zougla.gr,24/02/2013
Σαν η παλαιότητα και ο χρόνος να δίνουνε αξία σε δυο πέτρες ή δυο σκαλισμένα μάρμαρα, σαν να μη φτάνουν τα προβλήματα που τα λογής-λογής αρχαία δημιουργούν σε ανθρώπους που θέλουν να χτίσουν ένα σπίτι, ο Κουράκης του Σύριζα ανακάλυψε το πρόβλημ...Σώστε τις παλιατζούρες!Αποθηκελυστε τα σκουπίδια!Ιδού η κατάπτυστη δήλωση που βασικά μας καλεί να πετάξουμε λεφτά για διάσωση του τίποτα, για δάσωση αρχαίων σκουπιδιών.ΆΜα γουστάρεις αρχαιοελληνικό πολιτισμό Κουράκη να τον χρηματοδοτήσεις απ την τσέπη σου.
Τάσος Κουράκης:
«Στο σταθμό Βενιζέλου του Μετρό στη Θεσσαλονίκη, οι αρχαιολογικές έρευνες έφεραν στο φως ένα σταυροδρόμι πολιτισμών της πόλης. Εκτός από τον εντυπωσιακό πλακόστρωτο δρόμο και τη μνημειακή διασταύρωση, είναι πολύ σημαντικό ότι αποκαλύφθηκαν και οικοδομικά λείψανα καταστημάτων της εποχής, ένα ιδιαίτερα σπάνιο εύρημα, το οποίο αν διασωθεί θα αποτελέσει ένα εξαιρετικό δείγμα της διαχρονίας της πόλης. Οι αρχαιότητες είναι ανάγκη να διασωθούν και να διατηρηθούν ως επισκέψιμος αρχαιολογικός χώρος στη θέση τους, συνδεδεμένες με τη ζωή της πόλης, σύμφωνα και με τη σύγχρονη αντίληψη για την έκθεση των αρχαιοτήτων, που πρεσβεύει ότι τα αρχαία πρέπει να αποτελούν κομμάτι της σύγχρονης ζωής και όχι να βρίσκονται αποκομμένα πίσω από κάγκελα ή από προθήκες.
Το έργο του μετρό είναι ένα ενιαίο δημόσιο έργο, τόσο συγκοινωνιακό όσο και αρχαιολογικό και αποτελεί δημόσιο αγαθό όπως δημόσιο αγαθό είναι και η πολιτιστική μας κληρονομιά. Η πολιτεία οφείλει να προστατεύει όλα τα δημόσια αγαθά και όχι να προβάλει στην κοινωνία τεχνητά διλήμματα όπως το δίλημμα: αρχαία ή μετρό. Επιβάλλεται λοιπόν να ανοίξει ένας δημόσιος διάλογος για την ανάγκη συνύπαρξης του σταθμού και των αρχαιοτήτων και να αναζητηθεί η κατάλληλη τεχνική λύση που θα το εξασφαλίσει. Το Μετρό είναι επίσης ένα αναπτυξιακό έργο για τη Θεσσαλονίκη και η διατήρηση των αρχαιοτήτων μέσα στους σταθμούς θα συμβάλει σημαντικά στην τόνωση της τουριστικής κίνησης της πόλης, όπως συνέβη και με το μετρό της Κων/λης, το οποίο, λόγω των αρχαιοτήτων, αποτελεί πλέον ένα σημαντικότατο πόλο έλξης τουριστών.
Οι αρχαιότητες της Θεσσαλονίκης έχουν πληρώσει μεγάλο τίμημα για την ανοικοδόμηση της πόλης και στο παρελθόν πολλά μνημεία της έχουν καταστραφεί. Δεν υπάρχει η πολυτέλεια να χαθούν και άλλα. Ελπίζουμε ότι η πολιτική ηγεσία δεν θα υπολογίσει το οικονομικό κόστος περισσότερο από την πολιτιστική κληρονομιά της πόλης. Άλλωστε και η λύση της μεταφοράς και επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων στο στρατόπεδο του Παύλου Μελά έχει αρκετά υψηλό κόστος, το οποίο κανείς δεν γνωρίζει ποιος θα καταβάλλει. Προτείνουμε λοιπόν τα κονδύλια που απαιτούνται για τη μεταφορά και επανατοποθέτηση των αρχαίων στο στρατόπεδο Παύλου Μελά να διατεθούν για την εξεύρεση τεχνικής λύσης ώστε να διατηρηθούν οι αρχαιότητες στο χώρο εύρεσής τους.
Επισημαίνουμε επίσης την ανάγκη συνέχισης των αρχαιολογικών εργασιών στο έργο του μετρό και καλούμε την εταιρεία να μην προχωρήσει στην απόλυση των 450 εργαζομένων, όπως έχει εξαγγείλει, αλλά να προσλάβει και άλλο προσωπικό όχι μόνο για τις αρχαιολογικές εργασίες αλλά γενικά για το έργο, γιατί , ενώ είχε υπολογιστεί ότι στο έργο θα απασχοληθούν 3000 εργαζόμενοι, αυτή τη στιγμή εργάζονται μόνο 850.
Ο Υπουργός, αν και συντάσσεται με την άποψη της εταιρίας ότι δεν υπάρχει δυνατότητα εξεύρεσης τεχνικής λύσης για τη συνύπαρξη των αρχαιοτήτων και του σταθμού, ανέφερε ότι η πόλη είναι τελικά αυτή που θα αποφασίσει.
Καλούμε λοιπόν τους πολίτες της Θεσσαλονίκης μαζί με τους επιστημονικούς και τους κοινωνικούς φορείς να αγωνιστούν και να επιβάλλουν τη διάσωση της πολιτιστικής κληρονομιάς της πόλης, όπως συνέβη αρκετές φορές στο παρελθόν, όταν με την κινητοποίηση των πολιτών αποτράπηκε η οικοδόμηση της πλατεία Ναυαρίνου ή όταν αποτράπηκε η κατασκευή του υπόγειου παρκινγκ κάτω από την πλατεία Διοικητηρίου .
Στον αγώνα αυτό ο ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ θα είναι ενεργός συμπαραστάτης και θα καταβάλει μέσα και έξω από την Bουλή κάθε προσπάθεια για να έχει η πόλη της Θεσσαλονίκης και το έργο του Μετρό και αλώβητα τα μνημεία του πολιτισμού της».
Σαν η παλαιότητα και ο χρόνος να δίνουνε αξία σε δυο πέτρες ή δυο σκαλισμένα μάρμαρα, σαν να μη φτάνουν τα προβλήματα που τα λογής-λογής αρχαία δημιουργούν σε ανθρώπους που θέλουν να χτίσουν ένα σπίτι, ο Κουράκης του Σύριζα ανακάλυψε το πρόβλημ...Σώστε τις παλιατζούρες!Αποθηκελυστε τα σκουπίδια!Ιδού η κατάπτυστη δήλωση που βασικά μας καλεί να πετάξουμε λεφτά για διάσωση του τίποτα, για δάσωση αρχαίων σκουπιδιών.ΆΜα γουστάρεις αρχαιοελληνικό πολιτισμό Κουράκη να τον χρηματοδοτήσεις απ την τσέπη σου.
Τάσος Κουράκης:
«Στο σταθμό Βενιζέλου του Μετρό στη Θεσσαλονίκη, οι αρχαιολογικές έρευνες έφεραν στο φως ένα σταυροδρόμι πολιτισμών της πόλης. Εκτός από τον εντυπωσιακό πλακόστρωτο δρόμο και τη μνημειακή διασταύρωση, είναι πολύ σημαντικό ότι αποκαλύφθηκαν και οικοδομικά λείψανα καταστημάτων της εποχής, ένα ιδιαίτερα σπάνιο εύρημα, το οποίο αν διασωθεί θα αποτελέσει ένα εξαιρετικό δείγμα της διαχρονίας της πόλης. Οι αρχαιότητες είναι ανάγκη να διασωθούν και να διατηρηθούν ως επισκέψιμος αρχαιολογικός χώρος στη θέση τους, συνδεδεμένες με τη ζωή της πόλης, σύμφωνα και με τη σύγχρονη αντίληψη για την έκθεση των αρχαιοτήτων, που πρεσβεύει ότι τα αρχαία πρέπει να αποτελούν κομμάτι της σύγχρονης ζωής και όχι να βρίσκονται αποκομμένα πίσω από κάγκελα ή από προθήκες.
Το έργο του μετρό είναι ένα ενιαίο δημόσιο έργο, τόσο συγκοινωνιακό όσο και αρχαιολογικό και αποτελεί δημόσιο αγαθό όπως δημόσιο αγαθό είναι και η πολιτιστική μας κληρονομιά. Η πολιτεία οφείλει να προστατεύει όλα τα δημόσια αγαθά και όχι να προβάλει στην κοινωνία τεχνητά διλήμματα όπως το δίλημμα: αρχαία ή μετρό. Επιβάλλεται λοιπόν να ανοίξει ένας δημόσιος διάλογος για την ανάγκη συνύπαρξης του σταθμού και των αρχαιοτήτων και να αναζητηθεί η κατάλληλη τεχνική λύση που θα το εξασφαλίσει. Το Μετρό είναι επίσης ένα αναπτυξιακό έργο για τη Θεσσαλονίκη και η διατήρηση των αρχαιοτήτων μέσα στους σταθμούς θα συμβάλει σημαντικά στην τόνωση της τουριστικής κίνησης της πόλης, όπως συνέβη και με το μετρό της Κων/λης, το οποίο, λόγω των αρχαιοτήτων, αποτελεί πλέον ένα σημαντικότατο πόλο έλξης τουριστών.
Οι αρχαιότητες της Θεσσαλονίκης έχουν πληρώσει μεγάλο τίμημα για την ανοικοδόμηση της πόλης και στο παρελθόν πολλά μνημεία της έχουν καταστραφεί. Δεν υπάρχει η πολυτέλεια να χαθούν και άλλα. Ελπίζουμε ότι η πολιτική ηγεσία δεν θα υπολογίσει το οικονομικό κόστος περισσότερο από την πολιτιστική κληρονομιά της πόλης. Άλλωστε και η λύση της μεταφοράς και επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων στο στρατόπεδο του Παύλου Μελά έχει αρκετά υψηλό κόστος, το οποίο κανείς δεν γνωρίζει ποιος θα καταβάλλει. Προτείνουμε λοιπόν τα κονδύλια που απαιτούνται για τη μεταφορά και επανατοποθέτηση των αρχαίων στο στρατόπεδο Παύλου Μελά να διατεθούν για την εξεύρεση τεχνικής λύσης ώστε να διατηρηθούν οι αρχαιότητες στο χώρο εύρεσής τους.
Επισημαίνουμε επίσης την ανάγκη συνέχισης των αρχαιολογικών εργασιών στο έργο του μετρό και καλούμε την εταιρεία να μην προχωρήσει στην απόλυση των 450 εργαζομένων, όπως έχει εξαγγείλει, αλλά να προσλάβει και άλλο προσωπικό όχι μόνο για τις αρχαιολογικές εργασίες αλλά γενικά για το έργο, γιατί , ενώ είχε υπολογιστεί ότι στο έργο θα απασχοληθούν 3000 εργαζόμενοι, αυτή τη στιγμή εργάζονται μόνο 850.
Ο Υπουργός, αν και συντάσσεται με την άποψη της εταιρίας ότι δεν υπάρχει δυνατότητα εξεύρεσης τεχνικής λύσης για τη συνύπαρξη των αρχαιοτήτων και του σταθμού, ανέφερε ότι η πόλη είναι τελικά αυτή που θα αποφασίσει.
Καλούμε λοιπόν τους πολίτες της Θεσσαλονίκης μαζί με τους επιστημονικούς και τους κοινωνικούς φορείς να αγωνιστούν και να επιβάλλουν τη διάσωση της πολιτιστικής κληρονομιάς της πόλης, όπως συνέβη αρκετές φορές στο παρελθόν, όταν με την κινητοποίηση των πολιτών αποτράπηκε η οικοδόμηση της πλατεία Ναυαρίνου ή όταν αποτράπηκε η κατασκευή του υπόγειου παρκινγκ κάτω από την πλατεία Διοικητηρίου .
Στον αγώνα αυτό ο ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ θα είναι ενεργός συμπαραστάτης και θα καταβάλει μέσα και έξω από την Bουλή κάθε προσπάθεια για να έχει η πόλη της Θεσσαλονίκης και το έργο του Μετρό και αλώβητα τα μνημεία του πολιτισμού της».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.