Τετάρτη, 16 Φεβρουαρίου 2011

Μετρό Θεσσαλονίκης – η διαδρομή

mauroprovato, 16/02/2011

Όπως είχαμε αναφέρει και σε προηγούμενο άρθρο το μετρό της Θεσσαλονίκης θεωρητικά θα ολοκληρωθεί το 2018.  Αρχικά θα ήταν έτοιμο τον Οκτώβριο του 2012 όμως πήρε παράταση για τις αρχές του 2014, ημερομηνία όμως που ξανά αποδείχτηκε αισιόδοξη.
Ποιά θα είναι όμως η διαδρομμή;

Η βασική γραμμή θα έχει μήκος 9,6 km υπόγειας γραμμής και θα περιλαμβάνει 13 σταθμούς:
  • Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός (Μοναστηρίου & Αναγεννήσεως)
  • Δημοκρατίας (Μοναστηρίου & 26ης Οκτωβρίου)
  • Βενιζέλου (Εγνατίας & Βενιζέλου)
  • Αγία Σοφία (Εγνατίας & Αγ. Σοφίας)
  • Συντριβάνι (Εγνατίας & Αγγελάκη)
  • Πανεπιστήμιο (Εγνατίας & 3ης Σεπτεμβρίου)
  • Παπάφη (Κων. Καραμανλή & Παπάφη)
  • Ευκλείδη (Ασκληπιού & Κατσιμίδη)
  • Φλέμιγκ (Δελφών & Φλέμινγκ)
  • Αναλήψεως (Δελφών & Αναλήψεως)
  • Πατρικίου (Σόλωνος & 25ης Μαρτίου)
  • Βούλγαρη (Παπαδάκη & Βούλγαρη)
  • Νέα Ελβετία (Μ. Ψελλού)
Έχει προαποφασιστεί επίσης η επέκταση του έργου με τη δημιουργιά σταθμών προς τις εξής κατευθύνσεις:

Προς το Δήμο Καλαμαριάς

Από το σταθμό Πατρικίου προς τα νότια, υπό της οδού Πόντου, με 4,8 km υπόγειας γραμμής και 5 νέους σταθμούς :
  • Νομαρχία (στη Νομαρχία)
  • Καλαμαριά (Πόντου & Αιγαίου)
  • Αρετσού (στο Δημοτικό Γήπεδο «Αριστοτέλης»)
  • Νέα Κρήνη (Πόντου & Βρυούλων)
  • Μίκρα (πλησίον του εθνικού γυμναστηρίου Μίκρας)
Στη Μίκρα θα κατασκευαστούν επίσης σταθμός μετεπιβίβασης του ΟΑΣΘ, χώρος στάθμευσης 1.000 ΙΧ οχημάτων και αμαξοστάσιο.

Προς το Δήμο Παύλου Μελά

Από το σταθμό Δημοκρατίας προς τα βορειοανατολικά, υπό τις οδούς Λαγκαδά και Κωνσταντινουπόλεως, με 5 km υπόγειας γραμμής και 6 νέους σταθμούς:
  • Νεάπολη (Λαγκαδά & Βενιζέλου)
  • Παύλου Μελά (στο νότιο άκρο του στρατοπέδου)
  • Σταυρούπολη(στο βόρειο άκρο του στρατοπέδου)
  • Πολίχνη(Κων/πόλεως & Στρατού)
  • Ευκαρπία (Περιφερειακή Οδός & 25ης Μαρτίου)
  • Νοσοκομείο Παπαγεωργίου

Προς το Δήμο Κορδελιού-Ευόσμου

Από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό προς τα βορειοδυτικά με υπόγεια χάραξη και 4 νέους σταθμούς:
  • Αμπελόκηποι(πλατεία Αμπελοκήπων)
  • Μενεμένη (στο Δημαρχείο Μενεμένης)
  • Εύοσμος(πλατεία Ευόσμου)
  • Σχολές (πλησίον του ΤΕΛ Ευόσμου)

Προς το Αεροδρόμιο

Από το σταθμό Μίκρας προς το Αεροδρόμιο Μακεδονίας στα νότια, με επίγεια παραλιακή χάραξη (ή υπέργεια /monorail στην οδό Γεωργικής Σχολής) με 5 νέους σταθμούς:
  • στην περιοχή της Ανωτέρας Σχολής Πολέμου
  • στον Ανατολικό Σταθμό ΙΚΕΑ
  • στον κόμβο Θέρμης
  • στην περιοχή του Καζίνου Θεσσαλονίκης
  • στο Αεροδρόμιο Μακεδονίας
Σχεδιάζεται στο μέλλον μία ακόμη επέκταση.Προτείνεται η σύνδεση της Σίνδου, του ΤΕΙ, του Σταθμού ΚΤΕΛ Μακεδονία και του Δήμου Θερμαϊκού με μέσα σταθερής τροχιάς, όπως το μετρό ή ο προαστιακός.
Χαρακτηριστικά μαζί με τις προεκτάσεις το μετρό θα φαίνεται ως εξής:
Όμως μια αλλαγή της χάραξης της βασικής γραμμή βρίσκεται υπό εξέταση. Σχεδιάζεται να καταργηθεί το τμήμα από το σταθμό Πατρικίου μέχρι τη Νέα Ελβετία, μαζί με το αμαξόστασιο της Πυλαίας, και να ενταχθεί η επέκταση προς το Δήμος Καλαμαριάς στη βασική γραμμή. Επίσης σχεδιάζεται ένας νέος κλάδος που θα διαχωρίζεται από τη βασική γραμμή στο Πανεπιστήμιο και θα κατευθύνεται προς την Τούμπα, τη Χαριλάου και τη Νέα Ελβετία. Εφόσον αυτή η αλλαγή εγκριθεί από τους φορείς κατασκευής και χρηματοδότησης του έργου, θα μπορέσει να υλοποιηθεί.
Αυτή τη στιγμή έχει ολοκληρωθεί το  1/3 ΜΟΝΟ της αρχικής γραμμής χωρίς φυσικά της προεκτάσεις, ενώ σχεδόν στο μισό έργο δεν έχει πραγματοποιηθεί ΚΑΜΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑ.
Πραγματικά το Μετρό θα αποφορτίσει την Θεσσαλονίκη και μαζί με τις προεκτάσεις που σχεδιάζονται θα αποτελέσει μια λύση στο έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα της. Οι ρυθμοί όμως του έργου είναι τόσο αργοί που μόνο όνειρο φαντάζει ακόμα η λειτουργία του. Ένα όνειρο όμως που έχει ήδη χρεωθεί και συνεχίζει να χρεώνεται στους πολίτες.

1 σχόλιο:

  1. Ανώνυμος7/9/11, 8:17 μ.μ.

    θα σταματαει αγ σοφιας και θα ανακοινωννεται απο τα ηχεια :παρακαλω οσοι εναι απο την μεση και μπροστα κατεβαινουν αγ.σοφιας και τα πισω βαγονια Βενιζελου ....ειναι πραγματικα αστειο ενω θα μπορουσε απλα να ειχαμε ηδη ενα τραμ ....αφου δεν παει τρενο χαλκιδικη τι να πουμε για την πολη οδηγουμαστε σε βαλκανικο μεσαιωνα !

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.