newscode, 21/02/2011
Στο τέλος του 2014 ή αρχές του 2015 θα έχει ολοκληρωθεί η πρώτη γραμμή στα όρια του Δήμου Θεσσαλονίκης που τώρα κατασκευάζεται. Μέχρι το τέλος του 2011, εάν δεν υπάρξουν ενστάσεις μεταξύ των διαγωνιζομένων, θα υπάρξει ανάδοχος για την επέκταση των 5 χιλιομέτρων προς Καλαμαριά μέχρι τη Μίκρα και το 2015 θα έχει ολοκληρωθεί η γραμμή της Καλαμαριάς προς τη Μίκρα. Για την εξέλιξη των έργων στο Μετρό Θεσσαλονίκης ενημερώνει διεξοδικά ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης με αφορμή ερώτηση του βουλευτής της ΝΔ Θεόδωρου Καράογλου...
Σε έγγραφό του ο κ. Μαγκριώτης, επικαλείται την πληροφόρηση που του έχει δώσει η Αττικό Μετρό Α.Ε., σύμφωνα με την οποία η Διοίκηση της εταιρείας «παρέλαβε το έργο με σοβαρά διοικητικά και τεχνικά προβλήματα, που είχαν ως αποτέλεσμα χαμηλούς ρυθμούς εκτέλεσης των εργασιών». Είναι χαρακτηριστικό, αναφέρει ο υφυπουργός, ότι «με αναλωμένο το 64% του συμβατικού χρόνου περαίωσης του έργου, είχε κατασκευαστεί μόνον το 14,50% του οικονομικού αντικειμένου αυτού.
«Οι ευθύνες βρίσκονται τόσο στην πλευρά της κατασκευάστριας Κοινοπραξίας όσο και στην πλευρά του Δημοσίου», αναφέρεται στο έγγραφο που διαβιβάστηκε στη Βουλή, διευκρινίζεται όμως ότι «οι χρονικές καθυστερήσεις των εκτελουμένων εργασιών, σε σχέση με το συμβατικό χρονοδιάγραμμα κατασκευής του έργου, οφειλόταν κυρίως στις ανάγκες της αρχαιολογικής έρευνας και συγκεκριμένα στους παρατεταμένους χρόνους αρχαιολογικών ανασκαφών, καθώς και στις χρονοβόρες διαδικασίες διαχείρισης των αρχαιολογικών ευρημάτων».
Επιπλέον σημειώνεται ότι έπειτα από επισημάνσεις του υπουργείου Πολιτισμού μετά την έναρξη των εργασιών, τροποποιήθηκαν οι σχετικές μελέτες και προσαρμόστηκε η μέθοδος κατασκευής των σταθμών για την εξυπηρέτηση του αρχαιολογικού έργου, ανατρέποντας έως ένα βαθμό το αρχικό χρονοδιάγραμμα του έργου και τον αρχικό προϋπολογισμό των αρχαιολογικών εργασιών.
Η εταιρεία και οι εμπλεκόμενοι φορείς κινητοποιήθηκαν για την επίλυση του συνόλου των προβλημάτων που καθυστερούσαν την κατασκευή του έργου ενώ καταβάλλονται προσπάθειες από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. και το Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού για την εντατικοποίηση και τον καλύτερο συντονισμό των αρχαιολογικών εργασιών και την επίσπευση των διαδικασιών σχετικά με τον τρόπο διαχείρισης των ευρημάτων.
Ο υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης ενημερώσει τον βουλευτή της ΝΔ ότι «το Υπουργείο σε συνεργασία με την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. προτίθεται να αναπτύξει τα επόμενα χρόνια, το μετρό στα 33 χιλιόμετρα με τους 33 σταθμούς, που θα καλύπτει το σύνολο του πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης και το κέντρο της πόλης, ανατολικά και δυτικά, με ιδιαίτερη μάλιστα έμφαση στους σχεδιασμούς δυτικά, γιατί η δυτική Θεσσαλονίκη είναι μια περιοχή που έχει αδικηθεί αρκετά μέχρι σήμερα».
Το 2013 ο σχεδιασμός με την επιτάχυνση των μελετών, προβλέπει τη δημοπράτηση της πρώτης γραμμής δυτικά, επί της οδού Λαγκαδά μέχρι την Ευκαρπία και την επέκτασή της προς τα Νοσοκομεία. Σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση σχεδιάζεται η εγκάρσια τομή στη Δυτική Θεσσαλονίκη που περνά από την Ξηροκρήνη, τους Αμπελόκηπους, την Μενεμένη, το Ελευθέριο Κορδελιό και τον Εύοσμο. Η δε γραμμή προς Καλαμαριά, έχει δημοπρατηθεί στην πρώτη της φάση και τώρα ολοκληρώνονται οι μελέτες για την οριστική δημοπράτηση.
Στο τέλος του 2014 ή αρχές του 2015 θα έχει ολοκληρωθεί η πρώτη γραμμή στα όρια του Δήμου Θεσσαλονίκης που τώρα κατασκευάζεται. Μέχρι το τέλος του 2011, εάν δεν υπάρξουν ενστάσεις μεταξύ των διαγωνιζομένων, θα υπάρξει ανάδοχος για την επέκταση των 5 χιλιομέτρων προς Καλαμαριά μέχρι τη Μίκρα και το 2015 θα έχει ολοκληρωθεί η γραμμή της Καλαμαριάς προς τη Μίκρα. Για την εξέλιξη των έργων στο Μετρό Θεσσαλονίκης ενημερώνει διεξοδικά ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης με αφορμή ερώτηση του βουλευτής της ΝΔ Θεόδωρου Καράογλου...
Σε έγγραφό του ο κ. Μαγκριώτης, επικαλείται την πληροφόρηση που του έχει δώσει η Αττικό Μετρό Α.Ε., σύμφωνα με την οποία η Διοίκηση της εταιρείας «παρέλαβε το έργο με σοβαρά διοικητικά και τεχνικά προβλήματα, που είχαν ως αποτέλεσμα χαμηλούς ρυθμούς εκτέλεσης των εργασιών». Είναι χαρακτηριστικό, αναφέρει ο υφυπουργός, ότι «με αναλωμένο το 64% του συμβατικού χρόνου περαίωσης του έργου, είχε κατασκευαστεί μόνον το 14,50% του οικονομικού αντικειμένου αυτού.
«Οι ευθύνες βρίσκονται τόσο στην πλευρά της κατασκευάστριας Κοινοπραξίας όσο και στην πλευρά του Δημοσίου», αναφέρεται στο έγγραφο που διαβιβάστηκε στη Βουλή, διευκρινίζεται όμως ότι «οι χρονικές καθυστερήσεις των εκτελουμένων εργασιών, σε σχέση με το συμβατικό χρονοδιάγραμμα κατασκευής του έργου, οφειλόταν κυρίως στις ανάγκες της αρχαιολογικής έρευνας και συγκεκριμένα στους παρατεταμένους χρόνους αρχαιολογικών ανασκαφών, καθώς και στις χρονοβόρες διαδικασίες διαχείρισης των αρχαιολογικών ευρημάτων».
Επιπλέον σημειώνεται ότι έπειτα από επισημάνσεις του υπουργείου Πολιτισμού μετά την έναρξη των εργασιών, τροποποιήθηκαν οι σχετικές μελέτες και προσαρμόστηκε η μέθοδος κατασκευής των σταθμών για την εξυπηρέτηση του αρχαιολογικού έργου, ανατρέποντας έως ένα βαθμό το αρχικό χρονοδιάγραμμα του έργου και τον αρχικό προϋπολογισμό των αρχαιολογικών εργασιών.
Η εταιρεία και οι εμπλεκόμενοι φορείς κινητοποιήθηκαν για την επίλυση του συνόλου των προβλημάτων που καθυστερούσαν την κατασκευή του έργου ενώ καταβάλλονται προσπάθειες από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. και το Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού για την εντατικοποίηση και τον καλύτερο συντονισμό των αρχαιολογικών εργασιών και την επίσπευση των διαδικασιών σχετικά με τον τρόπο διαχείρισης των ευρημάτων.
Ο υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης ενημερώσει τον βουλευτή της ΝΔ ότι «το Υπουργείο σε συνεργασία με την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. προτίθεται να αναπτύξει τα επόμενα χρόνια, το μετρό στα 33 χιλιόμετρα με τους 33 σταθμούς, που θα καλύπτει το σύνολο του πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης και το κέντρο της πόλης, ανατολικά και δυτικά, με ιδιαίτερη μάλιστα έμφαση στους σχεδιασμούς δυτικά, γιατί η δυτική Θεσσαλονίκη είναι μια περιοχή που έχει αδικηθεί αρκετά μέχρι σήμερα».
Το 2013 ο σχεδιασμός με την επιτάχυνση των μελετών, προβλέπει τη δημοπράτηση της πρώτης γραμμής δυτικά, επί της οδού Λαγκαδά μέχρι την Ευκαρπία και την επέκτασή της προς τα Νοσοκομεία. Σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση σχεδιάζεται η εγκάρσια τομή στη Δυτική Θεσσαλονίκη που περνά από την Ξηροκρήνη, τους Αμπελόκηπους, την Μενεμένη, το Ελευθέριο Κορδελιό και τον Εύοσμο. Η δε γραμμή προς Καλαμαριά, έχει δημοπρατηθεί στην πρώτη της φάση και τώρα ολοκληρώνονται οι μελέτες για την οριστική δημοπράτηση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.