια των σταθμών του μετρό στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Κατόπιν σειρά έχουν οι αρχαιολογικές ανασκαφές οι οποίες θα είναι και οι πιο χρονοβόρες πρόδρομες εργασίες. Μετά το πέρας των ανασκαφών, ο σταθμός του Ν.Σιδηροδρομικού σταθμού θα προετοιμαστεί για να υποδεχτεί τους δυο μετροπόντικες. Μεταξύ των άλλων προεργασιών, θα πρέπει το βάθος του σταθμού να φτάσει τα 20 μέτρα προτού ο Κάσσανδρος και η Θεσσαλονίκη έρθουν για να ξεκινήσει η διαδικασία διάνοιξης των σηράγγων. Αξίζει να σημειωθεί ότι για λόγους ασφαλείας τα δυο μηχανήματα θα εργάζονται σε απόσταση 150 μέτρων μεταξύ τους. Πρώτος σταθμός τους θα είναι το φρέαρ του Πανεπιστημίου. Στη διαδρομή από το Ν.Σ.Σταθμό έως τα Πανεπιστήμια, τα υλικά της διάνοιξης θα απομακρύνονται από το Σταθμό. Μόλις τα δυο μηχανήματα διάνοιξης φθάσουν στο φρέαρ θα συνεχίσουν κανονικά την πορεία τους προς τη Νέα Ελβετία με τη διαφορά ότι τα υλικά διάνοιξης πλέον θα απομακρύνονται από το φρέαρ των Πανεπιστημίων. Το γεγονός αυτό θα δώσει τη δυνατότητα στους κατασκευαστές να προχωρήσουν στην εγκατάσταση των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων στο ήδη κατασκευασμένο τμήμα.
Ταυτόχρονα συνεχίζεται η εκπόνηση των μελετών για τις επεκτάσεις προς Σταυρούπολη και Καλαμαριά. Υπολογίζεται ότι εάν υπάρξει πολιτική βούληση και χρηματοδότηση, η βασική γραμμή και οι επεκτάσεις μπορούν να ολοκληρωθούν σχεδόν ταυτόχρονα.
13/9 ΣΕ ΜOΥΣOΥΛΜΑΝΙΚΑ μνημεία και κτίσματα της περιόδου της Τουρκοκρατίας «σκόνταψαν» τα γεωτρύπανα του μετρό. Στις εργασίες που εκτελούνται στο σταθμό της Βενιζέλου οι εργάτες, σύμφωνα με πληροφορίες, αποκάλυψαν στοά η οποία συνέδεε το Μπεζεστένι με το Αλκαζάρ, αποτελούσε δηλαδή δίοδο επικοινωνίας του τζαμιού με την αγορά.
Η σκαπάνη σαυτό το πρώιμο στάδιο των εργασιών πρόλαβε κι έφερε στο φως σελίδες από την πρόσφατη ιστορία της Θεσσαλονίκης, ενώ, όπως είναι γνωστό, τα... δύσκολα αναμένονται στις εργασίες που θα ακολουθήσουν, καθώς όλα τα στοιχεία δείχνουν ότι τα γεωτρύπανα θα βρεθούν μπροστά σε πολύτιμους αρχαιολογικούς θησαυρούς.
Αυτές τις μέρες πραγματοποιείται στο σταθμό Βενιζέλου η τέταρτη κατά σειρά αρχαιολογική διερευνητική τομή που, όπως και οι προηγούμενες τρεις, δείχνει την ύπαρξη μνημείων. Σε αυτήν τη φάση τα ευρήματα αποτυπώνονται και επικαλύπτονται, καθώς τους επόμενους μήνες πρόκειται να ακολουθήσει πλήρης εκσκαφή από τις αρχαιολογικές υπηρεσίες, όταν θα υπάρξει και πλήρης ανάπτυξη του εργοταξίου.
Εξάλλου, στην περιοχή υπάρχει ήδη καταγεγραμμένος παλαιοχριστιανικός ναός, την ύπαρξη του οποίου μαρτυρούν κιονόκρανα. Επίσης, θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι θα έρθουν στο φως βυζαντινές παλαιοχριστιανικές οικίες, αλλά και πολλά ακόμη σημαντικά ευρήματα, καθώς εδώ και πολλές εκατοντάδες χρόνια η συμβολή των οδών Εγνατία και Βενιζέλου αποτελούσε για τη Θεσσαλονίκη κέντρο εμπορίου. Επιπλέον, μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του �20 στην περιοχή υπήρχε και πανδοχείο. ΠΗΓΗ: ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ
9/9 Οι δηλώσεις του Πρωθυπουργού για το Μετρό Θεσσαλονίκης

H Θεσσαλονίκη γυρίζει σελίδα προς το μέλλον

«Από τα λόγια του παρελθόντος, η Θεσσαλονίκη έχει περάσει στα έργα του μέλλοντος». Με το σύνθημα αυτό θέλησε χθες ο πρωθυπουργός να απαντήσει στην έντονη κριτική που ασκεί η αντιπολίτευση καταλογίζοντας στην κυβέρνηση ότι και στη Βόρειο Ελλάδα ουδεμία από τις προεκλογικές της δεσμεύσεις έχει γίνει πράξη. Δεν είναι τυχαίο ότι προ της χθεσινοβραδινής ομιλίας του στα εγκαίνια της 71ης ΔΕΘ, ο κ. Κ. Καραμανλής επέλεξε να επισκεφθεί δύο εργοτάξια της πόλης -στο αεροδρόμιο Μακεδονία και σε μελλοντική στάση του Μετρό- προκειμένου να αποδείξει και εμπράκτως ότι η Ν.Δ. κάνει πραγματικότητα όχι μόνον όσα υποσχέθηκε, αλλά και όσα θεωρητικώς εξήγγειλαν επί χρόνια οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ.
Αυτό άλλωστε ήταν το κεντρικό μήνυμα τόσο της ομιλίας του πρωθυπουργού, όσο και των δηλώσεων που έκανε το μεσημέρι. «Οι Θεσσαλονικείς επί χρόνια πολλά άκουγαν εξαγγελίες για μεγάλα έργα, τα οποία όμως έμεναν μόνον στα χαρτιά», είπε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε: «Δεσμευθήκαμε να αλλάξουμε σελίδα και ρυθμούς, περνώντας από τα λόγια στη δράση. Αυτό κάνει συνολικά η κυβέρνηση, αυτό κάνει και το ΥΠΕΧΩΔΕ στον τομέα των έργων».
Και για του λόγου το αληθές ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε με αναλυτικό τρόπο σε όλες τις περσινές αντίστοιχες δεσμεύσεις του. «Το Μετρό», είπε, «ένα έργο ετών για τους Θεσσαλονικείς που είναι το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που έχει γίνει ποτέ στην πόλη με προϋπολογισμό που ξεπερνά το 1 δισ. ευρώ γίνεται επιτέλους πραγματικότητα και οι προδιαγραφές του εγγυώνται ότι θα είναι από τα πιο σύγχρονα στην Ευρώπη».

5/9 Οι δηλώσεις του κ.Σουφλιά για το Μετρό Θεσσαλονίκης

Μετρό Θεσσαλονίκης

Το ΜΕΤΡΟ έπιασε δουλειά στη Θεσσαλονίκη ! Με την υπογραφή της σύμβασης για την κατασκευή του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης στις 7 Απριλίου του 2006, ένα όνειρο 15 ετών για τους πολίτες της Θεσσαλονίκης γίνεται πραγματικότητα. Οι εργασίες κατασκευής του μεγαλύτερου δημόσιου έργου που έχει γίνει ποτέ στη Θεσσαλονίκη ξεκίνησαν.

Για να επιτευχθεί αυτό απαιτήθηκε μια τεράστια προσπάθεια :

ü Αντιμετωπίστηκαν παραλείψεις και καθυστερήσεις 15 ετών,

ü Συμπληρώθηκαν και διορθώθηκαν οι μελέτες του έργου,

ü Κερδίσαμε όλες τις δικαστικές μάχες του διαγωνισμού, αφού υποβλήθηκαν συνολικά 34 ενστάσεις, προσφυγές και καταγγελίες (αλλά το ΥΠΕΧΩΔΕ δικαιώθηκε σε όλες τις περιπτώσεις).

Από τον Απρίλιο που υπεγράφη η σύμβαση και σε χρονικό διάστημα μικρότερο από 5 μήνες :

· Υλοποιήθηκαν διερευνητικές τομές για τον εντοπισμό των δικτύων Ο.Κ.Ω.

· Ξεκίνησαν οι παρακάμψεις δικτύων κοινής ωφελείας,

· Ξεκίνησε η αρχαιολογική έρευνα, πραγματοποιείται πρόγραμμα γεωμηχανικής παρακολούθησης και εκτελούνται πρόσθετες γεωτρήσεις,

· Πραγματοποιείται η καταγραφή της υφιστάμενης στατικής κατάστασης όλων των κτιρίων κατά μήκος της χάραξης της Γραμμής του Μετρό,

· Αναπτύχθηκαν 4 εργοταξιακοί χώροι,

Όταν άρχισε το Μετρό των Αθηνών πέρασαν 17 μήνες για να εγκατασταθεί το πρώτο εργοτάξιο.
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου θα ξεπεράσει το 1,1 δισεκατομμύριο ευρώ. Έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότησή του από το Γ΄ ΚΠΣ και από εγκεκριμένο δάνειο με ευνοϊκούς όρους που εξασφαλίσαμε από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και θα αποτελέσει έργο γέφυρα με την Τετάρτη Προγραμματική Περίοδο. Το Μετρό της Θεσσαλονίκης υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετεί 250.000 επιβάτες ημερησίας. Θα είναι καλύτερο ποιοτικά από αυτό της Αθήνας, το πιο σύγχρονο σε όλη την Ευρώπη και θα διαθέτει :

Ø 13 σύγχρονους Σταθμούς με κεντρική αποβάθρα, από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι τη Νέα Ελβετία,

Ø Αμαξοστάσιο στην περιοχή της Πυλαίας (Βότση) σε έκταση 50.000 τμ.

Ø 9,6 χλμ. Γραμμής με δύο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς. Η διάνοιξή τους θα γίνει με δύο Μηχανήματα Διάνοιξης («μετροπόντικες»).

Ø 18 υπέρ-αυτόματους συρμούς τελευταίας τεχνολογίας πλήρως κλιματιζόμενους, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό αλλά με συνοδό.

Ø Σύστημα αυτόματων θυρών μπροστά στις αποβάθρες κάθε Σταθμού –που θα ανοιγοκλείνουν μόνο όταν έρχεται ο συρμός- για καλύτερη εξυπηρέτηση και μέγιστη ασφάλεια του επιβατικού κοινού.
Η αρχαιολογική ανασκαφή προβλέπεται να καλύψει συνολική έκταση 20.000 τ.μ., θα είναι δηλαδή η μεγαλύτερη στη Θεσσαλονίκη. Τα σπουδαιότερα ευρήματα θα εκτίθενται σε ειδικούς χώρους που θα διαμορφωθούν στους Σταθμούς.
Επιπλέον, έχει ξεκινήσει η μελέτη των επεκτάσεων του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά και Σταυρούπολή για άλλα 9,5 χλμ. γραμμής με 8 νέους Σταθμούς (Β΄ φάση). Οι εργασίες κατασκευής αυτού του τεράστιου έργου ολοκληρώνονται σε 6,5 χρόνια.
Η κατασκευή των Σταθμών θα γίνει με τη μέθοδο “
cover & cut” για να περιορισθεί όσο γίνεται η επιβάρυνση της κυκλοφορίας. Για να ελαχιστοποιηθεί η όχληση των πολιτών από τα έργα, εκπονήθηκε ειδική κυκλοφοριακή και περιβαλλοντική μελέτη.

26/8 ΑΡΧΙΣΕ η ανάπτυξη εργοταξίων για την κατασκευή του μετρό της Θεσσαλονίκης, του έργου που θα φέρει τα πάνω κάτω στη ζωή της πόλης, τόσο κατά το στάδιο κατασκευής, όσο και μετά την ολοκλήρωση των εργασιών! Μετά το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, τα συνεργεία έπιασαν δουλειά, για να στήσουν τρία ακόμα εργοτάξια, στην πλατεία Δημοκρατίας (Βαρδάρι), τη Βενιζέλου και την Αγίας Σοφίας. Αμεσα πρόκειται να στηθούν ακόμη δύο εργοτάξια, στο Σιντριβάνι και στο Πανεπιστήμιο, ενώ σε λίγο θα αρχίσουν και... τα βάσανα με τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που θα απαιτηθούν.
8/8 Αρχισε ο έλεγχος στα κτίρια που βρίσκονται κατά μήκος της διαδρομής του Μετρό Θεσσαλονίκης. Ο έλεγχος θα διαρκέσει τουλάχιστον έξι μήνες και σκοπό έχει τη καταγραφή των κτιρίων και μνημείων αλλά και των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν.Ηδη, οι τεχνικοί διαπίστωσαν ότι υπάρχουν πολλά κτίρια ηλικίας πολλών ετών, ιδίως κατά μήκος της Εγνατίας οδού, όπου υπάρχουν κτίρια από την εποχή του 1940, αλλά και μνημεία, όπως το Αλκαζάρ και η Αψίδα του Γαλερίου, και πολυκατοικίες που είχαν κριθεί ακατάλληλες μετά τον σεισμό του 1978.Οι υπεύθυνοι της εταιρείας κάνουν μια αρχική αυτοψία για να καταγράψουν τα κτίρια, ενώ, όπως επισημαίνουν, θα γίνουν τεχνικές μελέτες για το κάθε ένα ξεχωριστά, πριν ξεκινήσει το ταξίδι του μετροπόντικα κάτω από τις πολυκατοικίες. Η αυτοψία δεν γίνεται μόνο για λογαριασμό της τεχνικής εταιρείας, αλλά και για την ασφαλιστική εταιρεία του έργου, ώστε να υπάρχει πλήρης εικόνα για την κατάσταση των κτιρίων και για τυχόν βλάβες που θα προκληθούν από την εργασία του μετροπόντικα. Οι εργασίες ελέγχου και καταγραφής των κτιρίων ξεκίνησαν την προηγούμενη εβδομάδα από την περιοχή του σιδηροδρομικού σταθμού Θεσσαλονίκης, όπου ήδη γίνονται τομές στο έδαφος για ελεγχθεί η ποιότητά του. Η καταγραφή των κτιρίων θα συνεχιστεί προς την περιοχή του αμαξοστασίου της Πυλαίας και θα διαρκέσει περίπου έξι μήνες. Πέρα από πρώτα εξωτερικά στοιχεία, ολοκληρωμένη εικόνα δεν μπορεί να υπάρξει πριν ολοκληρωθεί ο έλεγχος στα κτίρια όλης διαδρομής του Μετρό Θεσσαλονίκης, επισημαίνουν οι υπεύθυνοι της εταιρείας.
30/7 Ο Κάσσανδρος και η Θεσσαλονίκη έπιασαν δουλειά, τρυπούν δηλαδή την «καρδιά» της πόλης, εκεί όπου κρύβεται θαμμένη από τους αιώνες η ιστορία της.
Ο Κάσσανδρος (βασιλιάς και ιδρυτής της πόλης της Θεσσαλονίκης περί το 315 π.Χ) και η Θεσσαλονίκη (σύζυγος του Κάσσανδρου και αδελφή του Μεγάλου Αλεξάνδρου, προς τιμή της οποίας η πόλη που ίδρυσε ο Κάσσανδρος πήρε το όνομα της) είναι οι δύο μετροπόντικες που χρησιμοποιούνται για τη διάνοιξη των υπόγειων οδών, στις οποίες θα κινείται το μετρό Θεσσαλονίκης.
Η διάσωση των αρχαιολογικών ευρημάτων που αναμένεται να αποκαλυφθούν -ίσως και κάποιων απρόβλεπτων- ήταν η αιτία της υπογραφής μνημονίου συναντίληψης και συνεργασίας μεταξύ του ΥΠΠΟ και της κατασκευάστριας εταιρείας, που έχει την εμπειρία από την κατασκευή του μετρό της Αθήνας.
Η υπογραφή του μνημονίου έγινε την Πέμπτη στο ανακαινισμένο Αρχαιολογικό Μουσείου Θεσσαλονίκης (τα εγκαίνια θα γίνουν τον ερχόμενο Σεπτέμβριο από τον πρωθυπουργό) από τον γγ του ΥΠΠΟ Χρήστο Ζαχόπουλο και τον πρόεδρο του ΔΣ της Αττικό Μετρό Γιώργο Γιαννή.
«Και τα ευρήματα θα σεβαστούμε απόλυτα και οι εργασίες του μετρό δεν θα καθυστερήσουν» δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Γιαννής υπογραμμίζοντας πως για την ανασκαφή, εντοπισμό, αποθήκευση, φύλαξη, έκθεση, συντήρηση, τεκμηρίωση και δημοσίευση των ευρημάτων δημιουργούνται περί τις 3.000 νέες θέσεις εργασίας. Όπως δήλωσε ο κ. Ζαχόπουλος νέες θέσεις απασχόλησης για αρχαιολόγους και συντηρητές θα καλυφθούν με έκτακτες προσλήψεις στη διάρκεια εξέλιξης του έργου.
Με βάση την ολοκληρωμένη αρχαιολογική μελέτη που έχει εκπονηθεί, οι εργασίες διάνοιξης του Μετρό Θεσσαλονίκης αναμένεται να αποκαλύψουν σε έξι σημεία της πόλης:
- τμήμα του εκτεταμένου δυτικού νεκροταφείου ελληνιστικών και ρωμαϊκών χρόνων στο σταθμό του νέου σιδηροδρομικού σταθμού,
- τμήματα του δυτικού τείχους της πόλης, καθώς και του δρόμου που ένωνε τη Θεσσαλονίκη με την κεντρική Ελλάδα στο σταθμό της πλατείας Δημοκρατίας,
- σημαντικά δημόσια οικοδομήματα (μεσαιωνικό - βυζαντινό ξενοδοχείο ίσως κι ένα μοναστήρι) στους σταθμούς Βενιζέλου και Αγίας Σοφίας, όπου βρισκόταν από την ίδρυση της πόλης το ιστορικό της κέντρο,
- στους σταθμούς της πλατείας Συντριβανίου και Πανεπιστημίου αναμένεται ο εντοπισμός του ανατολικού νεκροταφείου της πόλης, συγκροτήματα λουτρών, καθώς και μια κομβική οδός, την οποία ακολουθούσε από τους βυζαντινούς χρόνους η λιτανεία του Αγίου Δημητρίου.

Στους επόμενους σταθμούς του υπό κατασκευή Μετρό της Θεσσαλονίκης -ανατολικότερα του πανεπιστημίου- μολονότι η πιθανότητα ανεύρεσης αρχαιοτήτων είναι μικρότερη, δεν αποκλείεται ο εντοπισμός μνημειακών και μικρότερων τάφων της ελληνιστικής και ρωμαϊκής περιόδου.
«Αναμένουμε να αναδειχθεί ένας ολόκληρος κόσμος της πόλης. Το μετρό δεν θα εξυπηρετεί μόνο τους κατοίκους της Θεσσαλονίκης, αλλά θα εξελιχθεί σε μια ευκαιρία από απλό συγκοινωνιακό μέσο να λειτουργήσει παιδευτικά και αισθητικά» τόνισε ο γγ του ΥΠΠΟ. Για τη συντήρηση όλου αυτού του πλούτου θα συνεργαστεί η ΙΣΤ' Εφορείας Προϊστορικών και Κλασσικών και η Θ' Εφορείας Ρωμαϊκών και Βυζαντινών αρχαιοτήτων.
Η υπογραφή του μνημονίου είναι συνέχεια σχετικής ομόφωνης γνωμοδότησης υπέρ της έγκρισης της μελέτης του έργου από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο τον περασμένο Νοέμβριο.
Όπως διαβεβαίωσε ο πρόεδρος του Δ.Σ της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ , οι υπόγειες κατασκευές θα δημιουργηθούν σε βάθος 21-16 μέτρων από την επιφάνεια του εδάφους καθώς υπάρχει πρόβλεψη για την προστασία των όποιων υπογείων μνημείων που θα παραμείνουν ανέπαφα καθώς βρίσκονται σε βάθος 11- 13 μέτρων.
4/6 Κατά τη διάρκεια σύσκεψης που έγινε στο Δημαρχείο Θεσσαλονίκης, ο πρόεδρος της «Αττικό Μετρό» κ. Γιώργος Γιαννής ανακοίνωσε ότι ο μετροπόντικας πιάνει οριστικά δουλειά στις 25 Ιουνίου, ώστε μετά από 6,5 χρόνια να αποκτήσει επιτέλους η Θεσσαλονίκη το μετρό που της αξίζει ενώ ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης δήλωσε ότι « Το μεγάλο αυτό όνειρο της πόλης μας γίνεται πραγματικότητα ».
Τα πρώτα πέντε εργοτάξια θα κατασκευαστούν στη περιοχή του σιδηροδρομικού σταθμού, στη πλατεία Δημοκρατίας, στην οδό Εγνατίας κοντά στο Αλκαζάρ, στη συμβολή των οδών Εγνατίας και Αγίας Σοφίας και στην πλατεία Συντριβανίου και μέχρι το τέλος του έτους υπολογίζεται να έχουν αναπτυχθεί και οι υπόλοιποι οκτώ εργοταξιακοί χώροι κατά μήκος της διαδρομής, δηλαδή θα δημιουργηθούν συνολικά δέκα τρία εργοτάξια όσα και οι προβλεπόμενοι σταθμοί του μετρό.
Το μετρό, μετά την ολοκλήρωσή του, αναμένεται ότι θα ανακουφίσει καθοριστικά το τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα που αντιμετωπίζει εδώ και χρόνια η Θεσσαλονίκη. Να σημειωθεί ότι έχει ήδη ξεκινήσει και η μελέτη των επεκτάσεων του προς Καλαμαριά και Σταυρούπολη (9,5 επιπλέον χλμ. μήκος με 9 νέους σταθμούς), ώστε σε δεύτερη φάση, να δημιουργηθεί ένα ολοκληρωμένο δίκτυο μετρό.
13/5 ΣΤΗΝ τελική ευθεία μπήκε το έργο της κατασκευής του μετρό, αφού σύμφωνα με το δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Βασίλη Παπαγεωργόπουλο, οι πρόδρομες εργασίες έχουν ολοκληρωθεί και μέχρι τέλη Μαΐου θα στηθούν τα εργοτάξια σε πέντε σημεία της πόλης.
Οι Θεσσαλονικείς θα δουν άμεσα τις αλλαγές στην καθημερινότητά τους για τα επόμενα 6,5 χρόνια, στις περιοχές του κέντρου όπου έχει προβλεφθεί η δημιουργία των σταθμών του μετρό, δηλαδή στην πλατεία Δημοκρατίας, το Αλκαζάρ, το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, στο Σιντριβάνι στην περιοχή της ΔΕΘ και στη συμβολή των οδών Αγίας Σοφίας και Εγνατία.
O δήμαρχος όπως ανέφερε χτες ο κ. Παπαγεωργόπουλος, κατά την τακτική ενημέρωση των δημοσιογράφων, σε συνάντηση που είχε με τον ανάδοχο εργολάβο έλαβε διαβεβαιώσεις ότι «το έργο θα ξεκινήσει άμεσα και ταυτόχρονα στα πέντε σημεία», ενώ εξέφρασε για άλλη μία φορά την ικανοποίησή του για τη δρομολόγησή του.
πηγή: Αγγελιοφόρος
7/4 Υπογράφθηκε σήμερα η σύμβαση για τη μελέτη, κατασκευή και θέση σε λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης και ξεκινάει η υλοποίηση αυτού του μεγάλου έργου. Περισσότερα από την ανακοίνωση του Υ.ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ. κλίκ εδώ
2/3 Εγκρίθηκαν από τη διοίκηση της Aττικό Mετρό A.E. τα αποτελέσματα του διαγωνισμού, σύμφωνα με τον οποίο ανατίθεται στην κοινοπραξία «AEΓEK - Impregilo - Ansaldo T.S.F. - Seli και Ansaldobreda» η σύμβαση για τη μελέτη, κατασκευή και θέση σε λειτουργία του Mετρό της Θεσσαλονίκης. O προϋπολογισμός της προς υπογραφή σύμβασης ανέρχεται σε 798 εκατ. ευρώ, ο χρόνος κατασκευής του έργου ορίζεται περίπου σε εξίμισι έτη από την υπογραφή της σύμβασης, ενώ στην ανάδοχο κοινοπραξία επικεφαλής είναι η AEΓEK με ποσοστό 28%.
20/2 Με επιστολή του ο Γενικός Διευθυντής της Διεύθυνσης Εσωτερικής Αγοράς της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κ. Αλεξάντερ Σάουμπ μας ενημέρωσε ότι μετά από ενδελεχή μελέτη των καταγγελιών για τον Διαγωνισμό του Μετρό Θεσσαλονίκης, "κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι δεν διαθέτουν στοιχεία που να καταδεικνύουν παραβίαση του Κοινοτικού Δικαίου περί δημοσίων συμβάσεων" και επομένως μέσα στην εβδομάδα, η σύμβαση του έργου θα σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Και μέσα στο Μάρτιο, η σύμβαση θα υπογραφεί ώστε μέσα σε δύο μήνες να εγκατασταθεί ο ανάδοχος στα εργοτάξια και να ξεκινήσει η κατασκευή του έργου. Στον διαγωνισμό υποβλήθηκαν συνολικά 34 ενστάσεις, προσφυγές και καταγγελίες στην Αναθέτουσα Αρχή, τα ελληνικά δικαστήρια και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.