Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, 30/07/2009
Ο πολιτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ για θέματα Δημοσίων Έργων, Γιάννης Μαγκριώτης, σχετικά με την απάντηση του ΥΠΕΧΩΔΕ, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
Για έλλειψη τεχνογνωσίας, όσον αφορά την κατασκευή του Μετρό Θεσσαλονίκης, μόλις χθες κατηγόρησε δημοσίως ο επικεφαλής της Αττικό Μετρο, κ. Γιαννής, τον επικεφαλής της διεύθυνσης της Αττικό Μετρό στην Θεσσαλονίκη, κ. Γαλούση.
Τη δημόσια αυτή δήλωση έκανε ο κ. Γιαννής, γιατί ο επίσης εκλεκτός του κ. Σουφλιά, κ. Γαλούσης, με πρόσφατη επιστολή του προς την ηγεσία της Αττικό Μετρό και την ηγεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ, η οποία δημοσιεύτηκε στον ημερήσιο Τύπο τις προηγούμενες ημέρες, επεσήμανε τις μεγάλες καθυστερήσεις και τα μεγάλα προβλήματα στην κατασκευή της πρώτης γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης. Σήμερα, στην απάντησή του, ο κ. Σουφλιάς, στις απολύτως τεκμηριωμένες δικές μου παρατηρήσεις, χρησιμοποιεί την ίδια φρασεολογία.
Αφήνουμε την κρίση και την αξιολόγηση αυτών των δηλώσεων, των κρατικών και κυβερνητικών αξιωματούχων, στους πολίτες της Θεσσαλονίκης, οι οποίοι ξέρουν τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, ιδιαίτερα στο κέντρο της πόλης, από τις μεγάλες καθυστερήσεις στην κατασκευή του Μετρό και την έλλειψη σχεδιασμού για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις.
Ο κ. Σουφλιάς και η ΝΔ, το 2012 δεν θα είναι στην κυβέρνηση, γι’ αυτό και σήμερα εύκολα επαναλαμβάνει ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, ότι τότε θα παραδοθεί η πρώτη γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης.
Από τώρα ετοιμάζει για τους διαδόχους του στη ΝΔ την κριτική στην κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, γιατί οι μεγάλες καθυστερήσεις που έχουν ήδη υπάρξει και η έλλειψη πόρων για τη χρηματοδότηση, μόνο με μια άλλη πολιτική, μιας άλλης κυβέρνησης, μπορούν να περιοριστούν δραστικά. Εάν βεβαίως συνεχιστεί η σημερινή πολιτική αυτής της κυβέρνησης, οι καθυστερήσεις θα ξεπεράσουν και το 2015!
Όσον αφορά την περίφημη ολοκλήρωση της Εγνατίας, προσκαλώ τον κ. Σουφλιά, παρότι ξέρω ότι του χαλάω τις διακοπές αυτή την περίοδο, να επισκεφθούμε μαζί την περιοχή, για να του δείξω τη γέφυρα στο Περιστέρι, την γέφυρα στον Άραχθο και τη σήραγγα στην Τύρια - και οι τρεις είναι περιοχές της Ηπείρου - για να δούμε κατά πόσον έχει ολοκληρωθεί το έργο.
Το έργο της Εγνατίας, το έχουμε πει πολλές φορές, είναι το πιο μεγάλο δημόσιο έργο της χώρας. Το υπηρέτησαν όλες οι κυβερνήσεις και το είχε μεγάλη ανάγκη η χώρα και ιδιαίτερα η Βόρεια Ελλάδα.
Η καθυστέρηση στην ολοκλήρωσή του, όπως και οι ακόμη μεγαλύτερες καθυστερήσεις στην κατασκευή των κάθετων αξόνων, δυστυχώς, ούτε προσφέρονται για την προπαγάνδα της κυβέρνησης, ούτε φυσικά για την ανάπτυξη της περιοχής.
Θυμίζω ακόμη στον κ. Σουφλιά, ότι τα τελευταία δύο χρόνια, η Εγνατία κατασκευάζεται με δάνεια της εταιρίας Εγνατία ΑΕ, με υποθήκη τα μελλοντικά διόδια της Εγνατίας.
Αυτή την επιλογή, όπως και την αντίστοιχη που έκαναν για την κατασκευή των επεκτάσεων του Μετρό στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη- αθροιστικά, 3 δις ευρώ κόστισαν μέχρι τώρα- την έκαναν για να μην εμφανιστούν αυτές οι δαπάνες στο εκρηκτικό δημόσιο έλλειμμα και χρέος.
Όμως, πρέπει να μας πει, πώς θα συντηρείται η Εγνατία τα επόμενα χρόνια, όταν οι εισπράξεις από τα διόδια της Εγνατίας τουλάχιστον για 20 χρόνια θα πηγαίνουν για την αποπληρωμή του δανείου;
Πρέπει, επίσης, να μας πει, πώς θα πληρώσει η Αττικό Μετρό τα περίπου 2 δις ευρώ του δικού της δανείου;
Μήπως σκέπτεται να προχωρήσει σε δραματικές αυξήσεις του εισιτηρίου του Μετρό; Κάτι που ανακοίνωσε προχθές ο κ. Στυλιανίδης για τον ΟΣΕ, δηλαδή αυξήσεις 100% στα εισιτήρια;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.