Τρίτη 12 Μαΐου 2009

Δεν έχουν πού να βάλουν τα μπάζα του Μετρό Θεσσαλονίκης

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ, 12/05/2009

Πρόβλημα προκύπτει με τα αδρανή υλικά του Μετρό Θεσσαλονίκης που δεν έχουν πού να τα βάλουν.

Ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε εναπόθεσή τους στο λιμάνι Θεσσαλονίκης, για τη κατασκευή του 6ου προβλήτα, με τα δύο έργα να προχωρούν ταυτόχρονα. Ομως ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), που μέχρι στιγμής δέχτηκε 50.000 κυβικά μέτρα αδρανών υλικών, από τις 13 Απριλίου διαμήνυσε ότι σταματά να τα δέχεται.

Ο λόγος; Δεν γίνονται πλέον εργασίες στον 6ο προβλήτα και, αφετέρου, τα αδρανή δεν υφίστανται την απαιτούμενη τεχνική βελτίωση, ώστε να ανταποκρίνονται στις τεχνικές προδιαγραφές κατασκευής του 6ου προβλήτα. Ετσι κανείς δεν ξέρει πού θα εναποτίθενται πλέον τα αδρανή που προκύπτουν από τις εκσκαφές των δύο μετροπόντικων- και από τις άλλες εργασίες, και ανέρχονται σε περίπου 2.000 κυβικά μέτρα τη μέρα.

Η «Αττικό Μετρό» δηλώνει αναρμόδια και παραπέμπει για την απάντηση στη κοινοπραξία. Εκπρόσωπος της κοινοπραξίας παραπέμπει και πάλι στην «Αττικό Μετρό», λόγω σαφών εντολών της «Αττικό Μετρό» να μη δίνονται απαντήσεις από κανέναν άλλον πλην του δικού της τμήματος Δημοσίων Σχέσεων.

Κάποια στιγμή φαίνεται ότι επιλέχτηκε η λύση ενός παλιού, ανενεργού λατομείου στο Χορτιάτη. Υπήρξαν όμως αντιδράσεις κατοίκων και ενός συλλόγου της περιοχής και η εναπόθεση εκεί διακόπηκε.

Η κοινοπραξία πρότεινε τη λύση της τσιμεντοβιομηχανίας «ΤΙΤΑΝ», αλλά δεν τη δέχτηκε η «Αττικό Μετρό», καθώς το κόστος που ζήτησε η τσιμεντοβιοχανία ανά τόνο αδρανών υλικών, κρίθηκε υψηλό.

Αυτή τη στιγμή, μια ποσότητα από τα αδρανή καταλήγουν σε εργοτάξιο της «Αττικό Μετρό» στο Καλοχώρι Θεσσαλονίκης, όπου χρησιμοποιούνται για την παρασκευή τσιμέντου, ενώ άλλα καταλήγουν σε ιδιωτική μονάδα ανακύκλωσης, στη Γέφυρα Θεσσαλονίκης, που παράγει χώμα, άμμο και χαλίκι. Η κοινοπραξία όμως επιμένει στη λύση του «ΤΙΤΑΝ» και προτίθεται να υποβάλει αίτημα διαφωνίας, το οποίο θα συζητηθεί στα δικαστήρια.

Ομως το θέμα έχει κι άλλες παραμέτρους. Η αρχική εναπόθεση για τις ανάγκες κατασκευής του 6ου προβλήτα, στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, έγινε βάσει της εγκεκριμένης περιβαλλοντικής μελέτης που συντάχθηκε με βάση την ευρωπαϊκή νομοθεσία.

Στην περιβαλλοντική μελέτη αναφέρονται συγκεκριμένα κόστη αγοράς ανά τόνο των αδρανών υλικών, κόστη καυσίμων των φορτηγών που μεταφέρουν τα υλικά αυτά, αλλά και τα συγκεκριμένα δρομολόγια πρέπει να ακολουθούν τα φορτηγά, για να εναποθέτουν τα αδρανή στο λιμάνι. Τι γίνεται τώρα; Εχει εκπονηθεί νέα περιβαλλοντική μελέτη, η οποία έχει εγκριθεί; Υπάρχει αύξηση στο κόστος μεταφοράς και εναπόθεσης των αδρανών υλικών; Πόσο υψηλότερο είναι από το αρχικό και κατά πόσο μεταβάλλει τον αρχικό προϋπολογισμό του έργου;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.