technews-greece.blogspot.gr,25/09/2012
Νέα σύσκεψη πραγματοποιείται την επόμενη Τρίτη 25 Σεπτεμβρίου για να αναζητηθούν τα αίτια της καθυστέρησης στην ολοκλήρωση του Μετρό Θεσσαλονίκης. Μετά την πρωτοβουλία του Αντιπεριφερειάρχη Θεσσαλονίκης Απόστολου Τζιτζικώστα και την ενδελεχή συζήτηση του θέματος στη Μητροπολιτική Επιτροπή την προηγούμενη Παρασκευή, αυτή τη φορά είναι το Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας του ΤΕΕ που πήρε την πρωτοβουλία να καλέσει σε συνάντηση όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, ώστε να αναζητηθούν εκ νέου λύσεις που θα καταστήσουν δυνατή τη συνέχεια των εργασιών...
Νέα σύσκεψη πραγματοποιείται την επόμενη Τρίτη 25 Σεπτεμβρίου για να αναζητηθούν τα αίτια της καθυστέρησης στην ολοκλήρωση του Μετρό Θεσσαλονίκης. Μετά την πρωτοβουλία του Αντιπεριφερειάρχη Θεσσαλονίκης Απόστολου Τζιτζικώστα και την ενδελεχή συζήτηση του θέματος στη Μητροπολιτική Επιτροπή την προηγούμενη Παρασκευή, αυτή τη φορά είναι το Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας του ΤΕΕ που πήρε την πρωτοβουλία να καλέσει σε συνάντηση όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, ώστε να αναζητηθούν εκ νέου λύσεις που θα καταστήσουν δυνατή τη συνέχεια των εργασιών...
Με δεδομένο πως το έργο έχει αυτή τη στιγμή κατ’ ουσία σταματήσει με καταστροφικές συνέπειες για την οικονομική ζωή της πόλης και μπροστά στον ορατό κίνδυνο να σταματήσει οριστικά, λόγω της αδυναμίας της αναδόχου κοινοπραξίας να υποστηρίξει τη συνέχεια των εργασιών, η κυβέρνηση καλείται να πάρει άμεσα αποφάσεις και να λύσει το γόρδιο δεσμό.
«Στην τελευταία σύσκεψη της Μητροπολιτικής Επιτροπής, με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων, βγήκαν για πρώτη φορά στην επιφάνεια τα προβλήματα που έχουν οδηγήσει το Μετρό Θεσσαλονίκης στην σημερινή τραγική κατάσταση» σημειώνει ο Αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης Απόστολος Τζιτζικώστας. «Το έργο ουσιαστικά έχει σταματήσει, οι ευθύνες είναι συγκεκριμένες, έχουν επιμεριστεί και αποδοθεί. Δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια, τώρα πρέπει να δοθούν λύσεις. Αν δεν επιλυθούν άμεσα τα ζητήματα, το μεγαλύτερο έργο της Θεσσαλονίκης κινδυνεύει να τιναχτεί στον αέρα», προειδοποιεί.
Ο νέος γενικός γραμματέας δημοσίων έργων Στράτος Σιμόπουλος με δηλώσεις του στην «Κ» επαναλαμβάνει πως το Μετρό αποτελεί έργο απόλυτης προτεραιότητας για την κυβέρνηση. «Ασχολούμαστε καθημερινά», προσθέτει, «με την επίλυση όλων των υφιστάμενων προβλημάτων, μεταξύ των οποίων το μεγαλύτερο είναι ο επανακαθορισμός των σχέσεων της Αττικό Μετρό με την ανάδοχο κοινοπραξία». Στις σχέσεις ακριβώς της Αττικό Μετρό με την ανάδοχο εντοπίζεται και η κύρια αιτία της κακοδαιμονίας.
«Να μπει εντεταλμένος»
«Εάν δεν αλλάξει ο «τρόπος συνεννόησης» μεταξύ της κοινοπραξίας όπου κυρίαρχο ρόλο παίζει η ΑΕΓΕΚ και της Αττικό Μετρό, το έργο θα τιναχθεί στον αέρα» λένε άνθρωποι που γνωρίζουν τα γεγονότα ενώ για «πολιτική βούληση» που απαιτείται κάνει λόγο και ο Κωνσταντίνος Ζέρβας, μέλος του Δ.Σ. της Αττικό Μετρό και αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος. «Οι λύσεις είναι δύο: Ή ρύθμιση των σχέσεων ή έκπτωση της αναδόχου. Το Μετρό μπορεί και πρέπει να ολοκληρωθεί, αυτό άλλωστε πρέπει να είναι το κύριο μέλημα όλων των Θεσσαλονικέων.» Ο κ. Ζέρβας πιστεύει, όπως δηλώνει, στη δυναμική του γενικού γραμματέα δημοσίων έργων, και ελπίζει να έχει την καθαρή φωνή που απαιτείται αλλά και τη «φώτιση», να πάρει τις σωστές αποφάσεις. «Το Μετρό έχει περάσει τις «παιδικές του ασθένειες». Τεχνικά πλέον είναι εφαρμόσιμο, μπορεί να μπει στην τελική φάση κατασκευής του. Οι αρχαιολογικές εργασίες έχουν ολοκληρωθεί κατά 70%.
Οι απαλλοτριώσεις έχουν σχεδόν συντελεστεί, αλλά υπάρχει ένας όγκος απαιτήσεων από τον ανάδοχο» σημειώνει. Για τον αντιδήμαρχο Περιβάλλοντος θα αποτελούσε βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση ο ορισμός εντεταλμένου συμβούλου για το Μετρό. «Στο Μετρό πρέπει να μπει εντεταλμένος σύμβουλος, ένας άνθρωπος που θα έχει τη γενική εποπτεία, θα τρέχει και θα συντονίζει εκ του σύνεγγυς το όλο έργο, δίνοντας άμεσα λύσεις», καταλήγει.
Θετικό βήμα
Στο μεταξύ, σύμφωνα με απόλυτα διασταυρωμένες πληροφορίες και σε μια θετική εξέλιξη, στο υπουργείο Ανάπτυξης φέρεται πως έχει φτάσει έγγραφο από το δήμο Θεσσαλονίκης που επιτρέπει στο Αττικό Μετρό να εισέλθει στο σταθμό της Ν. Ελβετίας, ενώ επίκειται άμεσα λύση του προβλήματος που έχει ανακύψει στο Αμαξοστάσιο, μειώνοντας τα προβλήματα.
Θυμίζουμε ότι στη πρόσφατη σύσκεψη που συνεκλήθη στην Περιφέρεια ο κ. Τζιτζικώστας είχε βάλλει κατά της διοίκησης του Δήμου για την καθυστέρηση στην παράδοση των χώρων στη Ν. Ελβετία και στο Αμαξοστάσιο.
Στο μεταξύ συνάντηση με τον Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Κωστή Χατζηδάκη είχε ο βουλευτής ΝΔ Α’ Θεσσαλονίκης και επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης στον Δήμο Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Γκιουλέκας, ο οποίος ζήτησε πληροφορίες για την εξέλιξη των εργασιών του Μετρό Θεσσαλονίκης για το οποίο ο Υπουργός Ανάπτυξης τόνισε ότι αποτελεί άμεση προτεραιότητα η ολοκλήρωσή του, αναφερόμενος και στον κύριο κορμό του έργου αλλά και στην επέκτασή του προς την Καλαμαριά. Για τον κύριο κορμό ο κ. Χατζηδάκης υπενθύμισε τα προβλήματα ρευστότητας της εταιρίας.
Εξάλλου η δημοτική σύμβουλος Άννα Ευθυμίου δήλωσε ότι το μετρό της Θεσσαλονίκης αποτελεί αδιαμφισβήτητα ένα πολύ μεγάλο έργο. «Ωστόσο, σήμερα τείνει να εξελιχθεί σε ένα σύγχρονο γεφύρι της Άρτας. Το αρχικό χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης ήταν το 2012, μετά πήγαμε στο 2014 και τώρα λέγεται ότι στην καλύτερη περίπτωση θα είναι έτοιμο στο τέλος του 2016, κάτι όμως που εκ των πραγμάτων φαντάζει μάλλον ουτοπικό», κατέληξε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.