Εξήντα μέτρα χρειάστηκε να μετακινηθεί ο σταθμός του μετρό στην περιοχή της Βούλγαρη, προκειμένου να αποφευχθούν τα όποια προβλήματα θα δημιουργούσε το ρήγμα Πυλαίας - Πανοράματος, το οποίο καταλήγει στην περιοχή.
Της Στελίνας Μαργαριτίδου
smargaritidou@makthes.gr
Όπως εξηγεί στη "Μ" ο διευθυντής της Μετρό Θεσσαλονίκης ΑΕ, "υπάρχει ένα διαγνωσμένο υποθετικό ρήγμα και για προληπτικούς λόγους έγινε η μετατόπιση του σταθμού κατά 50 - 60 μέτρα".
Η διοίκηση του Μετρό Θεσσαλονίκης επισημαίνει ότι παρότι τα εδάφη της Θεσσαλονίκης στη σύνθεσή τους είναι διαφορετικά από αυτά της Αθήνας, με αποτέλεσμα να παρουσιάζουν πιο δύσκολα τεχνικά προβλήματα, λαμβάνονται όλα τα απαραίτητα μέτρα ώστε να μην υπάρξει κανένα ζήτημα που να αφορά την ασφάλεια της κατασκευής.
Με αφορμή τις πολλές γεωτρήσεις του μετρό, προκειμένου να διαπιστωθεί ακόμη και σε μεγάλο βάθος η ποιότητα των εδαφών, έρχονται στο φως και νέα ρήγματα της πόλης.
Σύμφωνα με την άποψη του καθηγητή Γεωλογίας του ΑΠΘ και πρόεδρο του τμήματος Γεωλογίας Σπύρο Παυλίδη, το ενεργό ρήγμα Πανοράματος - Πυλαίας θα πρέπει να μελετηθεί ακόμη περισσότερο.
Σύμφωνα με τη γεωερευνητική εργασία για την κατασκευή του μετρό της Θεσσαλονίκης του Σπύρου Παυλίδη και της Άννας Ζερβοπούλου από το τμήμα Γεωλογίας του ΑΠΘ, η οποία ανακοινώθηκε σε συνέδριο Αντισεισμικής Μηχανικής στην Αθήνα, αποκαλύφθηκαν τα ρήγματα. Τα περισσότερα από αυτά θεωρούνται ανενεργά. Οι ειδικοί όμως επισημαίνουν ότι πρέπει να μελετηθούν διεξοδικά καθώς βρίσκονται μέσα σε πυκνοκατοικημένη περιοχή, στον πολεοδομικό ιστό της Θεσσαλονίκης.
ΜΕΛΕΤΗ ΣΕ ΒΑΘΟΣ
"Το Μετρό της Θεσσαλονίκης δημιούργησε μια λαμπρή ευκαιρία για παραπάνω μελέτη των ρηγμάτων μέσα στην πόλη. Πιστεύω ότι όλα αυτά τα ρήγματα θα πρέπει να μελετηθούν σε βάθος, ειδικά τώρα που κατασκευάζονται μεγάλα έργα στην πόλη. Πρωτεύοντα ρόλο για την ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης κατέχουν οι σεισμοί και ο κίνδυνος που προκύπτει από αυτούς. Οι επικίνδυνες γεωλογικές δομές, όπως είναι τα ρήγματα και τα χαλαρά εδάφη, δεν αποτελούν αποτρεπτικούς παράγοντες δόμησης. Απεναντίας, η ασφαλής δόμηση συντελείται εκεί όπου είναι καλά γνωστές οι γεωλογικές συνθήκες θεμελίωσης και οι πιθανότητες εκδήλωσης ενός ακραίου φυσικού φαινομένου" εκτιμά ο καθηγητή Γεωλογίας του ΑΠΘ Σπύρος Παυλίδης και συμπληρώνει ότι "απαιτούνται εξειδικευμένες γεωλογικές-εδαφολογικές μελέτες με βάση τις προδιαγραφές που προκύπτουν από τη διεθνή και ελληνική εμπειρία".
Τα έξι ρήγματα της Θεσσαλονίκης
- Το ρήγμα της οδού Αγίου Δημητρίου, που εκτείνεται προς την οδό Εγνατία και το οποίο είναι ανενεργό.
- Το ρήγμα στο ρέμα του Πεδίου του Άρεως, το οποίο και εντοπίστηκε από τις γεωτρήσεις του μετρό.
- Το ρήγμα παράλληλα στο ρέμα του κυβερνείου.
- Το ρήγμα της Πυλαίας - Πανοράματος το οποίο βρίσκεται παράλληλα του Ξηρορέματος και εκτείνεται αναλοτικά από το Πανόραμα μέχρι το δήμο Πυλαίας . Το συγκεκριμένο ρήγμα προφανώς προεκτείνεται μέσα στην πόλη προς την οδό Βούλγαρη και Παπαδάκη.
- Το ρήγμα της Νέας Ελβετίας, το οποίο εμφανίστηκε μετά τις γεωτρήσεις του μετρό Θεσσαλονίκης και
- Το ρήγμα της Καλαμαριάς.
smargaritidou@makthes.gr
Όπως εξηγεί στη "Μ" ο διευθυντής της Μετρό Θεσσαλονίκης ΑΕ, "υπάρχει ένα διαγνωσμένο υποθετικό ρήγμα και για προληπτικούς λόγους έγινε η μετατόπιση του σταθμού κατά 50 - 60 μέτρα".
Η διοίκηση του Μετρό Θεσσαλονίκης επισημαίνει ότι παρότι τα εδάφη της Θεσσαλονίκης στη σύνθεσή τους είναι διαφορετικά από αυτά της Αθήνας, με αποτέλεσμα να παρουσιάζουν πιο δύσκολα τεχνικά προβλήματα, λαμβάνονται όλα τα απαραίτητα μέτρα ώστε να μην υπάρξει κανένα ζήτημα που να αφορά την ασφάλεια της κατασκευής.
Με αφορμή τις πολλές γεωτρήσεις του μετρό, προκειμένου να διαπιστωθεί ακόμη και σε μεγάλο βάθος η ποιότητα των εδαφών, έρχονται στο φως και νέα ρήγματα της πόλης.
Σύμφωνα με την άποψη του καθηγητή Γεωλογίας του ΑΠΘ και πρόεδρο του τμήματος Γεωλογίας Σπύρο Παυλίδη, το ενεργό ρήγμα Πανοράματος - Πυλαίας θα πρέπει να μελετηθεί ακόμη περισσότερο.
Σύμφωνα με τη γεωερευνητική εργασία για την κατασκευή του μετρό της Θεσσαλονίκης του Σπύρου Παυλίδη και της Άννας Ζερβοπούλου από το τμήμα Γεωλογίας του ΑΠΘ, η οποία ανακοινώθηκε σε συνέδριο Αντισεισμικής Μηχανικής στην Αθήνα, αποκαλύφθηκαν τα ρήγματα. Τα περισσότερα από αυτά θεωρούνται ανενεργά. Οι ειδικοί όμως επισημαίνουν ότι πρέπει να μελετηθούν διεξοδικά καθώς βρίσκονται μέσα σε πυκνοκατοικημένη περιοχή, στον πολεοδομικό ιστό της Θεσσαλονίκης.
ΜΕΛΕΤΗ ΣΕ ΒΑΘΟΣ
"Το Μετρό της Θεσσαλονίκης δημιούργησε μια λαμπρή ευκαιρία για παραπάνω μελέτη των ρηγμάτων μέσα στην πόλη. Πιστεύω ότι όλα αυτά τα ρήγματα θα πρέπει να μελετηθούν σε βάθος, ειδικά τώρα που κατασκευάζονται μεγάλα έργα στην πόλη. Πρωτεύοντα ρόλο για την ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης κατέχουν οι σεισμοί και ο κίνδυνος που προκύπτει από αυτούς. Οι επικίνδυνες γεωλογικές δομές, όπως είναι τα ρήγματα και τα χαλαρά εδάφη, δεν αποτελούν αποτρεπτικούς παράγοντες δόμησης. Απεναντίας, η ασφαλής δόμηση συντελείται εκεί όπου είναι καλά γνωστές οι γεωλογικές συνθήκες θεμελίωσης και οι πιθανότητες εκδήλωσης ενός ακραίου φυσικού φαινομένου" εκτιμά ο καθηγητή Γεωλογίας του ΑΠΘ Σπύρος Παυλίδης και συμπληρώνει ότι "απαιτούνται εξειδικευμένες γεωλογικές-εδαφολογικές μελέτες με βάση τις προδιαγραφές που προκύπτουν από τη διεθνή και ελληνική εμπειρία".
Τα έξι ρήγματα της Θεσσαλονίκης
- Το ρήγμα της οδού Αγίου Δημητρίου, που εκτείνεται προς την οδό Εγνατία και το οποίο είναι ανενεργό.
- Το ρήγμα στο ρέμα του Πεδίου του Άρεως, το οποίο και εντοπίστηκε από τις γεωτρήσεις του μετρό.
- Το ρήγμα παράλληλα στο ρέμα του κυβερνείου.
- Το ρήγμα της Πυλαίας - Πανοράματος το οποίο βρίσκεται παράλληλα του Ξηρορέματος και εκτείνεται αναλοτικά από το Πανόραμα μέχρι το δήμο Πυλαίας . Το συγκεκριμένο ρήγμα προφανώς προεκτείνεται μέσα στην πόλη προς την οδό Βούλγαρη και Παπαδάκη.
- Το ρήγμα της Νέας Ελβετίας, το οποίο εμφανίστηκε μετά τις γεωτρήσεις του μετρό Θεσσαλονίκης και
- Το ρήγμα της Καλαμαριάς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.