ypodomes, 03/08/2010
Και πάλι ο ήχος από το τρύπημα του μετροπόντικα θα ακουστεί στη Θεσσαλονίκη. Σε μερικές μέρες θα ξεκινήσει ο πρώτος μετροπόντικας μετά από 8 μήνες ησυχίας στο υπέδαφος της πόλης. Ο δεύτερος μετροπόντικας για λόγους ασφαλείας πρόκειται να ξεκινήσει με 200 μέτρα και ένα μήνα διαφορά. Η ταυτόχρονη εκσκαφή από δύο μετροπόντικες είναι αδύνατη τεχνικά καθώς η πίεση που θα ασκούσαν ο ένας στον άλλο θα επέφερε ζημιές στα κατασκευασμένα τούνελ.
Το Μετρό Θεσσαλονίκης δεν ξεμένει από προβλήματα. Το πρόβλημα σε αυτή την περίπτωση λέγεται ο σταθμός ΑΝΑΛΗΨΗ. Εκεί λόγω της στενότητας του χώρου ακόμα και με χρονική διαφορά αν περάσει ο δεύτερος μετροπόντικας θα προκαλέσει σοβαρές ζημιές στο κατασκευασμένο τούνελ του πρώτου...
Οι εφικτές τεχνικές λύσεις είναι δύο: η πρώτη είναι ο δεύτερος μετροπόντικας πριν από το σταθμό ΑΝΑΛΗΨΗ να αποσυναρμολογηθεί και να συναρμολογηθεί στο τέρμα της διαδρομής, στο σταθμό Νέα Ελβετία. Εκεί θα ξεκινήσει ανάποδα μέχρι το σταθμό Ανάληψη. Το επικίνδυνο στενό τμήμα θα κατασκευαστεί με συμβατικές μεθόδους ούτως ή άλλως.
Η δεύτερη λύση είναι να περάσει ο πρώτος μετροπόντικας και στη συνέχεια στο επικίνδυνο κομμάτι να διανοιχθεί και ο μετροπόντικας απλώς να «γλιστρήσει» και να συνεχίσει παρακάτω. Η δεύτερη λύση είναι και η πιο οικονομική και η λιγότερο χρονοβόρα. Σημειώνεται ότι ακόμα δεν έχει παρθεί η τελική λύση σε αυτό το πρόβλημα.
Σταθμός ΠΑΠΑΦΗ. Θα προλάβει τα πρώτα εγκαίνια;
Θυμάστε όλοι την ιστορία του σταθμού της Αγίας Παρασκευής; Τώρα πρόκειται να επαναληφθεί με τον σταθμό ΠΑΠΑΦΗ στη Θεσσαλονίκη. Λόγω των γνωστών προβλημάτων και της κόντρας με τη διοίκηση του Παπάφειου ορφανοτροφείου και του Μητροπολίτη Άνθιμου, η κατασκευή του σταθμού μετατίθεται χρονικά. Για πότε; Κανείς δεν ξέρει ακόμα.
Το σίγουρο είναι ότι οι μετροπόντικες θα διέλθουν χωρίς προηγουμένως να έχει κατασκευαστεί έστω το κέλυφος του σταθμού. Αυτό σημαίνει ότι αν το 2014 με την έναρξη των δρομολογίων δεν έχουν προλάβει να κάνουν την κατασκευή του σταθμού τότε θα έχουμε το φαινόμενο του Μετρό της Αθήνας με αναγκαστική διακοπή των δρομολογίων για αρκετό χρονικό διάστημα και μέχρι να ολοκληρωθεί ο σταθμός.
Κάτι αντίστοιχο δηλαδή με την περίπτωση του σταθμού της Αγίας Παρασκευής που λόγω χρονικής πίεσης (και τότε δημάρχου) δεν κατασκευάστηκε το κέλυφος με αποτέλεσμα να διακοπούν τα δρομολόγια για σχεδόν επτά μήνες.
Ο σταθμός ΠΑΠΑΦΗ θεωρείται ένας από τους βασικούς σταθμούς του Μετρό καθώς θα παρέχει πρόσβαση σε πολυπληθείς περιοχές της πόλης όπως είναι η Τούμπα. Εφόσον ο σταθμός εντέλει δεν είναι σίγουρο αν θα γίνει ποτέ, μια ολόκληρη περιοχή θα πρέπει να περιμένει για..αργότερα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.