Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου 2013

Μετρό Θεσσαλονίκης: Σε 3,5 χρόνια πρέπει να ολοκληρωθεί το 56% του έργου

ypodomes.com,25/09/2013

Τα νούμερα είναι ιδιαίτερα απαισιόδοξα

7,5 χρόνια μετά την επίσημη έναρξη των εργασιών οι αριθμοί στο μεγάλο έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης καταδεικνύουν γιατί είμαστε τόσο πίσω. 47% η συνολική πρόοδος, 77% οι σήραγγες, ενώ έχει πληρωθεί το 33%. Όταν μιλούν οι αριθμοί τα υπόλοιπα μένουν δεύτερα. Η υπόσχεση για επιτάχυνση από τον Υπουργό Υποδομών κο Χρυσοχοϊδη δεν είναι απλά απαραίτητη, είναι επιτακτική γιατί νέες καθυστερήσεις θα φέρουν το έργο σε νέα αδιέξοδα.

Είναι όμως ρεαλιστικό στα επόμενα 3,5 χρόνια να έχει ολοκληρωθεί το 56% του έργου για να παραδοθεί επιτέλους σε λειτουργία; Γιατί μιλάμε για νούμερο υπερδιπλάσιο από εκείνο που ισχύει σήμερα..

Η ΠΡΟΟΔΟΣ ΤΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ
Οι χώροι που δεν έχουν ακόμη απελευθερωθεί από την αρχαιολογική υπηρεσία είναι οι σταθμοί Βενιζέλου και Αγίας Σοφίας (στο νότιο τμήμα), ενώ εκκρεμεί η απαλλοτρίωση της έκτασης στη Βούλγαρη. Η εξέλιξη των εργασιών σήμερα και το χρονοδιάγραμμα για το επόμενο διάστημα, ανά σταθμό, έχουν ως εξής:

Σταθμός “Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός”, επίσταθμος και διασταύρωση. Έχουν ολοκληρωθεί οι εκσκαφές, το τμήμα cover & cut και ο επίσταθμος. Στο επόμενο εξάμηνο θα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα πολιτικού μηχανικού και οι ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις. Σήμερα είναι κατειλημμένη η βόρεια πλευρά της οδού Μοναστηρίου ενώ από τον Μάρτιο του 2014 θα δεσμευτεί η νότια πλευρά του δρόμου.

Διακλάδωση "Δημοκρατίας". Στον κόμβο Βαρδαρίου, όπου γίνεται η διακλάδωση προς οδό Λαγκαδά, σήμερα κατασκευάζεται το επίπεδο -1 και το επόμενο εξάμηνο θα ολοκληρωθούν τα έργα πολιτικού μηχανικού.

Σταθμός “Δημοκρατίας”. Γίνεται εκσκαφή του επιπέδου -1 και το επόμενο εξάμηνο θα ολοκληρωθεί η πλάκα αυτού του επιπέδου, θα γίνει γεφύρωση και σκυροδέτηση πλάκας οροφής, καθώς και κυκλοφοριακές ρυθμίσεις. Είναι κατειλημμένο το βόρειο τμήμα της Μοναστηρίου και από τον Μάρτιο του 2014 θα καταληφθεί το νότιο τμήμα της οδού.

Σταθμός “Βενιζέλου”. Σήμερα δεν εκτελούνται εργασίες λόγω της εμπλοκής του θέματος με τις αρχαιότητες. Το επόμενο εξάμηνο θα συνεχιστεί η ανασκαφή.

Σταθμός “Αγίας Σοφίας”. Κατασκευάζεται το επίπεδο -1 στο βόρειο τμήμα ενώ το επόμενο εξάμηνο θα ξεκινήσει αρχαιολογική έρευνα στο νότιο τμήμα του σταθμού. Εντός των επόμενων ημερών θα απελευθερωθεί το βόρειο τμήμα της οδού Εγνατίας και θα καταληφθεί το νότιο τμήμα.

Σταθμός “Σιντριβάνι”. Κατασκευάζεται το επίπεδο -1 και το επόμενο εξάμηνο έχει προγραμματιστεί να κατασκευαστεί το επίπεδο -2 και κάποιες μικροσήραγγες κάτω από τη βασιλική που αποκαλύφθηκε κατά την αρχαιολογική ανασκαφή.

Σταθμός “Πανεπιστήμιο”. Κατασκευάζεται το επίπεδο -3 ενώ το επόμενο εξάμηνο θα ολοκληρωθούν τα έργα πολιτικού μηχανικού και οι ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις.

Σταθμός “Παπάφειο”. Κατασκευάζονται οι πάσσαλοι και οι διαφραγματικοί τοίχοι. Στο επόμενο εξάμηνο θα ολοκληρωθούν αυτές οι εργασίες και θα αρχίσει η εκσκαφή των επιπέδων -1, -2 και -3.

Σταθμός “Ευκλείδη”. Ολοκληρώνονται τα έργα πολιτικού μηχανικού στα επίπεδα -1, -2 και -3 και είναι σε εξέλιξη η κατασκευή του επιπέδου -4. Το επόμενο εξάμηνο θα ολοκληρωθούν τα έργα πολιτικού μηχανικού στο σύνολο του σταθμού, οι εσωτερικοί τοίχοι και οι ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις.

Σταθμός “Φλέμινγκ”. Κατασκευάζονται τα επίπεδα -1, -2 και -3 και το επόμενο εξάμηνο θα ολοκληρωθούν τα έργα πολιτικού μηχανικού και οι ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις. Σήμερα είναι υπό κατάληψη το ανατολικό τμήμα της οδού Δελφών και από τον Μάρτιο του 2014 θα καταληφθεί το δυτικό τμήμα της οδού Δελφών.

Σταθμός “Ανάληψη” και διασταύρωση. Κατασκευάζονται οι διαφραγματικοί τοίχοι και jet grouting ενώ εντός του επόμενου εξαμήνου θα ολοκληρωθούν αυτές οι εργασίες, θα κατασκευαστεί η πλάκα οροφής και θα είναι σε εξέλιξη η συνολική εκσκαφή.

Σταθμός “Πατρικίου” και διασταύρωση. Κατασκευάζονται οι διαφραγματικοί τοίχοι και jet grouting στη διακλάδωση. Στο επόμενο εξάμηνο θα συνεχιστούν αυτές οι εργασίες.

Σταθμός “Βούλγαρη”. Δεν γίνεται καμία εργασία και αναμένεται η ολοκλήρωση της διαδικασίας απαλλοτρίωσης. Το επόμενο εξάμηνο θα ξεκινήσει η εκτροπή δικτύων οργανισμών κοινής ωφέλειας και θα αρχίσουν να κατασκευάζονται οι διαφραγματικοί τοίχοι.

Σταθμός “Νέα Ελβετία” και διασταύρωση. Κατασκευάζονται πάσσαλοι αντιστήριξης και το επόμενο εξάμηνο θα ολοκληρωθούν αυτές οι εργασίες και θα γίνει εκσκαφή. Επίσης θα ολοκληρωθεί η εκσκαφή της διασταύρωσης.

Αμαξοστάσιο. Γίνονται γενικές εκσκαφές, κατασκευή πασσάλων, απομακρύνονται οι εγκαταστάσεις υποστήριξης του ΣΜΑ Θεσσαλονίκης. Στο επόμενο εξάμηνο θα γίνει η κύρια εκσκαφή, κατασκευή πασσάλων αντιστήριξης και θεμελίωσης καθώς και θεμελίωση κτιρίου.

Βάσει του χρονοδιαγράμματος, τον Μάρτιο του 2014 θα είναι κατασκευασμένοι τέσσερις σταθμοί ως προς τα έργα πολιτικού μηχανικού: Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, Πανεπιστήμιο, Ευκλείδης και Φλέμινγκ, ο επίσταθμος ΝΣΣ, η διακλάδωση Δημοκρατίας και δύο διασταυρώσεις. Τα μέτωπα εργασίας θα βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη, με εξαίρεση τους σταθμούς Βενιζέλου και Αγίας Σοφίας, όπου θα συνεχιστεί η αρχαιολογική έρευνα. Θα έχει αντιμετωπιστεί το σύνολο των μελετητικών θεμάτων που αφορούν την κατασκευή.

Θα πρέπει να πούμε πως στο Μετρό Θεσσαλονίκης λόγω της εγγύτητας των σταθμών μεταξύ τους δεν υπάρχουν εργοτάξια-φρέατα ενδιάμεσα στους σταθμούς. Οι σταθμοί θα έχουν μήκος περίπου 50% ενώ οι συρμοί, θα είναι υπεραυτόματοι και θα λειτουργούν χωρίς οδηγό αλλά με "συνοδό". Το νέο χρονοδιάγραμμα φέρνει σε ολοκλήρωση το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης, αρχές του 2017 ενώ ενάμιση χρόνο αργότερα την λειτουργία της επέκτασης προς Καλαμαριά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.