Μακεδονία, 16/02/2010
Το φρεάτιο, βάθους περίπου 25 μέτρων, μπροστά στην κεντρική βιβλιοθήκη του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου, κατασκευάστηκε, για να διευκολύνει τη διέλευση και τη συντήρηση του «Κωστίκα» και του «Γιωρίκα», οι οποίοι διανοίγουν τις σήραγγες του μετρό...
Του Γιάννη Λέκκα
Την εποχή αυτή μάλιστα ο χώρος χρησιμοποιείται και ως πάρκιγκ για τους δύο ακινητοποιημένους μετροπόντικες, έως ότου αρχίσει εκ νέου η διάνοιξη των σηράγγων προς το Παπάφειο. Στο μέλλον όμως δεν αποκλείεται το εν λόγω φρεάτιο να μετατραπεί σε χώρο στάθμευσης, χωρητικότητας 700 θέσεων, εξυπηρετώντας τις ανάγκες της ακαδημαϊκής κοινότητας αλλά και όσων θα μετακινούνται με το μετρό.
Εκτός αυτού η προτεινόμενη λύση αξιοποίησης του φρεατίου εξοικονομεί περί τα 50 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία θα πήγαιναν στο βρόντο, αφού με βάση τον αρχικό σχεδιασμό μετά την αποπεράτωση του έργου το φρεάτιο επρόκειτο να μπαζωθεί και να κλείσει. Η ιδέα αξιοποίησής του διατυπώθηκε περίπου προ διμήνου από το διευθυντή του Μετρό Θεσσαλονίκης Ευάγγελο Γαλούση.
Μιλώντας στη «Θ» ο κ. Γαλούσης εξέφρασε την πεποίθηση ότι παρά τις ενδεχόμενες δυσκολίες τελικά το πάρκιγκ θα κατασκευαστεί, καθώς το μόνο που απομένει είναι η σύμφωνη γνώμη της επιτροπής παρακολούθησης των έργων εντός του ΑΠΘ. «Αν οι εργασίες αρχίσουν σχετικά σύντομα, είναι εφικτό μέχρι το τέλος του έτους το πάρκιγκ να έχει ολοκληρωθεί. Αφού εγκριθεί η συγκεκριμένη λύση και από την πανεπιστημιακή κοινότητα, πρέπει να ακολουθήσουν οι απαραίτητες κυκλοφοριακές μελέτες. Πρέπει να είμαστε σίγουροι ότι η λειτουργία του δεν θα δημιουργήσει κυκλοφοριακό πρόβλημα στη Νέα Εγνατία», τονίζει ο κ. Γαλούσης.
Εκτός αυτού η προτεινόμενη λύση αξιοποίησης του φρεατίου εξοικονομεί περί τα 50 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία θα πήγαιναν στο βρόντο, αφού με βάση τον αρχικό σχεδιασμό μετά την αποπεράτωση του έργου το φρεάτιο επρόκειτο να μπαζωθεί και να κλείσει. Η ιδέα αξιοποίησής του διατυπώθηκε περίπου προ διμήνου από το διευθυντή του Μετρό Θεσσαλονίκης Ευάγγελο Γαλούση.
Μιλώντας στη «Θ» ο κ. Γαλούσης εξέφρασε την πεποίθηση ότι παρά τις ενδεχόμενες δυσκολίες τελικά το πάρκιγκ θα κατασκευαστεί, καθώς το μόνο που απομένει είναι η σύμφωνη γνώμη της επιτροπής παρακολούθησης των έργων εντός του ΑΠΘ. «Αν οι εργασίες αρχίσουν σχετικά σύντομα, είναι εφικτό μέχρι το τέλος του έτους το πάρκιγκ να έχει ολοκληρωθεί. Αφού εγκριθεί η συγκεκριμένη λύση και από την πανεπιστημιακή κοινότητα, πρέπει να ακολουθήσουν οι απαραίτητες κυκλοφοριακές μελέτες. Πρέπει να είμαστε σίγουροι ότι η λειτουργία του δεν θα δημιουργήσει κυκλοφοριακό πρόβλημα στη Νέα Εγνατία», τονίζει ο κ. Γαλούσης.
ΤΡΙΑ ΠΑΡΚΙΓΚ ΣΤΟ ΑΠΘ
Ο Γιώργος Μίντσης, καθηγητής του τμήματος Αγρονόμων Τοπογράφων Μηχανικών και μέλος της επιτροπής παρακολούθησης των έργων εντός του ΑΠΘ, διευκρίνισε ότι υπάρχει δέσμευση από την πλευρά της «Αττικό Μετρό» για την κατασκευή τουλάχιστον 2.000 θέσεων στάθμευσης στο ΑΠΘ ως ανταποδοτικό όφελος για τη διέλευση της σήραγγας μέσα από το πανεπιστήμιο. «Είναι βέβαιο ότι δεν μιλάμε για μόνο έναν χώρο πάρκιγκ. Εκτός από το χώρο μπροστά από την κεντρική βιβλιοθήκη υπάρχουν σκέψεις για την κατασκευή πάρκιγκ στην πλατεία Χημείου, χωρητικότητας 800 θέσεων, και στην Πολυτεχνική. Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε στο στάδιο της οριστικοποίησης και εντός του Μαρτίου αναμένεται να απαντήσουμε ως ΑΠΘ στην εταιρεία σχετικά με τους χώρους όπου προτείνεται η κατασκευή χώρων στάθμευσης», επισημαίνει ο κ. Μίντσης. Όσον αφορά το χώρο μπροστά από την κεντρική βιβλιοθήκη, σημειώνει ότι το ΑΠΘ μέχρι τώρα δεν έχει λάβει γνώση από την εταιρεία σχετικά με τα τεχνικά χαρακτηριστικά του φρεατίου, προκειμένου να ελέγξει την καταλληλότητά του, υπογραμμίζοντας πως γενικότερα η συνεργασία με την εταιρεία δεν είναι και η καλύτερη. «Εμείς δεν είμαστε ευχαριστημένοι από τη συνεργασία με την ‘Αττικό Μετρό’, καθώς υπάρχει μεγάλη καθυστέρηση από μέρους της στην ανταπόκριση των προσκλήσεων συνεργασίας από το ΑΠΘ», αναφέρει.
Ο Γιώργος Μίντσης, καθηγητής του τμήματος Αγρονόμων Τοπογράφων Μηχανικών και μέλος της επιτροπής παρακολούθησης των έργων εντός του ΑΠΘ, διευκρίνισε ότι υπάρχει δέσμευση από την πλευρά της «Αττικό Μετρό» για την κατασκευή τουλάχιστον 2.000 θέσεων στάθμευσης στο ΑΠΘ ως ανταποδοτικό όφελος για τη διέλευση της σήραγγας μέσα από το πανεπιστήμιο. «Είναι βέβαιο ότι δεν μιλάμε για μόνο έναν χώρο πάρκιγκ. Εκτός από το χώρο μπροστά από την κεντρική βιβλιοθήκη υπάρχουν σκέψεις για την κατασκευή πάρκιγκ στην πλατεία Χημείου, χωρητικότητας 800 θέσεων, και στην Πολυτεχνική. Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε στο στάδιο της οριστικοποίησης και εντός του Μαρτίου αναμένεται να απαντήσουμε ως ΑΠΘ στην εταιρεία σχετικά με τους χώρους όπου προτείνεται η κατασκευή χώρων στάθμευσης», επισημαίνει ο κ. Μίντσης. Όσον αφορά το χώρο μπροστά από την κεντρική βιβλιοθήκη, σημειώνει ότι το ΑΠΘ μέχρι τώρα δεν έχει λάβει γνώση από την εταιρεία σχετικά με τα τεχνικά χαρακτηριστικά του φρεατίου, προκειμένου να ελέγξει την καταλληλότητά του, υπογραμμίζοντας πως γενικότερα η συνεργασία με την εταιρεία δεν είναι και η καλύτερη. «Εμείς δεν είμαστε ευχαριστημένοι από τη συνεργασία με την ‘Αττικό Μετρό’, καθώς υπάρχει μεγάλη καθυστέρηση από μέρους της στην ανταπόκριση των προσκλήσεων συνεργασίας από το ΑΠΘ», αναφέρει.
Τριώροφο και με ρομπότ
Το πάρκιγκ θα είναι τριώροφο, κάθε όροφος θα έχει ύψος 4,8 μέτρα, ενώ θα λειτουργεί με ρομπότ (όπως το πάρκιγκ της ΧΑΝΘ). Θα χωρά περίπου 700 αυτοκίνητα, γεγονός που θα ανακουφίσει την ευρύτερη περιοχή γύρω από το πανεπιστήμιο. Η χρήση ρομπότ αποθήκευσης αυτοκινήτων ενδέχεται να προκαλέσει λειτουργικά προβλήματα, καθώς το σύστημα αυτό έχει το πλεονέκτημα της αποθήκευσης μεγάλου αριθμού οχημάτων, αλλά μειονεκτεί στο χρόνο που χρειάζεται για την είσοδο-έξοδο στο πάρκιγκ. Για αυτό το λόγο πρέπει να κατασκευαστούν πολλά ασανσέρ καθόδου-ανόδου και να γίνουν όλες οι αναγκαίες κυκλοφοριακές μελέτες, ώστε να αποφευχθεί και η κυκλοφοριακή επιβάρυνση της περιοχής.
Σημειώνεται πως, αν κατασκευαστούν συνολικά 2.000 θέσεις στάθμευσης στο ΑΠΘ, 800-1.000 θα διατεθούν προς χρήση στους εργαζόμενους του πανεπιστημίου.
Το πάρκιγκ θα είναι τριώροφο, κάθε όροφος θα έχει ύψος 4,8 μέτρα, ενώ θα λειτουργεί με ρομπότ (όπως το πάρκιγκ της ΧΑΝΘ). Θα χωρά περίπου 700 αυτοκίνητα, γεγονός που θα ανακουφίσει την ευρύτερη περιοχή γύρω από το πανεπιστήμιο. Η χρήση ρομπότ αποθήκευσης αυτοκινήτων ενδέχεται να προκαλέσει λειτουργικά προβλήματα, καθώς το σύστημα αυτό έχει το πλεονέκτημα της αποθήκευσης μεγάλου αριθμού οχημάτων, αλλά μειονεκτεί στο χρόνο που χρειάζεται για την είσοδο-έξοδο στο πάρκιγκ. Για αυτό το λόγο πρέπει να κατασκευαστούν πολλά ασανσέρ καθόδου-ανόδου και να γίνουν όλες οι αναγκαίες κυκλοφοριακές μελέτες, ώστε να αποφευχθεί και η κυκλοφοριακή επιβάρυνση της περιοχής.
Σημειώνεται πως, αν κατασκευαστούν συνολικά 2.000 θέσεις στάθμευσης στο ΑΠΘ, 800-1.000 θα διατεθούν προς χρήση στους εργαζόμενους του πανεπιστημίου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.