του Δημήτρη Δελεβέγκου
Όσο παράδοξο κι αν μοιάζει, η "φρέσκια" είδηση που προέκυψε κατά τη χθεσινή ενημέρωση των δημοσιογράφων από τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δημήτρη Ρέππα δεν ήταν η ακύρωση των διαγωνισμών που "έτρεχαν" για τα δύο έργα συνολικού προϋπολογισμού 2,8 δισ. ευρώ, τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού και του αεροδρομίου στο Καστέλι της Κρήτης. Και αυτό επειδή η εξέλιξη αυτή ήταν αναμενόμενη και ακόλουθη των προεκλογικών δεσμεύσεων των επικεφαλής του υπουργείου Υποδομών. Εξάλλου, στέλεχος του αρμόδιου υπουργείου είχε δηλώσει τον περασμένο μήνα στο Reuters ότι τα δύο μεγάλα έργα θα επαναδημοπρατηθούν μέσα στο 2010.
Αποκάλυψη
Αποκάλυψη
Αντίθετα, τα "νέα" της χθεσινής συνέντευξης Τύπου
είναι η έμμεση πλην σαφής ομολογία του κ. Ρέππα ότι η ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας, οι κατασκευές έχει ραγίσει και θα πρέπει να επιβιώσει σε συνθήκες πτώχευσης. Τα στοιχεία που παρέθεσε χθες ο υπουργός είναι αποκαλυπτικά.
Το πρόγραμμα “Ενίσχυση Προσπελασιμότητας” του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς (ΕΣΠΑ) προβλέπει πόρους για δημόσια έργα 5,4 δισ. ευρώ από τα οποία:
* το 55%, ήτοι 2,9 δισ. ευρώ είναι δεσμευμένα για έργα-γέφυρες που έπρεπε να ολοκληρωθούν εντός του Γ΄ ΚΠΣ
* ποσό ύψους 1,4 δισ. ευρώ αφορά έργα τα οποία είναι είτε προς δημοπράτηση είτε έχουν δημοπρατηθεί αλλά δεν έχει ακόμη αναδειχθεί ανάδοχος είτε υπάρχει ανάδοχος, αλλά δεν έχει υπογραφεί η σύμβαση
* το 55%, ήτοι 2,9 δισ. ευρώ είναι δεσμευμένα για έργα-γέφυρες που έπρεπε να ολοκληρωθούν εντός του Γ΄ ΚΠΣ
* ποσό ύψους 1,4 δισ. ευρώ αφορά έργα τα οποία είναι είτε προς δημοπράτηση είτε έχουν δημοπρατηθεί αλλά δεν έχει ακόμη αναδειχθεί ανάδοχος είτε υπάρχει ανάδοχος, αλλά δεν έχει υπογραφεί η σύμβαση
Επομένως, απομένει μόλις 1,1 δισ. ευρώ για τη χρηματοδότηση έργων με νέο σχεδιασμό. Το συγκεκριμένο ποσό όμως, δεν επαρκεί, δεδομένου ότι απαιτείται ακόμη 1 δισ. ευρώ για απαλλοτριώσεις ή χρηματοδότηση συμπληρωματικών εργασιών.
Την ίδια στιγμή, όπως ανέφερε ο κ. Ρέππας, στο πλαίσιο περιφερειακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων, εκτός αυτών της Αττικής και της Κεντρικής Μακεδονίας, έχουν ανακοινωθεί έργα ύψους 800 εκατ. ευρώ, τα οποία βρίσκονται στον "αέρα" αφού γι΄ αυτά δεν υπάρχουν διαθέσιμοι πόροι. Μεταξύ των έργων που στερούνται διασφαλισμένων πόρων συγκαταλέγεται ο αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη προϋπολογισμού 100 εκατ. ευρώ.
Παράλληλα, υπάρχουν "ανοιχτά" δάνεια συνολικού ύψους 2,6 δισ. ευρώ που αφορούν την Εγνατία Α.Ε., και τους νέους σταθμούς του Μετρό Αθήνας και Θεσσαλονίκης και ξεπερνούν και το διπλάσιο των πόρων που έχει στη διάθεσή του το Υποδομών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.