kerdos.gr,26/02/2013
Την άποψη ότι η Μέση Οδός της Βυζαντινής Θεσσαλονίκης που αποκάλυψε η αρχαιολογική σκαπάνη κατά τη διάρκεια των εργασιών για το μετρό, στο σταθμό Βενιζέλου, αποτελεί συγκριτικό πλεονέκτημα της πόλης και τα ευρήματα για να αναδειχθούν δεν πρέπει να μεταφερθούν, εξέφρασαν οι ομιλητές στην εκδήλωση που διοργάνωσε το τμήμα Τέχνης και Πολιτισμού ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ Θεσσαλονίκης και η Δημοτική Κίνηση “Θεσσαλονίκη-Ανοιχτή Πόλη”... Όπως τονίστηκε, τα ευρήματα πρέπει να διατηρηθούν κατά χώραν και να ανασχεδιαστεί το έργο.
Το μέλος της γραμματείας του Τμήματος Τέχνης και Πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ, Μαρία Τζώγα, σημείωσε ότι η μεταφορά των ευρημάτων στο στρατόπεδο Παύλου Μελά, όπως αποφάσισε το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, είναι έργο δαπανηρό και δεν έχει προετοιμαστεί χώρος που θα εξασφαλίζει την ανάδειξη τους.
Η χάραξη του έργου του μετρό στο συγκεκριμένο βάθος και η πυκνότητα των σταθμών στο κέντρο της Θεσσαλονίκης οδηγεί στην καταστροφή των αρχαίων, τόνισε η προϊσταμένη της 9ης Εφορείας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων, Δέσποινα Μακροπούλου, η οποία επισήμανε ότι οι αρχαιολόγοι είχαν προειδοποιήσει για τα αναμενόμενα ευρήματα.
Η ιστορία πρέπει να είναι επισκέψιμη και δεν αρχειοθετείται, υπογράμμισε ο επικεφαλής της κίνησης “Θεσσαλονίκη-Ανοιχτή Πόλη”, Τριαντάφυλλος Μηταφίδης και επικαλέστηκε τον Βρετανό ιστορικό Μαρκ Μαζάουερ, ο οποίος είχε τονίσει ότι η Θεσσαλονίκη “δεν σχεδιάζει το μέλλον γιατί δεν σκέφτεται το παρελθόν της”.
Την άποψη ότι η μεταφορά των ευρημάτων θα σημάνει την καταστροφή τους εξέφρασε ο καθηγητής Βυζαντινής Αρχαιολογίας του ΑΠΘ, Άρης Μέντζος και δήλωσε βέβαιος ότι αν γίνει νηφάλια συζήτηση θα βρεθούν λύσεις για την συνύπαρξη των αρχαίων με το μετρό.
Διαχρονικά απασχολούσε την πόλη το θέμα της διαχείρισης των αρχαίων, όπως επισήμανε ο αναπληρωτής καθηγητής Αρχαίας Ιστορίας του ΑΠΘ, Παντελής Νίγδελης.
Αναφέρθηκε στην αλληλογραφία του πρώτου έφορου αρχαιοτήτων, μετά την απελευθέρωση της πόλης, Γεώργιου Οικονόμου, ο οποίος με επιστολή του προς τον νομάρχη στις 16 Απριλίου 1913 απηύθυνε έκκληση να διατηρηθούν τα λείψανα του βυζαντινού περιβόλου της πόλης.
Την ανάγκη να μην αλλοιωθεί η φυσιογνωμία του βυζαντινού δρόμου, που άντεξε 24 αιώνες επισήμανε η επίκουρη καθηγήτρια Βυζαντινής Αρχαιολογίας του ΑΠΘ, Μελίνα Παϊσίδου και πρόσθεσε ότι με τη μεταφορά του θα δημιουργηθεί μια αλλοιωμένη και σκηνογραφημένη ρεπλίκα.
Διεθνή αγώνα για να καταλήξει ευνοϊκά η προσπάθεια διάσωσης του μνημείο ξεκίνησε ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων, σημείωσε η εκπρόσωπος του Γεωργία Στρατούλη. Τόνισε, δε, ότι η πόλη πρέπει να ασπαστεί την ιστορία της και να επενδύσει στον εαυτό της και στο μέλλον της.
Την ανάγκη τα ευρήματα να ενταχθούν στην καθημερινότητα της πόλης επισήμανε η αρχιτέκτονας Βιβιάνα Μεταληνού. Πρότεινε να γίνει διεθνής αρχιτεκτονικός διαγωνισμός για την ανάδειξη τους, σε συνδυασμό με το Αλκαζάρ και τα Λουτρά Παράδεισος, που βρίσκονται στην ίδια περιοχή.
Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ, Τάσος Κουράκης υπογράμμισε ότι ο διευθυντής του μετρό Θεσσαλονίκης, Γιώργος Κωνσταντινίδης όταν επικοινώνησε μαζί του για να του πει ότι δεν θα παραστεί στην εκδήλωση λόγω έκτακτου κωλύματος, τον διαβεβαίωσε ότι, μετά από έγγραφο, θα δώσει στον ΣΥΡΙΖΑ τα σχέδια του έργου.
Όταν γίνει αυτό, είπε ο κ. Κουράκης, θα μπορούσε να βρεθεί μια λύση για την τροποποίηση του έργου στο συγκεκριμένο σημείο.
Γ. Χατζηγεωργίου
Την άποψη ότι η Μέση Οδός της Βυζαντινής Θεσσαλονίκης που αποκάλυψε η αρχαιολογική σκαπάνη κατά τη διάρκεια των εργασιών για το μετρό, στο σταθμό Βενιζέλου, αποτελεί συγκριτικό πλεονέκτημα της πόλης και τα ευρήματα για να αναδειχθούν δεν πρέπει να μεταφερθούν, εξέφρασαν οι ομιλητές στην εκδήλωση που διοργάνωσε το τμήμα Τέχνης και Πολιτισμού ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ Θεσσαλονίκης και η Δημοτική Κίνηση “Θεσσαλονίκη-Ανοιχτή Πόλη”... Όπως τονίστηκε, τα ευρήματα πρέπει να διατηρηθούν κατά χώραν και να ανασχεδιαστεί το έργο.
Το μέλος της γραμματείας του Τμήματος Τέχνης και Πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ, Μαρία Τζώγα, σημείωσε ότι η μεταφορά των ευρημάτων στο στρατόπεδο Παύλου Μελά, όπως αποφάσισε το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, είναι έργο δαπανηρό και δεν έχει προετοιμαστεί χώρος που θα εξασφαλίζει την ανάδειξη τους.
Η χάραξη του έργου του μετρό στο συγκεκριμένο βάθος και η πυκνότητα των σταθμών στο κέντρο της Θεσσαλονίκης οδηγεί στην καταστροφή των αρχαίων, τόνισε η προϊσταμένη της 9ης Εφορείας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων, Δέσποινα Μακροπούλου, η οποία επισήμανε ότι οι αρχαιολόγοι είχαν προειδοποιήσει για τα αναμενόμενα ευρήματα.
Η ιστορία πρέπει να είναι επισκέψιμη και δεν αρχειοθετείται, υπογράμμισε ο επικεφαλής της κίνησης “Θεσσαλονίκη-Ανοιχτή Πόλη”, Τριαντάφυλλος Μηταφίδης και επικαλέστηκε τον Βρετανό ιστορικό Μαρκ Μαζάουερ, ο οποίος είχε τονίσει ότι η Θεσσαλονίκη “δεν σχεδιάζει το μέλλον γιατί δεν σκέφτεται το παρελθόν της”.
Την άποψη ότι η μεταφορά των ευρημάτων θα σημάνει την καταστροφή τους εξέφρασε ο καθηγητής Βυζαντινής Αρχαιολογίας του ΑΠΘ, Άρης Μέντζος και δήλωσε βέβαιος ότι αν γίνει νηφάλια συζήτηση θα βρεθούν λύσεις για την συνύπαρξη των αρχαίων με το μετρό.
Διαχρονικά απασχολούσε την πόλη το θέμα της διαχείρισης των αρχαίων, όπως επισήμανε ο αναπληρωτής καθηγητής Αρχαίας Ιστορίας του ΑΠΘ, Παντελής Νίγδελης.
Αναφέρθηκε στην αλληλογραφία του πρώτου έφορου αρχαιοτήτων, μετά την απελευθέρωση της πόλης, Γεώργιου Οικονόμου, ο οποίος με επιστολή του προς τον νομάρχη στις 16 Απριλίου 1913 απηύθυνε έκκληση να διατηρηθούν τα λείψανα του βυζαντινού περιβόλου της πόλης.
Την ανάγκη να μην αλλοιωθεί η φυσιογνωμία του βυζαντινού δρόμου, που άντεξε 24 αιώνες επισήμανε η επίκουρη καθηγήτρια Βυζαντινής Αρχαιολογίας του ΑΠΘ, Μελίνα Παϊσίδου και πρόσθεσε ότι με τη μεταφορά του θα δημιουργηθεί μια αλλοιωμένη και σκηνογραφημένη ρεπλίκα.
Διεθνή αγώνα για να καταλήξει ευνοϊκά η προσπάθεια διάσωσης του μνημείο ξεκίνησε ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων, σημείωσε η εκπρόσωπος του Γεωργία Στρατούλη. Τόνισε, δε, ότι η πόλη πρέπει να ασπαστεί την ιστορία της και να επενδύσει στον εαυτό της και στο μέλλον της.
Την ανάγκη τα ευρήματα να ενταχθούν στην καθημερινότητα της πόλης επισήμανε η αρχιτέκτονας Βιβιάνα Μεταληνού. Πρότεινε να γίνει διεθνής αρχιτεκτονικός διαγωνισμός για την ανάδειξη τους, σε συνδυασμό με το Αλκαζάρ και τα Λουτρά Παράδεισος, που βρίσκονται στην ίδια περιοχή.
Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ, Τάσος Κουράκης υπογράμμισε ότι ο διευθυντής του μετρό Θεσσαλονίκης, Γιώργος Κωνσταντινίδης όταν επικοινώνησε μαζί του για να του πει ότι δεν θα παραστεί στην εκδήλωση λόγω έκτακτου κωλύματος, τον διαβεβαίωσε ότι, μετά από έγγραφο, θα δώσει στον ΣΥΡΙΖΑ τα σχέδια του έργου.
Όταν γίνει αυτό, είπε ο κ. Κουράκης, θα μπορούσε να βρεθεί μια λύση για την τροποποίηση του έργου στο συγκεκριμένο σημείο.
Γ. Χατζηγεωργίου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.