Τρίτη 24 Ιανουαρίου 2012

«Καύσιμα» 628 εκατ. ευρώ για το μετρό Θεσσαλονίκης

"Η", 24/01/2012
Ποσό 400 εκατ. ευρώ θα δοθεί από το Ταμείο Συνοχής, ώστε να προχωρήσει με ταχύτατες διαδικασίες το έργο

Στη... γραμμή για την επέκτασή του προς την Καλαμαριά, εισήλθε το μετρό της Θεσσαλονίκης, μετά τη χθεσινή απόφαση του υπουργείου Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, να εντάξει το έργο για χρηματοδότηση στο επιχειρησιακό πρόγραμμα «Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη»...

Έχοντας εξασφαλίσει και με τη... βούλα τα αναγκαία... καύσιμα για να κινηθεί το έργο -που έχει συνολικό προϋπολογισμό 628 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 400 εκατ. ευρώ αποτελούν τη συγχρηματοδοτούμενη δαπάνη από το Ταμείο Συνοχής- φθάνει, πλέον, στην προτελευταία «στάση». «Απομένει να εγκριθούν από τη Διαχειριστική Αρχή του ΥΠΕΚΑ τα τεύχη δημοπράτησης, κάτι που αναμένεται να συμβεί εντός των επόμενων 1-2 εβδομάδων», τόνισε στην «Η» ο διευθυντής της Μετρό Θεσσαλονίκης κ. Κωνσταντινίδης, για να σημειώσει ότι αμέσως μετά θα έχουμε τη δεύτερη φάση του διαγωνισμού, που θα οδηγήσει στην επιλογή του αναδόχου. Ήδη σε προγενέστερο στάδιο η αναθέτουσα αρχή διενήργησε διαγωνισμό από τον οποίο έχουν προεπιλεγεί τέσσερις εταιρείες και κοινοπρακτικά σχήματα, στα οποία θα δοθούν τα τεύχη δημοπράτησης, ώστε να τα μελετήσουν και να καταθέσουν την τεχνική και οικονομική τους προσφορά.
Εταιρεία
Στη short list της πρώτης φάσης περιλαμβάνονται η κατασκευαστική εταιρεία «Άκτωρ ΑΤΕ» και οι κοινοπραξίες των εταιρειών «ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστική - Imbregilo - Seli - Ansaldo Sds», «ΤΕΡΝΑ Α.Ε. - Alpine Bou Gbh - FCC Construction S.A.» και «J&P Άβαξ - Ghella Spa - Alstom Transport S.A.».
Η υποβολή προσφορών εκτιμάται ότι θα συντελεστεί σε περίπου 3 μήνες από την παραλαβή των τευχών δημοπράτησης και εφόσον δεν υπάρξουν ενστάσεις υπολογίζεται πως η ανάδειξη αναδόχου και η εγκατάσταση του εργολάβου θα πραγματοποιηθεί το αργότερο στο τέλος του Καλοκαιριού ή αρχές Φθινοπώρου. Κατά την περίοδο κατασκευής του έργου, που θα έχει μήκος 4,8 χιλιόμετρα και 5 σταθμούς (νομαρχία, Καλαμαριάς, Αρετσού, Ν. Κρήνη και Μίκρα) εκτιμάται ότι θα δημιουργηθούν 1.040 περίπου νέες θέσεις εργασίας και 100 νέες μόνιμες θέσεις, κατά τη φάση λειτουργίας. Με την ολοκλήρωσή του θα εξυπηρετηθούν περί τους 87.000 επιβάτες ημερησίως, ενώ ο πρόσθετος πληθυσμός που θα έχει δυνατότητα πρόσβασης σε Μέσα Μαζικής Μεταφοράς σταθερής τροχιάς, θα ανέλθει σε 91.000 περίπου. Το περιβαλλοντικό όφελος εκτιμάται ότι θα είναι 8,2 χιλιάδες τόνοι C02 κατ' έτος.
Ποιότητα ζωής «Με την υλοποίηση του έργου αναβαθμίζεται σημαντικά η ποιότητα ζωής των κατοίκων της Θεσσαλονίκης, βελτιώνονται δραστικά οι συνθήκες κυκλοφορίας και μειώνεται η επιβάρυνση του περιβάλλοντος και της ατμόσφαιρας», δήλωσε ο υπουργός ΠΕΚΑ Γιώργος Παπακωνσταντίνου. Ο υφυπουργός Υποδομών και Δικτύων Γ. Μαγκριώτης προανήγγειλε δημοπράτηση μέχρι το 2013 και της νέας γραμμής από το Βαρδάρι προς την Ευκαρπία και τα νοσοκομεία. Ανέφερε ακόμη ότι η Αττικό Μετρό Α.Ε. οριστικοποιεί και τη χάραξη των άλλων δύο γραμμών από το Σταθμό σε Ξηροκρίνη, Αμπελοκήπους, Μενεμένη, Εύοσμο, και Κορδελιό και από Πανεπιστήμιο προς Τούμπα, Χαριλάου και Ν. Ελβετία, ενώ μελετά και την επέκταση από τη Μίκρα στο αεροδρόμιο.
Του Λεωνίδα Λιάμη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.