Ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων κ. Ιωάννης Μαγκριώτης επισκέφθηκε σήμερα μαζί με τον Γενικό Γραμματέα Δημοσίων Έργων κ. Ιωάννη Οικονομίδη, το Δήμο Καλαμαριάς και συναντήθηκε με τη Διοίκηση του Δήμου.
Στη σύσκεψη που ακολούθησε συμμετείχαν ο Δήμαρχος Καλαμαριάς, Αντιδήμαρχοι, Δημοτικοί Σύμβουλοι, ο εκπρόσωπος της Δημοτικής παράταξης της αντιπολίτευσης κ. Α. Αφεντουλίδης και ο Υπεύθυνος της Διευθύνουσας Υπηρεσίας της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. κ. Ε. Γαλούσης και συζητήθηκαν θέματα που αφορούν στις δημόσιες υποδομές της περιοχής...
Στη συνέχεια ο κ. Μαγκριώτης επισκέφθηκε τμήματα της ανατολικής εισόδου της Θεσσαλονίκης, στην περιοχή του Φοίνικα.
Σε σχετικές δηλώσεις του προς τους δημοσιογράφους ο κ. Μαγκριώτης τόνισε:
«Ήταν μια πολύ γόνιμη συνάντηση, στην οποία συζητήσαμε κυρίως το θέμα του ΜΕΤΡΟ, αλλά και την ανακατασκευή των δύο υπερτοπικών οδικών αξόνων της Καλαμαριάς, που είναι η ανατολική είσοδος και η ανατολική έξοδος της Θεσσαλονίκης.
Για το δεύτερο θα ήθελα να πω, πως είναι ντροπή η ανατολική είσοδος της πόλης να παρουσιάζει αυτή την εικόνα, να δημιουργεί προβλήματα στην ασφάλεια των αυτοκινήτων και των ανθρώπων και ειδικά των κατοίκων της περιοχής και να δείχνει την εικόνα μιας πόλης προβληματικής και αφιλόξενης.
Δουλέψαμε ήδη από τις πρώτες μέρες που είμαστε στο Υπουργείο Υποδομών και είμαστε στην ευχάριστη θέση να πούμε, πως με το ξεκίνημα του νέου προϋπολογισμού του 2010 διασφαλίσαμε 1 εκ. € για την γρήγορη ανακατασκευή των δύο αυτών υπερτοπικών οδικών αξόνων για να είναι ασφαλής η διέλευση για τους ανθρώπους, για τα αυτοκίνητα, αλλά και για να αναβαθμιστεί η αισθητική εικόνα της ανατολικής πλευράς της πόλης.
Θέλω ακόμη να τονίσω, πως τα θέματα της οδικής ασφάλειας στα αστικά κέντρα και γενικότερα είναι η απόλυτη προτεραιότητα μας. Όπως γνωρίζετε, με πρωτοβουλία του Πρωθυπουργού συνεδρίασε το Υπουργικό Συμβούλιο, πριν από περίπου είκοσι μέρες με θέμα την οδική ασφάλεια, όπου ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Ρέππας εισηγήθηκε μια στρατηγική γύρω από την αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας. Είναι μια συνδυασμένη στρατηγική πολλών Υπουργείων, πολλών υπηρεσιών, της Αυτοδιοίκησης και βεβαίως των πολιτών.
Όσον αφορά το ΜΕΤΡΟ θα ήθελα να επισημάνω, πως πολύ γρήγορα θα φέρουμε τη διεύθυνση της κατασκευής του ΜΕΤΡΟ της Θεσσαλονίκης στη Θεσσαλονίκη, παρ’ όλες τις αντιδράσεις που υπάρχουν για κατανοητούς και γνωστούς λόγους, για να ξεπεράσουμε όλα εκείνα τα προβλήματα που δημιούργησαν μεγάλες καθυστερήσεις.
Θα διασφαλίσουμε την χρηματοδότηση, τόσο της πρώτης γραμμής στα όρια του δήμου Θεσσαλονίκης, όσο και των επεκτάσεων προς την Καλαμαριά και προς τη Δυτική Θεσσαλονίκη. Συνεργαζόμαστε με την αρχαιολογική υπηρεσία και ήδη έχουν ξεπεραστεί αρκετά προβλήματα. Το έχουν αναγνωρίσει ήδη στο κέντρο της πόλης και οι επαγγελματίες και το Επαγγελματικό Επιμελητήριο. Σ’ αυτό το δρόμο θα συνεχίσουμε.
Ειδικότερα για την Καλαμαριά, συνεργαζόμαστε με το Δήμο και τον Οργανισμό Ρυθμιστικού για να ξεπεράσουμε τις ενστάσεις του Συμβουλίου Επικρατείας για την χωροθέτηση του Σταθμού Μετεπιβίβασης στη Μίκρα. Θέλω να ευχαριστήσω, τόσο τον Οργανισμό Ρυθμιστικού, όσο και το Δήμο Καλαμαριάς και τις αρμόδιες υπηρεσίες του, γιατί συνεργάστηκαν άψογα και θα είμαστε σε θέση πολύ γρήγορα να ξεπεράσουμε αυτά τα προβλήματα.
Όσον αφορά την προκήρυξη των μελετών για την επέκταση, μέχρι τώρα έχουν γίνει πρόδρομες μελέτες, δεν έχουν ολοκληρωθεί οι βασικές μελέτες, για να προχωρήσουμε στην ουσιαστική δημοπράτηση του έργου.
Ζητήσαμε από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. να προχωρήσει στην προκήρυξη του διαγωνισμού για την εκπόνηση των αναγκαίων μελετών για να τελειώνουμε πολύ γρήγορα, να μην έχουμε άλλες καθυστερήσεις, για να προχωρήσουμε γρήγορα την ουσιαστική δημοπράτηση του έργου. Θα διασφαλίσουμε τη χρηματοδότηση της κατασκευής αυτής της γραμμής, γιατί μέχρι τώρα έχει διασφαλιστεί μόνο το 50% των αναγκαίων πόρων.
Σχετικά με το χρονοδιάγραμμα δημοπράτησης, πολύ γρήγορα θα είμαστε σε θέση να το δώσουμε, αφού πρώτα έχουμε ανάδοχο στις μελέτες, γιατί αν υπάρξουν ενστάσεις μεταξύ των διαγωνιζομένων θα προκύψουν νέες καθυστερήσεις.
Το έργο μέχρι τώρα έχει πιστοποιημένες δαπάνες περίπου το 11% του συνολικού κόστους κατασκευής. Αυτό σημαίνει ότι έχει κατασκευαστεί έργο περίπου 120 εκ. € από το 1,1 δις. Αυτό αποδεικνύει, ότι έχουν χαθεί δύο και περισσότερα χρόνια, κι είναι γνωστοί οι λόγοι αυτών των καθυστερήσεων.
Συνεπώς θα προσπαθήσουμε διασφαλίζοντας τη χρηματοδότηση να περιορίσουμε και να κερδίσουμε χρόνο, για να είναι έτοιμη η πρώτη γραμμή στις αρχές του 2014, περίπου ένα χρόνο μετά από τον Οκτώβριο του 2012, που είναι η συμβατική ημερομηνία. Θα ήταν πολύ καλό να ήταν ο Οκτώβρης του 2012, αλλά αυτό μόνο ως θαύμα σήμερα το βλέπουμε. Θα κάνουμε κάθε προσπάθεια πάντως για να πλησιάσουμε αυτήν την ημερομηνία».
Στη σύσκεψη που ακολούθησε συμμετείχαν ο Δήμαρχος Καλαμαριάς, Αντιδήμαρχοι, Δημοτικοί Σύμβουλοι, ο εκπρόσωπος της Δημοτικής παράταξης της αντιπολίτευσης κ. Α. Αφεντουλίδης και ο Υπεύθυνος της Διευθύνουσας Υπηρεσίας της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. κ. Ε. Γαλούσης και συζητήθηκαν θέματα που αφορούν στις δημόσιες υποδομές της περιοχής...
Στη συνέχεια ο κ. Μαγκριώτης επισκέφθηκε τμήματα της ανατολικής εισόδου της Θεσσαλονίκης, στην περιοχή του Φοίνικα.
Σε σχετικές δηλώσεις του προς τους δημοσιογράφους ο κ. Μαγκριώτης τόνισε:
«Ήταν μια πολύ γόνιμη συνάντηση, στην οποία συζητήσαμε κυρίως το θέμα του ΜΕΤΡΟ, αλλά και την ανακατασκευή των δύο υπερτοπικών οδικών αξόνων της Καλαμαριάς, που είναι η ανατολική είσοδος και η ανατολική έξοδος της Θεσσαλονίκης.
Για το δεύτερο θα ήθελα να πω, πως είναι ντροπή η ανατολική είσοδος της πόλης να παρουσιάζει αυτή την εικόνα, να δημιουργεί προβλήματα στην ασφάλεια των αυτοκινήτων και των ανθρώπων και ειδικά των κατοίκων της περιοχής και να δείχνει την εικόνα μιας πόλης προβληματικής και αφιλόξενης.
Δουλέψαμε ήδη από τις πρώτες μέρες που είμαστε στο Υπουργείο Υποδομών και είμαστε στην ευχάριστη θέση να πούμε, πως με το ξεκίνημα του νέου προϋπολογισμού του 2010 διασφαλίσαμε 1 εκ. € για την γρήγορη ανακατασκευή των δύο αυτών υπερτοπικών οδικών αξόνων για να είναι ασφαλής η διέλευση για τους ανθρώπους, για τα αυτοκίνητα, αλλά και για να αναβαθμιστεί η αισθητική εικόνα της ανατολικής πλευράς της πόλης.
Θέλω ακόμη να τονίσω, πως τα θέματα της οδικής ασφάλειας στα αστικά κέντρα και γενικότερα είναι η απόλυτη προτεραιότητα μας. Όπως γνωρίζετε, με πρωτοβουλία του Πρωθυπουργού συνεδρίασε το Υπουργικό Συμβούλιο, πριν από περίπου είκοσι μέρες με θέμα την οδική ασφάλεια, όπου ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Ρέππας εισηγήθηκε μια στρατηγική γύρω από την αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας. Είναι μια συνδυασμένη στρατηγική πολλών Υπουργείων, πολλών υπηρεσιών, της Αυτοδιοίκησης και βεβαίως των πολιτών.
Όσον αφορά το ΜΕΤΡΟ θα ήθελα να επισημάνω, πως πολύ γρήγορα θα φέρουμε τη διεύθυνση της κατασκευής του ΜΕΤΡΟ της Θεσσαλονίκης στη Θεσσαλονίκη, παρ’ όλες τις αντιδράσεις που υπάρχουν για κατανοητούς και γνωστούς λόγους, για να ξεπεράσουμε όλα εκείνα τα προβλήματα που δημιούργησαν μεγάλες καθυστερήσεις.
Θα διασφαλίσουμε την χρηματοδότηση, τόσο της πρώτης γραμμής στα όρια του δήμου Θεσσαλονίκης, όσο και των επεκτάσεων προς την Καλαμαριά και προς τη Δυτική Θεσσαλονίκη. Συνεργαζόμαστε με την αρχαιολογική υπηρεσία και ήδη έχουν ξεπεραστεί αρκετά προβλήματα. Το έχουν αναγνωρίσει ήδη στο κέντρο της πόλης και οι επαγγελματίες και το Επαγγελματικό Επιμελητήριο. Σ’ αυτό το δρόμο θα συνεχίσουμε.
Ειδικότερα για την Καλαμαριά, συνεργαζόμαστε με το Δήμο και τον Οργανισμό Ρυθμιστικού για να ξεπεράσουμε τις ενστάσεις του Συμβουλίου Επικρατείας για την χωροθέτηση του Σταθμού Μετεπιβίβασης στη Μίκρα. Θέλω να ευχαριστήσω, τόσο τον Οργανισμό Ρυθμιστικού, όσο και το Δήμο Καλαμαριάς και τις αρμόδιες υπηρεσίες του, γιατί συνεργάστηκαν άψογα και θα είμαστε σε θέση πολύ γρήγορα να ξεπεράσουμε αυτά τα προβλήματα.
Όσον αφορά την προκήρυξη των μελετών για την επέκταση, μέχρι τώρα έχουν γίνει πρόδρομες μελέτες, δεν έχουν ολοκληρωθεί οι βασικές μελέτες, για να προχωρήσουμε στην ουσιαστική δημοπράτηση του έργου.
Ζητήσαμε από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. να προχωρήσει στην προκήρυξη του διαγωνισμού για την εκπόνηση των αναγκαίων μελετών για να τελειώνουμε πολύ γρήγορα, να μην έχουμε άλλες καθυστερήσεις, για να προχωρήσουμε γρήγορα την ουσιαστική δημοπράτηση του έργου. Θα διασφαλίσουμε τη χρηματοδότηση της κατασκευής αυτής της γραμμής, γιατί μέχρι τώρα έχει διασφαλιστεί μόνο το 50% των αναγκαίων πόρων.
Σχετικά με το χρονοδιάγραμμα δημοπράτησης, πολύ γρήγορα θα είμαστε σε θέση να το δώσουμε, αφού πρώτα έχουμε ανάδοχο στις μελέτες, γιατί αν υπάρξουν ενστάσεις μεταξύ των διαγωνιζομένων θα προκύψουν νέες καθυστερήσεις.
Το έργο μέχρι τώρα έχει πιστοποιημένες δαπάνες περίπου το 11% του συνολικού κόστους κατασκευής. Αυτό σημαίνει ότι έχει κατασκευαστεί έργο περίπου 120 εκ. € από το 1,1 δις. Αυτό αποδεικνύει, ότι έχουν χαθεί δύο και περισσότερα χρόνια, κι είναι γνωστοί οι λόγοι αυτών των καθυστερήσεων.
Συνεπώς θα προσπαθήσουμε διασφαλίζοντας τη χρηματοδότηση να περιορίσουμε και να κερδίσουμε χρόνο, για να είναι έτοιμη η πρώτη γραμμή στις αρχές του 2014, περίπου ένα χρόνο μετά από τον Οκτώβριο του 2012, που είναι η συμβατική ημερομηνία. Θα ήταν πολύ καλό να ήταν ο Οκτώβρης του 2012, αλλά αυτό μόνο ως θαύμα σήμερα το βλέπουμε. Θα κάνουμε κάθε προσπάθεια πάντως για να πλησιάσουμε αυτήν την ημερομηνία».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.