rthess.gr,25/07/2012
«Το μετρό είναι ένα έργο πνοής για τη Θεσσαλονίκη, την κατασκευή του οποίου στηρίζουν όλοι οι Θεσσαλονικείς, επαγγελματίες και κάτοικοι. Μόνο που οι συνεχείς και μεγάλες καθυστερήσεις το έχουν καταστήσει εφιάλτη για όσους επαγγελματίες δραστηριοποιούνται στον άξονα κατασκευής του και ιδίως στις οδούς Μοναστηρίου, Εγνατίας και Δελφών, καθώς κοντά στα εργοτάξια η εμπορική κίνηση έχει σχεδόν μηδενιστεί και περίπου οι μισές επιχειρήσεις έχουν κλείσει»...
Αυτό δήλωσε ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης Μιχάλης Ζορπίδης, κατά τη διάρκεια της επίσκεψής που πραγματοποίησε στα εργοτάξια του μετρό ως επικεφαλής αντιπροσωπείας του επιμελητηρίου. Ο πρόεδρος του ΕΕΘ μιλώντας με τους υπευθύνους της Αττικό Μετρό αλλά και τους επαγγελματίες που συνάντησε σημείωσε ότι το μετρό «είναι ένα έργο που το έχει ανάγκη η πόλη, που θα ανακουφίσει τους Θεσσαλονικείς κάνοντας τη ζωή τους ευκολότερη, αλλά το σημαντικότερο είναι ένα έργο που θα δώσει ανάσα στην οικονομική ανάπτυξη και θα επαναφέρει τη ζωντάνια του αστικού περιβάλλοντος που τα τελευταία χρόνια έχει μαραζώσει και πρέπει η ολοκλήρωσή του να προωθηθεί το ταχύτερο δυνατό».
Ταυτόχρονα υπογράμμισε ότι «παρά τα επανειλημμένα διαβήματα από το 2006 προς κάθε αρμόδιο, παρά της επανειλημμένες συσκέψεις με την Αττικό Μετρό Α.Ε και τους αρμόδιους υπουργούς των προηγούμενων κυβερνήσεων, παρά το μνημόνιο συνεργασίας που υπογράψαμε οι φορείς της Θεσσαλονίκης και οι υπεύθυνοι του έργου, πολιτική ηγεσία και ανάδοχοι στις 18 Απριλίου 2011, βρίσκουμε ακόμη μπροστά μας άλυτα ζητήματα που θα έπρεπε να έχουν αντιμετωπισθεί πριν καν ξεκινήσει το έργο».
«Το ζήτημα σε αυτή τη φάση είναι να βρούμε πρακτικούς τρόπους για να στηρίξουμε τους επιχειρηματίες που έχουν πληγεί και σε αυτό είναι απαραίτητη η συνδρομή της πολιτείας, που δεν μπορεί, πλέον, να αδιαφορεί» επεσήμανε ο κ. Ζορπίδης, ο οποίος προτείνει τα ακόλουθα έξι μέτρα για την ανακούφιση των επαγγελματιών, οι οποίοι χωρίς δική τους ευθύνη έχουν εμπλακεί σε μια πολύ δυσάρεστη κατάσταση:
1) Πλήρης απαλλαγή τους από την καταβολή Δημοτικών τελών.
2) Θέσπιση ειδικών χαμηλών φορολογικών συντελεστών για την φορολόγηση των συγκεκριμένων επιχειρήσεων, για όσο διάστημα καθυστερεί το έργο.
3) Υπαγωγή σε ειδικό καθεστώς για τις ασφαλιστικές εισφορές των ταμείων ΙΚΑ και ΟΑΕΕ
4) Εφαρμογή ευνοϊκών ρυθμίσεων για την καταβολή τόσο των φορολογικών όσο και των ασφαλιστικών υποχρεώσεων.
5) Βελτίωση των συνθηκών διέλευσης στους χώρους γύρω από τα εργοτάξια με πρώτες προτεραιότητες την καθαριότητα, τον ευπρεπισμό, την ασφάλεια και τον φωτισμό.
6) Αστυνόμευση των χώρων των εργοταξίων, που ιδιαίτερα κατά τις νυχτερινές ώρες γίνονται θύλακες παραβατικότητας.
«Το μετρό είναι ένα έργο πνοής για τη Θεσσαλονίκη, την κατασκευή του οποίου στηρίζουν όλοι οι Θεσσαλονικείς, επαγγελματίες και κάτοικοι. Μόνο που οι συνεχείς και μεγάλες καθυστερήσεις το έχουν καταστήσει εφιάλτη για όσους επαγγελματίες δραστηριοποιούνται στον άξονα κατασκευής του και ιδίως στις οδούς Μοναστηρίου, Εγνατίας και Δελφών, καθώς κοντά στα εργοτάξια η εμπορική κίνηση έχει σχεδόν μηδενιστεί και περίπου οι μισές επιχειρήσεις έχουν κλείσει»...
Αυτό δήλωσε ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης Μιχάλης Ζορπίδης, κατά τη διάρκεια της επίσκεψής που πραγματοποίησε στα εργοτάξια του μετρό ως επικεφαλής αντιπροσωπείας του επιμελητηρίου. Ο πρόεδρος του ΕΕΘ μιλώντας με τους υπευθύνους της Αττικό Μετρό αλλά και τους επαγγελματίες που συνάντησε σημείωσε ότι το μετρό «είναι ένα έργο που το έχει ανάγκη η πόλη, που θα ανακουφίσει τους Θεσσαλονικείς κάνοντας τη ζωή τους ευκολότερη, αλλά το σημαντικότερο είναι ένα έργο που θα δώσει ανάσα στην οικονομική ανάπτυξη και θα επαναφέρει τη ζωντάνια του αστικού περιβάλλοντος που τα τελευταία χρόνια έχει μαραζώσει και πρέπει η ολοκλήρωσή του να προωθηθεί το ταχύτερο δυνατό».
Ταυτόχρονα υπογράμμισε ότι «παρά τα επανειλημμένα διαβήματα από το 2006 προς κάθε αρμόδιο, παρά της επανειλημμένες συσκέψεις με την Αττικό Μετρό Α.Ε και τους αρμόδιους υπουργούς των προηγούμενων κυβερνήσεων, παρά το μνημόνιο συνεργασίας που υπογράψαμε οι φορείς της Θεσσαλονίκης και οι υπεύθυνοι του έργου, πολιτική ηγεσία και ανάδοχοι στις 18 Απριλίου 2011, βρίσκουμε ακόμη μπροστά μας άλυτα ζητήματα που θα έπρεπε να έχουν αντιμετωπισθεί πριν καν ξεκινήσει το έργο».
«Το ζήτημα σε αυτή τη φάση είναι να βρούμε πρακτικούς τρόπους για να στηρίξουμε τους επιχειρηματίες που έχουν πληγεί και σε αυτό είναι απαραίτητη η συνδρομή της πολιτείας, που δεν μπορεί, πλέον, να αδιαφορεί» επεσήμανε ο κ. Ζορπίδης, ο οποίος προτείνει τα ακόλουθα έξι μέτρα για την ανακούφιση των επαγγελματιών, οι οποίοι χωρίς δική τους ευθύνη έχουν εμπλακεί σε μια πολύ δυσάρεστη κατάσταση:
1) Πλήρης απαλλαγή τους από την καταβολή Δημοτικών τελών.
2) Θέσπιση ειδικών χαμηλών φορολογικών συντελεστών για την φορολόγηση των συγκεκριμένων επιχειρήσεων, για όσο διάστημα καθυστερεί το έργο.
3) Υπαγωγή σε ειδικό καθεστώς για τις ασφαλιστικές εισφορές των ταμείων ΙΚΑ και ΟΑΕΕ
4) Εφαρμογή ευνοϊκών ρυθμίσεων για την καταβολή τόσο των φορολογικών όσο και των ασφαλιστικών υποχρεώσεων.
5) Βελτίωση των συνθηκών διέλευσης στους χώρους γύρω από τα εργοτάξια με πρώτες προτεραιότητες την καθαριότητα, τον ευπρεπισμό, την ασφάλεια και τον φωτισμό.
6) Αστυνόμευση των χώρων των εργοταξίων, που ιδιαίτερα κατά τις νυχτερινές ώρες γίνονται θύλακες παραβατικότητας.
Ο Διευθυντής της Αττικό Μετρό τι τους είπε πάλι; Πως φταίνε τα αρχαία για τη Δελφών - μηπως επειδή είναι αρχαίο το όνομα του δρόμου; χα χα! Έχουν καταντήσει σχεδόν γραφικοί! Απόρώ με την υπομονή του Ζορπίδη.
ΑπάντησηΔιαγραφή