Το υπουργείο Υποδομών «κλίνει» περισσότερο προς το σενάριο της mini υποθαλάσσιας, η οποία θα καταλήγει στην οδό Καυταντζόγλου.
Με άρωμα εκλογών εξαγγέλθηκαν έργα υποδομής συνολικού ύψους 8,4 δισ. ευρώ για τη Θεσσαλονίκη, εκ των οποίων τα 6 δισ. ευρώ είναι προς? αναζήτηση. Τα παραπάνω προβλέπει για την επόμενη δεκαετία το στρατηγικό σχέδιο υποδομών μεταφορών (Master plan) που έχει ετοιμάσει ομάδα εμπειρογνωμόνων του υπουργείου Υποδομών...
Στον προγραμματισμό του υπουργείου μάλιστα, που δεν απέφυγε να ενδώσει στον πειρασμό των... φιλόδοξων εξαγγελιών ενόψει και των επικείμενων εκλογών στην τοπική αυτοδιοίκηση, έχει συμπεριληφθεί στις προτεινόμενες δράσεις όχι μία, αλλά δύο προτάσεις, για την κατασκευή υποθαλάσσιας αρτηρίας. Κι όλα αυτά, όταν ακόμη εξακολουθεί να είναι σε εκκρεμότητα το αρχικό ανάλογο project, που προωθούσε η κυβέρνηση της ΝΔ, για την παράκαμψη του ιστορικού κέντρου της πόλης, μέσω υποθαλάσσιας, έχοντας υπογράψει και σχετική σύμβαση.Μaster plan
Η αναθεωρημένη προσέγγιση περί υποθαλάσσιας, όπως ανακοινώθηκε σε χθεσινή εκδήλωση στη Θεσσαλονίκη, για την παρουσίαση του master plan, προβλέπει ένα τμήμα μικρό, το οποίο θα φθάνει μέχρι το κτήριο της Ηλεκτρικής και ένα δεύτερο, μεγαλύτερο, έως το ύψος της Καλαμαριάς, περικλείοντας τον εσωτερικό δακτύλιο της Θεσσαλονίκης.
Όπως διαφάνηκε, πάντως, το υπουργείο Υποδομών «κλίνει» περισσότερο προς το σενάριο της mini υποθαλάσσιας, η οποία θα καταλήγει στην οδό Καυταντζόγλου. Η Επιτροπή Εεμπειρογνωμόνων πρότεινε, από την πλευρά της, την άμεση έναρξη εκπόνησης της σχετικής νέας μελέτης.
Το προκαταρκτικό σχέδιο προβλέπει, επίσης και μια σειρά από άλλα έργα μεγάλης κλίμακας με δεκαετή ορίζοντα υλοποίησης, που «θα αλλάξουν την εικόνα της Θεσσαλονίκης». Μεταξύ αυτών, η ζεύξη του Θερμαϊκού (Αξιός - Αγγελοχώρι) η ανασχεδιασμένη εξωτερική περιφερειακή, πλήρες δίκτυο μέσων σταθερής τροχιάς (μετρό, τραμ, προαστιακός), που θα έχει έως και πέντε επεκτάσεις, αναβάθμιση αεροδρομίου, κ.ά. Ήδη η σχετική εργασία έχει εξασφαλίσει, από την περασμένη εβδομάδα, το πράσινο φως από τη Διυπουργική Επιτροπή Μεγάλων Έργων και Υποδομών, ενώ από χθες τέθηκε και σε δημόσια διαβούλευση.
Η διαδικασία αυτή, σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών, Δ. Ρέππα, θα διαρκέσει έως το τέλος του χρόνου, με στόχο να ξεκινήσει τμηματικά η εφαρμογή από το 2011 με «ώριμα» έργα, όπως η αναβάθμιση της εσωτερικής περιφερειακής. Τις επόμενες μέρες, εξάλλου, θα υπογραφεί μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ των συναρμόδιων υπουργείων, προκειμένου να δοθεί η απαραίτητη ώθηση στο εγχείρημα.
Επεκτάσεις Μετρό
Αναφερόμενος ειδικότερα στην περίπτωση του Μετρό, ο κ. Ρέππας είπε ότι το έργο ήταν «αιχμάλωτο» προβλημάτων που κληροδοτήθηκαν από την προηγούμενη κυβέρνηση, αλλά έσπευσε να ξεκαθαρίσει πως, πλέον, αυτά λύθηκαν κι οι δύο μετροπόντικες ξεκίνησαν το έργο τους και πάλι.
«Η καθυστέρηση είναι μεγάλη, φθάνει περίπου 2,5 χρόνια, αφού μέχρι στιγμής έχει παρέλθει το 65% του χρόνου και έχει εκτελεστεί μόλις το 14,5% του προϋπολογισμού», τόνισε ο υπουργός και επισήμανε ότι οι διασφαλισμένοι πόροι για τη βασική γραμμή των 9,6 χλμ., ανέρχονται σε 900 εκατ. ευρώ. Όσον αφορά στις επεκτάσεις του Μετρό, επισήμανε ότι για την περίπτωση της γραμμής προς την Καλαμαριά έχουν εξασφαλιστεί 430 εκατ. ευρώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.