Στα "χαρτιά" έχουν μείνει εδώ και εννέα χρόνια τα 30 από τα 48 μεγάλα έργα υποδομής της Θεσσαλονίκης, που είχαν συμπεριληφθεί ως απαραίτητα στο στρατηγικό Σχέδιο Συγκοινωνιακής Υποδομής της πόλης εν έτει 2000, αν και αρκετά εξ αυτών έπρεπε να έχουν παραδοθεί το 2004, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε στο αναπτυξιακό συνέδριο του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου (ΕΕΘ) ο διευθυντής του Ινστιτούτου Μεταφορών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογίας (ΕΚΕΤΑ), καθηγητής Γιώργος Γιαννόπουλος, τεχνικός συντονιστής της Γενικής Κυκλοφοριακής Μελέτης του νομού.
Ο καθηγητής εξέφρασε ακόμη φόβους ότι το μετρό Θεσσαλονίκης, στη σημερινή του έκταση και με τις προβλεπόμενες επεκτάσεις, δεν θα τα "βγάλει πέρα" με τα λειτουργικά του έξοδα και "θα υπάρξει θέμα με τη βιωσιμότητά του [...] κάτι για το οποίο θα κληθούν να πληρώσουν κάποια στιγμή οι μετακινούμενοι". Όπως υποστήριξε, η 20ετής καθυστέρηση του έργου οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο ότι τα λειτουργικά και τεχνικά χαρακτηριστικά του «καθορίστηκαν εξαρχής περισσότερο με ''πολιτικά'', παρά με τεχνικά ή οικονομικά κριτήρια». Πρόσθεσε δε, ότι πρέπει να ληφθούν από τώρα αποφάσεις για την τιμολογιακή πολιτική που θα ακολουθηθεί στο ενιαίο τελικό σύστημα των Συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη (μετρό-λεωφορεία). Ο κ.Γιαννόπουλος πρότεινε τη δημιουργία Ενιαίου φορέα Συγκοινωνιών και Κυκλοφορίας Θεσσαλονίκης, που θα κληθεί να αναλάβει συστηματικά την διαδικασία ανάπτυξης και διαχείρισης ολόκληρου του συστήματος. "Η ανάθεση του έργου του μετρό στην Αττικό Μετρό μόνο ως προσωρινή πρέπει να γίνει αποδεκτή, έως ότου δημιουργηθεί και αναλάβει ο προαναφερθείς φορέας", υπογράμμισε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.