Τρίτη 25 Ιανουαρίου 2011

Μετεγκατάσταση των... μετρόπληκτων ζητεί ο Μπουτάρης

Αγγελιοφόρος, 25/01/2011

Τη μετεγκατάσταση των... μετρόπληκτων καταστημάτων πρότεινε χτες ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, στο περιθώριο σύσκεψης για το μετρό που συγκάλεσε ο υφυπουργός Υποδομών, Γιάννης Μαγκριώτης, με αυτοδιοικητικούς φορείς της Θεσσαλονίκης και με στελέχη της «Αττικό Μετρό ΑΕ»...

«Οι όποιες διευκολύνσεις είναι απλώς ασπιρίνες για την κατάσταση που επικρατεί γύρω από τα εργοτάξια. Ωριμάζει πολύ η σκέψη να γίνει ακόμη και μετεγκατάσταση των καταστημάτων», δήλωσε ο κ. Μπουτάρης. Αιτιολογώντας την πρότασή του, υπογράμμισε ότι «είναι ασαφές το πόσο καιρό θα παραμείνουν τα εργοτάξια, σίγουρα όμως θα παραμείνουν για τουλάχιστον τρία χρόνια. Η πρόταση θα κατατεθεί στο δημοτικό συμβούλιο, ώστε να συζητήσουμε τρόπους διευκόλυνσης της μετεγκατάστασης». Ξεκαθάρισε, πάντως, ότι ο δήμος δε διαθέτει χρήματα κι έτσι θα πρέπει να αναζητηθούν αλλού κίνητρα ή αποζημιώσεις για τους μετρόπληκτους.
Εξοικονόμηση
Ο πρόεδρος της «Αττικό Μετρό ΑΕ», Χρήστος Τσίτουρας, προανήγγειλε ότι οι διαδικασίες για την επαναχάραξη της βασικής γραμμής του μετρό της Θεσσαλονίκης θα ολοκληρωθούν τις επόμενες εβδομάδες. «Ηταν υποχρέωσή μας να επανεξετάσουμε τη χάραξη που σχεδιάστηκε σε παρελθόντα χρόνο, λαμβάνοντας υπόψη τα νέα δεδομένα, δηλαδή την επέκταση του μετρό προς την Καλαμαριά, αλλά και τη νέα γραμμή που σχεδιάζουμε, η οποία μέσω Τούμπας και Χαριλάου θα καταλήγει στη Νέα Ελβετία. Αυτό που είναι περιττό, είναι το αμαξοστάσιο της Πυλαίας. Προσπαθούμε να εξοικονομήσουμε πόρους, 250 εκατ. ευρώ, με τα οποία θα χρηματοδοτηθούν νέα έργα μετρό», επισήμανε ο κ. Τσίτουρας.
Προβληματισμένος εμφανίστηκε, ωστόσο, ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης Απόστολος Τζιτζικώστας. «Υπάρχουν πολλά ερωτήματα, νομικά και άλλα, που αφορούν την επαναχάραξη της κεντρικής γραμμής και πρέπει να απαντηθούν», είπε ο κ. Τζιτζικώστας.
Το χρονοδιάγραμμα
«Στο τέλος του 2014 ή στις αρχές του 2015 θα έχει ολοκληρωθεί η πρώτη γραμμή στα όρια του δήμου Θεσσαλονίκης, που τώρα κατασκευάζεται. Μέχρι το τέλος του 2011, εάν δεν υπάρξουν ενστάσεις, θα υπάρχει ανάδοχος για την επέκταση των 5 χλμ. για τη γραμμή της Καλαμαριάς. Το 2015 θα έχει ολοκληρωθεί και αυτή η γραμμή, μέχρι τη Μίκρα. Το 2013 ο σχεδιασμός προβλέπει τη δημοπράτηση της πρώτης γραμμής δυτικά, επί της οδού Λαγκαδά μέχρι την Ευκαρπία και την επέκταση προς τα νοσοκομεία», υπογράμμισε ο κ. Μαγκριώτης και πρόσθεσε: «Σχεδιάζεται γραμμή στη δυτική Θεσσαλονίκη που θα περνά από την Ξηροκρήνη, τους Αμπελόκηπους, τη Μενεμένη, το Ελευθέριο - Κορδελιό και τον Εύοσμο. Εδώ χρειάζεται και η αξιοποίηση των γραμμών του ΟΣΕ, γι’ αυτό και συμφωνήσαμε να δούμε πώς μπορούν να αξιοποιηθούν».
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΝΤΟΝΙΑ ΚΑΝΙΤΣΑΚΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.