news.kathimerini.gr,23/02/2013
Tου Γιωργου Λιαλιου
Στις αρχές Δεκεμβρίου του 2016 τοποθετεί το νέο, αναθεωρημένο χρονοδιάγραμμα της Αττικό Μετρό την έναρξη λειτουργίας του μετρό Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για ένα σενάριο που μοιάζει να κινείται στα όρια της... φαντασίας, με δεδομένο το πλήθος προβλημάτων που αντιμετωπίζει το έργο, πολλά από τα οποία παραμένουν σε εκκρεμότητα. Πάντως, για την κατάρτιση του αισιόδοξου αυτού σεναρίου έχει ληφθεί ως δεδομένη η επίλυση μέσω «φιλικού διακανονισμού» των διαφορών ανάμεσα στο Δημόσιο και την κοινοπραξία...Ας δούμε πού βρισκόμαστε σήμερα, σύμφωνα με το αναθεωρημένο χρονοδιάγραμμα:
- Στον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό θα τελειώσει μέχρι τα μέσα Απριλίου το πρώτο στάδιο των εργασιών και θα αρχίσουν τα ηλεκτρομηχανολογικά.
- Στους σταθμούς Δημοκρατίας και Βενιζέλου έχει ξεκινήσει η κατασκευή του κυρίως σταθμού (πλάκες, σκυροδετήσεις, αποβάθρα).
- Στον σταθμό Αγίας Σοφίας ολοκληρώνεται η κατασκευή της πλάκας στο βόρειο τμήμα, ενώ στο υπόλοιπο εκτελούνται αρχαιολογικές εργασίες παράλληλα με έργα πολιτικού μηχανικού (θα ολοκληρωθούν τον Αύγουστο).
- Στους σταθμούς Συντριβανίου και Πανεπιστημίου βρίσκεται σε εξέλιξη η κατασκευή του σταθμού.
- Στον σταθμό Παπάφη οι εργασίες ξεκίνησαν τον Ιανουάριο.
- Στον σταθμό Ευκλείδη γίνεται η τοποθέτηση των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων.
- Στον σταθμό Φλέμινγκ, ολοκληρώνονται μέσα στο καλοκαίρι τα έργα του 1ου σταδίου.
- Στον σταθμό Αναλήψεως κατασκευάζεται ο σταθμός έως την πλάκα του πυθμένα, ενώ στον σταθμό Πατρικίου έως το επίπεδο -1.
- Στον σταθμό Βούλγαρη είναι ακόμη σε εξέλιξη μόνο προπαρασκευαστικές εργασίες.
- Στον σταθμό Νέας Ελβετίας έχει ξεκινήσει η εκσκαφή του σταθμού.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, ο πρώτος σταθμός που θα τελειώσει είναι ο σταθμός Ευκλείδη τον Μάρτιο του 2014 και ακολουθούν οι σταθμοί: Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός (Οκτ. 2014) και Φλέμινγκ (Νοε. 2014). Το 2015 εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν οι σταθμοί: Πανεπιστήμιο (Ιούν.), Συντριβάνι και Νέα Ελβετία (Αύγ.), καθώς και το αμαξοστάσιο (Απρ.). Το 2016 θα ακολουθήσουν οι σταθμοί: Αναλήψεως (Φεβρ.), Πατρίκιος και Βούλγαρη (Μάιος), Παπάφη (Ιούν.), Βενιζέλου (Σεπτ.), Αγία Σοφία (Οκτ.).
Τα διαφορετικά στάδια δοκιμών εκτιμάται ότι θα ξεκινήσουν τον Νοέμβριο του 2015 και θα διαρκέσουν ένα έτος. Το αξιοσημείωτο είναι πως, όταν υπολογίζεται ότι θα ξεκινήσουν οι δοκιμές, θα έχουν τελειώσει οι 6... από τους 13 σταθμούς. Με αυτά τα δεδομένα η παράδοση του μετρό δεν θα πρέπει να τοποθετείται πριν το 2017-8.
Tου Γιωργου Λιαλιου
Στις αρχές Δεκεμβρίου του 2016 τοποθετεί το νέο, αναθεωρημένο χρονοδιάγραμμα της Αττικό Μετρό την έναρξη λειτουργίας του μετρό Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για ένα σενάριο που μοιάζει να κινείται στα όρια της... φαντασίας, με δεδομένο το πλήθος προβλημάτων που αντιμετωπίζει το έργο, πολλά από τα οποία παραμένουν σε εκκρεμότητα. Πάντως, για την κατάρτιση του αισιόδοξου αυτού σεναρίου έχει ληφθεί ως δεδομένη η επίλυση μέσω «φιλικού διακανονισμού» των διαφορών ανάμεσα στο Δημόσιο και την κοινοπραξία...Ας δούμε πού βρισκόμαστε σήμερα, σύμφωνα με το αναθεωρημένο χρονοδιάγραμμα:
- Στον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό θα τελειώσει μέχρι τα μέσα Απριλίου το πρώτο στάδιο των εργασιών και θα αρχίσουν τα ηλεκτρομηχανολογικά.
- Στους σταθμούς Δημοκρατίας και Βενιζέλου έχει ξεκινήσει η κατασκευή του κυρίως σταθμού (πλάκες, σκυροδετήσεις, αποβάθρα).
- Στον σταθμό Αγίας Σοφίας ολοκληρώνεται η κατασκευή της πλάκας στο βόρειο τμήμα, ενώ στο υπόλοιπο εκτελούνται αρχαιολογικές εργασίες παράλληλα με έργα πολιτικού μηχανικού (θα ολοκληρωθούν τον Αύγουστο).
- Στους σταθμούς Συντριβανίου και Πανεπιστημίου βρίσκεται σε εξέλιξη η κατασκευή του σταθμού.
- Στον σταθμό Παπάφη οι εργασίες ξεκίνησαν τον Ιανουάριο.
- Στον σταθμό Ευκλείδη γίνεται η τοποθέτηση των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων.
- Στον σταθμό Φλέμινγκ, ολοκληρώνονται μέσα στο καλοκαίρι τα έργα του 1ου σταδίου.
- Στον σταθμό Αναλήψεως κατασκευάζεται ο σταθμός έως την πλάκα του πυθμένα, ενώ στον σταθμό Πατρικίου έως το επίπεδο -1.
- Στον σταθμό Βούλγαρη είναι ακόμη σε εξέλιξη μόνο προπαρασκευαστικές εργασίες.
- Στον σταθμό Νέας Ελβετίας έχει ξεκινήσει η εκσκαφή του σταθμού.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, ο πρώτος σταθμός που θα τελειώσει είναι ο σταθμός Ευκλείδη τον Μάρτιο του 2014 και ακολουθούν οι σταθμοί: Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός (Οκτ. 2014) και Φλέμινγκ (Νοε. 2014). Το 2015 εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν οι σταθμοί: Πανεπιστήμιο (Ιούν.), Συντριβάνι και Νέα Ελβετία (Αύγ.), καθώς και το αμαξοστάσιο (Απρ.). Το 2016 θα ακολουθήσουν οι σταθμοί: Αναλήψεως (Φεβρ.), Πατρίκιος και Βούλγαρη (Μάιος), Παπάφη (Ιούν.), Βενιζέλου (Σεπτ.), Αγία Σοφία (Οκτ.).
Τα διαφορετικά στάδια δοκιμών εκτιμάται ότι θα ξεκινήσουν τον Νοέμβριο του 2015 και θα διαρκέσουν ένα έτος. Το αξιοσημείωτο είναι πως, όταν υπολογίζεται ότι θα ξεκινήσουν οι δοκιμές, θα έχουν τελειώσει οι 6... από τους 13 σταθμούς. Με αυτά τα δεδομένα η παράδοση του μετρό δεν θα πρέπει να τοποθετείται πριν το 2017-8.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.