newmoney.gr,24/12/2013
Η Βενιζέλου το μεγάλο αγκάθι και το βλέμμα στραμμένο στο ΣτΕ
Η Βενιζέλου το μεγάλο αγκάθι και το βλέμμα στραμμένο στο ΣτΕ
Της Μαριάννας Τζάννε
Στις 14 Ιανουαρίου θα κριθεί οριστικά η τύχη του μετρό στην Θεσσαλονίκη, ημερομηνία που αναμένεται να εκδικαστεί η προσφυγή του δημάρχου κ. Γιάννη Μπουτάρη στο Συμβούλιο της Επικρατείας για να μην αποσπαστούν οι βυζαντινές αρχαιότητες που έφεραν στο φως οι ανασκαφές. Το θρίλερ με τη Βενιζέλου παίζεται τον τελευταίο ένα χρόνο όμως λύση δεν έχει βρεθεί με τα σενάρια να μιλούν ακόμη και για μερική παράδοση του μετρό το 2017 προκειμένου να κατασκευαστεί μόνο το ανατολικό τμήμα του έργου ή ακόμη και κατάργηση του ίδιου του σταθμού. Υπενθυμίζεται ότι εξαιτίας των μεγάλων καθυστερήσεων στον θέμα των απαλλοτριώσεων έχει αποφασιστεί να κοπεί ήδη ένας σταθμός, η Βούλγαρη.
Την προηγούμενη εβδομάδα, ο υπουργός Υποδομών κ. Μιχάλης Χρυσοχοίδης, δήλωνε από την Θεσσαλονίκη ότι παρακολουθεί από πολύ κοντά την πορεία του έργου, όμως σε κατ΄ιδίαν συνομιλίες του φέρεται να σχολιάζει ότι το μετρό δεν το αγαπούν οι Θεσσαλονικείς, όπως δεν έχουν αγαπήσει και κανένα μεγάλο έργο.
Άλλη μια χαρακτηριστική περίπτωση είναι η Υποθαλάσσια Αρτηρία η οποία ναυάγησε πριν καν αρχίσει, αναγκάζοντας το δημόσιο να αποζημιώσει την κοινοπραξία των Άκτωρα-Αρχιρόδον με 70 εκ. ευρώ, τα οποία μάλιστα δεν έχουν πληρωθεί και όσο περνά ο καιρός τοκίζονται!
Ο κόμπος έχει φτάσει στο χτένι από καιρό, όμως η κατάργηση του σταθμού αποτελεί μία εξέλιξη που θα δημιουργήσει τεράστιες καθυστερήσεις στο έργο και πρόσθετο κόστος. Στην Αττικό Μετρό έχουν υποστηρίξει ότι θα συμβεί κάτι παρόμοιο με ότι έγινε πριν λίγα χρόνια στην Αττική με την κατάργηση του Κεραμεικού. Ο σταθμός επανασχεδιάστηκε με κόστος 150 εκ. ευρώ και με καθυστέρηση τριών ετών. Ο λόγος είναι ότι ο σταθμός Βενιζέλου βρίσκεται στην μέση της γραμμής εκεί όπου έχουν σχεδιαστεί όλα τα ηλεκτρομηχανολογικά του μετρό και αυτό περιπλέκει την υπόθεση καθώς θα πρέπει να φτιαχτούν νέες μελέτες και να μετακινηθούν σε άλλο σημείο του έργου.
Πρόκειται για μία από τις δυσμενότερες εξελίξεις για το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που καρκινοβατεί από το 2006. Σύμφωνα με την διοικούσα επιτροπή του ΤΕΕ Κεντρικής Μακεδονίας, ”τυχόν λειτουργία μόνο του ανατολικού τμήματος, ούτε τους κυκλοφοριακούς δείκτες βελτιώνει ούτε την απαιτούμενη βιωσιμότητα εγγυάται, αφού ο κύριος φόρτος συγκεντρώνεται στις πιο κεντρικές περιοχές της πόλης”. Το ΤΕΕ θεωρεί ότι το έργο πρέπει να αντιμετωπιστεί με τη δέουσα σοβαρότητα και συνολικά σε όλο το μήκος του χτυπώντας το καμπανάκι. «Το μετρό Θεσσαλονίκης δεν θα παραδοθεί στο σύνολό του ούτε το 2030, εάν συνεχιστούν οι απαράδεκτες καθυστερήσεις» αναφέρει.
Το τελευταίο διάστημα πυκνώνουν οι συζητήσεις για ολοκλήρωση του έργου από την Νέα Ελβετία μέχρι το Πανεπιστήμιο με 7 συνολικά σταθμούς, αντί των 12 και την επέκταση της Καλαμαριάς. Ήδη οι ρυθμοί στο ανατολικό μέτωπο του έργου (Παπάφη, Ανάληψη, Πατρίκιος) που κατασκευάζει ο Άκτωρας είναι υψηλοί και έχει ξεκινήσει προετοιμασία για να βάλει μπροστά τις εργασίες και για την επέκταση προς Καλαμαριά.
Στις 14 Ιανουαρίου θα κριθεί οριστικά η τύχη του μετρό στην Θεσσαλονίκη, ημερομηνία που αναμένεται να εκδικαστεί η προσφυγή του δημάρχου κ. Γιάννη Μπουτάρη στο Συμβούλιο της Επικρατείας για να μην αποσπαστούν οι βυζαντινές αρχαιότητες που έφεραν στο φως οι ανασκαφές. Το θρίλερ με τη Βενιζέλου παίζεται τον τελευταίο ένα χρόνο όμως λύση δεν έχει βρεθεί με τα σενάρια να μιλούν ακόμη και για μερική παράδοση του μετρό το 2017 προκειμένου να κατασκευαστεί μόνο το ανατολικό τμήμα του έργου ή ακόμη και κατάργηση του ίδιου του σταθμού. Υπενθυμίζεται ότι εξαιτίας των μεγάλων καθυστερήσεων στον θέμα των απαλλοτριώσεων έχει αποφασιστεί να κοπεί ήδη ένας σταθμός, η Βούλγαρη.
Την προηγούμενη εβδομάδα, ο υπουργός Υποδομών κ. Μιχάλης Χρυσοχοίδης, δήλωνε από την Θεσσαλονίκη ότι παρακολουθεί από πολύ κοντά την πορεία του έργου, όμως σε κατ΄ιδίαν συνομιλίες του φέρεται να σχολιάζει ότι το μετρό δεν το αγαπούν οι Θεσσαλονικείς, όπως δεν έχουν αγαπήσει και κανένα μεγάλο έργο.
Άλλη μια χαρακτηριστική περίπτωση είναι η Υποθαλάσσια Αρτηρία η οποία ναυάγησε πριν καν αρχίσει, αναγκάζοντας το δημόσιο να αποζημιώσει την κοινοπραξία των Άκτωρα-Αρχιρόδον με 70 εκ. ευρώ, τα οποία μάλιστα δεν έχουν πληρωθεί και όσο περνά ο καιρός τοκίζονται!
Ο κόμπος έχει φτάσει στο χτένι από καιρό, όμως η κατάργηση του σταθμού αποτελεί μία εξέλιξη που θα δημιουργήσει τεράστιες καθυστερήσεις στο έργο και πρόσθετο κόστος. Στην Αττικό Μετρό έχουν υποστηρίξει ότι θα συμβεί κάτι παρόμοιο με ότι έγινε πριν λίγα χρόνια στην Αττική με την κατάργηση του Κεραμεικού. Ο σταθμός επανασχεδιάστηκε με κόστος 150 εκ. ευρώ και με καθυστέρηση τριών ετών. Ο λόγος είναι ότι ο σταθμός Βενιζέλου βρίσκεται στην μέση της γραμμής εκεί όπου έχουν σχεδιαστεί όλα τα ηλεκτρομηχανολογικά του μετρό και αυτό περιπλέκει την υπόθεση καθώς θα πρέπει να φτιαχτούν νέες μελέτες και να μετακινηθούν σε άλλο σημείο του έργου.
Πρόκειται για μία από τις δυσμενότερες εξελίξεις για το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που καρκινοβατεί από το 2006. Σύμφωνα με την διοικούσα επιτροπή του ΤΕΕ Κεντρικής Μακεδονίας, ”τυχόν λειτουργία μόνο του ανατολικού τμήματος, ούτε τους κυκλοφοριακούς δείκτες βελτιώνει ούτε την απαιτούμενη βιωσιμότητα εγγυάται, αφού ο κύριος φόρτος συγκεντρώνεται στις πιο κεντρικές περιοχές της πόλης”. Το ΤΕΕ θεωρεί ότι το έργο πρέπει να αντιμετωπιστεί με τη δέουσα σοβαρότητα και συνολικά σε όλο το μήκος του χτυπώντας το καμπανάκι. «Το μετρό Θεσσαλονίκης δεν θα παραδοθεί στο σύνολό του ούτε το 2030, εάν συνεχιστούν οι απαράδεκτες καθυστερήσεις» αναφέρει.
Το τελευταίο διάστημα πυκνώνουν οι συζητήσεις για ολοκλήρωση του έργου από την Νέα Ελβετία μέχρι το Πανεπιστήμιο με 7 συνολικά σταθμούς, αντί των 12 και την επέκταση της Καλαμαριάς. Ήδη οι ρυθμοί στο ανατολικό μέτωπο του έργου (Παπάφη, Ανάληψη, Πατρίκιος) που κατασκευάζει ο Άκτωρας είναι υψηλοί και έχει ξεκινήσει προετοιμασία για να βάλει μπροστά τις εργασίες και για την επέκταση προς Καλαμαριά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.