Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου 2013

Τι ζητάμε τελικά από το Μετρό; Να λειτουργήσει, να επεκταθεί και να κάνει την Θεσσαλονίκη Μητρόπολη

ypodomes.com,23/12/2013

Προβλήματα, προβλήματα, προβλήματα ταλανίζουν το έργο και δεν το αφήνουν να οδεύσει προς την ολοκλήρωσηΣήμερα, λίγο πριν τα φετινά Χριστούγεννα βρισκόμαστε και πάλι στο ίδιο σημείο με το Μετρό Θεσσαλονίκης. Προβλήματα, προβλήματα, προβλήματα ταλανίζουν το έργο και δεν το αφήνουν να οδεύσει προς την ολοκλήρωση. Αυτή η επαναλαμβανόμενη εξέλιξη έχει κουράσει τους πάντες αλλά κυρίως έχει κουράσει τους πολίτες της Θεσσαλονίκης που έχουν καταστεί όμηροι της ατελείωτης κατασκευής του έργου, της αμετροέπειας από κάποιους οι οποίοι θέλουν να κηδεμονεύσουν πάνω στο έργο και τελικά της ελλειπούς αντιμετώπισης από το Κράτος.

Εδώ και τουλάχιστον 4 χρόνια ακούμε για χρονοδιαγράμματα που θα έλυναν τα προβλήματα "στο επόμενο χρονικό διάστημα". Τελικά όμως τα προβλήματα είναι εδώ, νικήτες μέχρι σήμερα στο τεράστιο αυτό έργο. Η Θεσσαλονίκη ως μία πόλη που δεν σταμάτησε να κατοικείται εδώ και 2,5 χιλιάδες χρόνια ήταν προφανές ότι θα είχε περισσότερα ευρήματα και από αυτά της Αθήνας.

Εγώ θα πω και πάλι -και ας γίνομαι κουραστικός- αυτό που πρέπει πάντα να σκεφτόμαστε όταν είμαστε σε μία κρίσιμη καμπή "Τι θέλουμε τελικά από αυτό το έργο;" Τι είναι αυτό ακριβώς για το οποίο παλεύουμε; Στη Θεσσαλονίκη το μεγαλύτερο μειονέκτημα που έχει η πόλη είναι η ΠΟΛΥΦΩΝΙΑ. Όλοι εκείνοι που κατά καιρούς έχουν βγει με ντουντούκες για να "προστατεύσουν" το έργο τελικά δημιούργησαν έξτρα κόστος, καθυστέρηση και έλαβαν την δυσαρέσκεια του κόσμου.

Τι ζητάμε από αυτό το έργο-ανάσα για την πόλη; Τι ζητάμε από το 1,2εκ. πολίτες που περιμένουν υπομονετικά να δουν το έργο να παίρνει σάρκα και οστά; Στο Υπουργείο Υποδομών αυτή πρέπει να είναι η κυρίαρχη σκέψη. Το ίδιο και στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Το ίδιο και στον Δήμο Θεσσαλονίκης. Αντί να έχουμε επεισόδια για το ποιος τελικά είναι ο "φίλος" του έργου και ποιος είναι ο "εχθρός" πρέπει να αποφασίσουν να δημιουργήσουν ένα πέπλο ασφαλείας και να δώσουν ΟΛΑ τα απαραίτητα εφόδια στο έργο για να ολοκληρωθεί.

Το Υπουργείο Υποδομών πρέπει να παίρνει τάχιστα αποφάσεις και σε συντονισμό με την Αττικό Μετρό να δίνει την απαιτούμενη χρηματοδότηση για να αιμοδοτείται η πρόοδος του έργου. Η Αρχαιολογική Υπηρεσία πρέπει να συνεργαστεί αγαστά όπως γίνεται στην Αθήνα και να γίνει "χορηγός" του έργου καθώς τα αρχαία που βρίσκονται θα δημιουργήσουν μικρά μουσεία σε κάθε σταθμό.

Η Περιφέρεια και ο Δήμος πρέπει να λειτουργήσουν ως "security" της ομαλότητας του έργου από κάθε κακόβουλο φορέα που ζητά αυτοπροβολή μέσω του έργου. Οι φορείς της πόλης πρέπει να δρουν καταλυτικά προς την συνέχεια και συνέπεια του έργου όντας παρόντες και συμμέτοχοι.

Τέλος ο ανάδοχος πρέπει να δώσει το 100% της δύναμης του για να προοδεύσει το έργο. Να δώσει την απαραίτητη υπόσταση της μεγαλοσύνης που πρέπει να έχει το έργο. Να ελέγχει και να ελέγχεται.

Οι πολίτες πρέπει να πιέσουν για να ολοκληρωθεί το έργο. Μην ξεχνάμε πως το έργο γίνεται για την πόλη, τους πολίτες και τους επισκέπτες της. Όταν ξεκινήσει η λειτουργία του τότε θα ξεχαστούν όλα, όμως η πόλη θα έχει χάσει χρόνια.

Τελικά όμως αυτό που πρέπει να αντιληφθούμε είναι ΤΙ ΖΗΤΑΜΕ ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ. Να λειτουργήσει, λέω εγώ, να επεκταθεί, να κάνει την Θεσσαλονίκη την Μητρόπολη που δεν έχει αντιληφθεί ότι είναι. Και κανένα αρχαίο εύρημα, κανένα σύγχρονο κάμωμα, καμμία μικροπολιτική σκοπιμότητα δεν μπορεί και δεν έχει το δικαίωμα να στερεί από την πόλη το δικαίωμα της ολοκλήρωσης και της λειτουργίας του μεγαλύτερου έργου που έχει ποτέ για αυτή την αιώνια πόλη.

Καλά Χριστούγεννα σε όλους
Πολλές ευχές για αγάπη, ειρήνη, ευτυχία και μακροημέρευση


Νίκος Καραγιάννης
n.karagiannis@ypodomes.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.