Τη μεταφορά των υπηρεσιών διαχείρισης του μετρό Θεσσαλονίκης στην πόλη στις αρχές του 2010, ώστε το έργο να απαλλαγεί από τις καθυστερήσεις που προκαλεί η εξάρτησή του από την κεντρική διοίκηση της Αττικό Μετρό, προωθεί το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών.
Της Μαρίας Μαθιοπούλου
mathiopouloum@makthes.gr
Όπως έκανε γνωστό χθες ο υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης, στο περιθώριο της συνεδρίασης του δ.σ. του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΕΕΘ), προς αυτή την κατεύθυνση δρομολογείται και η δημιουργία παραρτήματος του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ) στη Θεσσαλονίκη, με αποκλειστικό αντικείμενο τα θέματα του μετρό, ώστε να εκλείψουν οι καθυστερήσεις στη λήψη των αποφάσεων σχετικά με τα αρχαιολογικά ευρήματα που πολυάριθμα έρχονται στο φως στα εργοτάξια.
Η μεταφορά των υπηρεσιών διαχείρισης του μετρό στη Θεσσαλονίκη είχε προταθεί, σύμφωνα με τον κ. Μαγκριώτη, από το ΠΑΣΟΚ, όταν ακόμη ήταν στην αντιπολίτευση, και βρίσκεται πλέον στις απόλυτες προτεραιότητες της κυβέρνησης. Άλλωστε, όπως τόνισε, η εξάρτηση της διαχείρισης του μετρό Θεσσαλονίκης από το κέντρο αποτελεί μαζί με τις αγκυλώσεις στο ΚΑΣ τη βασική πηγή των καθυστερήσεων του έργου. Σημειώνεται ότι το αίτημα της αυτονόμησης του παραρτήματος της Αττικό Μετρό είχαν προβάλει τόσο το ΕΕΘ όσο και άλλοι φορείς της πόλης.
Η πρόταση για το παράρτημα του ΚΑΣ στη Θεσσαλονίκη έχει υποβληθεί από τον κ. Μαγκριώτη στον υπουργό Πολιτισμού και Τουρισμού Παύλο Γερουλάνο, ο οποίος και συναίνεσε.
Πέραν των δύο αυτών παραμέτρων, βασικό ζήτημα, κατά τον κ. Μαγκριώτη, είναι επίσης η διασφάλιση της πλήρους χρηματοδότησης του έργου. Με αυτό το τρίπτυχο, όπως τόνισε, θα εξασφαλισθεί η υλοποίηση του κεντρικού άξονα του μετρό κοντά στα αρχικά χρονοδιαγράμματα, αλλά και των επεκτάσεων στα ανατολικά και τα δυτικά.
Ο υφυπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Μάρκος Μπόλαρης αναφέρθηκε στα τέσσερα νομοσχέδια (για τη ρευστότητα, τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά, το ΤΕΜΠΜΕ και τις σχέσεις τραπεζών δανειοληπτών) που προωθεί το υπουργείο, τονίζοντας πως μέσα από αυτά θα επιδιωχθεί η ενίσχυση της ρευστότητας, ώστε να υπάρξει οξυγόνο στην αγορά.
ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΕΚΤΑΚΤΕΣ ΠΕΡΙΣΤΑΣΕΙΣ
Περίοδο έκτακτων καταστάσεων, που απαιτεί τη λήψη άμεσων μέτρων, χαρακτήρισε τη φάση που διανύει η χώρα ο πρόεδρος του ΕΕΘ Μιχάλης Ζορπίδης, προσφωνώντας τους δύο υφυπουργούς κατά τη χθεσινή συνεδρίαση του δ.σ. του επιμελητηρίου. Σύμφωνα με τον κ. Ζορπίδη, τα ζητήματα που χρήζουν αντιμετώπισης για τους επαγγελματίες της Θεσσαλονίκης είναι η δυσλειτουργία της πόλης και των επιχειρήσεων από τις καθυστερήσεις στην κατασκευή του μετρό, αλλά και η αποκατάσταση της ρευστότητας στην αγορά. “Να μη σβήσουν οι επιχειρήσεις μέχρι να τελειώσει το μετρό”, τόνισε.
Για το έλλειμμα της ρευστότητας το ΕΕΘ πρότεινε ένα νέο πρόγραμμα εγγυήσεων μέσω του ΤΕΜΠΜΕ, το οποίο θα καλύπτει νέα δάνεια για την αποπληρωμή χρεών από ακάλυπτες επιταγές, τα οποία χαρακτήρισε την αιτία του κακού. “Δώστε τώρα μια πραγματική δεύτερη ευκαιρία σε όσες υγιείς επιχειρήσεις βρέθηκαν στο χείλος του γκρεμού εξαιτίας της κρίσης”, κατέληξε ο κ. Ζορπίδης.
mathiopouloum@makthes.gr
Όπως έκανε γνωστό χθες ο υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης, στο περιθώριο της συνεδρίασης του δ.σ. του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΕΕΘ), προς αυτή την κατεύθυνση δρομολογείται και η δημιουργία παραρτήματος του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ) στη Θεσσαλονίκη, με αποκλειστικό αντικείμενο τα θέματα του μετρό, ώστε να εκλείψουν οι καθυστερήσεις στη λήψη των αποφάσεων σχετικά με τα αρχαιολογικά ευρήματα που πολυάριθμα έρχονται στο φως στα εργοτάξια.
Η μεταφορά των υπηρεσιών διαχείρισης του μετρό στη Θεσσαλονίκη είχε προταθεί, σύμφωνα με τον κ. Μαγκριώτη, από το ΠΑΣΟΚ, όταν ακόμη ήταν στην αντιπολίτευση, και βρίσκεται πλέον στις απόλυτες προτεραιότητες της κυβέρνησης. Άλλωστε, όπως τόνισε, η εξάρτηση της διαχείρισης του μετρό Θεσσαλονίκης από το κέντρο αποτελεί μαζί με τις αγκυλώσεις στο ΚΑΣ τη βασική πηγή των καθυστερήσεων του έργου. Σημειώνεται ότι το αίτημα της αυτονόμησης του παραρτήματος της Αττικό Μετρό είχαν προβάλει τόσο το ΕΕΘ όσο και άλλοι φορείς της πόλης.
Η πρόταση για το παράρτημα του ΚΑΣ στη Θεσσαλονίκη έχει υποβληθεί από τον κ. Μαγκριώτη στον υπουργό Πολιτισμού και Τουρισμού Παύλο Γερουλάνο, ο οποίος και συναίνεσε.
Πέραν των δύο αυτών παραμέτρων, βασικό ζήτημα, κατά τον κ. Μαγκριώτη, είναι επίσης η διασφάλιση της πλήρους χρηματοδότησης του έργου. Με αυτό το τρίπτυχο, όπως τόνισε, θα εξασφαλισθεί η υλοποίηση του κεντρικού άξονα του μετρό κοντά στα αρχικά χρονοδιαγράμματα, αλλά και των επεκτάσεων στα ανατολικά και τα δυτικά.
Ο υφυπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Μάρκος Μπόλαρης αναφέρθηκε στα τέσσερα νομοσχέδια (για τη ρευστότητα, τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά, το ΤΕΜΠΜΕ και τις σχέσεις τραπεζών δανειοληπτών) που προωθεί το υπουργείο, τονίζοντας πως μέσα από αυτά θα επιδιωχθεί η ενίσχυση της ρευστότητας, ώστε να υπάρξει οξυγόνο στην αγορά.
ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΕΚΤΑΚΤΕΣ ΠΕΡΙΣΤΑΣΕΙΣ
Περίοδο έκτακτων καταστάσεων, που απαιτεί τη λήψη άμεσων μέτρων, χαρακτήρισε τη φάση που διανύει η χώρα ο πρόεδρος του ΕΕΘ Μιχάλης Ζορπίδης, προσφωνώντας τους δύο υφυπουργούς κατά τη χθεσινή συνεδρίαση του δ.σ. του επιμελητηρίου. Σύμφωνα με τον κ. Ζορπίδη, τα ζητήματα που χρήζουν αντιμετώπισης για τους επαγγελματίες της Θεσσαλονίκης είναι η δυσλειτουργία της πόλης και των επιχειρήσεων από τις καθυστερήσεις στην κατασκευή του μετρό, αλλά και η αποκατάσταση της ρευστότητας στην αγορά. “Να μη σβήσουν οι επιχειρήσεις μέχρι να τελειώσει το μετρό”, τόνισε.
Για το έλλειμμα της ρευστότητας το ΕΕΘ πρότεινε ένα νέο πρόγραμμα εγγυήσεων μέσω του ΤΕΜΠΜΕ, το οποίο θα καλύπτει νέα δάνεια για την αποπληρωμή χρεών από ακάλυπτες επιταγές, τα οποία χαρακτήρισε την αιτία του κακού. “Δώστε τώρα μια πραγματική δεύτερη ευκαιρία σε όσες υγιείς επιχειρήσεις βρέθηκαν στο χείλος του γκρεμού εξαιτίας της κρίσης”, κατέληξε ο κ. Ζορπίδης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.