Κυριακή 26 Ιανουαρίου 2014

Μετρό Θεσσαλονίκης: Άνοιξε η οδός Δελφών

voria.gr.26/01/2014

Διαβάστε ποιο ρεύμα κυκλοφορίας απελευθερώθηκε στη μαρτυρική Δελφών, που έχει αποτελέσει τη μεγαλύτερη εστία ταλαιπωρίας των εργασιών του μετρό της Θεσσαλονίκης


της Άννης Καρολίδου

Άνοιξε πριν από λίγο η …μαρτυρική Δελφών, στο τμήμα από τις οδούς Μπότσαρη μέχρι Συνδίκα. Συγκεκριμένα, δίνεται στην κυκλοφορία το ρεύμα προς τα ανατολικά, ενώ η απελευθέρωση του συγκεκριμένου τμήματος σε όλο το πλάτος του, θα εξαρτηθεί από την πρόοδο των εργασιών στον σταθμό «Ανάληψη» του Μετρό Θεσσαλονίκης.

Να υπενθυμιστεί ότι για τους κατοίκους αλλά και τους επαγγελματίες της Θεσσαλονίκης, το συγκεκριμένο εργοτάξιο αποδείχθηκε η μεγαλύτερη αιτία ταλαιπωρίας, αφού η Δελφών είχε κλείσει στις 4 Σεπτεμβρίου του 2011, για να μπορέσει να προχωρήσει το έργο κατασκευής του σταθμού «Ανάληψη», και αυτό γιατί υπήρχαν αστοχίες στις προμελέτες που οδήγησαν σε απολύτως επιβεβλημένες τροποποιήσεις και μεγάλες καθυστερήσεις. Ήταν η πολύ γνωστή περίπτωση των μπαλκονιών των γύρω πολυκατοικιών που δεν είχαν …υπολογιστεί σωστά στη προμελέτη.

Επιπλέον, στην περιοχή, η γεωτεχνική έρευνα κατέδειξε το πρόβλημα των χαλαρών εδαφών και χρειάστηκε πρόσθετες ενισχυτικές παρεμβάσεις με τη μέθοδο του jet grouting (το ίδιο πρόβλημα εντοπίζεται και στο χώρο κατασκευής του επόμενου σταθμού, «Βούλγαρη»).

Επιτέλους όμως και μετά από 28 μήνες, ανοίγει έστω το ένα ρεύμα της Δελφών, αφού έχουν εκτελεστεί οι εξής εργασίες: Kατασκευάστηκαν οι διαφραγματικοί τοίχοι του σταθμού, ενισχύθηκαν τα εδάφη με τη μέθοδο του jet grouting, κατασκευάστηκε η πλάκα οροφής και προχώρησε η κατασκευή του επιπέδου «-1» του σταθμού ( από τα τρία επίπεδα που έχει).

Η απελευθέρωση του ενός ρεύματος κυκλοφορίας, οπωσδήποτε θα δώσει μία πολύ μεγάλη ανάσα στη περιοχή, καθώς πέρα από τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας των οχημάτων θα κάνει και πολύ ασφαλέστερη την κίνηση των πεζών, ιδίως κατά τις νυκτερινές ώρες.

Βεβαίως, σε ό,τι αφορά τους επαγγελματίες και τις επιχειρήσεις της περιοχής, η ζημιά έχει ήδη συντελεστεί και τα περισσότερα καταστήματα είναι εδώ και καιρό ξενοίκιαστα.

Να σημειωθεί πάντως ότι οι ρυθμοί κατασκευής της βασικής γραμμής του Μετρό, έχουν επιταχυνθεί εδώ και πολλούς μήνες και αν ξεπεραστεί το μεγάλο πρόβλημα που λέγεται «σταθμός Βενιζέλου», οι συνθήκες ανάπτυξης του έργου είναι πολύ καλύτερες από ό,τι στη δύσκολη περίοδο μέχρι τα τέλη του 2012, όταν δηλαδή εκκρεμούσαν πολλά ζητήματα κτήσης γης, αρχαιολογικών ερευνών και ρευστότητας από πλευράς αναδόχου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.