typosthes.gr,30/08/2013
Συμφώνησαν όλοι για το 80% της επιστροφής των αρχαίων του μετρό της Βενιζέλου
Αποσύρει την προσφυγή ο Μπουτάρης
Συμφωνία για τη διατήρηση του βυζαντινού δρόμου που έχει έρθει στο φως από τις ανασκαφές στο σταθμό της Βενιζέλου για το Μετρό της Θεσσαλονίκης, επιτεύχθηκε το βράδυ της Τετάρτης, σε συνάντηση που είχε ο υπουργός Πολιτισμού με τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης.
Στη συνάντηση του κ. Παναγιωτόπουλου με τον κ. Μπουτάρη, αποφασίστηκε η παραμονή του βυζαντινού δρόμου σε ποσοστό περίπου 80% και η ανάδειξή του σε επισκέψιμο αρχαιολογικό χώρο.
Θα προηγηθεί απόσπαση των αρχαιοτήτων ώστε να προχωρήσουν τα έργα του μετρό, τα οποία στη συνέχεια θα επιστρέψουν στην θέση τους, όπως προβλέπει η σχετική μελέτη που συντάχθηκε από το Τεχνικό Επιμελητήριο (Τμήμα Μακεδονίας – Θράκης) σε συνεργασία με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο.
Η μελέτη πρόκειται να συζητηθεί στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο.
Στη σύσκεψη που έγινε στην πόλη με πρωτοβουλία του Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού Πάνου Παναγιωτόπουλου και μετά από συστηματική συνεργασία με τον Δήμαρχο Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη και τον Πρόεδρο της «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ» Χρήστο Τσίτουρα, συμμετείχαν εκτός από τον υπουργό Πολιτισμού και το δήμαρχο Θεσσαλονίκης, ο υπουργός Μακεδονίας –Θράκης Θεόδωρος Καράογλου και ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας.
Αποσύρει την προσφυγή ο Μπουτάρης
Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης δήλωσε πως πρόκειται να αποσύρει την αίτηση ακύρωσης στο Συμβούλιο της Επικρατείας για τη μεταφορά των αρχαιοτήτων, μετά τη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε χθες, στα γραφεία της Αττικό Μετρό υπό τον υπουργό Υποδομών Μιχάλη Χρυσοχοΐδη. Ο κ. Μπουτάρης σημείωσε ότι δεν θα είναι ο δήμος Θεσσαλονίκης που θα μπλοκάρει τη διαδικασία και πρόσθεσε ότι συμφωνήθηκαν όλες οι λεπτομέρειες για την επαναφορά του θέματος στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, στη συνεδρίασης της 17ης Σεπτεμβρίου. «Εξυπακούεται πως η απόσυρση της προσφυγής στο ΣτΕ του Δήμου Θεσσαλονίκης θα πρέπει να τύχει της έγκρισης του Δημοτικού Συμβουλίου, καθώς αυτό είχε εγκρίνει την πρόταση της δημοτικής Αρχής για την προσφυγή. Η θετική αυτή εξέλιξη είναι ιδιαίτερα ικανοποιητική, καθώς στο εξής το έργο μπορεί να προχωρήσει και η Θεσσαλονίκη τελικά θα βρεθεί πλουσιότερη τόσο συγκοινωνιακά όσο και πολιτισμικά» δήλωσε ο δήμαρχος.
«Ήρθα για να ξεμπλοκάρω το έργο»
«Ήρθα εδώ για να ξεμπλοκάρω το έργο του μετρό, με τη συνδρομή όλων των εμπλεκόμενων φορέων. Το μετρό αποτελεί ένα έργο ζωτικής σημασίας για την Θεσσαλονίκη, όμως συναντά πολλά προβλήματα στην υλοποίησή του» είπε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.
Σύμφωνα με τον ίδιο, η αρχική σύμβαση του έργου υπεγράφη τον Απρίλιο του 2006, με ορίζοντα το έργο να έχει παραδοθεί στις 2 Οκτωβρίου του 2012. Μέχρι στιγμής, έχει ολοκληρωθεί το 47% του έργου πολιτικού μηχανικού, το 73% της κατασκευής των σηράγγων και έχει απορροφηθεί μόλις το 33% του προϋπολογισμού.
«Σήμερα ξεπεράστηκαν τα προβλήματα και το έργο μπορεί να προχωρήσει ανεμπόδιστα. Καταρτίστηκε χρονοδιάγραμμα εργασιών για το επόμενο 6μηνο για την επιτάχυνση του έργου και την ανακούφιση της πόλης. Αν υπάρξουν αποκλίσεις και καθυστερήσεις, θα ληφθούν άμεσες αποφάσεις με τρόπο θεσμικό. Έδωσα εντολή για τη διενέργεια διαχειριστικού ελέγχου της σύμβασης» συμπλήρωσε ο υπουργός.
Όσον αφορά στους καταστηματάρχες που επλήγησαν και συνεχίζουν να πλήττονται από το έργο, ο κ. Χρυσοχοίδης τόνισε ότι «υπάρχει πρόβλεψη για την κάλυψη των εξόδων μετεγκατάστασης σε άλλη περιοχή», ενώ για τους εργαζόμενους στο έργο δήλωσε πως «ως το τέλος του χρόνου θα απασχολούνται 900 άτομα. Πριν δύο μήνες ήταν 500 και σήμερα 710».
Ο κ. Μπουτάρης υποστήριξε ότι, αν τον Μάρτιο είχε εισακουσθεί από το υπουργείο Πολιτισμού η αίτηση θεραπείας, την οποία είχε καταθέσει για το θέμα ο Δήμος, δεν θα είχε προχωρήσει η προσφυγή στο ΣτΕ και δεν θα υπήρχε ούτε η μικρή καθυστέρηση που τελικά σημειώθηκε.
Αναφερόμενος στο θέμα της συνύπαρξης αρχαιοτήτων και σταθμού μετρό, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό, Χρήστος Τσίτουρας, επεσήμανε ότι το κόστος των παρεμβάσεων που θα πρέπει να γίνουν δεν είναι απαγορευτικό για το έργο, ενώ πρόσθεσε ότι οι παρεμβάσεις εντάσσονται στη σφαίρα του εφικτού και όχι απλά του επιθυμητού.
«Μπορεί να συνυπάρξει το μετρό με τα αρχαία και να δημιουργηθεί ο μοναδικός σταθμός μετρό στον κόσμο με πραγματικό μουσείο μέσα» κατέληξε.
Ανοίγει η Δελφών
Ανοίγει, μέχρι το τέλος του 2013, μέρος της - αποκλεισμένης από τα εργοτάξια του μετρό - οδού Δελφών στη Θεσσαλονίκη και συγκεκριμένα το τμήμα μεταξύ των οδών Πέτρου Συνδίκα και Μάρκου Μπότσαρη (στο ένα ρεύμα κυκλοφορίας), το οποίο ήταν κλειστό από τον Σεπτέμβριο του 2011.
Μετά το άνοιγμα του ενός ρεύματος σε αυτό το μέρος της οδού, θα είναι κλειστό το τμήμα της από τη Μπότσαρη μέχρι την Ψυχάρη.
Εντός του ιδίου χρονοδιαγράμματος - και για τις ανάγκες κατασκευής του σταθμού «Πατρικίου» - θα προχωρήσει ο αποκλεισμός της οδού Μαρτίου (από οδό Σόλωνος προς Δελφών), με εκτροπή της κυκλοφορίας στην οδό Σνωκ.
Η Σόλωνος θα έχει καταληφθεί από εργοτάξια στο τμήμα από την Οδό Χαλκιδικής ως την πλατεία Πατρικίου, ενώ στην περιοχή του σταθμού Βούλγαρη προβλέπεται να αποκλειστεί η Παπαδάκη (σ.σ. εφόσον λυθεί το θέμα των απαλλοτριώσεων), μεταξύ των οδών Βούλγαρη και Υψηλάντου.
Τα παραπάνω γνωστοποίησε, ο κ. Τσίτουρας, μετά τη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε με τον κ. Χρυσοχοΐδη.
Σύμφωνα με τον κ. Τσίτουρα, τον Μάρτιο του 2014 θα έχει ολοκληρωθεί - σε ό,τι αφορά τουλάχιστον τα έργα πολιτικού μηχανικού - η κατασκευή τεσσάρων σταθμών του μετρό Θεσσαλονίκης και συγκεκριμένα εκείνων του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού (ΝΣΣ), του Πανεπιστημίου, του Ευκλείδη και του Φλέμινγκ, ενώ το ίδιο ισχύει για τον επίσταθμο του ΝΣΣ, τη διακλάδωση Δημοκρατίας και δύο διασταυρώσεις.
Αναφερόμενος, τέλος, στην επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης προς τη Σταυρούπολη, επισήμανε ότι για να κερδηθεί χρόνος -"ή μάλλον χρόνια"- η "Αττικό Μετρό" αποφάσισε, η μελέτη ωρίμανσης του έργου να εκπονηθεί εντός της εταιρείας.
Η λύση που συμφωνήθηκε περιλαμβάνει τα εξής σημεία :
1. Κοινή συνισταμένη όλων όσων μετείχαν στη σύσκεψη είναι η πεποίθηση ότι πρέπει να προχωρήσει και να ολοκληρωθεί το Μετρό στην πόλη της Θεσσαλονίκης.
2. Παράλληλα, όμως, συμφώνησαν όλοι ότι πρέπει να προστατευτούν και να αναδειχθούν τα πολύ σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα που έχουν ανακαλυφθεί στο Σταθμό Βενιζέλου.
3. Εξετάστηκε και έγινε καταρχήν αποδεκτή η νέα, τροποποιημένη πρόταση της «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ», που προβλέπει απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων στο χώρο του Σταθμού Βενιζέλου.
Η νέα, τροποποιημένη πρόταση της «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ» διαμορφώθηκε μετά από συνεργασία με το ΑΠΘ και το ΤΕΕ και μελετήθηκε σε διαδοχικές συσκέψεις εργασίας του Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού, του Δημάρχου Θεσσαλονίκης και του προέδρου της «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ» .
4. Η νέα τροποποιημένη πρόταση της «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ», καθώς και η υποβληθείσα από το Μετρό μελέτη απόσπασης , θα εισαχθούν στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο προκειμένου να γνωμοδοτήσει.
5. Είναι αυτονόητο ότι για να προχωρήσει η διοικητική αυτή διαδικασία ο Δήμος Θεσσαλονίκης θα παραιτηθεί από την εκκρεμή αίτηση ακύρωσης ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας .
Τι γίνεται με το τραμ Θεσσαλονίκης;
Εν τω μεταξύ, να δοθεί «δυνατότητα χρηματοδότησης της επικαιροποίησης της μελέτης για το τραμ Θεσσαλονίκης» ως συμπληρωματικό - κι όχι ανταγωνιστικό - μέσο του μετρό, ζήτησε από τον υπουργό ο κ. Μπουτάρης.
«Η "Αττικό Μετρό" έχει αναλάβει την ιστορία της επέκτασης του τραμ στην Αθήνα. Ζητήσαμε λοιπόν από τον υπουργό να δοθεί κάποια δυνατότητα χρηματοδότησης τής μελέτης επικαιροποίησης της υπάρχουσας μελέτης για το τραμ Θεσσαλονίκης. Το τραμ, το μετρό, τα λεωφορεία τα τρόλεϊ, η θαλάσσια συγκοινωνία, όπου υπάρχουν, αλληλοσυμπληρώνονται. Δεν υπάρχει μία και μοναδική λύση, ειδικά για τη Θεσσαλονίκη, όπου υπάρχει τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα, σε αυτή τη φάση άλυτο.
» Εάν ήδη δεν προβλέψουμε τι θα πρέπει να γίνει στα επόμενα 4-5 χρόνια, η Θεσσαλονίκη θα πεθάνει από ασφυξία. Ο υπουργός συμφώνησε να γίνει μια συνάντηση όπου θα αποφασίσουμε τα επόμενα βήματα που πρέπει να γίνουν, προκειμένου η μελέτη να επικαιροποιηθεί και να μπει στο επόμενο ΕΣΠΑ, το 2014. Αυτό τουλάχιστον θα είναι η διεκδίκησή μας» κατέληξε ο κ. Μπουτάρης.
Συμφώνησαν όλοι για το 80% της επιστροφής των αρχαίων του μετρό της Βενιζέλου
Αποσύρει την προσφυγή ο Μπουτάρης
Συμφωνία για τη διατήρηση του βυζαντινού δρόμου που έχει έρθει στο φως από τις ανασκαφές στο σταθμό της Βενιζέλου για το Μετρό της Θεσσαλονίκης, επιτεύχθηκε το βράδυ της Τετάρτης, σε συνάντηση που είχε ο υπουργός Πολιτισμού με τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης.
Στη συνάντηση του κ. Παναγιωτόπουλου με τον κ. Μπουτάρη, αποφασίστηκε η παραμονή του βυζαντινού δρόμου σε ποσοστό περίπου 80% και η ανάδειξή του σε επισκέψιμο αρχαιολογικό χώρο.
Θα προηγηθεί απόσπαση των αρχαιοτήτων ώστε να προχωρήσουν τα έργα του μετρό, τα οποία στη συνέχεια θα επιστρέψουν στην θέση τους, όπως προβλέπει η σχετική μελέτη που συντάχθηκε από το Τεχνικό Επιμελητήριο (Τμήμα Μακεδονίας – Θράκης) σε συνεργασία με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο.
Η μελέτη πρόκειται να συζητηθεί στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο.
Στη σύσκεψη που έγινε στην πόλη με πρωτοβουλία του Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού Πάνου Παναγιωτόπουλου και μετά από συστηματική συνεργασία με τον Δήμαρχο Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη και τον Πρόεδρο της «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ» Χρήστο Τσίτουρα, συμμετείχαν εκτός από τον υπουργό Πολιτισμού και το δήμαρχο Θεσσαλονίκης, ο υπουργός Μακεδονίας –Θράκης Θεόδωρος Καράογλου και ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας.
Αποσύρει την προσφυγή ο Μπουτάρης
Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης δήλωσε πως πρόκειται να αποσύρει την αίτηση ακύρωσης στο Συμβούλιο της Επικρατείας για τη μεταφορά των αρχαιοτήτων, μετά τη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε χθες, στα γραφεία της Αττικό Μετρό υπό τον υπουργό Υποδομών Μιχάλη Χρυσοχοΐδη. Ο κ. Μπουτάρης σημείωσε ότι δεν θα είναι ο δήμος Θεσσαλονίκης που θα μπλοκάρει τη διαδικασία και πρόσθεσε ότι συμφωνήθηκαν όλες οι λεπτομέρειες για την επαναφορά του θέματος στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, στη συνεδρίασης της 17ης Σεπτεμβρίου. «Εξυπακούεται πως η απόσυρση της προσφυγής στο ΣτΕ του Δήμου Θεσσαλονίκης θα πρέπει να τύχει της έγκρισης του Δημοτικού Συμβουλίου, καθώς αυτό είχε εγκρίνει την πρόταση της δημοτικής Αρχής για την προσφυγή. Η θετική αυτή εξέλιξη είναι ιδιαίτερα ικανοποιητική, καθώς στο εξής το έργο μπορεί να προχωρήσει και η Θεσσαλονίκη τελικά θα βρεθεί πλουσιότερη τόσο συγκοινωνιακά όσο και πολιτισμικά» δήλωσε ο δήμαρχος.
«Ήρθα για να ξεμπλοκάρω το έργο»
«Ήρθα εδώ για να ξεμπλοκάρω το έργο του μετρό, με τη συνδρομή όλων των εμπλεκόμενων φορέων. Το μετρό αποτελεί ένα έργο ζωτικής σημασίας για την Θεσσαλονίκη, όμως συναντά πολλά προβλήματα στην υλοποίησή του» είπε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.
Σύμφωνα με τον ίδιο, η αρχική σύμβαση του έργου υπεγράφη τον Απρίλιο του 2006, με ορίζοντα το έργο να έχει παραδοθεί στις 2 Οκτωβρίου του 2012. Μέχρι στιγμής, έχει ολοκληρωθεί το 47% του έργου πολιτικού μηχανικού, το 73% της κατασκευής των σηράγγων και έχει απορροφηθεί μόλις το 33% του προϋπολογισμού.
«Σήμερα ξεπεράστηκαν τα προβλήματα και το έργο μπορεί να προχωρήσει ανεμπόδιστα. Καταρτίστηκε χρονοδιάγραμμα εργασιών για το επόμενο 6μηνο για την επιτάχυνση του έργου και την ανακούφιση της πόλης. Αν υπάρξουν αποκλίσεις και καθυστερήσεις, θα ληφθούν άμεσες αποφάσεις με τρόπο θεσμικό. Έδωσα εντολή για τη διενέργεια διαχειριστικού ελέγχου της σύμβασης» συμπλήρωσε ο υπουργός.
Όσον αφορά στους καταστηματάρχες που επλήγησαν και συνεχίζουν να πλήττονται από το έργο, ο κ. Χρυσοχοίδης τόνισε ότι «υπάρχει πρόβλεψη για την κάλυψη των εξόδων μετεγκατάστασης σε άλλη περιοχή», ενώ για τους εργαζόμενους στο έργο δήλωσε πως «ως το τέλος του χρόνου θα απασχολούνται 900 άτομα. Πριν δύο μήνες ήταν 500 και σήμερα 710».
Ο κ. Μπουτάρης υποστήριξε ότι, αν τον Μάρτιο είχε εισακουσθεί από το υπουργείο Πολιτισμού η αίτηση θεραπείας, την οποία είχε καταθέσει για το θέμα ο Δήμος, δεν θα είχε προχωρήσει η προσφυγή στο ΣτΕ και δεν θα υπήρχε ούτε η μικρή καθυστέρηση που τελικά σημειώθηκε.
Αναφερόμενος στο θέμα της συνύπαρξης αρχαιοτήτων και σταθμού μετρό, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό, Χρήστος Τσίτουρας, επεσήμανε ότι το κόστος των παρεμβάσεων που θα πρέπει να γίνουν δεν είναι απαγορευτικό για το έργο, ενώ πρόσθεσε ότι οι παρεμβάσεις εντάσσονται στη σφαίρα του εφικτού και όχι απλά του επιθυμητού.
«Μπορεί να συνυπάρξει το μετρό με τα αρχαία και να δημιουργηθεί ο μοναδικός σταθμός μετρό στον κόσμο με πραγματικό μουσείο μέσα» κατέληξε.
Ανοίγει η Δελφών
Ανοίγει, μέχρι το τέλος του 2013, μέρος της - αποκλεισμένης από τα εργοτάξια του μετρό - οδού Δελφών στη Θεσσαλονίκη και συγκεκριμένα το τμήμα μεταξύ των οδών Πέτρου Συνδίκα και Μάρκου Μπότσαρη (στο ένα ρεύμα κυκλοφορίας), το οποίο ήταν κλειστό από τον Σεπτέμβριο του 2011.
Μετά το άνοιγμα του ενός ρεύματος σε αυτό το μέρος της οδού, θα είναι κλειστό το τμήμα της από τη Μπότσαρη μέχρι την Ψυχάρη.
Εντός του ιδίου χρονοδιαγράμματος - και για τις ανάγκες κατασκευής του σταθμού «Πατρικίου» - θα προχωρήσει ο αποκλεισμός της οδού Μαρτίου (από οδό Σόλωνος προς Δελφών), με εκτροπή της κυκλοφορίας στην οδό Σνωκ.
Η Σόλωνος θα έχει καταληφθεί από εργοτάξια στο τμήμα από την Οδό Χαλκιδικής ως την πλατεία Πατρικίου, ενώ στην περιοχή του σταθμού Βούλγαρη προβλέπεται να αποκλειστεί η Παπαδάκη (σ.σ. εφόσον λυθεί το θέμα των απαλλοτριώσεων), μεταξύ των οδών Βούλγαρη και Υψηλάντου.
Τα παραπάνω γνωστοποίησε, ο κ. Τσίτουρας, μετά τη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε με τον κ. Χρυσοχοΐδη.
Σύμφωνα με τον κ. Τσίτουρα, τον Μάρτιο του 2014 θα έχει ολοκληρωθεί - σε ό,τι αφορά τουλάχιστον τα έργα πολιτικού μηχανικού - η κατασκευή τεσσάρων σταθμών του μετρό Θεσσαλονίκης και συγκεκριμένα εκείνων του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού (ΝΣΣ), του Πανεπιστημίου, του Ευκλείδη και του Φλέμινγκ, ενώ το ίδιο ισχύει για τον επίσταθμο του ΝΣΣ, τη διακλάδωση Δημοκρατίας και δύο διασταυρώσεις.
Αναφερόμενος, τέλος, στην επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης προς τη Σταυρούπολη, επισήμανε ότι για να κερδηθεί χρόνος -"ή μάλλον χρόνια"- η "Αττικό Μετρό" αποφάσισε, η μελέτη ωρίμανσης του έργου να εκπονηθεί εντός της εταιρείας.
Η λύση που συμφωνήθηκε περιλαμβάνει τα εξής σημεία :
1. Κοινή συνισταμένη όλων όσων μετείχαν στη σύσκεψη είναι η πεποίθηση ότι πρέπει να προχωρήσει και να ολοκληρωθεί το Μετρό στην πόλη της Θεσσαλονίκης.
2. Παράλληλα, όμως, συμφώνησαν όλοι ότι πρέπει να προστατευτούν και να αναδειχθούν τα πολύ σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα που έχουν ανακαλυφθεί στο Σταθμό Βενιζέλου.
3. Εξετάστηκε και έγινε καταρχήν αποδεκτή η νέα, τροποποιημένη πρόταση της «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ», που προβλέπει απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων στο χώρο του Σταθμού Βενιζέλου.
Η νέα, τροποποιημένη πρόταση της «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ» διαμορφώθηκε μετά από συνεργασία με το ΑΠΘ και το ΤΕΕ και μελετήθηκε σε διαδοχικές συσκέψεις εργασίας του Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού, του Δημάρχου Θεσσαλονίκης και του προέδρου της «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ» .
4. Η νέα τροποποιημένη πρόταση της «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ», καθώς και η υποβληθείσα από το Μετρό μελέτη απόσπασης , θα εισαχθούν στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο προκειμένου να γνωμοδοτήσει.
5. Είναι αυτονόητο ότι για να προχωρήσει η διοικητική αυτή διαδικασία ο Δήμος Θεσσαλονίκης θα παραιτηθεί από την εκκρεμή αίτηση ακύρωσης ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας .
Τι γίνεται με το τραμ Θεσσαλονίκης;
Εν τω μεταξύ, να δοθεί «δυνατότητα χρηματοδότησης της επικαιροποίησης της μελέτης για το τραμ Θεσσαλονίκης» ως συμπληρωματικό - κι όχι ανταγωνιστικό - μέσο του μετρό, ζήτησε από τον υπουργό ο κ. Μπουτάρης.
«Η "Αττικό Μετρό" έχει αναλάβει την ιστορία της επέκτασης του τραμ στην Αθήνα. Ζητήσαμε λοιπόν από τον υπουργό να δοθεί κάποια δυνατότητα χρηματοδότησης τής μελέτης επικαιροποίησης της υπάρχουσας μελέτης για το τραμ Θεσσαλονίκης. Το τραμ, το μετρό, τα λεωφορεία τα τρόλεϊ, η θαλάσσια συγκοινωνία, όπου υπάρχουν, αλληλοσυμπληρώνονται. Δεν υπάρχει μία και μοναδική λύση, ειδικά για τη Θεσσαλονίκη, όπου υπάρχει τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα, σε αυτή τη φάση άλυτο.
» Εάν ήδη δεν προβλέψουμε τι θα πρέπει να γίνει στα επόμενα 4-5 χρόνια, η Θεσσαλονίκη θα πεθάνει από ασφυξία. Ο υπουργός συμφώνησε να γίνει μια συνάντηση όπου θα αποφασίσουμε τα επόμενα βήματα που πρέπει να γίνουν, προκειμένου η μελέτη να επικαιροποιηθεί και να μπει στο επόμενο ΕΣΠΑ, το 2014. Αυτό τουλάχιστον θα είναι η διεκδίκησή μας» κατέληξε ο κ. Μπουτάρης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.