enet.gr,11/09/2013
Του ΣΑΚΗ ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΗ s.apostolakis@eleftherotypia.net
Επισημαίνουν ότι παραμένουν άγνωστες σημαντικές παράμετροι της προτεινόμενης λύσης από την «Αττικό Μετρό» για τη συνύπαρξη σταθμού και αρχαιοτήτων με απόσπαση και επανατοποθέτησή τους, καθώς οι διευθύντριες των δύο αρμόδιων Εφορειών Αρχαιοτήτων δεν είχαν κληθεί στη σύσκεψη με τον υπουργό Πολιτισμού Πάνο Παναγιωτόπουλο και το δήμαρχο Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη, όπου παρουσιάστηκε η «μέση λύση».
Ο τελευταίος πάντως συνεχίζει να ζητεί υπουργική απόφαση για να αποσύρει τη προσφυγή του δήμου στο ΣτΕ και «μπλοκάρει» τη μετακίνηση των αρχαιοτήτων και τη συνέχιση των εργασιών για την κατασκευή του σταθμού.
Στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, την περασμένη Δευτέρα, ο Γ. Μπουτάρης είπε ότι δέχτηκε πιέσεις για να αποσύρει την προσφυγή πριν υπάρξει υπουργική απόφαση. Πρόσθεσε ότι απευθύνθηκε στη νομική υπηρεσία του δήμου, η οποία τον διαβεβαίωσε ότι δεν ισχύει το νομικό επιχείρημα που είχε θέσει η «Αττικό Μετρό», πως πρέπει να αποσυρθεί η προσφυγή για να συζητηθεί το θέμα στο ΚΑΣ. «Πρώτα θα γίνει αναπομπή του θέματος στο ΚΑΣ και θα υπάρξει υπουργική απόφαση για τη συνύπαρξη και μετά θα αποσύρουμε την προσφυγή», δήλωσε.
Σύμφωνα με την πρόεδρο του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων, Δέσποινα Κουτσούμπα, λύση υπάρχει. Είναι η ακύρωση της προηγούμενης απόφασης του πρώην υπουργού Πολιτισμού Κώστα Τζαβάρα, και η εκ νέου εισαγωγή του θέματος προς συζήτηση στο ΚΑΣ. «Οσο αυτό δεν γίνεται, κι όσο υπάρχει καθυστέρηση, οι υποσχέσεις που δίνονται για τη συνύπαρξη Μετρό και αρχαίων θα αποτελούν κενό γράμμα», τονίζει.
Την ίδια στιγμή, το παράρτημα Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας του ΣΕΑ αναζητεί τεχνική λύση που να επιτρέπει τη συνέχιση των εργασιών κατασκευής του σταθμού, χωρίς την απομάκρυνση των αρχαιοτήτων. «Δεν είμαστε απόλυτα πεπεισμένοι ότι έχουμε εξαντλήσει όλες τις πιθανές τεχνικές λύσεις και ότι η απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων είναι η μοναδική υπάρχουσα», λέει στην «Ε» η πρόεδρος του παραρτήματος Κ.-Δ.Μακεδονίας του ΣΕΑ, Γεωργία Στρατούλη. «Ακόμη και ο τρόπος κατασκευής του δρόμου, που δείχνει την τεχνολογία της εποχής, αποτελεί αρχαιολογικό εύρημα και μας δείχνει πώς έφτιαχναν τότε τους δρόμους», τονίζει.
Ζητεί επίσης τη συνολική αναπομπή του θέματος στο ΚΑΣ και αφήνει αιχμές για τη μυστικότητα με την οποία έγινε η παρουσίαση της σχετικής πρότασης από την «Αττικό Μετρό», απουσία των αρχαιολόγων. «Πρέπει να υπάρχουν μελέτες απόσπασης και επανατοθέτησης των αρχαιοτήτων. Πώς θα αποσπαστούν οι τοίχοι και οι κίονες; Θα κοπούν; Θα αποσπαστούν αυτούσια τα ευρήματα; Και πώς θα επανατοποθετηθούν; Πού προβλέπονται όλα αυτά; Πρέπει να υπάρχουν συγκεκριμένες μελέτες. Υπάρχουν συγκεκριμένα στάδια απαιτούμενων ενεργειών σε τέτοιες περιπτώσεις. Και αυτά δεν έχουν ανακοινωθεί, ούτε έχουν παρουσιαστεί στους αρχαιολόγους», τονίζει.
Του ΣΑΚΗ ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΗ s.apostolakis@eleftherotypia.net
Λύση για την κατασκευή του σταθμού του Μετρό στο σταθμό «Βενιζέλου», χωρίς την απόσπαση των βυζαντινών αρχαιοτήτων, αναζητούν οι αρχαιολόγοι.
Επισημαίνουν ότι παραμένουν άγνωστες σημαντικές παράμετροι της προτεινόμενης λύσης από την «Αττικό Μετρό» για τη συνύπαρξη σταθμού και αρχαιοτήτων με απόσπαση και επανατοποθέτησή τους, καθώς οι διευθύντριες των δύο αρμόδιων Εφορειών Αρχαιοτήτων δεν είχαν κληθεί στη σύσκεψη με τον υπουργό Πολιτισμού Πάνο Παναγιωτόπουλο και το δήμαρχο Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη, όπου παρουσιάστηκε η «μέση λύση».
Ο τελευταίος πάντως συνεχίζει να ζητεί υπουργική απόφαση για να αποσύρει τη προσφυγή του δήμου στο ΣτΕ και «μπλοκάρει» τη μετακίνηση των αρχαιοτήτων και τη συνέχιση των εργασιών για την κατασκευή του σταθμού.
Στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, την περασμένη Δευτέρα, ο Γ. Μπουτάρης είπε ότι δέχτηκε πιέσεις για να αποσύρει την προσφυγή πριν υπάρξει υπουργική απόφαση. Πρόσθεσε ότι απευθύνθηκε στη νομική υπηρεσία του δήμου, η οποία τον διαβεβαίωσε ότι δεν ισχύει το νομικό επιχείρημα που είχε θέσει η «Αττικό Μετρό», πως πρέπει να αποσυρθεί η προσφυγή για να συζητηθεί το θέμα στο ΚΑΣ. «Πρώτα θα γίνει αναπομπή του θέματος στο ΚΑΣ και θα υπάρξει υπουργική απόφαση για τη συνύπαρξη και μετά θα αποσύρουμε την προσφυγή», δήλωσε.
Σύμφωνα με την πρόεδρο του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων, Δέσποινα Κουτσούμπα, λύση υπάρχει. Είναι η ακύρωση της προηγούμενης απόφασης του πρώην υπουργού Πολιτισμού Κώστα Τζαβάρα, και η εκ νέου εισαγωγή του θέματος προς συζήτηση στο ΚΑΣ. «Οσο αυτό δεν γίνεται, κι όσο υπάρχει καθυστέρηση, οι υποσχέσεις που δίνονται για τη συνύπαρξη Μετρό και αρχαίων θα αποτελούν κενό γράμμα», τονίζει.
Την ίδια στιγμή, το παράρτημα Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας του ΣΕΑ αναζητεί τεχνική λύση που να επιτρέπει τη συνέχιση των εργασιών κατασκευής του σταθμού, χωρίς την απομάκρυνση των αρχαιοτήτων. «Δεν είμαστε απόλυτα πεπεισμένοι ότι έχουμε εξαντλήσει όλες τις πιθανές τεχνικές λύσεις και ότι η απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων είναι η μοναδική υπάρχουσα», λέει στην «Ε» η πρόεδρος του παραρτήματος Κ.-Δ.Μακεδονίας του ΣΕΑ, Γεωργία Στρατούλη. «Ακόμη και ο τρόπος κατασκευής του δρόμου, που δείχνει την τεχνολογία της εποχής, αποτελεί αρχαιολογικό εύρημα και μας δείχνει πώς έφτιαχναν τότε τους δρόμους», τονίζει.
Ζητεί επίσης τη συνολική αναπομπή του θέματος στο ΚΑΣ και αφήνει αιχμές για τη μυστικότητα με την οποία έγινε η παρουσίαση της σχετικής πρότασης από την «Αττικό Μετρό», απουσία των αρχαιολόγων. «Πρέπει να υπάρχουν μελέτες απόσπασης και επανατοθέτησης των αρχαιοτήτων. Πώς θα αποσπαστούν οι τοίχοι και οι κίονες; Θα κοπούν; Θα αποσπαστούν αυτούσια τα ευρήματα; Και πώς θα επανατοποθετηθούν; Πού προβλέπονται όλα αυτά; Πρέπει να υπάρχουν συγκεκριμένες μελέτες. Υπάρχουν συγκεκριμένα στάδια απαιτούμενων ενεργειών σε τέτοιες περιπτώσεις. Και αυτά δεν έχουν ανακοινωθεί, ούτε έχουν παρουσιαστεί στους αρχαιολόγους», τονίζει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.